اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

برنامه‌ریزی برای آینده سیستم مهاجرتی کانادا

برنامه‌ریزی برای آینده سیستم مهاجرتی کانادا

مشاوران مهاجرتی آرتا جابز در این نوشته، شما را از جدیدترین اتفاقات مربوط به جلسات برگزار شده برای برنامه‌ریزی برای آینده سیستم مهاجرتی کانادا، آگاه می‌کنند.

مجمع وزرای مسئول مهاجرت یا FPT

مجمع وزرای مسئول مهاجرت یک نهاد تصمیم گیری FPT با هدف حمایت از یک سیستم مهاجرتی انعطاف پذیر، به موقع و موثر برای کانادا است. در سال ۲۰۲۰، وزرای FPT یک چشم انداز برای مهاجرت به کانادا و یک ماموریت برای FMRI ایجاد کردند. این چشم انداز یک برنامه استراتژیک هماهنگ را برای سیستمی بیان می کند که مزایای مثبت اقتصادی و اجتماعی مهاجرت را در تمام نقاط کانادا تقویت می کند. ماموریت FMRI پیشبرد اولویت های مشترک مهاجرت و ارتقای سیاست ها و برنامه های مهاجرتی کانادا است.

مجمع وزرای مسئول مهاجرت
مجمع وزرای مسئول مهاجرت

موارد مورد بحث

در ادامه شرکت مهاجرتی آرتا جابز اصلی‌ترین موارد مورد بحث قرار گرفته را برای مخاطبان خود بیان خواهد کرد.

 مجمع وزرای مسئول مهاجرت(FMRI)،  در جدیدترین جلسه خود در مورد فرصت‌های آینده مهاجرت به کانادا و ابتکاراتی برای پاسخ به کمبود نیروی کار در سراسر کانادا گفتگو داشته است. . وزیران راه‌هایی را برای به حداکثر رساندن اثربخشی سیستم مهاجرت برای رفع نیازهای اقتصادی و منطقه‌ای، از جمله افزایش مشارکت استانی یا منطقه‌ای (PT) در فرآیند انتخاب و ورود به مدرن‌سازی اکسپرس اینتری صحبت کرده‌اند. همچنین آنان  اجتناب از تکرار و افزایش تخصیص نامزدهای استانی/منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی و برای آن چاره اندیشی کرده‌اند.

برنامه‌ریزی برای سیستم مهاجرتی کانادا
برنامه‌ریزی برای سیستم مهاجرتی کانادا

برنامه استراتژیک مهاجرت

یکی از اصلی‌ترین موارد بحص شده، اعمال تغییرات در برنامه‌های مهاجرتی بوده است. آنان راه رسیدن به این هدف را یک برنامه مهاجرتی استراتژیک عنوان کرده‌اند. در ادامه مشاوران آرتا جابز در این خصوص بیشتر خواهند نوشت.  وزیران پیشرفت های حاصل شده در راستای دستیابی به برنامه استراتژیک مهاجرت FPT (SPI) 2020-2023 را مورد بررسی قرار دادند و بر تعهد خود برای اطمینان از اینکه سیستم مهاجرت ابزاری موثر برای بهبود اقتصادی است، محافظت از آسیب پذیرترین جمعیت جهان و کمک به تازه واردان به طور کامل در مشارکت و موفقیت تاکید کردند. در یک جامعه کانادایی استقبال کننده وزیران از همکاری بیشتر FPT در خدمات اسکان مقیم موقت، سیاست های مهاجرت، و برنامه ها و مسیرهای انتقال از وضعیت موقت به اقامت دائم حمایت کردند.

برنامه استراتژیک مهاجرت
برنامه استراتژیک مهاجرت

رشد نرخ مهاجرت و اقتصاد کانادا

یکی دیگر از موراد مورد بحث در این جلسه، تغییرات مهاجرت و رشد آن در سال اخیر بوده است.  مهاجرت نقشی کلیدی‌ در اقتصاد کانادا دارد و آنان ضمن عنوان این موضوع، به دنبال راه‌هایی برای جذب مهاجران بیشتر بوده‌اند. در ادامه با جزئیات این موضوع خواهیم خواند.

در سال گذشته، مهاجرت در رشد جمعیت و رشد اقتصادی در کانادا نقش پررنگی داشته است.  وزیران به بررسی تلاش‌های مشترک FPT برای استقبال و اسکان بیش از ۴۰۵۰۰۰ مهاجر در سال ۲۰۲۱ پرداختند که یک عدد بی سابقه است. مشاوره FPT در مورد اولویت های مشترک برای طرح سطوح مهاجرت، سنگ بنای سیستم مهاجرت کانادا است. وزیران نیاز به ایجاد تلاش‌های مشورتی و جستجوی مؤثرتر دیدگاه‌ها از سوی ذینفعان، شرکا و مردم بومی را تشخیص دادند.

رشد نرخ مهاجرت و اقتصاد کانادا
رشد نرخ مهاجرت و اقتصاد کانادا

زمان پردازش درخواست

زمان پردازش درخواست‌ها که باعث نارضایتی طیف گسترده‌ای از متقاضیان مهاجرت به کانادا شده است، موضوع بعدی این جلسه بوده که در مورد آن بحث و تبادل نظر داشته‌اند. در ادامه با جزئیات این موضوع خواهیم خواند.

ضرورت بهبود زمان پردازش مهاجرت فدرال را مورد بحث قرار داد. وزیران در مورد نتایج تدابیر ویژه فدرال که در طول همه‌گیری معرفی شد، تأمل کردند و توافق کردند که در آینده، استراتژی‌های کوتاه‌مدت مهاجرت باید با اهداف بلندمدت سازگار باشد. هنگام برنامه ریزی برای آینده، نظارت و درک تأثیرات فشارهای فعلی و در حال ظهور بر سیستم مهاجرت، مانند تقاضای فزاینده برای مسکن و خدمات اجتماعی، مهم خواهد بود.

زمان پردازش درخواست
زمان پردازش درخواست
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

سیستم مهاجرتی کانادا

وزیران بیان کردند که کانادا یکی از جامع‌ترین و تسهیل‌کننده‌ترین سیستم‌های مهاجرتی را در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) دارد، هرچند فرصت‌هایی برای بهبود وجود دارد. وزیران با تأمل در پیچیدگی روزافزون سیستم مهاجرت اقتصادی، بر نیاز به یک سیستم چابک‌تر و مشتری محور توافق کردند. وزیران نقش و مسئولیت های اساسی دولت های فدرال و PT در سیستم مهاجرت کانادا را تصدیق کردند و بر اهمیت همکاری با یکدیگر تاکید کردند تا برنامه ها مکمل و انعطاف پذیر باشند. وزیران دریافتند که همکاری دولت های فدرال و PT برای دستیابی به اهداف مهاجرت اقتصادی منطقه ای ضروری است. وزیران تاکید کردند که دانش PT در مورد نیازهای بازار کار منطقه‌ای بلادرنگ مزیتی است که باید از آن استفاده کرد.

سیستم مهاجرتی کانادا
سیستم مهاجرتی کانادا

علاوه بر این، وزیران راه‌هایی را برای برآورده کردن نیازهای منطقه‌ای و افزایش مهاجرت به جوامع کوچکتر و روستایی یا دورافتاده کانادا داشته‌اند. از جمله این راه‌حل‌ها می‌توان به  نقشه‌برداری و هماهنگی ظرفیت اقتصادی و اسکان در سراسر کشور، بررسی درس‌های آموخته‌شده از برنامه مهاجرت آتلانتیک (AIP) و روستایی اشاره کرد. خلبان مهاجرت شمال به خوبی تثبیت شده و موفق، ابزار اصلی برای مهاجرت اقتصادی منطقه ای باقی می ماند و امکان آزمایش رویکردهای جدید را برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از نیازهای جمعیتی و بازار کار فراهم می کند. وزرای PT خواستار افزایش به موقع در تخصیص PNP برای کمک به رسیدگی به نیازهای روزافزون نیروی کار در حوزه های قضایی در سراسر کشور شدند و در مورد نیاز به عاملیت بیشتر در مورد برنامه های PNP و روند انتخاب مهاجران اقتصادی، اتفاق نظر داشتند.

ارتباط بین دولت کانادا و کبک

طبق درخواست دولت کبک، وزیر کبک که مسئول امور مهاجرت است، سمت ناظر را در میز وزرای فدرال-ایالتی/منطقه ای دارد. بر اساس توافقنامه کانادا و کبک، کبک مسئولیت ایجاد سطوح مهاجرت و انتخاب کردن و ادغام مهاجران را بر عهده می‌گیرد. کبک در حوزه‌های تحت مسئولیت خود، سیاست‌ها و برنامه‌های خود را توسعه می‌دهد و استانداردهای خود را قانون‌گذاری، تنظیم می‌کند.

ارتباط بین دولت کانادا و کبک
ارتباط بین دولت کانادا و کبک

در نهایت...

وزیران توافق کردند که اقداماتی را برای اطمینان از حمایت عمومی از مهاجرت انجام دهند و به همکاری با یکدیگر ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود که اهداف بلند مدت مهاجرت FPT به رفاه آینده کانادا کمک می کند. وزیران متعهد به برگزاری نشست میان مدت قبل از نشست سالانه وزیران FMRI شدند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *