کاریابی خارجی, کاریابی در کانادا, مهاجرت به کانادا

اخذ اقامت کانادا از روش اکسپرس اینتری express entry

اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

کانادا برای جذب نیروی متخصص، ویزایی با عنوان اکسپرس اینتری ارائه می‌کند. این سیستم از سال ۲۰۱۵ جهت بهبود روند مهاجرتی مطرح شد.

ویدئو کوتاه جهت اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری نوعی سیستم مدیریت درخواست برای تجار، کارگران ماهر فدرال، کارگران با تجربه و برنامه استانی در کانادا است. اگر یکی از این معیارهای موجود در این برنامه‌ها را نداشته باشید، امکان استفاده از اکسپرس اینتری را ندارید.

هنگامی که برای این کار اقدام کردید، نام شما در سیستم قرار می‌گیرد و امتیازی را دریافت خواهید کرد. این امتیاز جهانی است و نسبت به تمام افرادی که قصد مهاجرت دارند، در نظر گرفته می‌شود. درصورتی که این امتیاز از حد نصاب کمتر باشد و راهی برای افزایش آن پیدا نکنید، نام شما فقط در سیستم ثبت شده و در خواست شما بررسی نخواهد شد.

کافی بودن امتیاز جهت اخذ اقامت از طریق Express entry

اما اگر امتیاز شما کافی بود، نام شما در لیست درخواست کنندگان برای پذیرش قرار می‌گیرید و ثبت می‌شود. بازه بررسی درخواست شما معمولا بصورت شش ماهه است و پس از آن نتیجه نهایی را دریافت خواهید کرد.

اگر واجد شرایط سیستم اکسپرس اینتری بودید،به شما و افراد وابسته به شما ویزای اقامت دائم کانادا تعلق می‌گیرد. در این صورت می‌توانید به کشور کانادا مهاجرت کنید.

اکسپرس اینتری چیست؟

همانطور که اشاره کردیم اکسپرس اینتری Express Entry یک سیستم مهاجرتی کانادا است. کانادا برای جذب نیروی متخصص، ویزایی با این عنوان ارائه می‌کند. این سیستم از سال ۲۰۱۵ در جهت بهبود روند مهاجرتی مطرح شد. با این ویزا می توان اقامت دائم کشور کانادا را اخذ کرد.

این روش امکان مهاجرت و اخذ ویزا را از طریق چهار روش برای مهاجران فراهم می‌کند. چهار برنامه شامل تجربه کانادایی، نیروی متخصص فدرال، نیروی کار ماهر و برنامه های مهاجرت استانی برای متقاضیان می‌شود.

گزارش اداره مهاجرت کانادا

اداره مهاجرت کانادا گزارشی درباره مهاجران منتشر کرد. بر اساس این گزارش تقریبا همه مهاجران اکسپرس انتری در سال اول ورود به کانادا کار پیدا کردند. طبق آمار ۹۵ درصد مهاجران اکسپرس اینتری جذب بازار کار شده‌اند.

مهاجران اکسپرس انتری شانس بیشتری نسبت به روش های دیگر مهاجرتی برای رسیدن به شغل‌های با مهارت بالا دارند. این گزارش نشان می‌دهد کسانی که از این طریق مهاجرت کرده‌اند وضعیت خوبی دارند.

چگونگی انتخاب و گزینش متقاضیان این سیستم

با توجه به رزومه کاری، میزان تسلط به زبان، وضعیت تاهل، مدارک کسب شده بین المللی و دریافت پیشنهاد شغلی در کانادا است. رزومه افراد بر اساس معیارهای گفته شده امتیازدهی می‌شود و در لیست انتظار قرار می‌گیرند.

سپس در بازه‌های زمانی مشخص، افرادی که امتیاز بالاتری دارند، برای دریافت ویزای کانادا دعوت می‌شوند.

سیستم اکسپرس انتری

در سیستم اکسپرس اینتری متقاضیانی که واجد شرایط باشند با ایجاد یک پروفایل شخصی و ارسال مدارک ثبت نام می‌کنند.

سپس امتیاز بندی شده و در نهایت امتیازات بررسی می‌شود. در صورت داشتن نمره حد نصاب قبولی، اقامت دائم کشور کانادا را در کمترین زمان ممکن دریافت می‌کنند.

کسب اطلاعات بیشتر درمورد اکسپرس اینتری

کاربرد دقیق Express entry چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ سیستم اکسپرس انتری از سال ۲۰۱۵ تشکیل شد، که جایگزین سریعتری نسبت به روش قدیمی مهاجرت می‌باشد. همچنین متنوع بودن این برنامه، سبب سهولت افراد برای انتخاب شغل در کانادا شده است.

سیستم NOC

یک سیستم بنام NOC در کانادا طراحی شده، که هر کدام از مشاغل زیر مجموعه اکسپرس اسنتری را در سطوح (۰, A, B, C, D) طبقه بندی می‌کند.

این برنامه ها و مشاغل گزینه‌هایی را شامل می‌شود:

  • نیری کار متخصص فدرال (گروه های ۰, A, B)
  • نیروی متخصص فنی فدرال (گروه B)
  • برنامه مهاجرت استانی کانادا

برنامه استانی در اکسپرس انتری

مهاجرت کاری از طریق برنامه استانی، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها میان متقاضیان بوجود آمده. برای مثال برنامه استانی مهاجرت به ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

برای مهاجرت از طریق Express Entry ، مواردی از قبیل سن، سابقه کار، دانش زبان انگلیسی و فرانسوی و همچنین توانایی مالی، حائز اهمیت است؛ اما گاهی برای روش مورد نظر شما نیاز به تمامی این شروط نیست. هرچند می‌تواند باعث افزایش امتیاز نیز باشد.

کاربرد اکسپرس اینتری کانادا
کاربرد اکسپرس اینتری کانادا

اطلاعات بیشتر درباره اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

انتخاب متقاضیان اکسپرس اینتری

مراحل انتخاب متقاضیان این است که باتوجه به رزومه کاری، میزان تسلط به زبان، وضعیت تاهل، مدارک کسب شده بین‌المللی و دریافت پیشنهاد شغلی بررسی و انتخاب می‌شوند. رزومه افراد براساس مواردی که گفته شد، امتیازدهی می‌شوند و در لیست انتظار قرار می‌گیرند. در آخر در بازه‌های زمانی مشخص، افرادی که امتیاز بالاتری کسب کردند از لیست انتظار خارج می‌شوند و برای اخذ ویزای کانادا دعوت می‌شوند.

چگونگی اقامت از طریق اکسپرس اینتری

با انتخاب روش اکسپرس اینتری، افراد موفق به گرفتن اقامت دائم کانادا می شوند. البته افراد باید همه شرایط مشخص شده در برنامه اکسپرس اینتری از جمله سن، زبان و… برخوردار باشند و بعد از کسب ویزا و مهاجرت به کانادا، به مدت سه تا پنج سال در این کشور زندگی کنند.

تجربه کانادایی در اکسپرس انتری

برای مهاجرت به شیوه تجربه کانادایی، در مرحله نخست، فرد متقاضی باید، در برنامه اکسپرس اینتری ثبت نام کند و مراحل مورد نیاز را انجام دهد.

نکته حائز اهمیت این است که در برنامه تجربه کانادایی، داشتن مدرک تحصیلی خاصی واجب نیست؛ اما داشتن مدرک می تواند امتیاز خوبی برای متقاضی داشته باشد.

اقامت از طریق برنامه اکسپرس انتری در کانادا
اقامت از طریق برنامه اکسپرس انتری در کانادا

سوابق کاری غیرقابل پذیرش در تجربه کانادایی

  • تجربه کار در یکی از مشاغل غیرقانونی.
  • داشتن تجربه کاری در مدت انتظار برای اعلام نتایج پناهندگی.
  • دریافت کردن تجربه کاری در زمان کارآموزی و کارورزی.
  • کسب سابقه کاری در زمان تحصیل و یا در مدت تعطیلات تابستانی.
  • انجام دادن کارهای خود اشتغالی
  • کار کردن در مشاغل زیرگروه C و D در اکسپرس اینتری

اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری

داوطلبان در اکسپرس اینتری با استفاده از یک سیستم مبتنی بر امتیاز به نام سیستم جامع رتبه بندی (CRS) رتبه بندی می‌شوند.

داوطلبان اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری دارای بالاترین رتبه انتخاب شده و از آن‌ها دعوت به عمل می‌آید برای اقامت دائم اقدام کنند.

هر نوبت دعوت یک سری دستورالعمل دارد که شامل موارد زیر است:
  • تاریخ و زمان هر دوره از دعوت.
  • تعداد نامزدهایی که دعوت به این درخواست شده‌اند.
  • و این‌که کدام برنامه‌های مهاجرت در دور گنجانده شده است. (برخی از دوره‌های دعوت ممکن است فقط برای یک برنامه کاندیداها را دعوت کنند، به عنوان مثال فقط از معاملات ماهر فدرال)

اکسپرس اینتری کانادا
اکسپرس اینتری کانادا

اطلاعات بیشتر درباره اقامت در کانادا از طریق اکسپرس اینتری

گواهینامه‌های پلیس برای برنامه‌های ورود سریع

گرفتن گواهینامه‌های پلیس در راستای اخذ اقامت از طریق Expreess Entry ممکن است طولانی شود. به محض این‌که مشخصات شما در استخر قرار گرفت، باید برای آن‌ها درخواست کنید.

اگر از شما برای درخواست دعوت شده است و هنوز آن‌ها را ندارید، باید فوراً تقاضا کنید. اگر سابقه کیفری دارید، ممکن است اجازه ورود یا اقامت در کانادا را نداشته باشید. افرادی که خطری برای امنیت کانادا دارند نیز مجاز به آمدن به کانادا نیستند.

دریافت گواهینامه‌های پلیس

هنگام درخواست اقامت از طریق اکسپرس اینتری باید مجوزهای پلیس را به همراه داشته باشید.

سیستم آنلاین سایت رسمی کانادا مواقع مورد نیاز از شما مجوز پلیس را دریافت خواهد کرد:

  • شما و اعضای خانواده تان که ۱۸ سال یا بیشتر دارند.
  • هر کشوری که شما (یا یکی از اعضای خانواده) در طول ۱۰ سال گذشته به مدت شش ماه یا بیشتر متوالی در آن اقامت داشته اید.

قبل از ۱۸ سالگی یا گذراندن در کانادا نیازی نیست که گواهی پلیس ارائه بدهید. بعد از اقدام شما، از زمان ۱۸ سالگی افسر ممکن است از هر زمان دیگری از زندگی درخواست مجوز پلیس کند.

ارسال نسخه‌های اسکن شده گواهینامه‌های اصلی

گواهینامه‌های پلیس باید کپی‌های رنگی گواهی اصلی اسکن شده باشند. نسخه‌های نامعتبر یا غیر مجاز پذیرفته نمی‌شوند و منجر به رد درخواست شما برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری می‌شوند.

شرایط پذیرش اکسپرس اینتری
شرایط پذیرش اکسپرس اینتری

تست‌های پزشکی برای اخذ اقامت از طریق Express Entry

به عنوان بخشی از درخواست اقامت دائم شما، امتحان پزشکی مهاجرتی (IME) توسط پزشک مورد نیاز است. اعضای خانواده شما نیز باید معاینه پزشکی داشته باشند، حتی اگر با شما نیایند.

تکمیل IME برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری

اگر شما و افراد تحت تکفل در کانادا هستید:

در صورت تکمیل IME از مدت گذشته برای بخشی از درخواست‌ها، نیازی به تکمیل درخواست برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری نیست.

لطفاً هنگام اقدام به صورت آنلاین، کپی یکی از این اسناد، (IME ) یا شماره شناسه پزشکی منحصر به فرد خود را از آزمون پزشکی قبلی خود ارائه دهید. مهم نیست چند سال پیش امتحان داده اید.

اگر نتوانند از نتایج قدیمی شما استفاده کنند، پس از ارسال درخواست، دستورالعمل نحوه انجام معاینه پزشکی برای شما ارسال می‌شود.

اگر هرگز IME را کامل نکرده اید:

اگر قبلاً IME را تکمیل نکرده اید، باید قبل از درخواست یا تا حد امکان نزدیک به تاریخی که درخواست آنلاین خود را ارسال می‌کنید، امتحان را کامل کنید.

اطلاعات مهم درباره‌ی IME

بیش از یک قرار ملاقات (IME) رزرو نکنید. برای قرار ملاقات خود فقط به نزدیک‌ترین پزشک پنل بروید.

اگر سلامتی شما خطری برای سلامت عمومی کانادا داشته باشد با درخواست اکسپرس انتری شما موافقت نمی‌شود. همچنین اگر برای سلامت و ایمنی کانادا باعث تقاضای بیش از حد بهداشت و خدمات اجتماعی در کانادا شود، درخواست اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری شما را تأیید نمی‌کنند.

اگر شما و افراد تحت تکفل خارج از کانادا هستید، به محض دریافت دعوت نامه برای درخواست خود، معاینه پزشکی خود را انجام ندهید.

معاینه پزشکی

سایت رسمی کانادا برای شما فرمی ارسال می‌کند که به شما می‌گوید چه موقع و چگونه می‌توانید یک معاینه پزشکی انجام دهید.

هنگامی که به صورت آنلاین اقدام می‌کنید، باید به جای معاینه پزشکی مهاجرتی (IME)، یک نامه توضیحی در چک لیست مدارک خود ارائه دهید.

در نامه، شما باید نشان دهید که متقاضی اولیه یا افراد تحت تکفل متقاضی اولیه در خارج از کانادا هستند.

express entry کانادا
express entry کانادا

اطلاعات بیشتر جهت اقامت در کانادا از طریق اکسپرس اینتری

دستورالعمل وزیر برای سیستم Express Entry

سیستم مدیریت برنامه اخذ اقامت از طریق Express Entry اصولاً با استفاده از دستورالعمل های وزیری اداره می‌شود. این دستورالعمل ها توسط s.10.3 (1) IRPA مجاز هستند.

آن‌ها شامل مقرراتی است که به وزیر اجازه می‌دهد دستورالعمل‌هایی را برای مدیریت بیشتر ویژگی‌های سیستم Express Entry صادر کند.

دستورالعمل‌های وزیر برای برنامه اکسپرس اینتری عبارت‌اند از:

  • برنامه‌های مهاجرت اقتصادی که در اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری و معیارهای واجد شرایط بودن وجود دارد.
  • فرآیند ارسال الکترونیکی که داوطلب باید برای ارسال مشخصات Express Entry و هرگونه معافیت مرتبط با آن انجام دهد.

اطلاعات مربوط به قرعه کشی‌های دعوت به درخواست

محدودیت های زمانی برای حداکثر زمانی که یک داوطلب می‌تواند در استخر Express Entry باشد، و در صورت دعوت، چه مدت باید درخواست ارسال اقامت دائم را ارائه دهند. اطلاعات نامزدی که می تواند با اشخاص ثالث از جمله سایر ادارات دولتی به اشتراک گذاشته شود.

دستورالعمل های وزیر مربوط به Express Entry

طبق الزامات IRPA ، بخش ۱۰.۳ (۴) ، کلیه دستورالعمل‌های وزیر مربوط به Express Entry باید در وب سایت IRCC منتشر شود. برخی از دستورالعمل های وزیران نیز باید در Canada Gazette ارسال شوند.

این دستورالعمل های وزیر از ۱ ژانویه ۲۰۱۵ به اجرا در می آیند. کل بسته دستورالعمل های وزیر در روزنامه کانادا و در وب سایت IRCC ارسال شده است.

دستورالعمل برای سیستم Express Entry
دستورالعمل برای سیستم Express Entry

پاسخ به دعوت اقامت از طریق اکسپرس انتری

اگر شما به درخواست اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری دعوت شوید، در حساب خود پیامی دریافت خواهید کرد که به شما می گوید:از کدام برنامه برای درخواست دعوت شده اید.

شما باید اثبات اطلاعاتی را که به سایت داده‌اید در نمایه Express Entry خود نشان دهید.

سایت رسمی کانادا ارزیابی خواهد کرد که آیا اطلاعاتی که در برنامه خود ارسال می‌کنید با آنچه در نمایه شما بود متفاوت است یا خیر.

اگر متوجه شوند که اطلاعات غلطی به آن‌ها داده اید یا جزئیات مهم را کنار گذاشته اید، می‌توانند:
  • درخواست شما را رد کنند.
  • شما را غیر قابل قبول می دانند.
  • به هر دلیلی از درخواست برای آمدن به کانادا به مدت ۵ سال منع می‌شوید.

اقامت در کانادا به روش اکسپرس اینتری
اقامت در کانادا به روش اکسپرس اینتری

تغییراتی در وضعیت شخصی شما

اگر وضعیت شما (یا همسر یا همسرتان) تغییر کند، باید قبل از درخواست آنلاین برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری، امتیاز خود را دوباره محاسبه کنید. اگر امتیاز محاسبه شده شما کمتر از کمترین امتیاز در دور دعوت شما باشد، باید دعوت را رد کنید.

اگر به هر حال تصمیم به درخواست دارید، ممکن است:
  • درخواست شما را رد کنند.
  • هزینه درخواست شما بازپرداخت نشود.
چند نمونه از تغییراتی که می‌توانند امتیاز شما را کاهش دهند:
  • شما دیگر پیشنهاد کاری معتبری ندارید.
  • شما دیگر نامزدی استانی ندارید.
  • نمرات آزمون زبان شما:
  • منقضی شده اند.
  • بعد از آزمایش مجدد، پایین تر هستند.

رد کردن دعوت نامه برای درخواست

کار در کشور کانادا از طریق اکسپرس اینتری
کار در کشور کانادا از طریق اکسپرس اینتری

اگر دعوتنامه را رد کنید، مجدداً در فهرست نامزدهای Express Entry قرار خواهید گرفت. اگر هنوز واجد شرایط هستید، در دورهای بعدی دعوت به شما توجه می شود.

امتیاز شما از سری به سری دیگر متفاوت است. اگر نمره شما به اندازه کافی بالا نباشد، ممکن است از شما برای درخواست مجدد دعوت نشود.

در بعضی موارد، ممکن است مجبور شوید مراحلی را برای دعوت شدن برای درخواست مجدد اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری انجام دهید.

به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد:
  • نمره خود را بهبود ببخشید.
  • نمایه Express Entry خود را به روز کنید.
نکاتی که باید به آن توجه کرد:

هیچ تضمینی وجود ندارد که از شما برای درخواست مجدد دعوت شود. با این حال، اگر دوباره وارد استخر شوید، رد کردن دعوت تأثیری در پذیرش یا عدم پذیرش به درخواست بعدی نخواهد داشت.

اگر دعوتنامه اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری را رد نکنید و ظرف ۶۰ روز نیز اقدام نکنید، دعوتنامه منقضی می‌شود و نمایه شما از استخر حذف می‌شود.

برای در نظر گرفتن در دورهای بعدی پذیرش، باید:
  • مشخصات جدید Express Entry را پر کنید و ارسال کنید.
  • شرایط خواسته شده را دارا باشید.
  • دوباره در استخر پذیرفته شوید.
  • اسناد شما راستی آزمایی می‌شود.

اطلاعات بیشتر جهت اکسپرس اینتری کشور کانادا

سیستم CRS در اخذ اقامت از طریقExpress entry

CRS یک سیستم وابسته به امتیاز است که از آن برای ارزیابی و نمره گذاری مربوط به پروفایل شما است. همچنین رتبه ‌بندی در این سیستم، جهت اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد زیر در این زمینه به شما کمک خواهند کرد:

  • مهارت ها
  • تحصیلات
  • توانایی زبانی
  • تجربه کاری
  • عوامل دیگر

سیستم CRS اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری
سیستم CRS اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

سیستم رتبه بندی اکسپرس اینتری

باید اطمینان حاصل کنید که نمره سیستم رتبه‌ بندی جامع‌ شما بالاتر از حداقل امتیاز این دوره دعوت‌تان است. اگر شک دارید، سیستم جامع رتبه بندی برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری را در این شرایط بررسی کنید:

  • شما واجد شرایط حداقل یک برنامه در Express Entry هستید و هنوز پروفایل اکسپرس اینتری را پر نکرده‌اید. اما می‌توانید ببینید با انجام این کار نمره سیستم رتبه بندی جامع شما چقدر می‌تواند باشد.
  • یا شما برای درخواست اقامت دائم دعوت شده اید و می‌خواهید نکته‌ای را دریابید.

ببینید تغییر در پروفایل شما بر نمره CRS و اخذ اقامت از طریق Express entry تأثیر می‌گذارد یا خیر.

اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری
اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری

تکمیل فرم جهت اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

اگر قصد مهاجرت به عنوان فردی متخصص دارید، اولین قدم این است که مشخصات خود را به اکسپرس اینتری ارسال کنید. درصورتی که واجد شرایط اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری هستید، سایت رسمی کانادا موارد زیر را انجام می‌دهد:

  • شما را در استخر با دیگران که واجد شرایط هستند نیز قرار خواهند داد.
  • به شما امتیاز می‌دهد و با استفاده از چندین فاکتور رتبه بندی می‌شوید.
  • از شما دعوت می‌کند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید. (اگر یکی از کاندیداهای برتر هستید)

ارسال درخواست

تنها درصورتی می‌توانید درخواست آنلاین انجام دهید‌‌، که آن‌ها دعوتنامه‌ای را برای درخواست شما ارسال کنند. تکمیل مشخصات برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری مشخص نمی‌کند که آن‌ها برای درخواست اقامت دائم دعوتتان می‌کنند.

تکمیل فرم سیستم اکسپرس اینتری
تکمیل فرم سیستم اکسپرس اینتری

واجد شرایط اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

در سایت رسمی کانادا به چند سوال جهت اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری پاسخ دهید. این کار برای این انجام می‌شود که ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر. حدود ۱۵ دقیقه جواب به آن‌ها زمان می‌برد.

درصورتیکه متاهل هستید، یکی از شما باید متقاضی اصلی اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری باشد. این شخص یک پروفایل ارسال می‌کند و همسر یا شریک فعلی را در آن قرار می‌دهد.

متقاضی اصلی باید یکی از زوجین باشد و شرایط زیر را داشته باشد:

  • شرایط لازم رابرای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری داشته باشد.
  • کسب بیشترین امتیاز در عوامل انتخاب (در صورت درخواست تحت برنامه کارگران ماهر فدرال)
  • بیشترین امتیاز را در سیستم رتبه بندی جامع اکسپرس اینتری کسب کند.

در انتهای این شرایط یک شماره (کد مرجع شخصی) به شما می‌دهند. کد به اینصورت بنظر می‌رسد: JM1234567890. از این شماره برای انتقال اطلاعات خود به پروفایل Express Entry خود استفاده کنید.

واجد شرایط اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری
واجد شرایط اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

اطلاعات بیشتر جهت شرایط اکسپرس اینتری کانادا

ایجاد پروفایل برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

  • دستورالعمل‌ها را برای ایجاد حساب دنبال کنید (اگر قبلاً حساب کاربری نداشتید).
  • کد مرجع شخصی خود را در صورت درخواست (فقط در صورت داشتن کد) وارد کنید.
  • مشخصات شخصی خود را وارد کنید.

برای تکمیل پروفایل خود، به موارد زیر نیاز دارید:

  • اطلاعات از اسناد خاص (به عنوان مثال ، نتایج آزمون زبان)
  • عنوان و کد شغلی طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) شما برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

نکات قابل توجه

هر زمان که بخواهید می‌توانید از پروفایل خارج شوید. برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری، اطلاعات شما در حسابتان ذخیره می‌شود.

۶۰ روز فرصت دارید تا مشخصات Express Entry خود را تکمیل و ارسال کنید. در غیر این‌صورت، باید دوباره جهت اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری شروع کنید و درخواست ارسال کنید.

پس از پر کردن مشخصات خود، می‌توانید آن را به صورت آنلاین ارسال کنید. سایت رسمی کانادا متوجه خواهد شد که تحت برنامه Express Entry واجد شرایط کدام برنامه مهاجرت هستید.

ایجاد پروفایل؛ اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری
ایجاد پروفایل؛ اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

دریافت دعوتنامه و درخواست اقامت دائم

سایت رسمی کانادا دعوت نامه‌هایی را جهت درخواست برای نامزدهایی با بالاترین نمرات در گروه ارسال می‌کند. درصورت دعوت ۶۰ روز فرصت دارید تا درخواست خود را برای اقامت اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری ارسال کنید. ظرف شش ماه پروفایل و درخواست شما را برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری، بررسی می‌کنند.

دعوت نامه اکسپرس اینتری شما برای درخواست فقط ۶۰ روز معتبر است. فوراً فرم آنلاین را پر کنید تا بتوانید قبل از انقضای دعوتنامه، تمام اطلاعات و اسناد ضروری خود را بگیرید.

هنگام پر کردن فرم برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری:

  • اطمینان حاصل کنید که همه مدارک مورد نیاز را ارائه می دهید.
  • همه پاسخ‌های شما باید کامل و درست باشد.
  • مطمئن شوید که همه قسمت‌های اجباری تکمیل شده، وگرنه نمی‌توانید درخواست خود را ارسال کنید.
  • می‌توانید اطلاعات خود را در فرم ذخیره کرده و هر چند وقت که نیاز دارید برای اخذ اقامت از طریق اسکیل ورکربه عقب برگردید.

دریافت دعوتنامه جهت اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری
دریافت دعوتنامه جهت اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

مهارت‌های زبانی

اگر با نتایج آزمون زبان که منقضی شده است درخواست اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری کنید، درخواست‌تان رد می‌شود. می توانید از نتایج امتحان خود برای پیدا کردن سطح CLB خود استفاده کنید. شما باید مهارت های زبانی خود را با شرکت در یک آزمون زبان تأیید شده ثابت کنید.

برای انجام اینکار در زمینه اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری شما باید:

  • آزمون خود را با آژانس مورد تأیید IRCC برنامه ریزی کرده و هزینه‌ها را بپردازید.
  • نتایج امتحان را در پروفایل اکسپرس اینتری خود وارد کنید (در صورت درخواست سیستم اطلاعات شخصی).

مهارت زبانی
مهارت زبانی

مدت اعتبار نتایج آزمون زبان

هنگام ارائه درخواست برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری، از نتایج آزمون شما باید کمتر از دو سال گذشته باشد. اگر برای اقامت دائم دعوت شده‌اید، بررسی کنید که نتایج آزمون زبان‌تان همچنان هنگام تقاضا برای درخواست معتبر است.

ممکن است برای درخواست اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری از شما دعوت نشده باشد. آ‌ن‌وقت بخواهید مطمئن شوید که نتایج شما برای بقیه مدت زمانی که در استخر هستید معتبر است.

اگر نتایج شما قبل از درخواست شما منقضی شود، باید:

  • مجدد بررسی و امتحان شود.
  • قبل از انقضای نتایج امتحانتان درخواست دهید.
  • دعوت را رد کنید و به استخر برگردید تا در آینده مورد بررسی قرار گیرد.

اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری؛ اسکیل ورکر کانادا

ممکن است داوطلبان مهاجرت مهارت خاص و تجربه کاری خوبی در یک بخش تخصصی داشته باشند. در این‌صورت فرصت مهاجرت کاری به کانادا را با روش اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری خواهند داشت. دولت کانادا در برنامه‌ای به نام اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر، زیر مجموعه‌ی اکسپرس اینتری، اقدام به پذیرش مهاجران می‌کند.

افراد متقاضی باید در شغل‌های مورد نیاز کشور کانادا دارای مهارت باشند. هدف اصلی دولت کانادا از این برنامه سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی و تأمین نیازهای بازار کار این کشور است. افراد می‌توانند با اثبات توانایی خود در برنامه اسکیل ورکر به عنوان نیروی کار ماهر مجوز اقامت در کانادا را بگیرند. همچنین حق انتخاب زندگی در استان مورد نظر خود را دارند.

اسکیل ورکر؛ اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری
اسکیل ورکر؛ اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

انواع برنامه اسکیل ورکر کانادا

نیروی کار ماهر چند مورد مختلف را برای مهاجرت کاری به کانادا دردسترس دارد. آن‌ها ممکن است برای برنامه فدرال واجد شرایط باشند. همچنین در صورت وجود علاقه و شرایط می‌توانند برنامه استان کبک را در جریان اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری انتخاب کنند. هم‌چنین برنامه‌های نامزدی استانی دیگر گزینه‌ای است که می‌توانید بر اساس شرایط خود از آن استفاده کنید.

در اینجا سه نوع برنامه اسکیل ورکر کانادا معرفی می‌شود:

  1. برنامه اسکیل ورکر کبک: این برنامه برای متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به استان کبک دارند گزینه مناسبی در اخذ اقامت از طریق اسکیل ورکر است.
  2. برنامه اسکیل ورکر فدرال: این روش برای نیروی کار متخصص است که قصد دارند در هر استانی به جز کبک اقامت بگیرند.
  3. برنامه‌های نامزدی استانی یا PNP: بیشتر استان‌ها در کشور کانادا برنامه اسکیل ورکر مخصوص خود را بوجود آورده‌اند. درواقع افرادی که قصد کار و زندگی در یکی از این استان‌ها را دارند از راه همین برنامه‌ها می‌توانند اقدام کنند. اکثرا افرادی که از این برنامه اقدام می‌کنند در مدت کوتاهی موفق به اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری می‌شوند.

جذب نیروی کار ماهر

بسیاری از کارفرماهای کانادایی به دنبال جذب نیروی کار ماهر خارجی در راستای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری هستند. در صورتی که بتوانید یک پیشنهاد شغلی را از یک کارفرمای کانادایی بگیرید، فرآیند مهاجرت شما با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

برنامه اسکیل ورکر؛ اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری
برنامه اسکیل ورکر؛ اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

اطلاعات بیشتر درباره اکسپرس اینتری کانادا

برنامه کارگران ماهر کبک (QSW)

برنامه کارگران ماهر کبک یک برنامه مهاجرتی است که توسط استان کبک برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری ایجاد شده است. داوطلبانی که دارای تجربه کاری ماهر هستند و می‌توانند به عنوان نیروی کار کمک‌های ویژه‌ای به اقتصاد کبک داشته باشند پذیرفته می‌شوند.

امتیاز بندی کبک

ممکن است متقاضیان ماهر قصد اقامت در مونترال یا شهر یا دیگری در استان کبک را داشته باشند. آن‌ها با یک سیستم گوناگون نسبت به متقاضیانی که تمایل به اقامت در استان دیگر در کانادا دارند، دسته بندی می‌شوند. این برنامه مهاجرتی برای کارگران ماهر در کبک جهت اخذ اقامت از طریق Express entry بوجود آمده است. برای اینکه نامزدهای مهاجرتی را که احتمالاً از نظر اقتصادی در استان مستقر شده‌اند، شناسایی کند.

همه داوطلبان کبک باید حداقل نمره لازم را در شبکه ارزیابی نقاط QSW برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری داشته باشند. اگر در برنامه کبک امتیاز کافی دارید، می‌توانید با استفاده از پورتال آنلاین Arrima، یک (Expression of Interest (EOI ارسال کنید. در نتیجه، این مورد برای برنامه در نظر گرفته می‌شود. دولت کبک سپس برخی از نامزدها را دعوت می‌کند تا یک درخواست کامل برای گواهی انتخاب کبک ارسال کنند. با دریافت CSQ، متقاضی واجد شرایط درخواست رسمی برای اقامت دائم کانادا می‌شود.

امتیازبندی کبک؛ اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری
امتیازبندی کبک؛ اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

گواهی انتخاب کبک یا CSQ

درخواست مهاجرت کبک از طریق دو فرایند جداگانه (انتخاب و پذیرش) تأیید می‌شود. انتخاب در سطح استان و پذیرش در سطح فدرال در راستای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری اتفاق می‌افتد. برای مهاجرت به کبک، متقاضی باید شرایط مراحل زیر را داشته باشد:

مراحل انتخاب:

نامزدها توسط کبک با اخذ گواهینامه انتخابی برگزیده می‌شوند. تعدادی برنامه مهاجرتی کبک وجود دارد که CSQ ها را برای متقاضیان موفق ارسال می‌کند. CSQ سندی است که نشان می‌دهد متقاضی توسط استان کبک به طور رسمی برای مهاجرت انتخاب شده است.

گواهی انتخاب کبک؛ اخذ از طریق اکسپرس اینتری
گواهی انتخاب کبک؛ اخذ از طریق اکسپرس اینتری

مراحل پذیرش:

پس از به دست آوردن CSQ ، متقاضیان واجد شرایط ارائه درخواست رسمی برای اقامت دائم می‌شوند. این درخواست به اداره مهاجرت فدرال ارسال می‌شود و در صورت تأیید، منجر به اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری می‌شود. قبل از شروع فرایند مهاجرت به کبک، متقاضی باید اطمینان حاصل کند که شرایط لازم را برای مراحل انتخاب و پذیرش دارد.

پورتال آنلاین Arrima برای امتیاز بندی

ایجاد پروفایل Expression of interes در پورتال آنلاین Arrima ، رایگان و در دسترس همه افراد ۱۸ سال یا بالاتر قرار دارد. Arrima در تمام سال در دسترس است و مشخصات Expression of interes در هر زمان قابل ارسال است.

پورتال آنلاین Arrima برای امتیاز بندی
پورتال آنلاین Arrima برای امتیاز بندی

درگاه Mon Projet Québec

داوطلبان دعوت شده برای درخواست مهاجرت به کبک، برای ارسال درخواست باید از درگاه ایمن Mon Projet Québec استفاده کنند. این درگاه به کاندیداها اجازه می‌دهد درخواست خود را در راستای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری برای CSQ تکمیل کنند. همچنین می‌توانند پرداخت خود را بصورت آنلاین انجام دهند و وضعیت برنامه خود را پیگیری کنند. آن‌ها اجازه دارند تغییراتی در برنامه خود ایجاد کنند و در طول فرایند به پیام رسانی الکترونیکی شخصی دسترسی پیدا کنند.

عوامل انتخاب

متقاضیان برای ارسال به برنامه کارگران ماهر جهت دریافت گواهینامه انتخابی کبک (CSQ) باید حداقل نمرات مورد نیاز را در شبکه داشته باشند. لطفاً توجه داشته باشید که امتیازات آموزشی بر اساس منطقه تحصیلی متقاضی در راستای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری اعطا می‌شود.

عوامل انتخاب اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری
عوامل انتخاب اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری

نکات لازم جهت کسب امتیاز

افرادی که بدون همسر یا شریک زندگی مشترک، متقاضی هستند باید حداقل ۴۳ امتیاز از نظر عوامل قابل اشتغال کسب کنند. همچنین در مجموع باید ۵۰ امتیاز را بدست آورند. متقاضیانی که با همسر یا شریک زندگی مشترک خود درخواست می‌کنند، شرایطشان متفاوت است. آن‌ها باید حداقل ۵۲ امتیاز در مورد عوامل قابل اشتغال و مجموع ۵۹ امتیاز را کسب کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *