اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

اخبار جدید کشور کانادا

اخبار جدید کشور کانادا

در این نوشته مشاوران آرتا جابز به جدید‌ترین اخبار کشور کانادا از ماه اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۲ پرداخته‌اند.

طراحی یک برنامه مهاجرتی برای رشد اقتصاد

اقتصاد کانادا یکی از سریع‌ترین بهبودهای ناشی از COVID-19 را در میان اقتصادهای پیشرفته تجربه کرده است، کشور کانادا اکنون با کمبود بحرانی بازار کار مواجه است که باعث عدم اطمینان برای مشاغل و کارگران کانادایی شده است.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی ، طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ کانادا را منتشر کرد. این طرح، مهاجرت را به عنوان یک استراتژی برای کمک به کسب‌وکارها در یافتن کارگران و جذب مهارت‌های مورد نیاز در بخش‌های کلیدی، از جمله مراقبت‌های بهداشتی، مشاغل ماهر، تولید و فناوری است. هدف این طرح مدیریت چالش‌های اجتماعی و اقتصادی که کانادا در دهه‌های آینده با آن مواجه خواهد شد، می‌باشد.

سال گذشته کانادا از بیش از ۴۰۵۰۰۰ تازه وارد استقبال کرد ( بیشترین استقبال کشور کانادادر یک سال). دولت با تعیین اهداف در طرح سطوح جدید ۴۶۵۰۰۰ ساکن دائمی در سال ۲۰۲۳، ۴۸۵۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۴ و ۵۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۵ به این جاه طلبی ادامه می‌دهد.

طراحی یک برنامه مهاجرتی برای رشد اقتصاد

نکات برجسته طرح سطوح

نکات برجسته طرح سطوح شامل موارد ذیل است:

  • تمرکز بلندمدت بر رشد اقتصادی، با بیش از ۶۰ درصد پذیرش در کلاس اقتصادی تا سال ۲۰۲۵
  • استفاده از ویژگی‌‌های جدید در سیستم اکسپرس اینتری برای استقبال از تازه واردان با مهارت‌ها و صلاحیت‌‌های مورد نیاز در بخش هایی که با کمبود شدید نیروی کار مواجه هستند مانند مراقبت‌‌های بهداشتی، تولید، تجارت ساختمان و STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی)
  • افزایش برنامه‌های منطقه‌ای برای رفع نیازهای هدفمند بازار کار محلی، از طریق برنامه استانی، برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس، و آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی
  • جمع کردن خانواده‌‌های بیشتر سریعتر
  • اطمینان حاصل شود که حداقل ۴.۴٪ از ساکنان دائمی جدید خارج از کبک فرانسوی زبان هستند
  • حمایت از بحران‌های جهانی با ایجاد پناهگاهی امن برای کسانی که با آزار و اذیت مواجه هستند، از جمله با گسترش آزمایشی مسیرهای تحرک اقتصادی

اهمیت طرح سطوح

با تمرکز بر مهاجرت منطقه‌ای، این طرح بر اساس کار مداوم برای تقویت سیستم مهاجرتی کشور کاناداو گسترش مزایای مهاجرت به جوامع سراسر کشور، از جمله حمایت از سرزندگی جوامع فرانسوی زبان خارج از کبک است.

برنامه‌‌های مهاجرت اقتصادی منطقه‌ای، مانند برنامه استانی، برای رشد پایدار کشورکشور کانادا اهمیت فزاینده‌ای دارد. به همین دلیل است که برنامه امسال رشد سال به سال را ترسیم می‌کند تا دولت بتواند به حمایت از استان‌ها و مناطق در جذب تازه واردان ماهر که برای رسیدگی به کمبود نیروی کار و چالش‌‌های جمعیتی در مناطق خود نیاز دارند، ادامه دهد.

در طول سال گذشته،کشور کانادا بهبودهایی را برای رسیدگی به چالش‌های کلیدی پیش روی افرادی که از سیستم مهاجرتی استفاده می‌کنند، انجام داده است.کشور کانادا همچنان به ساده‌سازی و دیجیتالی کردن سیستم مهاجرت خود ادامه خواهد داد تا پردازش را تسریع بخشیده و به کاربران تجربه‌ای را که انتظار دارند و شایسته آن هستند ارائه دهد.

این طرح به تثبیت جایگاه کانادا در میان مقاصد برتر جهان برای استعدادها کمک می‌کند، پایه‌ای قوی برای رشد اقتصادی مستمر ایجاد می‌کند، در عین حال اعضای خانواده را با عزیزانشان پیوند می‌دهد و به تعهدات بشردوستانه کانادا عمل می‌کند

اهمیت طرح سطوح کشور کانادا
اهمیت طرح سطوح کشور کانادا

دانشجویان بین المللی برای کمک به رفع کمبود نیروی کار در کانادا

کارفرمایان با چالش‌‌های بی سابقه‌ای در یافتن و حفظ کارگران مورد نیاز خود در این دوره از بهبود و رشد اقتصادی مواجه هستند. دولت کانادا به انجام اقدامات مشخص برای رفع نیازهای فعلی نیروی کار ادامه می‌دهد.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، از لغو موقت سقف ۲۰ ساعته در هفته از تعداد ساعاتی که دانشجویان واجد شرایط پس از متوسطه مجاز به کار خارج از دانشگاه در حین حضور در کلاس هستند، خبر داد.

مدت زمان رفع محدودیت‌ها

از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳، دانشجویان بین المللی که در کانادا هستند و دارای مجوز کار خارج از دانشگاه در مجوز تحصیلی خود هستند، توسط قانون ۲۰ ساعت در هفته محدود نمی‌شوند. اتباع خارجی که قبلاً درخواست مجوز تحصیلی را ارسال کرده‌اند نیز از امروز می‌توانند از این تغییر موقت به شرط تایید درخواستشان بهره مند شوند.

مدت زمان رفع محدودیت‌ها برای دانشجویان بین المللی جهت کمک به رفع کمبود نیروی کار در کانادا
مدت زمان رفع محدودیت‌ها برای دانشجویان بین المللی جهت کمک به رفع کمبود نیروی کار در کانادا

مزایای رفع محدودیت زمانی

این اقدام به بسیاری از دانشجویان بین‌المللی فرصت بیشتری برای کسب تجربه کاری ارزشمند در کانادا می‌دهد و در دسترس بودن کارگران برای حفظ رشد پس از همه‌گیری کانادا را افزایش می‌دهد. با وجود بیش از ۵۰۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی که در حال حاضر در کانادا هستند تا ساعات بیشتری کار کنند، این تغییر موقت نشان‌دهنده نقش مهمی است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در رفع کمبود نیروی کار ایفا کنند و در عین حال به ادامه تحصیل خود ادامه دهند. از دارندگان مجوز تحصیل همچنان انتظار می‌رود بین تعهدات تحصیلی و کاری خود تعادل برقرار کنند، زیرا کسانی که تحصیل را متوقف می‌کنند یا بار دوره را کاهش می‌دهند و فقط به تحصیل پاره وقت می‌پردازند، واجد شرایط کار خارج از دانشگاه نیستند.

خودکارسازی پردازش تمدید مجوزهای تحصیلی

در این ماه، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) همچنین یک پروژه آزمایشی را برای خودکارسازی پردازش تمدید مجوزهای تحصیلی راه اندازی می‌کند. انواع درخواست‌هایی که در این آزمایشی گنجانده شده‌اند، دارای نرخ تأیید مداوم بالایی هستند، زیرا همه متقاضیان قبلاً برای تحصیل در کانادا تأیید شده‌اند. این آزمایشی شامل گروه کوچکی از متقاضیان می‌شود که می‌توانند با هدف بهبود خدمات مشتری، مجوز تحصیل طولانی‌تر خود را سریع‌تر پردازش کنند. در صورت موفقیت آمیز بودن خلبان، به منظور کمک به کاهش زمان پردازش و تمرکز افسران بر روی برنامه‌‌های پیچیده تر، گسترش خواهد یافت.

این خبر و رویداد  بخشی از مجموعه‌ای از ابتکاراتی است که با هدف بهره مندی از دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی و در عین حال حمایت از تلاش‌‌های گسترده تر کانادا برای بهبود خدمات مشتری و زمان پردازش درخواست است.

خودکارسازی پردازش تمدید مجوزهای تحصیلی
خودکارسازی پردازش تمدید مجوزهای تحصیلی

اقدامات کانادا به نفع دانشجویان!

سایر اقداماتی که اخیراً به نفع دانشجویان بین المللی و فارغ التحصیلان اخیر راه اندازی شده اند عبارتند از:

  • یک دوره انتقال برای کسانی که از خارج از کشور آنلاین تحصیل می‌کنند
  • فرصتی برای کسانی که دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی منقضی شده یا منقضی شده اند تا یک مجوز کار آزاد ۱۸ ماهه اضافی دریافت کنند.
خودکارسازی پردازش تمدید مجوزهای تحصیلی
خودکارسازی پردازش تمدید مجوزهای تحصیلی
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

اتحاد مجدد خانواده‌ها در سراسر کشور کانادا

اتحاد مجدد خانواده نقش مهمی در جذب، حفظ و ادغام مهاجرانی دارد که به موفقیت کشور کانادابه عنوان یک کشور کمک می‌کنند. کانادا یک برنامه حمایت مالی بسیار سخاوتمندانه دارد که به شهروندان کانادایی و ساکنان دائم این امکان را می‌دهد که والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را به عنوان مقیم دائم به کانادا بیاورند.

سونیا سیدو، عضو پارلمان، به نمایندگی از شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، در کنار شفقت علی، نماینده مجلس، اعلام کرد که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به اتحاد مجدد خانواده‌ها با پذیرش حداکثر تا ۱۵۰۰۰ درخواست کامل برای حمایت مالی تحت برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در سال جاری پاسخ خواهد داده شد. IRCC شروع به ارسال دعوت نامه برای درخواست برای ۲۳۱۰۰ حامی مالی علاقه مند می‌کند؛ این به اندازه کافی برای اطمینان از دریافت هدف کشور کانادا از ۱۵۰۰۰ درخواست اثبات کننده است. شایان ذکر است که دعوت نامه‌ها در طول دو هفته ارسال می‌شود.

ترمیم کانون خانواده با طرح اتحاد مجدد خانواده‌ها در سراسر کشور کانادا
ترمیم کانون خانواده با طرح اتحاد مجدد خانواده‌ها در سراسر کشور کانادا

نحوه گزینش درخواست‌ها

با توجه به تعداد فرم‌های علاقه مند به حامیان مالی که از سال ۲۰۲۰ در مجموعه ارسال‌ها باقی می‌ماند، IRCC به جای باز کردن فرم علاقه‌مندی جدید برای حامیان مالی، دعوت‌نامه‌هایی را برای درخواست برای حامیان بالقوه انتخاب شده به‌طور تصادفی از آن استخر ارسال می‌کند. این همان رویکردی است که برای مصرف سال ۲۰۲۱ اتخاذ شده است. هر کسی که در سال ۲۰۲۰ علاقه‌ای به فرم حامی ارائه کرده است، اما دعوتنامه‌ای برای درخواست در ژانویه ۲۰۲۱ یا سپتامبر ۲۰۲۱ دریافت نکرده است، توصیه می‌شود حساب ایمیلی را که هنگام ارسال علاقه خود ارائه کرده‌اند، بررسی کنند.

همانند سال گذشته، افرادی که برای درخواست به عنوان بخشی از این فرآیند دعوت شده‌اند، از پورتال اقامت دائم جدید کشور کانادا یا پورتال اقامت دائم نماینده استفاده می‌کنند که امکان ارسال درخواست‌ها به صورت الکترونیکی را فراهم می‌کند. این بخشی از تعهد کشور کانادابرای مدرن کردن سیستم مهاجرت کانادا و تسریع و ساده سازی روند درخواست است.

امتیاز مثبت اداره مهاجرت کانادا برای مهاجران

با توجه به اینکه بسیاری از حامیان بالقوه ممکن است در سال‌‌های اخیر به دلیل همه گیری مشکلات مالی را تجربه کرده باشند، IRCC یک بار دیگر از درآمد کمتری برای حمایت والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها استفاده خواهد کرد. برای سال‌های مالیاتی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، درآمد مورد نیاز برای حامیان مالی به جای حداقل درآمد ضروری به اضافه ۳۰ درصد، حداقل درآمد ضروری و مزایای بیمه کار معمولی و مزایای موقت COVID-19 (مانند مزایای واکنش اضطراری کانادا) خواهد بود. مجاز به درج درآمد حامی خواهد بود. این اقدامات تضمین می‌کند که حامیان مالی و متقاضیان به دلیل از دست دادن موقت درآمد حامیان مالی در طول همه‌گیری جریمه ناعادلانه نشوند.

امتیاز مثبت اداره مهاجرت کانادا برای مهاجران
امتیاز مثبت اداره مهاجرت کانادا برای مهاجران

کسانی که می‌خواهند با والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود در کانادا گرد هم آیند، اما امسال دعوت نشده‌اند، می‌توانند از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود درخواست سوپر ویزا کنند، ویزای چند بار ورود که ۱۰ سال اعتبار دارد. بهبود سوپر ویزا، که در تابستان ۲۰۲۲ اجرا شد، به دارندگان سوپر ویزا اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج سال در کانادا بمانند، با این گزینه که سفر خود را تا دو سال در هر زمان بدون خروج از کشور تمدید کنند. این تغییرات باعث می‌شود تا شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی بتوانند برای مدت طولانی تری با والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود در کانادا متحد شوند.

با توجه بی‌سابقه‌ای که متقاضیان در سراسر جهان به کانادا دارند، IRCC به تعیین سطح بالاتر برای پردازش مهاجرت ادامه می‌دهد. تلاش‌های مستمر و بهبود خدمات مشتری توسط این دپارتمان با هدف تقویت سیستم مهاجرت کانادا، کوتاه‌تر کردن زمان انتظار، کاهش تعداد درخواست‌های عقب‌افتاده و بهبود تجربه کلی مشتریان است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *