اخبار مهاجرت به کانادا

اعلام برنامه دولت کانادا برای حمایت از ترمیم اقتصاد از طریق مهاجرت

(سی اکتبر ۲۰۲۰)- وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، برنامه مهاجرت در سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ را ارائه کرد. طرح حمایت از اقتصاد راهبرد افزایش مسئولانه مهاجرت را برای کشور کانادا مشخص می کند. این طرح به بهبود و رشد اقتصاد کانادا، در مقابل اثرات ناشی از همه گیری کویید ۱۹ کمک می کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

برنامه مهاجرت ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ کانادا

پس از همه­ گیری کرونا، سهم مهاجران در رفاه جامعه و کل اقتصاد کانادا برجسته­ شده است.

در این کشور مراقبت های بهداشتی برای حفظ ایمنی شهروندان متکی به مهاجران است. همچنین سایر صنایع به قابلیت­های تازه واردان وابسته هستند.

هرچند در زمان همه ­گیری، پذیرش و بررسی درخواست­ها توسط وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) همچنان ادامه داشته، اما محدودیت­های مربوط به مسافرت منجر به کاهش پذیرش در چند ماه گذشته شده است.

برنامه مهاجرت سال­های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ در نظر دارد پذیرش مهاجران تا حدود یک درصد جمعیت کانادا را شامل شود. این برنامه شامل اقامت دائم به میزان زیر است:

  • ۴۰۱ هزار اقامت دائم در سال ۲۰۲۱
  • ۴۱۱ هزار اقامت دائم در سال ۲۰۲۲
  • ۴۲۱ هزار اقامت دائم در سال ۲۰۲۳

بر این اساس در سال­های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نسبت به برنامه قبل حدود پنجاه هزار نفر به مهاجرین افزوده است.

در این برنامه، توجه به سلامت، ایمنی و امنیت شهروندان کانادا در اولویت دولت قرار دارد. نظارت و اجرای غربالگری سلامت در مرز تقویت شده و در این زمینه از مشاوره مقامات بهداشت عمومی نظارت دارند.

برنامه دولت کانادا برای حمایت از ترمیم اقتصاد از طریق مهاجرت

برجسته ترین نکات برنامه سطح بندی ۲۰۲۱-۲۰۲۳

  • بیشتر شدن پذیرش در مدت سه سال اجرای طرح برای جبران کسری ایجاد شده در سال ۲۰۲۰
  • متمرکز شدن بر رشد اقتصادی، با پذیرش ۶۰ درصدی در کلاس اقتصادی
  • توجه مستمر بر نگرش نوآورانه و جامعه محور
  • الزامی جدید برای ایجاد تحول دیجیتال در سیستم مهاجرت کانادا. (جهت پشتیبانی از عملیات و کاهش اثرات همه­گیری کویید ۱۹ در بررسی و پردزش درخواست­­ها)
  • امتیاز بیشتر برای فرانسوی زبان­ها در قالب اخذ اقامت از طریق Express Entry، برای تقویت رشد جوامع فرانکوفون در خارج از کبک.
  • الزام پذیرش ۵۰۰ پناهنده در دو سال آینده. در یک رویکرد به پناهندگان واجد شرایط اقدام برای اقامت دائم از روش های مهاجرت اقتصادی کمک می کند.
  • روشی برای اقامت دائم برای درخواست دهندگان دارای شرایط پناهندگی. پناهندگانی که از ۱۳ مارس تا ۱۴ آگوست ۲۰۲۰ خدمات مراقبت از بیماران را در موسسات بهداشتی ارائه می کردند.
برنامه دولت کانادا برای حمایت از ترمیم اقتصاد از طریق مهاجرت

واقعیات قابل توجه

  1. در کشور کانادا، ۳۳ درصد از صاحبان کسب و کارها را مهاجرین تشکیل می دهند و ۲۵ درصد از کارکنان بخش بهداشت مهاجر هستند.
  2. این طرح که از آن به عنوان برنامه سطح بندی شده یاد می شود، تصویری کلی از تعداد اقامت دائم در کانادا است و اهداف و گستره پذیرش­های کلی و همچنین پذیرش­های هر دسته بندی را تعیین و تنظیم می کند.
  3. برنامه سطح بندی، تعامل با نمایندگان ایالتی و کشوری و نیز افکارسنجی مردمی و مشاوره با ذینفعان این حوزه را در نظر گرفته است.
  4. مردم کانادا می توانند مشاهده کنند که مهاجرین تازه وارد از طریق کمپین امور مهاجرت (IRCC’s Immigration Matters)، از چه مزایایی برخوردار می شوند.
  5. بر اساس توافق مابین دولت کانادا و ایالت کبک، کبک سطح مهاجرت خودش را مشخص می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *