مهاجرت به کانادا

کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا با سه روش ویزای دانشجویی، ویزای دوره های فنی کالج و ویزای دانش آموزی امکان پذیر است.

ویدئو کوتاه جهت تحصیل در کشور کانادا

تحصیل در کانادا؛ هزینه ها و شرایط

با توجه به موقعیت مکانی، امکانات رفاهی و وجود دانشگاه های معتبر در کانادا، سالیانه افراد زیادی بخصوص قشر جوان، خواستار مهاجرت تحصیلی هستند.

دانشگاه‌های کشور کانادا در سطح بالای جهانی قرار گرفته و با دیگر کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، رقابت می‌کنند. با در نظر گرفتن این شرایط می‌توان کم هزینه‌ترین راه تحصیل در کانادا را شناسایی کرد.

کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا چیست؟

تحصیل در کانادا رایگان نیست، اما راه‌هایی برای کاهش این هزینه‌ها وجود دارد:

تحصیل در شهرهای کوچکتر

اگر کیفیت تحصیل و دانشگاه‌ها برای شما اولویت نباشد، می‌توانید شهر های کوچک تر و دانشگاه‌هایی که از شهرت کمتری برخوردارند را انتخاب کنید. این کار به شما جهت كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا کمک می‌کند.

انتخاب رشته های کم هزینه‌تر

در صورتیکه هزینه پایین برای تحصیل در کانادا برای شما اهمیت بالایی دارد، بهتر است در مورد رشته‌های گران مانند پزشکی تجدید نظر کنید.

اخذ مدرک زبان

اگر قبل از مهاجرت نمره آیلس خود را کسب کنید، بسیار به سهولت کار و کم کردن هزینه‌ها کمک می‌کنید. چرا که مجبور به گذراندن واحد‌های زبان پیش از شروع کلاس هایتان نیستید.

افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی می‌توانند در تمام مقاطع مدرسه، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا اقدام کنند.

دارا بودن مدرک زبان با نمره بالا، معدل خوب و انجام فعالیت های مفید در دانشگاه، شانس دانشجویان را برای اخذ بورسیه تحصیلی افزایش می‌دهد. که این مورد یکی از كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا می‌باشد.

کار در کنار تحصیل

در همین راستا دانشجویان با وجود شرایطی از جمله مهارت زبانی، می‌توانند در کنار تحصیل، مشغول به کار شوند. این امر برای کمک به هزینه‌های دانشگاه بسیار موثر است.

اطلاعات بیشتر درمورد تحصیل در کانادا

کار در دوره تحصیلی کانادا

همانطور که اشاره شد، کار در دوره تحصیلی کانادا در کمتر کردن هزینه‌ی تحصیل در راستای كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا موثر است. اما کار در دوران تحصیلی شرایط و قوانینی دارد که باید رعایت شود.

چه افرادی مجوز کار در دانشگاه را دارند؟

افراد فقط وقتی می توانید کار خود را در کانادا آغاز کنند که برنامه تحصیلی خود را شروع کرده باشند. اگر در مجوز تحصیل آن‌ها ذکر شده باشد که اجازه کار در دانشگاه یا خارج از دانشگاه را دارند، می توانند به عنوان دانشجوی بین المللی در کانادا کار کنند.

چه افرادی نباید در دوره تحصیلی خود مشغول به کار شوند؟

اگر افراد دروس خود را مطالعه نمی‌کنند آن را متوقف می‌کنند نباید مشغول به کار شوند. همچنین کسانی که مجوز تحصیلی‌شان منقضی شده است و یا درحال تغییر مکان تحصیلی‌شان هستند، قادر به کار کردن در دوره تحصیلی خود نیستند.

برای چه افرادی می‌توانید کار کنید؟

در دوره تحصیلی خود فقط می‌توانید برای مدرسه، هیئت علمی، یک سازمان دانشجویی و یک تجارت خصوصی کار کنید. کار در دوره تحصیل یکی از عوامل كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا می‌باشد.

نکته حائز اهمیت این است که برای کار در کانادا باید شماره بیمه اجتماعی دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر مطالب کار در دوره تحصیل را مطالعه بفرمایید.

تحصیل کودکان در کانادا؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

تحصیل کودکان در کانادا نیاز به اقامت دائم و شهروندی کانادا ندارد. این مورد جهت كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا به شما کمک فراوانی می‌کند. اما شرایطی برای تحصیل آن‌ها وجود دارد.

سرپرست کودکان

قیم کودکان تا سن ۱۸ سالگی پدر و مادرشان هستند و از آن‌ها مراقبت می‌کنند. اما گاهی شخصی سرپرستی کودک را برعهده می‌گیرد که در اینصورت باید شهروند یا مقیم کانادا باشد.

مجوز تحصیل

اگر خواستار تحصیل در کانادا هستید، باید پیش از ورود به کانادا، درخواست مجوز تحصیل دهید. افرادی که زیر سن قانونی هستند باید درخواست مجوز تحصیل دهند.

والدین باید قبل از اینکه فرزندشان به کانادا سفر کند، مطمئن شوند که DLI آن‌ها در لیست افرادی است که برنامه‌های آمادگی COVID-19 را دارند. اگر DLI آن‌ها در این لیست نباشد، نمی‌توانند وارد کانادا شوند.

کودکانی که می‌توانند بدون گواهی، تحصیل کنند:

  • در مهد کودک هستند، بدون درنظر گرفتن وضعیت والدین آن‌ها در کانادا.
  • می خواهند به دبستان یا دبیرستان بروند و پدر یا مادری دارند که دارای مجوز کار یا تحصیل در کانادا هستند.
  • والدینی دارند که پناهنده یا مدعی پناهندگی هستند.
  • به عنوان بازدید کننده برای یک دوره یا برنامه مطالعاتی کمتر از شش ماه به کانادا آمده‌اند.

نکته

کودکانی که اجازه تحصیل ندارند در طول اقامت خود در کانادا به وضعیت بازدید کننده معتبر نیاز دارند.

کودکان در مدرسه

تمدید مجوز تحصیل

برای تمدید مجوز تحصیل در راستای كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا ، به نامه پذیرش نیاز است. مدت زمان اجازه تحصیل برای یک کودک بر اساس نامه پذیرش است. دقت کنید که حداقل سه ماه قبل از انقضای اجازه فعلی، مجوز جدید را درخواست کنید.

منقضی شدن مجوز تحصیل جهت كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا

شما باید در طول اقامت خود در کانادا مجوز تحصیل معتبر داشته باشید. اگر پیش از انقضا مجوز تحصیل خود را تمدید نکرده باشید، وضعیت تحصیلی خود را از دست می‌دهید و برای بازیابی آن ۹۰ روز فرصت دارید که درخواست دهید. تا زمان تصمیم گیری مجاز به ادامه تحصیل هستید.

ادامه مطالب…

اطلاعات بیشتر جهت کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

دلایل تحصیل در کشور کانادا؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

در رتبه بندی جهانی، کشور کانادا به صورت مداوم ن یکی از بهترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. افراد با تحصیل در کانادا می‌توانید از برترین دانشگاه‌های جهان، مدرک بین المللی دریافت کنند.

دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند، مزایای زیادی دارند. تحصیل در کانادا باعث شغل و آینده خوب در کانادا و یا در کشور دیگر می‌شود. لفراد با تحصیل در کانادا می‌توانید به کیفیت زندگی باورنکردنی برسند. جهت اطلاع از کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا با ما تماس بگیرید.

آموزش سطح بالا در کانادا
آموزش سطح بالا در کانادا

چرا تحصیل در کانادا را انتخاب کنیم؟

آموزش با بالاترین کیفیت:

کانادا به علت کیفیت عالی در آموزش از مدرسه ابتدایی تا تحصیلات متوسطه، در سراسر جهان شناخته شده است. این کشور دارای ۱۰ دانشگاه از ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان است.. بورسیه تحصیلی می‌تواند کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا باشد.

کشور کانادا از مهاجران استقبال خواهد کرد

کانادایی ها بسیار گرم و صمیمی هستند. زمانی که افراد به کانادا مهاجرت می‌کنند، با کشوری خوشامدگو، با فرهنگ و منحصر به فرد روبه‌رو می‌شوید. کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان برای دانشجویان بین المللی است.

کیفیت زندگی در کانادا بالاترین رتبه را در جهان دارد

کانادایی ها و دانشجویان بین المللی در کانادا از سطح بالایی از زندگی برخوردار هستند. این کشور یک مکان بسیار خوب برای زندگی و کار است.جهت کسب اطلاعات بیشتر در راستای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا با ما تماس بگیرید.

شما را در مسیر آیندهای درخشانتر قرار میدهد

طبق تحقیق و آمار بدست آمده دانشجویان دانشگاه‌های کانادا با پتانسیل درآمد بالا فارغ التحصیل می‌شوند. تحصیل در کانادا افراد را به آینده موفق و شغلی با ارزش می‌رساند.

هزینه تحصیل و زندگی در اینجا مقرون به صرفه است

کشور کانادا دارای کمترین شهریه دانشگاه در بین کشورهای انگلیسی زبان است. باتوجه به بودجه‌تان، در طیف متنوعی از گزینه‌های آموزش و پرورش، موضوعی مناسب برای خود خواهید یافت. تیم بین المللی آرتاجابز می‌تواند در حوزه کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا به شما مشاوره دهد.

كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا؛ برنامه‌های بورس تحصیلی بین المللی

برنامه بورسیه تحصیلی می‌تواند کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا باشد. امور بین الملل کانادا (GAC) تعدادی از برنامه‌های بورس تحصیلی را مدیریت و تأمین مالی می کند. بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشورهای مختلف اجازه می‌دهد تا در کانادا آموزش ببینند.

حمایت مالی

این برنامه حمایت های مالی ویژه‌ای را فراهم می‌کند. دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت بورسیه تحصیلی شرایط پذیرش در موسسه‌ها و دوره‌های تحصیلی را دارند. همچنین از نظر آموزش زبان و حمل ونقل ساپورت می‌شوند. حمایت مالی بورسیه تحصیلی بودجه کافی برای دانشجویان مجرد را دارد.

اما دانشجویان همراه با همسر و دیگر اعضای خانواده، باید بودجه اضافی داشته باشند. سوالاتی درمورد سابقه و معاینات پزشکی نیز در این برنامه باید انجام شود. از جمله کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا بورسیه تحصیلی کانادا می‌تواند باشد.

کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا
کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا؛ برنامه بورسیه تحصیلی

به اشتراک گذاری اطلاعات

GAC یا امور بین المللی کانادا از متقاضیان و کمیسیون حفظ حریم خصوصی، مجوز دارد.

سیستم GAC اطلاعات شخصی را با برنامه مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به اشتراک می‌گذارد. GAC همچنین اطلاعات مربوط به IRCC را برای مدیریت صحیح برنامه بورسیه‌ای که تحت آن اعمال شده اند دریافت می‌کند.

امور بین المللی کانادا لیستی از قبولی‌ها را با افسران در مأموریت‌های مربوط به اشتراک می گذارد. افسران، قبول شدگان را برای درخواست ویزا و مجوز تحصیل بررسی می‌کنند.

برای اطلاع بیشتر از کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا با همکاران ما در گروه آرتاجابز تماس بگیرید.

امور بین المللی کانادا
امور بین المللی کانادا

مدیریت ویزا و مجوزهای تحصیل

برنامه بورس تحصیلی به منظور تشویق دانشمندان به بازگشت به کشور خود و یا برای جذب استعداد در کانادا ساخته شده است. بنابراین برنامه بورس تحصیلی به توجه ویژه ای از IRCC نیاز دارد. همانطور که گفته شد از کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا به شمار می رود.

برنامه PCBF

در مورد برنامه PCBF ، شرکت کنندگان با برنامه بورسیه تحصیلی، قراردادی می‌بندند تا پس از تکمیل PCBF به کشور مبدا خود برگردند. برنامه PCBF به معنای برنامه بورسیه تحصیلی فرانکوفونی در راستای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا است.

افسران IRCC باید GAC را مطلع کنند که دانشمندان به تعهد خود تحت PCBF احترام می‌گذارند.

این درصورتی اتفاق می‌افتد که دانشمندان PCBF درخواست تمدید ویزا یا مجوز تحصیلی خود داشته باشند. همچنین اگر دانشجویان برای تغییر وضعیت خود اقدام ‌کنند، این عمل صورت می‌گیرد. با این حال ، باید توجه داشت که GAC نامه‌های استهلاک صادر نمی کند.

مدیریت ویزا و مجوزهای تحصیل
كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا؛ مدیریت ویزا و مجوزهای تحصیل

دسترسی به برنامه های کار دانشجویی

دانشجویانی که از طریق این بورسیه‌ها بودجه دریافت می‌کنند، واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی نیستند.

برای اطلاع از کار دانشجویی، مطالب نوشته‌ی کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا به شیوه‌ی کار در دوران تحصیل مطالعه فرمایید.

برنامه های کار دانشجویی
كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا؛ برنامه های کار دانشجویی

کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا؛ برنامه تبادل روتاری دانش آموزان

برنامه روتاری بین المللی جوانان از اواسط دهه ۱۹۲۰ شروع به کار کرده است. این برنامه شامل تقریباً ۱۰۰۰۰ شرکت کننده در سنین ۱۵ تا ۱۸ سال است. دانش آموزان در طول سال با خانواده‌های روتاری زندگی می‌کنند. این برنامه جزو کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا است.

همچنین دانش آموزان در این برنامه از طریق میزبانی انجمن‌های روتاری پشتیبانی مالی می‌شوند. این برنامه دانش آموزان را ملزم می کند تا یک سال در مدرسه شرکت کنند.

حمایت روتاری

برنامه روتاری همچنین از حوادث پیش آمده در ماه‌های تابستان پس از اتمام سال تحصیلی حمایت می‌کند. مجوز تحصیل برای دانش‌آموزان تبادل Rotary تا ۳۱ آگوست سال بعد اعتبار دارد.

درصورت انتخاب برنامه تبادل روتاری، پیش از ورود به کانادا نیاز به مجوز تحصیل دارید. برای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا به هر شیوه‌ای، نیاز به مجوز تحصیلی دارید.

برنامه تبادل روتاری دانش آموزان
كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا؛ برنامه تبادل روتاری دانش آموزان

سایر برنامه‌های تبادل دانش آموزان

تعدادی از برنامه‌های تبادل توسط سازمان های خصوصی یا موسسات آموزشی حمایت می شوند. این برنامه‌ ها دانش‌آموزان بین المللی را قادر می سازد تا در مدارس کانادا شرکت کنند و توسط خانواده‌های کانادایی میزبانی شوند.

در بیشتر موارد، این دانش‌آموزان نیاز به مجوز تحصیل ندارند. زیرا طول مدت اقامت آن‌ها معمولاً کمتر از شش ماه است.

دانشجویانی که در برنامه‌های تبادل شرکت می‌کنند و در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، حق کار در دانشگاه یا خارج از آن را ندارند. این برنامه یکی از عوامل کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا است.

سایر برنامه‌های تبادل
كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا؛ سایر برنامه‌های تبادل

انتخاب برنامه و مدرسه؛ كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا

در کشور کانادا، هر استان سیستم آموزشی خودش را دارد.

در این بخش اطلاعاتی درمورد مدارس و دانشگاه های کانادا شرح می‌دهیم. تا كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا را بتوانیم پیدا کنیم.

مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا

مدارسی که تا پایه ۱۲ دانش آموزان را آموزش می‌دهند، به عنوان مدارس ابتدایی و متوسطه شناخته می‌شوند.

ابتدایی از پایه اول تا هشتم در نظر گرفته می‌شود. متوسطه معمولاً به معنای پایه های نهم تا دوازدهم است. کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا می‌توانند دانش آموزان بین المللی ثبت نام کنند.

برای کودکان خردسال که در کانادا تحصیل می‌کنند قوانین خاصی وجود دارد. برای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا می‌توانید شهرهای ارزان را برای تحصیل انتخاب کنید.

مدارس ابتدایی و متوسطه
كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا؛ مدارس ابتدایی و متوسطه

مدارس متوسطه کانادا

مدارس متوسطه عبارتند از:

  • دانشکده ها
  • دانشگاه ها
  • کالج های شغلی خصوصی
  • آموزشگاه های فنی و حرفه ای

 

مدارس متوسطه کانادا قوانین خاص خود را برای پذیرش و ثبت نام دارند. برای قبولی در این مدارس، سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی بسیار بااهمیت است.

مدارس متوسطه کانادا
كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا؛ مدارس متوسطه کانادا

آموزشگاه های زبان در کانادا

بسیاری از مدارس در کانادا، انگلیسی یا فرانسه را به عنوان زبان دوم آموزش می دهند. سایت رسمی Languages Canada درمورد برنامه‌های زبان خصوصی توضیحات کاملی شرح داده است.

تحصیل به زبان فرانسه

روش های زیادی برای تحصیل به زبان فرانسوی در سراسر کانادا وجود دارد. مدارس و موسساتی در کانادا هستند که دوره‌هایی به زبان فرانسه ارائه می‌دهند.

اگر به زبان فرانسوی تسلط دارید می‌توانید این مدارس را برای تحصیل انتخاب کنید. برای اطلاع از کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا با ما تماس بگیرید.

آموزشگاه های زبان کانادا
كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا؛ آموزشگاه های زبان کانادا

موسسات یادگیری برگزیده شده کانادا

استان‌ها و منطقه‌های کانادا مدارسی را تأیید می‌کنند که دانش‌آموزان بین المللی می‌توانند در آن ثبت نام کنند. این مدارس به عنوان موسسات یادگیری برگزیده شده (DLI) شناخته می‌شوند.

اگر به مجوز تحصیل نیاز دارید، نامه پذیرش شما باید از طرف یک DLI باشد. اگر اینگونه نباشد، درخواست شما رد خواهد شد.

موسسات یادگیری برگزیده شده
موسسات یادگیری برگزیده شده

نحوه ثبت نام در مدرسه ، کالج یا دانشگاه؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

پس از انتخاب مدرسه، کالج یا دانشگاه، باید برای رفتن به آنجا درخواست دهید. هر مدرسه قوانین متفاوتی در مورد نحوه درخواست دارد.

اطمینان حاصل کنید که برای مدت زمان کم درخواست می‌دهید:

  • اگر می‌خواهید در یک مدرسه ابتدایی یا متوسطه تحصیل کنید درخواست تحصیل در شش ماه دهید.
  • همچنین برای یک دوره تحصیلات متوسطه در دانشگاه ، کالج و غیره باید درخواست یکسال تحصیل داشته باشید.

توجه:

فرم های مربوط به مدرسه یا مدارس مورد نظر خود را پر کنید. برای ارسال آن‌ها از دستورالعمل های آن مدارس و دانشگاه‌ها پیروی کنید. جهت اطلاع و مشاوره درمورد کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا، با همکاران ما در گروه آرتاجابز تماس بگیرید.

درصورت پذیرش و قبولی در مدارس، نامه قبولی برای شما ارسال می‌شود. برای درخواست مجوز تحصیل به این نامه نیاز دارید.

نحوه ثبت نام در مدرسه ، کالج یا دانشگاه
كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا؛ نحوه ثبت نام در مدرسه ، کالج یا دانشگاه

دستورالعمل‌های جستجوی برنامه کالج

برای یافتن برنامه‌های کالج و دانشگاه در کم هزینه ترین راه تحصیل، مراحل زیر را در سایت Edu Canada دنبال کنید:
  • یک کلید واژه برای رشته‌ای که به دنبال آن هستید (به عنوان مثال پزشکی) وارد کنید. یا از منوی کشویی برای انتخاب دسته یا زمینه مورد علاقه خود استفاده کنید.
  • زبان مورد نظر خود را (انگلیسی،فرانسوی یا دو زبانه ) برای تحصیل انتخاب کنید.
  • سطح تحصیلات موردنظر خود را انتخاب کنید (به‌عنوان مثال، دانشگاه) .
  • استان یا منطقه‌ای را که مایل به تحصیل در آن هستید انتخاب کنید. یا اگر می‌خواهید تمام مناطق کانادا را در نظر بگیرید، “بدون ترجیح” را انتخاب کنید.
  • روی “نمایش لیست برنامه‌ها” کلیک کنید و منتظر نتایج جستجوی خود در راستای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا باشید.

برنامه دانشگاهی؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

تجربه یکی از افراد محصل از زبان خودش

این دو سال در کانادا مهم‌ترین دوران حرفه‌ای من تا به امروز بوده است. این تجربه من را بیش از حد ممکن غنی کرده است. کانادا مکانی امن و چند فرهنگی است، جایی که مردم مورد احترام و مراقبت قرار می‌گیرند.

تحصیل در کانادا مهارت‌های زیادی را از دیدگاه بین المللی به من داد. به‌دلیل کیفیت بالای آموزش، از من دعوت شده است تا در کنفرانس های مهم جهان سخنرانی کنم. کانادا کشوری است که در آن صدای شما شنیده می‌شود و نظر شما مهم است.

تجربه فردی؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

بعد از اتمام تحصیل

آخرین روز کلاس‌ها یا روزی که از پایان نامه خود دفاع می‌کنید، شروع یک مرحله جدید به عنوان فارغ التحصیل است. اگر مایل به کار در کانادا بعد از تحصیل هستید، می‌توانید همان‌جا بمانید و مراحل مهاجرت به کانادا را آغاز کنید.

کار در کانادا پس از تحصیل ممکن است همان چیزی باشد که شما در تمام طول زندگی رویای آن را داشتید. یا شاید بخواهید سطح جدیدی از تحصیل را دنبال کنید. همچنین از دانشگاهی که لیسانس گرفته‌اید به کالج در مناطق مختلف برای انتخاب کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا بروید.

بنابراین می‌توانید مهارت‌ها یا آموزش‌هایی را برای ورود نیروی کار در یک زمینه خاص کسب کنید. وقتی برای برای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا وارد این کشور شدید، امکانات بی پایان برای پیشرفت شما وجود دارد.

اتمام تحصیل؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

آموزش با کیفیت بالا در کانادا

این کشور دارای یکی از قوی‌ترین سوابق پیشرفت دانش آموزان در جهان در جهت کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا است. به همین دلیل است که کانادا یک انتخاب عالی برای آموزش دبیرستان به ‌شمار می‌رود. فرستادن فرزند‌تان برای تحصیل مقطع دبیرستان به کانادا یکی از بهترین راه‌ها برای آماده سازی او برای کالج یا دانشگاه است.

نوجوانان کانادایی از بهترین تحصیل‌کرده های جهان هستند. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) سیستم‌های آموزشی در سراسر جهان را بررسی و رتبه بندی می‌کند. در جدیدترین ارزیابی خود، کانادا در خواندن رتبه شش، در ریاضی ۱۲ و در علوم هشت رتبه را کسب کرده است. ما همچنین دومین نرخ پایان دوره دبیرستان در سراسر جهان را داریم. بنابراین مهاجرت این کشور از روش کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا بسیار سودمند است.

سیستم آموزشی کانادا

کیفیت سیستم آموزشی برای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن‌ها شناخته شده است. بسیاری از موفقیت‌های سیستم آموزشی کانادا را می‌توان به معلمان استثنایی آن نسبت داد. معلمان کانادایی دارای حداقل مدرک کارشناسی و یک سال آموزش عملی معلم هستند. معلمان موظفند به طور مرتب مهارت‌های خود را از طریق آموزش مداوم و توسعه حرفه‌ای ارتقا دهند.

امکانات تحصیلی؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

استانداردها و تضمین کیفیت

۱۰ استان و سه منطقه کانادا بر آموزش نظارت می‌کنند . هر یک از وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش آنها اهمیت حفظ استانداردهای بالا را تشخیص می دهند.

آن‌ها از طریق شورای وزیران آموزش و پرورش کانادا تصمیمات عمده‌ای در زمینه سیاست اتخاذ می‌کنند. با استفاده از همتایان استانی خود به عنوان معیارها‌، ابتکارات را طراحی می‌کنند. این امر کیفیت و ثبات در سیستم آموزشی را برای انتخاب کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا تضمین می‌کند.

تحصیل در دبیرستان‌های کانادا

هر استان و منطقه زمانی را برای شروع و پایان سال تحصیلی جهت کم هزینه ترین راه تحصیل درکانادا معین می‌کند. اگرچه معمولاً در ماه سپتامبر شروع می‌شود و در ماه ژوئن به پایان می‌رسد. ساعات مدرسه به طور کلی از هشت صبح تا سه بعد از ظهر ادامه دارد.

برخی از دانش آموزان در مدرسه تابستانی در راستای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا شرکت می‌کنند. این زمانی اتفاق می‌افتد که آن‌ها نیاز به گذراندن دوره‌ای دارند که در طول سال تحصیلی به پایان نرسانده اند. آموزش برای همه دانش آموزان در سیستم مدارس دولتی کانادا رایگان است. دانش آموزان دبیرستانی باید تا سن ۱۶ یا ۱۸ سالگی بسته به استان یا منطقه به مدرسه بروند.

تحصیل در دبیرستان؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

دبیرستان‌های دولتی برای کم هزینه ترین راه تحصیل درکانادا

در حال حاضر بسیاری از دبیرستان‌های دولتی کانادا دانش آموزان بین المللی را در برنامه های خود می‌پذیرند. مدارس با بودجه عمومی در سطح محلی توسط هیئت‌های مدارس منتخب اداره می شوند. این‌ها برنامه تحصیلی استاندارد را در راستای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا ارائه می‌دهند. تقریباً همه مدارس دولتی دارای دانش آموزان دختر و پسر در کلاس های یکسان هستند. آنها فقط برنامه های روزانه را برای دانش آموزان ارائه می‌دهند.

دانشجویان بین المللی می‌توانند تحصیل به زبان انگلیسی، فرانسوی یا هر دو را انتخاب کنند. برخی از استان‌ها یک سیستم مدرسه جداگانه برای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا ارائه می دهند که شامل کلاس‌های مذهبی می‌شود. این بخشی از سیستم مدارس دولتی و برای همه آزاد است.

بسیاری از والدین نوجوانان خود را در جهت کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا به این کشور می‌فرستند. دانش آموزان با خانواده‌های کانادایی زندگی می‌کنند و با فرهنگ آن‌ها آشنا می شوند. همچنین خاطراتی را برای زندگی مادام العمر به دست می‌آورند و هم‌زمان تحصیلات عالی را کسب می‌کنند.

تحصیل در دبیرستان ها؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

گواهینامه‌های حرفه‌ای در کانادا

کالج‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای کانادایی مسیرهای صدور گواهینامه حرفه‌ای و شغلی را در طیف وسیعی از زمینه‌ها دارند. مثلا در حوزه کاری از حسابداری تا تحصیل، برنامه ریزی مالی، مراقبت های بهداشتی، فناوری اطلاعات، حقوقی و غیره ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها همه در راستای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا می‌باشد.

مزایای گواهینامه حرفه‌ای در کانادا

صدور گواهینامه در کانادا به شما دانش عملی و اعتبار برای ارتقای شغلی شما در کانادا و خارج از کشور ارائه می‌دهد. این مسیر مهمی را برای اشتغال فراهم می‌کند. این موارد می‌تواند در راستای انتخاب کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا بوجود بیاید.

همچنین شما را بالاتر از همسالان خود که ممکن است گواهینامه نداشته باشند، قرار می‌دهد. گواهینامه حرفه‌ای تخصص شما را تأیید می‌کند و اغلب حقوق بالاتری را ایجاد می‌کند.

هزینه صدور گواهینامه حرفه ای در کانادا

شما برنامه‌های صدور گواهینامه حرفه‌ای را به صورت حضوری و آنلاین از طریق آموزش از راه دور پیدا خواهید کرد. از ابزار جستجوی کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور کانادا برای تعیین برنامه مورد نیاز و هزینه تکمیل آن استفاده کنید.

گواهینامه حرفه ای؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

سیتم آموزشی مدارس کبک با کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

در کبک شرکت در مدرسه در سنین شش تا ۱۶ سالگی در راستای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا اجباری می‌باشد. آن‌ها از دوره شش ساله ابتدایی در نظر گرفته شده است. دانش آموزان یک دوره متوسطه پنج ساله را جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا یا ثبت نام در فنی و حرفه‌ای می‌گذرانند.

دو سیکل برای دوره پنج ساله متوسطه وجود دارد. در سیکل اول که شامل دو سال اول می‌شود، تمرکز اصلی بر روی آموزش اطلاعات و دانش پایه است. با شروع سال سوم متوسطه، تقویم آموزشی کلاس‌هایی را به دوره‌های درسی انتخابی اختصاص می دهد.

در سیکل دوم دانش آموزان می‌توانند حین استفاده از دروس انتخابی پیش از رفتن به کالج، به تحصیلات عمومی ادامه دهند. یا برای یافتن شغل در رشته‌های شغلی خاصی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا ببینند. با شروع سال چهارم دبیرستان، دانش آموزان می‌توانند یک برنامه تحصیلی را برای دریافت دیپلم فنی و حرفه‌ای آغاز نمایند.

سیکل؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

تعریف برخی عبارات تحصیلی

Unit (credit)

دانش آموزانی در دبیرستان، مرکز آموزش بزرگسالان یا مراکز آموزش حرفه‌ای شرکت می‌کنند. واحدهایی را در ازای دوره‌هایی که در سال چهارم یا پنجم گذرانده اند در کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا می‌گیرند.

تعداد واحدی که در یک درس خاص دریافت می‌کنند بستگی به تعداد ساعاتی دارد که به آن اختصاص داده شده است. در رشته‌های تحصیلی عمومی، یک واحد شامل ۲۵ ساعت کلاس آموزشی یا فعالیت مدرسه‌ای می‌باشد. در شاخه آموزش فنی و حرفه‌ای یک واحد شامل حدود ۱۵ ساعت فعالیت می‌شود.

Diploma systems

شرایط مورد نیاز اخذ دیپلم دبیرستان توسط مقررات دولتی برای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا معین می‌شود. این نیازمندی‌ها در سیستم تحصیل عمومی شامل چهار مرحله می‌باشد. که به نام «سیستم های دیپلم» نامیده می شود.

Diploma

دانش آموزانی که در دبیرستان یا مرکز بزرگسالان ثبت نام می کنند اگر واجد شرایط باشند می‌توانند مدرک دیپلم بگیرند. دیپلم سندی رسمی است که با ریز نمرات و یا سوابق تحصیلی بیانگر نتایج بدست آمده از واحدهای درسی می‌باشد.

دیپلم؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

نام‌گذاری و تعیین دروس

هر دوره درسی در سیستم عمومی تحصیلی نوجوانان در کم هزینه ترین راه مهاجرت کانادا با یک کد شش رقمی شناسایی می‌شود. در کل، رقم اول نشان دهنده نوع تحصیلات (عمومی یا فنی حرفه ای) و زبان آموزش (فرانسوی یا انگلیسی) می‌باشد. رقم دوم و سوم نشانگر رشته تحصیلی عمومی است. رقم چهارم مربوط به سال تحصیلی دبیرستان است که درس در آن ارائه می‌شود.

برای دوره‌های جدید در راستای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا رقم پنجم معنای بخصوصی ندارد. ولی در دهه ۱۹۸۰ نشان دهنده طبقه بندی محتوای درس و نهاد مسئول بر آن بوده است. رقم ششم کد هر درس هم بیانگر تعداد واحدهایی است که دانش آموز تا دریافت دیپلم خواهد گذراند.

برنامه تحصیلی عمومی

در برنامه تحصیل عمومی بزرگسالان، کدهای درسی ترکیبی از حروف الفبا و اعداد هستند. سه علامت اول، رشته یا نوع خدمات آموزشی را جهت کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا نشان می‌دهند. آخرین علامت عددی است که نشان دهنده تعداد واحدهای مرتبط با درس است.

نام گذاری دروس؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

روش‌های آزمون و ارزیابی

وزرات آموزش و پرورش و مسئولان مدرسه باهم دیگر مسئول ارزیابی دانش آموزان هستند. مدیران مدرسه مجاز به تهیه و برگزاری امتحانات در بیشتر رشته‌ها می‌باشند. در سیستم تحصیلی عمومی نمره قبولی برابر ۶۰ درصد است. برای دانش آموزان شاخه عمومی دروسی که از سال چهار و پنج دبیرستان با موفقیت گذرانده می‌شوند در دیپلم آن‌ها شمارش می‌شود. تمام دروس فنی و حرفه ای نیز در دیپلم جهت کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا محاسبه می‌شوند.

در دوره تحصیل عمومی نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش امتحانات را فقط در موضوعات مورد نیاز دانش آموزان تعیین می کند. ممکن است این موضوعات مربوط به اخذ دیپلم یا قبولی در دانشگاه در کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا باشد. مسئولان مدرسه مسئول ارزیابی دروسی هستند که در سرفصل امتحانات آموزش و پرورش نیستند.

آزمون

در دوره تحصیلی بزرگسالان یا شاخه فنی و حرفه‌ای، وزارت‌خانه برای برخی دروس امتحان تعیین می‌کند. اما برگزاری امتحانات دروس دیگر را بر اساس دستورالعمل‌های آموزش و پرورش به موسسات آموزشی انفرادی واگذار می‌کند. در امتحان آموزش و پرورش نمره نهایی دانش آموز از دو بخش تشکیل می شود. ۵۰ درصد آن بر اساس نمره کسب شده در آزمون و ۵۰ درصد از نمره‌ای است که مدرسه می‌دهد. در سایر موارد، نتایج نهایی در کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا از نمره آموزشگاه بدست می‌آید.

روش های آزمون؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

خلاصه محتوای دروس:

زبان انگلیسی

واحدهایی که باید در زمینه کم هزینه ترین راه مهاجرت کانادا گذرانده شوند:

انگلیسی به عنوان زبان اول: دانش آموزان باید در هر سال از دوره ابتدایی و متوسطه یک واحد درسی زبان انگلیسی را بگذرانند.

انگلیسی به عنوان زبان دوم: برای کسب مدرک دیپلم، دانش آموزان نوجوان یا بزرگسالی که به زبان فرانسوی آموزش می بینند باید این دوره را در سال چهار بگذرانند.

زبان انگلیسی؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

فرانسوی به عنوان زبان اول

در مدارس فرانسوی زبان کبک، دانش آموزان باید در هر سال از دوره پنج ساله تحصیلی خود این واحد درسی را بگذرانند. کسب مهارت‌های خواندن (۴۰٪)، نوشتن (۵۰٪) و ارتباطات شفاهی (۱۰٪) در کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا اهمیت بالایی دارد.

فرانسوی به عنوان زبان دوم

برای کسب مدرک دیپلم ، دانش آموزان نوجوان یا بزرگسال باید حداقل چهار واحد فرانسوی را در سال پنج بگذرانند.

ریاضیات

در سال چهار و پنج متوسطه، دانش آموز باید یکی از سه برنامه درسی ریاضی را بگذراند. گذراندن این دوره ها برای کسب دیپلم دبیرستان جهت کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا ضروری نیست. ولی برای پذیرش تحصیلات بعد از دبیرستان و رشته های فنی و حرفه‌ای لازم است.

ریاضیات؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

علوم

  • سال اول دبیرستان: اکولوژی
  • سال دوم دبیرستان: علوم فیزیک
  • سال سوم دبیرستان: زیست شناسی
  • سال چهارم و پنجم: دوره‌های مختلف علوم بر اساس رشته تحصیلی

در سال چهارم دبیرستان دوره‌های درسی علوم زیر در راستای کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا ارائه می‌شوند:

  • علوم فیزیک-علوم فیزیک پیشرفته
  • در سال پنجم دبیرستان دوره های درسی علوم زیر ارایه می شوند:
  • شیمی-فیزیک

علوم؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

علوم اجتماعی

  • سال اول دبیرستان: جغرافیا
  • سال دوم دبیرستان: تاریخ عمومی
  • سال سوم دبیرستان: جغرافیای کانادا و کبک
  • سال چهارم و پنجم: دوره‌های مختلف علوم اجتماعی،اقتصاد، تاریخ کانادا وکبک

 

سایر دوره‌ها و رشته‌های درسی در کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا:

  • تربیت بدنی
  • آموزش‌های اخلاقی و دینی کاتولیک
  • آموزش های اخلاقی و دینی پروتستان
  • آموزش های اخلاقی
  • هنر شامل: رقص، نمایش، موسیقی، هنر

علوم اجتماعی؛ کم هزینه ترین راه تحصیل در کانادا

شرایط

همان‌طور که در مطالب قبلی گفته شد؛ کشور کانادا مساحت زیاد و جمعیت کمی که دارد. به همین جهت، بسیار نیازمند نیروی مفید و کارآمد است. در این قسمت كم هزينه ترين راه تحصيل در كانادا را مورد بررسی قرار دادیم.

دانشجویان به آسانی پس از گذراندن دوره تحصیل در کانادا و بالا بردن مهارت‌های مورد نیاز می‌توانند شغل مناسب خود را بیابند. تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری، کمک بسیاری برای کسب اقامت دائم کانادا می‌کنید.

کاریابی بین الملل آرتا در جهت یافتن شغلی مناسب، با توجه به شرایطی که دارید، شما را راهنمایی خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *