اطلاعات عمومی کشور کانادا, مهاجرت به کانادا

اشتغال و کاریابی، عامل بقا در کانادا

کار و اشتغال، عامل بقا در کانادا

اشتغال و کاریابی، عامل بقا؛ اشتغال و کاریابی در کانادا یکی از مهم ترین مسائل پیش روی ما بعد از مهاجرت است. با در نظر گرفتن شرایطی به راحتی می توان شغل مناسب را پیدا کرد. پیدا کردن شغل مناسب به معنای شروع یک زندگی با کیفیت در یکی از بهترین کشور های دنیاست.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مقدمه ای در مورد کار و اشتغال در کشور کانادا

کانادا به عنوان دومین اقتصاد برتر دنیا شناخته شده است. این کشور سال ها است که از طرف برخی مجامع بین المللی به عنوان بهترین کشور دنیا انتخاب می شود. کانادا شش برابر ایران وسعت دارد و دارای جمعیت حدود ۳۸ میلیون نفری می باشد.

این کشور بعد از روسیه پهناور ترین کشور جهان است و نسبت به وسعت اش جمعیت کمی دارد.

میانگین سنی رو به افزایش مردم کشور کانادا باعث شده دولت از سال ها قبل تصمیم بگیرد کسانی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند را با در نظر گرفتن شرایطی بپذیرد.

بنابراین کار و اشتغال در این کشور یکی از بهترین تصمیمات برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشوری دیگر را دارند.

همچنین پس از همه­ گیری کرونا، سهم مهاجران در رفاه جامعه و کل اقتصاد کانادا برجسته­ شده است.

دولت کانادا برای حمایت از ترمیم اقتصاد از طریق مهاجرت برنامه جدیدی ارائه کرده است.

قوانین کار و شرایط استخدام

نجابت و انصاف در کار، مقدمه و اصل مهم کلیه قوانین مربوط به کار و اشتغال در کانادا است.

قوانین استخدامی در کانادا شامل قوانین فدرالی و ایالتی است. به شکلی که هر ایالت (استان) یا ناحیه (قلمرو) قانونی مختص به خود دارد که به منظور حمایت از کارگران و حق و حقوق آنان می باشد.

۹۰ درصد کارمندان در کانادا توسط قوانین ایالتی و ناحیه ای خود استخدام و اداره می شوند. ده درصد دیگر کارمندان در کشور کانادا در مکان هایی که توسط دولت فدرال تعیین شده است کار می کنند.

دولت فدرال برنامه هایی را ارائه می کند که شرایط اشتغال در محیط کار این ۱۰ درصد را عنوان می کند.

در همه محیط های کاری در کانادا پوستری وجود دارد که استاندارد ها و شرایط استخدام را ذکر کرده است که قرار دادن آن در محیط کار اجباری است.

ساعت کاری و تعطیلات

به طور معمول ساعت کاری در کشور کانادا هفت تا هشت ساعت در روز است. این عدد در هفته به طور میانگین به ۳۵ تا ۴۰ ساعت می رسد. کارگران صنعتی که به صورت ساعتی حقوق می گیرند معمولا ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند.

این در حالی است که کارمندان اداری بین ۳۵ تا ۳۷ ساعت در هفته را به کار می پردازند.

هر کارمند که بیش از ساعات معمول کاری در هفته کار کند، برای مدت زمانی که اضافه کار کرده است ۱۵۰ درصد از دستمزد خود را دریافت می کند.

کشور کانادا از تقویم میلادی پیروی می کند.

این تقویم ۱۲ ماه، ۵۳ هفته و ۳۶۵ روز دارد که روزهایی از این ۳۶۵ روز به دلایلی که ذکر خواهیم کرد تعطیل است. تعطیلات آخر هفته در کشور کانادا شنبه و یکشنبه است.

تعطیلات قانونی

برخی از تعطیلات قانونی در کل کشور کانادا، و برخی دیگر از تعطیلات فقط مختص ایالت ها و ناحیه های مختلف این کشور است که فقط در همین مناطق و نه در کل کشور اجرا می شود.

در تعطیلات قانونی؛ مدارس، اداره های دولتی، دفاتر پست، بانک ها، برخی از شرکت های تجاری و مکان های فروش مشروبات تعطیل هستند.

جاهایی مثل اماکن گردشگری، سوپر مارکت و رستوران ها به فعالیت خود ادامه می دهند که بیشترین درآمد را هم در همین تعطیلات خواهند داشت.

تعطیلات ملی

در تعطیلات ملی، سراسر کانادا یعنی ایالت ها و ناحیه ها تعطیل است.

حقوق و دستمزد

حداقل حقوق در ایالت ها و ناحیه های کانادا:

ایالت ها و ناحیه هاحداقل میزان حقوق در ساعت (به دلار کانادا)
آلبرتا۸.۴۰
مانیتوبا۸.۵
نواحی شمال غربی۸.۲۵
نوا اسکوشیا۸.۱۰
بریتیش کلمبیا۸
نیو برانزویک۷.۷۵
نیوفاندلند۸
نانوات۱۰
یوکان۸.۵۸
ساسکاچوان۸.۶۰
کبک۸.۵
انتاریو۸.۷۵
پرنس ادوارد آیلند۸

ساعاتی که فرد کار می کند، میزان حداقل دستمزد، بیماری، تعطیلات و برخی موارد دیگر، از جمله موارد مهمی هستند که مبلغ حقوق هر فرد را تعیین می کند.

تاثیر زبان انگلیسی و فرانسه در کاریابی

زبان های انگلیسی و فرانسه، زبان های رسمی کشور کانادا هستند.

کانادا حدود ۶۰۰.۰۰۰ دانشجو از ملیت های مختلف دارد که برای تحصیل در این کشور زبان های رسمی را فراگرفته اند.

زبان در پیشرفت شغلی و کسب درآمد بالا تاثیر بسیار مهمی دارد. به شکلی که آن دسته از مهاجرانی که تسلط بیشتری به زبان های رسمی کشور کانادا دارند به سرعت به درآمد می رسند.

کشور کانادا از سال ۲۰۱۰ برای کسانی که قصد دریافت اقامت و یا تابعیت کانادا را دارند الزام کسب امتیاز مناسب در زبان را قرار داده است. بنابراین یکی از مهم ترین مسائل و موارد مهاجرت به کانادا تسلط به زبان های رسمی این کشور است.

کسب مهارت های زبانی به خصوص مهارت در زبان فرانسه را می توان یکی از مهم ترین عوامل مهاجرت و زندگی راحت در کانادا دانست.

مشاغل مورد نیاز کشور کانادا

دولت کانادا هر ساله برنامه ای برای جذب نیروی کار ماهر و با تجربه با استفاده از روش اکسپرس اینتری (EXPRESS ENTRY) ارائه می کند.

اخذ اقامت از طریق Express Entry دو مرحله دارد که امتیاز بندی شده است. کسانی که واجد شرایط باشند با به دست آوردن امتیاز لازم می توانند در سریع ترین زمان ممکن اقامت دائم کانادا را به همراه خانواده کسب کنند.

همچنین یکی دیگر از روش های کسب اقامت کانادا، اخذ اقامت از طریق Skilled Worker می باشد. برای کسب اقامت از این روش هم فاکتورهایی وجود دارد که در امتیاز آوری مؤثر هستند.

با استفاده از این روش ها می توانید کوتاه ترین راه مهاجرت به کانادا و کوتاه ترین راه رسیدن به اقامت کانادا را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش اکسپرس اینتری(EXPRESS ENTRY) و روش Skilled Worker ساسکاچوان می توانید با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

۱۵ شغل برتر در کشور کانادا ۲۰۲۱

مهارت در فروش

اگر در بازاریابی و فروش مهارت دارید موفقیت در انتظار شماست، زیرا این افراد در فروش B2B و B2C بسیار مهم و کارآمد هستند و بسیار موفق خواهند بود.

دستیار ادرای

دستیار اداری در زمینه هایی مانند ارائه پشتیبانی دفتر، پاسخ گویی و هدایت مجدد تماس ها و سایر کارهایی که مربوط به محیط اداری انجام می شود مورد نیاز است.

مدیر پروژه

در کانادا، مدیر پروژه یک فرد بسیار مهم برای هر شرکت است. مدیر پروژه وظیفه مدیریت نیروی کار را دارد.

پرستار

کانادا تا سال ۲۰۲۲ به حدود ۶۰ هزار پرستار نیاز داردتا فقط به جمعیتی که در حال پیر شده هستند و بخش های مثل جراحی، کودکان و نوزادان کمک بکند.

بازرگان

بازرگان یا تاجر شخصی است که مبادرت به خرید و فروش یا اجاره اموال منقول می کند. مهارت های یک بازرگان برای ارائه یک محصول برتر و به صرفه برای مصرف کنندگان بسیار مورد توجه است.

توسعه دهنده نرم افزار

شرکت ها در سراسر کانادا به دنبال اشخاصی هستند که توانایی توسعه، نگهداری، مدیریت، طراحی و ساخت وب سایت ها و نرم افزار های موبایل را داشته باشند. توسعه نرم افزار یکی از پرتقاضا ترین و مهم ترین شغل ها است که روز به روز به اهمیت آن افزوده می شود.

جوشکار

همیشه فرصت شغلی برای یک جوشکار بسیار زیاد است. به خصوص اگر جوشکار دارای گواهی Red Seal باشد. یک جوشکار می تواند در صنایعی همچون ساخت و ساز، هوا فضا، و موارد مشابه کار کند.

مدیریت حساب های دریافتی و پرداختی کارمندان

هر معامله ای یا رد و بدل شدن پولی نیازمند فردی است که به طور دقیق و درست این کار را انجام دهد. این کار وظیفه شخصی است که این موارد را مدیریت کند. این شغل امروزه یکی از مهم ترین سمت ها در هر کسب و کاری است.

مدیریت منابع انسانی

مدیر منایع انسانی، مشاوری است که وظیفه تضمین سلامت کارکنان، تضمین ایمنی کارکنان، پیکربندی مجدد گردش کار، حفظ روحیه کارکنان، استخدام افراد جدید و آموزش به کارکنان را بر عهده دارد.

حسابدار

حسابداران برای بسیاری از مشاغل افراد حیاتی هستند. آنها با برنامه ریزی دقیق مالی به کسب و کار ها کمک می کنند تا از رقبایشان پیشی بگیرند. اگر شما یک حسابدار خوب هستید در کشور کانادا بسیار مورد توجه خواهید بود.

نماینده خدمات مشتریان

نمایندگان مشتریان ساعت هایی را با مشتریانی که دچار مشکل شده اند وقت می گذارند. در حال حاظر لازم است خدمات مشتری را بارها و بارها به بهترین شکل برطرف کرد. اگر خدماتی که به مشتری می دهیم کیفیت خوبی داشته باشد تاثیر بسیار خوبی در تجارت و کار ما دارد.

مهندس برق

برق یکی از مهم ترین اختراعات جهان است که در بسیاری از موارد استفاده می شود و کاربرد دارد. همیشه تقاضا برای مهندسین برق که مهارت فنی و پیشرفته دارند زیاد بوده و هست. از جمله این مهارت ها می توان به مهارت نوشتن و مدیریت پروژه اشاره کرد.

کارگر عمومی

در سراسر کشور کانادا کسب و کار ها به کارگران عمومی نیاز دارند و به طور کلی این شغل، شغل پر تقاضایی است. کارگران عمومی می توانند در مشاغل مربوط به تولید، تدارکات، ساخت و ساز، کار در خط مونتاژ و بسته بندی محصولات کار کنند و این بخش کوچکی از کار هایی است که از دست کارگران عمومی بر می آید.

راننده

انواع رانندگان مختلف و خصوصا رانندگان ماشین های سنگین یا کامیون همواره بسیار مورد تقاضا بوده اند. زیرا رانندگان اولین کسانی هستند که با مردم رو در رو می شوند.

این موضوع بسیار مهم است. به طور مثال اقلام پزشکی را به بیمارستان ها می رسانند، قفسه های فروشگاه ها و مغازه ها را در سرتاسر کشور با کالای اساسی و مواد غذایی پر می کنند.

مشاور مالی

مشاوران امور مالی، از کارمند عادی گرفته تا سمت های ارشد، موقعیت های متفاوت و متنوعی در سطح کشور کانادا دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *