مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

آرتا جابز؛ مهاجرت به کانادا

کانادا از برنامه‌ریزی‌های خود انتظار دارد تا هر سال از حدود ۳۵۰۰۰۰ تازه وارد به عنوان مقیم دائم استقبال کند، و هر ساله به انتظارات خود اضافه می‌کند. اما علت اینکه کانادا هرساله میزان پذیرش مهاجران خود را افزایش می‌دهد و افراد از هر کجای دنیا به کانادا سفر می‌کنند چیست؟ مشاوران آرتا جابز در این پست به شما کمک خواهند کرد تا هر سوالی در مورد مهاجرت به کانادا دارید، برطرف شود.

چرا به کانادا مهاجرت کنیم؟

اگر هنوز در انتخاب مقصد مهاجرتی خود دو به شک هستید، ما کانادا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کانادا مقصدی ایمن برای مهاجرت شما و خانواده‌‌تان است. در ادامه دلایلی را که در بین مهاجران کانادایی مشهور‌ترند را بررسی می‌کنیم.

کانادا کشور طرفدار مهاجرت

پیش از هرچیز باید اشاره کنیم که یکی از دلایل محبوبیت کانادا این است که راه‌های ورود خود را برای همه کشور‌های دنیا باز گذاشته است.  کانادا هر ساله پذیرای تعداد فزاینده‌ای از مهاجران جدید است. کانادا خواهان مهاجر است و مهاجرت برای رفاه کانادا بسیار مهم است.

کانادا کشور دوستدار مهاجرت
کانادا کشور دوستدار مهاجرت

مهاجرت نقش کلیدی و پررنگی در اقتصاد کشور کانادا دارد. اگر کانادا از پذیرش مهاجران سر باز بزند، نیروی کار کشور کاهش یافته و منجر به رشد اقتصادی پایین خواهد شد. به عبارت دیگر، کانادا برای تقویت پایه مالیاتی و  کمک به تأمین مالی برنامه‌های اجتماعی ارزشمند مانند مراقبت‌های بهداشتی همگانی، جاده‌ها، مدارس و صندوق‌های بازنشستگی به مهاجران نیاز دارد. مهاجران اساساً بخش مهم و جدایی ناپذیر اقتصاد در هر بخش از نیروی کار، سیستم آموزشی و فرهنگ کانادا هستند.

کانادا و فرهنگ‌های متنوع

کانادا همانطور که هستید از شما استقبال‌‌ می‌کند. کانادا تنوع، سنت‌ها، غذاها، لباس‌ها، مذهب، انتخاب‌های سبک زندگی و همه چیزهایی را می‌خواهد که شما را به بهترین شکل ممکن می‌سازد. کانادا تازه واردان را تشویق نمی‌کند که همسان شوند یا به ارزش‌های کانادایی پایبند باشند.

مهاجرت به کشور چند فرهنگی کانادا
مهاجرت به کشور چند فرهنگی کانادا

در واقع، «فرهنگ کانادایی»، هر طور که بخواهید آن را توصیف کنید، ملغمه‌ای از فرهنگ‌های جهانی است که از تنوع مللی که به کانادا مهاجرت می‌کند، تغذیه می‌شود. چندفرهنگی و فراگیری نقاط قوت کانادا و سنگ بنای سبک زندگی کانادایی است. نظرسنجی‌‌های انجام شده توسط اداره آمار کانادا نشان داده است که بیش از ۹۰ درصد از مهاجران در کانادا احساس تعلق دارند.

تحصیلات

کودکان کانادایی ثروتمند یا فقیر به آموزش رایگان با کیفیت بالا در مدارس دولتی دسترسی دارند. از لحاظ تحصیلات تکمیلی نیز یکی از مقرون به صرفه ترین‌‌ها کشور‌ها در جهان است. کانادا در بین بهترین‌‌های جهان قرار دارد. دانشجویان به وام‌‌های دانشجویی مقرون به صرفه یا برنامه‌‌های کاهش شهریه، و همچنین لیست طولانی فرصت‌‌های بورسیه، دسترسی دارند. این موضوع نه تنها برای افراد کانادایی بلکه برای تازه واردان نیز صدق می‌کند.

تحصیل همچنین راهی برای مهاجرت است که برای بسیاری از افراد قابل دسترسی است.

مراقبت‌‌های بهداشتی همگانی

یکی دیگر از دلایل مهاجرت به کانادا و انتخاب این کشور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و مراقبتی است. مراقبت‌‌های بهداشتی رایگان جهانی مایه غرور کانادایی‌‌ها و حسادت جهانیان است. برخلاف بسیاری از سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی خصوصی در سایر کشورها، در کانادا، هر کسی می‌تواند بدون هیچ هزینه‌ای از تمام بیمارستان‌ها، پزشکان و اورژانس‌ها بازدید کند. صرف نظر از وضعیت اجتماعی یا شرایط پزشکی از قبل موجود، در کانادا، شما از حق انسانی برخوردار هستید که به دنبال کمک پزشکی در سطح جهانی باشید.

مراقبت‌‌های بهداشتی همگانی
مراقبت‌‌های بهداشتی همگانی

آب و هوای کانادا

تصورات غلط رایج باعث‌‌ شده شما باور کنید که کانادا یک کشور قطب شمال منجمد است. این درحالی است که کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان دارای آب و هوای متنوع شناخته می‌شود.  همچنین ۴ فصل متمایز از جمله تابستان‌‌های گرم و زمستان‌‌های معتدل دارد. به عنوان مثال، برخی از مناطق کانادا، مانند غرب کانادا، زمستان‌‌های بسیار معتدلی دارند و در برخی مناطق برف بسیار کمی وجود دارد.

آب و هوای کانادا دلیلی برای مهاجرت به کانادا
آب و هوای کانادا دلیلی برای مهاجرت به کانادا

شما این شانس را خواهید داشت که از بسیاری از فعالیت‌‌های تابستانی عالی مانند بازدید از پارک‌‌های ملی کانادا، سواحل، کمپینگ، پیاده روی، کایاک سواری، و همچنین تجربه فعالیت‌‌های زمستانی مانند اسکی، اسکیت روی یخ، کفش برفی و غیره لذت ببرید.

اقتصاد پایدار

کانادا دارای یک سیستم بانکی قابل اعتماد در سطح جهانی و یک ارز ثابت است. کانادا دسترسی آسان به بانک‌ها، وام‌ها و کمک‌های دولتی برای تجارت، سادگی در امور مالی از جمله انتقال پول بین‌المللی، جذب سرمایه سرمایه‌گذاری، ایجاد یک کسب‌وکار جدید، و خرید ملک یا زمین را ارائه می‌دهد. سیستم بانکی کانادا اغلب به عنوان با ثبات ترین سیستم بانکی جهان رتبه بندی ‌می‌شود.

اقتصاد پایدار کانادا
اقتصاد پایدار کانادا

امنیت

کانادا نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد و در بین امن‌ترین مکان‌‌های جهان قرار دارد. برای مثال، میزان خشونت با اسلحه و قتل در کانادا بسیار کمتر از ایالات متحده است.

دولت دموکراتیک کانادا

در کانادا، همه افراد از جمله تازه واردها، زنان، اقلیت‌ها، ثروتمندان و فقرا، توانایی و حق عضویت در دولت را دارند. دولت کانادا نماینده مردم کانادا است.

طبیعت کانادا

کانادا مناظر طبیعی بی‌پایانی از جمله کوه‌های راکی، کوه‌های آپالاچی، دریاچه‌های بی‌شمار بی‌شمار، جنگل‌های وسیع و دست‌نخورده، آبشار نیاگارا، پارک ملی بنف، شفق شمالی، سه جبهه اقیانوسی و … را ارائه می‌دهد.

طبیعت کانادا و جذب مهاجران
طبیعت کانادا و جذب مهاجران
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

مزایای مهاجرت به کانادا

دلایل مهاجرت به کانادا شاید توانسته باشد شما را ترغیب به انتخاب این کشور کند. اما اگر هنوز در انتخاب مقصد زندگی و آینده خود شک دارید، بهتر است مزایای مهاجرت به کانادا را نیز مطالعه کنید تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. برای مهاجرت به کانادا می‌توانید از مشاوران متبحر آرتا جابز مشاوره بگیرید.

استاندارد‌‌های زندگی بهتری با مهاجرت به کانادا خواهید داشت.

اگر شما فردی هستید که علاقه‌مند به تجربه استانداردهای زندگی بهتر هستید، به شما پیشنهاد‌‌ می‌شود که به بازدید از کانادا فکر کنید. بر اساس رتبه‌بندی کیفیت زندگی سازمان ملل، کانادا در رتبه نهم قرار دارد. بیش از ۲۰۰ کشور برای این مورد تجزیه و تحلیل شده‌اند. این آمار به وضوح تضمین‌‌ می‌کند که زندگی و اقامت در کانادا چقدر برای شما عالی است. این فرصت را برای شما فراهم‌‌ می‌کند تا از زندگی خود مانند قبل لذت ببرید.

کانادا استانداردهای زندگی بهتری را ارائه‌ می‌دهد
کانادا استانداردهای زندگی بهتری را ارائه‌ می‌دهد

می توانید از مزایای پزشکی مختلفی بهره‌مند شوید

کانادا نیز خدمات پزشکی برجسته‌ای را به مردم ارائه‌‌ می‌دهد. اگر علاقه‌مند به تجربه آن هستید، به شما پیشنهاد‌‌ می‌شود که به مهاجرت به کانادا فکر کنید. به عبارت دیگر، شما می‌توانید امکانات بهداشتی و درمانی با بودجه دولتی را در کشور کشف کنید. بنابراین، تضمین می‌شود که در نهایت هزینه‌های هنگفتی را که برای خدمات مراقبت‌های بهداشتی که دریافت می‌کنید، پرداخت نکنید. اگر مقیم دائم یا شهروند کانادا شوید،‌‌ می‌توانید خدمات اولیه مراقبت‌‌های بهداشتی را کاملاً رایگان دریافت کنید. بنابراین، شما اصلاً نیازی به نگرانی در مورد بیماری ندارید.

مهاجرت به کانادا و بهره‌مندی از مزایای پزشکی مختلف
مهاجرت به کانادا و بهره‌مندی از مزایای پزشکی مختلف

کانادا آسایش و امنیت را فراهم‌ می‌کند

در دنیای امروز، ما به شدت نگران ایمنی و امنیت نیز هستیم. اگر شما چنین فردی هستید، پیشنهاد مشاوران آرتا جابز این است که کانادا را به عنوان کشور مقصد خود برای اقامت انتخاب کنید. زمانی که در کانادا هستید محیطی امن و تمیز محاصره خواهید کرد. برخلاف کشورهای همسایه مانند ایالات متحده، شما قادر خواهید بود قوانین سختگیرانه اسلحه را در کانادا کشف کنید. هیچ جنگ داخلی نیز در کشور وجود ندارد. این یکی از آرام ترین کشورهایی است که‌‌ می‌توانید در آن مستقر شوید. بنابراین، زمانی را که در کانادا‌‌ می‌گذرانید دوست خواهید داشت.

آسایش و امنیت با مهاجرت به کانادا
آسایش و امنیت با مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا، کشوری با اقتصاد رو به رشد

در کانادا، شما قادر خواهید بود اقتصاد رو به رشدی را مشاهده کنید. به همین دلیل نیازی نیست که زیاد نگران آینده اقتصاد کشور باشید. شرایط و زندگی برای همه امیدوارکننده به نظر می‌رسد و شما می‌توانید فرصت‌های زیادی را به دست آورید. بنابراین، لازم نیست قبل از شروع حرفه خود یا حتی راه اندازی کسب و کار خود در کانادا از طریق برنامه‌‌های استانی کانادا برای بازرگانان، دوباره فکر کنید. از سال ۱۳۹۵، اقتصاد کشور رشد ۴.۳ درصدی را تجربه کرده است. این رشد در آینده نیز رو به افزایش است. از سوی دیگر، کانادا یکی از قدرتمندترین کشورهایی است که‌‌ می‌توانید در آنجا در جهان نیز به آن پی ببرید. این کشور یکی از کشورهای G8 نیز هست. بنابراین، تحت امنیت اقتصادی قوی از حداکثر محافظت برخوردار هستید.

اقتصاد رو به رشد کانادا
اقتصاد رو به رشد کانادا

کانادا کشوری مهاجرپذیر است

وقتی به کشورهایی که در جهان‌‌ می‌توانید آنها را پیدا کنید نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که گرفتن روابط عمومی کانادایی کار نسبتاً آسانی است. بنابراین،‌‌ می‌توانید به این فکر کنید که آن را یک کشور مهاجرپذیر نیز بنامید. با شرایطی که دارید، فرصت خوبی برای مهاجرت به کانادا برای شما فراهم‌‌ می‌شود.

کانادا کشور مهاجرپذیر
کانادا کشور مهاجرپذیر

 تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی از مهارت‌‌های اساسی را که دارید تقویت کنید. سپس‌‌ می‌توانید مراحل درخواست روابط عمومی کانادا را طی کرده و ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. زمان لازم برای دریافت ویزای اقامت دائم در کانادا کمتر از یک سال خواهد بود، با این فرض که تمام شرایط لازم را دارید.

کانادا دارای بهترین موسسات آموزشی است.

شما‌‌ می‌توانید پس از اقامت در کانادا به فکر بزرگ کردن خانواده خود باشید. در حالی که این کار را انجام‌‌ می‌دهید، فرصتی برای ارائه یک تجربه آموزشی قوی به فرزندان خود خواهید داشت. از مهدکودک گرفته تا دانشگاه، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که به فرزندتان برخی از مدارک آموزشی برجسته ارائه می‌شود. بنابراین، به شدت تشویق می‌شوید که به فکر گذراندن مراحل درخواست روابط عمومی و استقرار در کشور باشید.

موسسات آموزشی کانادا
موسسات آموزشی کانادا

اکنون از تمام دلایل بزرگی که برای مهاجرت به کانادا و اقامت در آنجا وجود دارد آگاه هستید. در حالی که این حقایق را در ذهن دارید، به شدت تشویق‌‌ می‌شوید که به مرحله بعدی بروید. در این صورت می‌توانید از زندگی‌تان مانند هرگز در کشوری مانند کانادا لذت ببرید. این‌‌ می‌تواند یک تجربه ارزشمند نیز باشد.

مزایای شهروندی کانادا

کانادا کشوری جذاب برای زندگی در نظر گرفته می‌شود.  اقتصاد توسعه یافته و دموکراسی، سیستم‌های آموزشی پیشرفته و مراقبت‌های بهداشتی، و شهرت برای تحمل قومی و نژادی، آن را به مقصد محبوبی برای مهاجرت تبدیل کرده است.  یک پنجم ساکنان این کشور مهاجرانی از نقاط مختلف جهان هستند .

مزایای شهروندی کانادا
مزایای شهروندی کانادا

شهروندی کانادا دارای مزایای به خصوصی است که مشاوران آرتا جابز در ادامه به آن اشاره خواهند کرد.

  • سفر بدون ویزا به ۱۸۰ کشور: از جمله ایالات متحده، ژاپن، چین، هنگ کنگ، استرالیا و اتحادیه اروپا؛
  • کانادا تابعیت دوگانه را به رسمیت می‌شناسد و به متقاضیان اجازه می‌دهد شهروندی اصلی خود را حفظ کنند.
  • امکان انجام یک تجارت متمرکز بر بازار آمریکای شمالی؛
  • دریافت مالیات کم؛
  • استاندارد بالای زندگی: کانادادر رتبه بندی بهترین کشورها برای زندگی در رتبه بالایی قرار دارد .

راه‌‌های مهاجرت به کانادا

تحت اکسپرس اینتری، کارگران ماهر فدرال در ۳۴۷ شغل واجد شرایط که حداقل معیارهای ورود را دارند، نمایه ابراز علاقه را به استخر اکسپرس انتری ارسال‌‌ می‌کنند. مشخصات کاندیداها در استخر تحت یک سیستم رتبه بندی جامع رتبه بندی‌‌ می‌شوند. کاندیداهایی که بالاترین رتبه را دارند برای دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم در نظر گرفته‌‌ می‌شوند. داوطلبانی که دعوتنامه دریافت‌‌ می‌کنند باید درخواست کامل خود را در یک تاخیر ۹۰ روزه ارسال کنند.

مهاجرت به کشور کانادا
مهاجرت به کشور کانادا

اکسپرس اینتری

اکسپرس ‌اینتری سریع‌ترین و محبوب‌ترین برنامه مهاجرتی کانادا است‌‌. داوطلبانی که از طریق سیستم اکسپرس ‌اینتری اقدام می‌کنند می‌توانند به محض شش ماه اقامت دائم دریافت کنند‌‌. اکسپرس ‌اینتری یک سیستم آنلاین است که توسط دولت کانادا برای سازماندهی و پردازش درخواست‌‌های کارگران ماهر که مایل به مهاجرت به کانادا و  اخذ اقامت دائم کانادا هستند استفاده می‌شود‌‌. این سیستم سه برنامه اصلی اقتصادی فدرال را مدیریت می‌کند:

  1. کارگر ماهر فدرال  (FSW)
  2. مشاغل ماهر فدرال  (FST)
  3. کلاس تجربه کانادا  (CEC)
مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری
مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

چگونه می‌توانم برای اکسپرس اینتری اقدام کنم؟

درخواست برای اکسپرس اینتری یک فرآیند دو مرحله ای است‌‌.  اولین قدم این است که مشخصات خود را ارسال کنید که به مدارک زیر نیاز دارد:

  • نتایج آزمون زبان
  • گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی
  • گذرنامه یا سند مسافرتی

پس از ارسال مشخصات خود و دریافت  دعوت‌نامه برای درخواست  اقامت دائم کانادا، باید درخواست اساسی‌تری ارائه دهید که شامل نامه‌‌های مرجع، مدارک هویتی اضافی، گواهی نامه‌‌های پلیس و نتایج معاینه پزشکی است‌‌.

اقدام برای اکسپرس اینتری
اقدام برای اکسپرس اینتری

چه کسانی واجد شرایط اکسپرس اینتری هستند؟

افرادی که دارای مدرک دانشگاهی یا کالج، تجربه کاری ماهر و تسلطی متوسط ​​به زبان انگلیسی و یا فرانسوی هستند، کاندیدهای ایده آلی برای اکسپرس اینتری هستند‌‌. برای ارسال نمایه از طریق سیستم اکسپرس اینتری، نامزدها باید شرایط واجد شرایط بودن یکی از سه برنامه فدرال را نیز داشته باشند:

کارگر ماهر فدرال (FSW)

مشاغل ماهر فدرال (FST)

کلاس تجربه کانادا (CEC)

افراد واجد شرایط اکسپرس اینتری
افراد واجد شرایط اکسپرس اینتری

شرایط اکسپرس اینتری چیست؟

به طور کلی، برای واجد شرایط بودن برای درخواست اکسپرس اینتری به عنوان یک کارگر ماهر، باید:

  • حداقل یک سال، در ۱۰ سال گذشته، تجربه کار مداوم تمام وقت (یا معادل پاره وقت) در یک شغل ماهر داشته باشید‌‌.
  • قادر به نشان دادن حداقل نمره معیار زبان کانادایی (CLB) در یک آزمون زبان تایید شده در زبان انگلیسی یا فرانسوی باشید‌‌.
  • تحصیلات تکمیل شده پس از متوسطه که بر اساس استانداردهای کانادایی باارزیابی اعتبار تحصیلی ارزیابی می‌شود.
شرایط اکسپرس اینتری
شرایط اکسپرس اینتری

اینها حداقل شرایط لازم برای اعمال سیستم اکسپرس اینتری کانادا به عنوان یک کارگر ماهر است‌‌. رعایت این شرایط به این معنا نیست که شما دعوت نامه ای برای درخواست اقامت دائم کانادا دریافت خواهید کرد‌‌. کاندیداهایی با پروفایل‌‌های قوی تر همیشه از بین کاندیداهایی انتخاب می‌شوند که به سادگی حداقل شرایط را برآورده می‌کنند‌‌. جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران آرتا جابز در ارتباط باشید.

هزینه اکسپرس اینتری چقدر است؟

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری برای یک متقاضی مجرد حدود ۲۳۰۰ دلار کانادا و برای یک زوج حدود ۴۵۰۰ دلار کانادا است‌‌. تفکیک هزینه‌ها به شرح زیر است.

  • آزمون‌‌های زبان: هزینه متوسط ​​ ۳۰۰ دلار
  • ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA): هزینه متوسط ​​ ۲۰۰ دلار
  • بیومتریک: ۸۵ دلار به ازای هر نفر
  • هزینه‌‌های دولتی:۱۳۲۵ دلار برای بزرگسالان و ۲۲۵ دلار برای کودک
  • هزینه معاینه پزشکی: هزینه متوسط ​​۴۵۰ دلار برای بزرگسالان و ۲۵۰ دلار برای هر کودک
  • گواهینامه‌‌های ترخیص پلیس: هزینه متوسط ۱۰۰ دلار در هر کشور
هزینه اکسپرس اینتری
هزینه اکسپرس اینتری

برای ارسال نمایه اکسپرس ‌اینتری اولیه خود نیازی به هزینه دولتی نیست‌‌. هزینه‌ها تنها زمانی درخواست می‌شوند که از شما برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت شده باشد‌‌. علاوه بر هزینه‌‌های پردازش دولتی، در صورت درخواست از طریق PNP، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌‌های مهاجرت استانی نیز داشته باشید‌‌.

همچنین باید توجه داشته باشید که اگر تحت برنامه کلاس تجربه کانادا درخواست دهید یا یک پیشنهاد شغلی منظم داشته باشید، باید نشان دهید که بودجه کافی برای حمایت از اسکان مجدد خود در کانادا دارید‌‌. این  وجوه تسویه  حساب هزینه‌ای نیست که به دولت پرداخت می‌شود، اما برای تایید ویزای اقامت دائم باید به آنها دسترسی داشته باشید‌‌.

کارگران ماهر فدرال

کارگران ماهر فدرال افرادی هستند که دارای تحصیلات، تجربه کاری، سن و توانایی‌‌های زبانی مناسب تحت یکی از زبان‌‌های رسمی کانادا هستند. این افراد طبق سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری برای درخواست اقامت دائم انتخاب‌‌ می‌شوند.

کارگران ماهر فدرال
کارگران ماهر فدرال

برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در استخر اکسپرس اینتری به عنوان کارگر ماهر فدرال، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند. شرایطی که در ادامه گفته می‌شوند، از شرایط ضروری مهاجرت به کانادا است.

شرایط کارگران ماهر فدرال

  • داشتن یک سال سابقه کار مستمر تمام وقت با حقوق یا معادل آن در استخدام مستمر پاره وقت در ۱۰ سال گذشته در یکی از ۳۴۷ شغل واجد شرایط فهرست شده تحت سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل.
  • تجربه کاری باید در نوع مهارت ۰ (شغل‌‌های مدیریتی)، سطح مهارت A (مشغله‌‌های حرفه ای) یا سطح مهارت B (شغل‌‌های فنی و مشاغل ماهر) به معنای سیستم ‌‌طبقه‌بندی ملی مشاغل ‌‌طبقه‌بندی شود.
  • نیاز است تا حداقل امتیاز شبکه امتیاز کارگر ماهر که از شش عامل تشکیل شده است، کسب کنید. نمره قبولی فعلی ۶۷ امتیاز است.
  • تحت آزمون زبان از یک شخص ثالث شناخته شده قرار بگیرید و مهارت‌‌های زبانی سطح متوسط ​​را به زبان انگلیسی یا فرانسوی مطابق با معیار زبان کانادایی ۷ نشان دهید.
کسب نمره قبولی برای مهاجرت به کانادا
کسب نمره قبولی برای مهاجرت به کانادا
  • داشتن بودجه مناسب برای تسویه حساب
  • یک پیشینه امنیتی و معاینه پزشکی موفق را پشت سر بگذارید.

شش معیار ارزیابی متقاضیان کارگران ماهر فدرال

متقاضیان واجد شرایط بر اساس شش عامل ارزیابی‌‌ می‌شوند تا واجد شرایط بودن آنها برای مهاجرت به کانادا مشخص شود. متقاضیان برای واجد شرایط بودن باید در مجموع ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را کسب کنند.

معیار ارزیابی متقاضیان کارگران ماهر فدرال
معیار ارزیابی متقاضیان کارگران ماهر فدرال

مشاوران آرتا جابز عوامل انتخاب را که بر اساس آن ارزیابی صورت می‌گیرد را در ادامه شرح داده‌اند.

  • تحصیلات
  • زبان
  • سابقه کار
  • سن
  • استخدام ترتیب داده شده
  • تطبیق پذیری

در ادامه مقاله مشاوران آرتا جابز شما را با راه‌های مهاجرت به کانادا آشنا خواهند کرد.

عوامل انتخاب

برای انتخاب شدن تحت برنامه FSW، متقاضیانی که دارای تجربه کاری کافی و تسلط به زبان هستند، باید حداقل ۶۷ امتیاز را در شبکه انتخاب کارگران ماهر جمع آوری کنند، که امتیازی را برای تحصیل، زبان، تجربه شغلی، سن، استخدام منظم کانادایی و سازگاری اختصاص می‌دهد‌‌.

  • تحصیلات ( حداکثر ۲۵ امتیاز)

حداکثر امتیاز اعطا شده برای تحصیل ۲۵ است که حداکثر امتیاز به متقاضیان دارای مدرک دکترا تعلق می‌گیرد‌‌. اعتبارنامه‌‌های خارجی توسط یک شخص ثالث تعیین شده برای تعیین معادل کانادایی آنها ارزیابی می‌شود و امتیازات بر اساس آن معادل اعطا می‌شود‌‌. در این زمان، سازمان‌هایی که برای ارزیابی اعتبار تعیین شده‌اند عبارتند از:

  • سرویس آموزش تطبیقی: دانشکده مطالعات مداوم دانشگاه تورنتو‌‌
  • خدمات بین المللی ارزیابی اعتبار کانادا
  • خدمات آموزش جهانی
  • شورای پزشکی کانادا
تحصیلات از عوامل انتخاب کارگر ماهر فدرال
تحصیلات از عوامل انتخاب کارگر ماهر فدرال
  • زبان ( حداقل ۱۶ امتیاز، حداکثر ۲۸ امتیاز)

فقط متقاضیانی که توانایی نشان دادن مهارت متوسط ​​تا بالا در یکی از زبان‌‌های رسمی کانادا، انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشند، در نظر گرفته خواهند شد‌‌. متقاضیانی که حداقل آستانه را دارند باید حداقل ۱۶ امتیاز را تحت این فاکتور انتخاب کسب کنند‌‌. مهارت زبان بالاتر می‌تواند منجر به تخصیص حداکثر ۲۴ امتیاز شود‌‌.

مزایای دوزبانگی برای استقرار اقتصادی موفق یک فرد در کانادا حاشیه ای تلقی می‌شود و سیستم امتیازی جدید امتیاز برای زبان رسمی دوم را حداکثر به چهار محدود می‌کند‌‌.

سن از عوامل انتخاب کارگر ماهر فدرال
سن از عوامل انتخاب کارگر ماهر فدرال
  • سابقه کار ( حداقل ۹ امتیاز، حداکثر ۱۵ امتیاز)

برنامه جدید حداقل به یک سال برای واجد شرایط بودن نیاز دارد و حداکثر در نظر گرفتن شش سال است‌‌.

  • سن ( حداکثر ۱۲ امتیاز)

حداکثر ۱۲ امتیاز به داوطلبان ۱۸ تا ۳۵ سال تعلق می‌گیرد‌‌. هر سال بالای ۳۵ سال، تخصیص را ۱ کاهش می‌دهد، بدون اینکه از سن ۴۷ سالگی امتیازی اعطا شود‌‌.

  • استخدام منظم ( ۰ یا ۱۰ امتیاز)

امتیاز به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای پیشنهاد کار معتبر در کانادا هستند‌‌. در تلاش برای ساده‌سازی فرآیندهای مرتبط با بازار کار و کاهش زمان پردازش برای کارفرمایان و کارمندان بالقوه‌شان، فرآیند نظر استخدامی ترتیب‌یافته با فرآیند اعتبارسنجی استخدامی نظر بازار کار (LMO) جایگزین می‌شود که معمولاً در پردازش درخواست‌های مجوز کار کانادا استفاده می‌شود‌‌. ‌‌.

استخدام منظم از عوامل انتخاب کارگر ماهر فدرال
استخدام منظم از عوامل انتخاب کارگر ماهر فدرال

به منظور تایید یک پیشنهاد شغلی و کسب امتیاز برای این فاکتور انتخاب، کارفرمای پیشنهادی نامزد باید به منابع انسانی و توسعه مهارت‌ها کانادا نشان دهد که استخدام یک کارگر خارجی اثرات اقتصادی خنثی یا مثبتی بر بازار کار محلی خواهد داشت‌‌. داوطلبانی که دارای پیشنهاد شغلی معتبر هستند، ۱۰ امتیاز تحت این فاکتور و ۵ امتیاز اضافی در ضریب انتخاب سازگاری برای مجموع ۱۵ امتیاز کسب خواهند کرد‌‌.

  • سازگاری (حداکثر ۱۰ امتیاز)

به متقاضیانی که حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت کانادایی در مشاغل مدیریتی، حرفه ای، فنی یا حرفه ای داشته باشند، حداکثر امتیاز تعلق می‌گیرد‌‌. همانطور که در بالا ذکر شد، یک پیشنهاد استخدام معتبر ۵ امتیاز سازگاری را ارائه می‌دهد‌‌. سایر ملاحظات اعطای امتیاز تحت این فاکتور انتخاب عبارتند از: یکی از بستگان بالغ نزدیک ساکن کانادا‌‌. متقاضی یا همسر در کانادا تحصیل کرده است‌‌. همسر دارای سابقه کار قبلی در کانادا است‌‌. همسر به یکی از زبان‌‌های رسمی کانادا می‌داند‌‌.

سازگاری از عوامل انتخاب کارگر ماهر فدرال
سازگاری از عوامل انتخاب کارگر ماهر فدرال

سیستم اکسپرس ‌اینتری شامل ارسال یک نمایه آنلاین است که توسط سیستم رتبه ‌بندی جامع کانادا (CRS) امتیاز می‌گیرد‌‌. برای ارسال نمایه اکسپرس ‌اینتری، ابتدا باید واجد شرایط یکی از سه جریان فدرال بالای کانادا باشید‌‌. سپس دولت کانادا  دعوت نامه‌هایی را برای درخواست  اقامت دائم برای کاندیداهای بالاترین رتبه در استخر اکسپرس ‌اینتری صادر می‌کند‌‌.

فرآیند اکسپرس اینتری ممکن است ساده‌ترین راه برای آمدن به کانادا برای کاندیداهایی باشد که واجد شرایط ارسال مشخصات هستند‌‌. رسیدن به CRS در قرعه کشی فدرال می‌تواند دشوار باشد‌‌. با این حال، تنها با قرار گرفتن در جمع نامزدها، می‌توانید برای اقامت دائم استانی نامزد شوید‌‌.

سازگاری از عوامل انتخاب کارگر ماهر فدرال
سازگاری از عوامل انتخاب کارگر ماهر فدرال

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس ‌اینتری به طور معمول حدود ۲۳۰۰ دلار کانادا برای یک متقاضی مجرد یا حدود ۴۵۰۰ دلار کانادا برای یک زوج است‌‌. این شامل  وجوه تسویه حساب نمی‌ شود که باید به عنوان بخشی از شرایط واجد شرایط بودن نیز نشان داده شود، که بسته به اندازه خانواده متفاوت است‌‌.

برنامه‌‌های نامزد استانی

در طول همه‌گیری، استان‌ها به انتخاب کارگران خارج از کشور برای اقامت دائم کانادا ادامه دادند‌‌. امسال کانادا  قصد دارد از  ۸۳۵۰۰ مهاجر جدید از طریق PNP استقبال کند‌‌.

برنامه‌‌های نامزدی بیشماری توسط ده استان و سه منطقه کانادا ارائه شده است‌‌. هر PNP معیارهای واجد شرایط منحصر به فرد خود را دارد‌‌. بسیاری از PNP‌ها برای درخواست نامزدی نیاز به اتصال به استان دارند‌‌. با این حال، برخی از برنامه‌ها وجود دارد که از کاندیداهای خارج از کشور صرفاً بر اساس توانایی آنها در پاسخگویی به نیازهای بازار کار استان دعوت می‌کند‌‌.

مهاجرت به کانادا از طریق pnp
مهاجرت به کانادا از طریق pnp

هر PNP زمان پردازش برنامه خاص خود را دارد‌‌. پس از دریافت نامزدی، نامزدهای PNP باید برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهند‌‌. زمان مورد نیاز برای پردازش درخواست اقامت دائم به این بستگی دارد که آیا PNP با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کار می‌کند یا خیر‌‌.

مهاجرت به کانادا از طریق pnp
مهاجرت به کانادا از طریق pnp

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق PNP معمولاً مانند اکسپرس اینتری است و بسته به استان، هزینه‌‌های اضافی نیز دارد‌‌. برخی از استان‌ها برای پردازش برنامه‌‌های  PNP هزینه ای دریافت نمی‌کنند، در حالی که برخی دیگر مانند انتاریو می‌توانند تا ۱۵۰۰ دلار کانادا را دریافت کنند‌‌.

مهاجرت از طریق PNP

بر اساس قانون اساسی کانادا، دولت فدرال و هر استان و منطقه دارای اختیارات مشترک برای مدیریت سیستم مهاجرتی کشور هستند.

به این ترتیب، برنامه نامزد استانی (PNP) به استان‌ها و مناطق کانادا اجازه‌ می‌دهد تا افرادی را که مایل به مهاجرت به کانادا هستند و علاقه مند به اقامت در یک استان خاص هستند، معرفی کنند. تنها استثناء قلمرو نوناووت و کبک در شمال کانادا است . در عوض، استان کبک این اختیار را دارد که معیارهای انتخاب خود را برای مهاجرت اقتصادی ایجاد کند.

مهاجرت از طریق pnp
مهاجرت از طریق pnp

جزئیات برنامه نامزد استانی

هر PNP حداقل یک جریان مهاجرت دارد که با   سیستم انتخاب مهاجرت اکسپرس انتری فدرال هماهنگ است. نامزدهای استانی که تحت این جریان‌های همسو با اکسپرس اینتری صادر می‌شوند به عنوان  «نامزدهای پیشرفته» شناخته می‌شوند . مزایای جریان های پیشرفته PNP این است که به داوطلبان اکسپرس اینتری ۶۰۰ سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اضافه‌ می‌کنند. امتیاز، که اساسا تضمین‌ می‌کند که آنها یک دعوت نامه اقامت دائم تحت اکسپرس اینتری دریافت خواهند کرد.

جزئیات برنامه نامزد استانی
جزئیات برنامه نامزد استانی

مزیت اصلی دیگر این است که آنها‌ می‌توانند درخواست اقامت دائم خود را سریعتر، معمولاً ظرف شش ماه، توسط دولت فدرال بررسی کنند. راه دیگر برای به دست آوردن اقامت دائم از طریق PNP تحت یک جریان “پایه” است. در اینجا، شما مستقیماً برای یک جریان PNP درخواست‌ می‌دهید و پس از دریافت نامزدی استانی، دولت فدرال درخواست اقامت دائم شما را بررسی‌ می‌کند.

هدف PNP

هدف اصلی PNP گسترش مزایای مهاجرت در سراسر کانادا است. قبل از راه اندازی PNP در سال ۱۹۹۸، اکثر مهاجران کانادا در انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا ساکن شدند. با این حال، از سال ۱۹۹۸، کانادا شاهد توزیع گسترده‌تری از مهاجرت در سراسر کشور بوده است، زیرا استان‌های پریری (آلبرتا، ساسکاچوان، و منیتوبا) و استان‌های اقیانوس اطلس (نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، و نیوفاندلند و لابرادور) از مزایای بیشتری برخوردار بوده‌اند. موفقیت در جذب مهاجر تا حد زیادی به لطف PNP است.

هدف PNP
هدف PNP

هر ایالت کانادا برنامه نامزد استانی خود را دارد که شما می‌توانید در ادامه با آن‌ها توسط تیم مهاجرتی آرتا جابز آشنا شوید.

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)

بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان کانادا، مرکز تنوع فرهنگی و رشد اقتصادی است. این ایالت سومین شهر بزرگ کشور، ونکوور، بریتیش کلمبیا نیز یکی از متنوع ترین استان‌ها در سراسر کانادا می‌باشد. اقتصاد بریتیش کلمبیا بر بخش منابع طبیعی قوی با تاکید بر جنگلداری و معدن تمرکز دارد. محیط طبیعی آن، با جنگل‌‌های وسیع و آب و هوای ساحلی منحصر به فرد، به عنوان یکی از زیباترین محیط‌‌های کانادا و در واقع جهان شناخته شده است.

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا
برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا

اگر مایل به مهاجرت به بریتیش کلمبیا هستید، سه گزینه برای انتخاب دارید:

  • Skills Immigration Stream
  • اکسپرس اینتری جریان بریتیش کلمبیا
  • مهاجرت کارآفرین

Skills Immigration Stream  برای کارگران ماهر، متخصصان مراقبت‌‌های بهداشتی، فارغ التحصیلان بین المللی و فارغ التحصیلان و همچنین کارگران سطح ابتدایی و نیمه ماهر است. همه نامزدها باید یک پیشنهاد شغلی یا شغل فعلی داشته باشند، به جز برای فارغ التحصیلان بین المللی.

جریان اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا فقط برای کارگران ماهر، متخصصان مراقبت‌‌های بهداشتی، فارغ التحصیلان بین المللی و فارغ التحصیلان است.

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا
برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا

جریان Skills Immigration یا مهاجرت از طریق مهارت

 BC PNP Skills Immigration به دسته‌‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • دسته کارگر ماهر

این دسته برای افرادی است که یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط در یک شغل ماهر دریافت کرده‌اند. انتظار می‌رود کارگران چندین سال تجربه در شغل ماهر خود داشته باشند.

  • رده حرفه‌ای مراقبت‌‌های بهداشتی

در این دسته افراد با تجربه و پیشنهادهای شغلی واجد شرایط، به عنوان پزشک، پرستار، پرستار روانپزشکی یا متخصصان بهداشتی وابسته می‌توانند درخواست دهند. یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط باید برای یکی از ۱۱ شغل بهداشتی واجد شرایط به دست آید.

جریان Skills Immigration
جریان Skills Immigration
  • رده فارغ التحصیلان بین المللی

این دسته برای افرادی است که در سه سال گذشته از یک دانشگاه یا کالج واجد شرایط کانادا فارغ التحصیل شده اند. یک پیشنهاد شغلی باید از یک کارفرمای بریتیش کلمبیا دریافت شود تا تحت این زیرمجموعه واجد شرایط باشد.

  • رده بین المللی فوق لیسانس

 این دسته برای فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا از یک موسسه آموزشی واجد شرایط در بریتیش کلمبیا در برنامه‌‌های تحصیلی طبیعی، کاربردی یا علوم بهداشتی است. هیچ پیشنهاد شغلی برای درخواست تحت این زیر مجموعه مورد نیاز نیست.

رده بین المللی فوق لیسانس-جریان Skills Immigration
رده بین المللی فوق لیسانس-جریان Skills Immigration
  • رده کارگران سطح ورودی و نیمه ماهر

این برنامه ممکن است شامل کارگرانی که در برخی موقعیت‌های ابتدایی یا نیمه ماهر در گردشگری ، پردازش مواد غذایی، یا حمل‌ونقل طولانی‌مدت قرار دارند، یا کسانی که در موقعیت‌های ابتدایی یا نیمه ماهر هستند و در منطقه توسعه شمال شرقی بریتیش کلمبیا زندگی و کار می‌کنند می‌شود.

هزینه درخواست شامل ۱۱۵۰ دلار برای پردازش بوده و رخواست بازبینی ۵۰۰ دلار کانادا اضافی هزینه دارد. زمان پردازشی این برنامه حدودا بین دو تا سه ماه اعلام شده است.

رده کارگران سطح ورودی و نیمه ماهر -جریان Skills Immigration
رده کارگران سطح ورودی و نیمه ماهر -جریان Skills Immigration

حداقل الزامات Skills Immigration

باید یک پیشنهاد شغلی تمام وقت را پذیرفته باشد (به جز رده بین المللی پس از فارغ التحصیلی).

  • باید یک پیشنهاد دستمزد مطابق با نرخ دستمزد استانی داشته باشد (به جز رده بین المللی فوق دیپلم).
  • ۲باید نشان دهد که می‌توانید از خود و خانواده خود حمایت کنید (به جز رده بین المللی پس از فارغ التحصیلی).
  • باید حداقل الزامات زبان را برآورده کند (برای سطح مهارت NOC B، یا برای رده اولیه و نیمه ماهر کارگر).
  • باید هر گونه نیاز و خواسته اضافی خاص به دسته خود را برآورده کند.
  • کارفرما همچنین باید معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشد (به جز رده بین المللی پس از فارغ التحصیلی).
حداقل الزامات Skills Immigration
حداقل الزامات Skills Immigration

عملکرد جریان Skills Immigration

ابتدا باید در سیستم ثبت نام مهاجرت مهارت (SIRS) ثبت نام کنید تا BC بتواند شغل، تحصیلات، محل اقامت شما در BC، توانایی زبان و دستمزد شما را بر اساس نیازهای بازار کار استان بررسی کند. شما می‌توانید با تکمیل تمام بخش‌‌های ثبت نام در BCPNP Online ثبت نام کنید.

توجه : متقاضیان C برای رده C بین المللی پس از فارغ التحصیلی و رده حرفه ای مراقبت‌‌های بهداشتی نیازی به ثبت نام در SIRS ندارند و می‌توانند مستقیماً از طریق BCPNP Online درخواست دهند.

سپس بر اساس چندین فاکتور نمره ثبت نام دریافت می‌کنید و در گروه انتخابی دسته انتخابی وارد می‌شوید. از افرادی که معیارهای خاصی را دارا هستند و دارای امتیاز بالاتر از حد معینی هستند دعوت می‌شود تا در قرعه کشی استانی برای نامزدی استانی اقدام کنند.

عملکرد جریان Skills Immigration
عملکرد جریان Skills Immigration

پس از آن، نامزدها ۳۰ روز فرصت دارند تا از طریق BCPNP Online درخواست دهند.

اگر نامزدی استانی دریافت کردید، سپس می‌توانید برای اقامت دائم با دولت فدرال کانادا درخواست دهید.

اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا

اکسپرس اینتری BC با سیستم انتخاب مهاجرت اکسپرس انتری دولت فدرال مطابقت دارد و به متقاضیان واجد شرایط این امکان را می‌دهد که اولویت پردازش درخواست PNP BC و در صورت نامزد شدن، درخواست اقامت دائم خود را دریافت کنند.

اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا
اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا

دسته‌بندی‌های مهاجرت مهارت‌‌های زیر ممکن است از طریق اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا پردازش شوند:

  • دسته کارگر ماهر
  • رده حرفه‌ای مراقبت‌‌های بهداشتی
  • رده فارغ التحصیلان بین المللی
  • رده بین المللی فوق لیسانس

هزینه درخواست ۱۱۵۰: دلار کانادا

زمان پردازش: دو تا سه ماه

حداقل شرایط پذیرش برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا

  • باید یک نمایه معتبر در سیستم اکسپرس اینتری فدرال داشته باشد.
  • باید کد تأیید اعتبار جستجوی کار از سیستم اکسپرس اینتری داشته باشد.
  • باید یک پیشنهاد شغلی تمام وقت را پذیرفته باشد (به جز رده بین المللی پس از فارغ التحصیلی)
  • باید یک پیشنهاد دستمزد مطابق با نرخ دستمزد قبل از میلاد داشته باشد (به جز رده بین المللی پس از فارغ التحصیلی).
  • باید بتوانید از خود و خانواده خود حمایت کنید (به جز رده بین المللی پس از فارغ التحصیلی).
  • باید حداقل الزامات زبان را برآورده کند (به جز رده بین المللی پس از فارغ التحصیلی).
  • باید الزامات اضافی مخصوص دسته شما را برآورده کند.
  • کارفرما نیز باید واجد شرایط باشد (به جز رده بین المللی پس از فارغ التحصیلی).
حداقل شرایط پذیرش برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا
حداقل شرایط پذیرش برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا

عملکرد برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا

قبل از شروع، باید از قبل یک نمایه اکسپرس انتری معتبر در اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) داشته باشید.

سپس باید در سیستم ثبت نام مهاجرت مهارت (SIRS) ثبت نام کنید تا BC بتواند شغل، تحصیلات، محل اقامت شما در BC، توانایی زبان و دستمزد شما را بر اساس نیازهای بازار کار استان بررسی کند. شما می‌توانید با تکمیل تمام بخش‌‌های ثبت نام در BCPNP Online ثبت نام کنید. توجه: نامزدهای رده بین‌المللی فوق‌لیسانس و رده حرفه‌ای بهداشت و درمان نیازی به ثبت نام در SIRS ندارند و می‌توانند مستقیماً از طریق BCPNP Online درخواست دهند.

سپس بر اساس چندین فاکتور نمره ثبت نام دریافت می‌کنید و در گروه انتخابی دسته انتخابی وارد می‌شوید. از افرادی که معیارهای خاصی را دارا هستند و دارای امتیاز بالاتر از حد معینی هستند دعوت می‌شود تا در قرعه کشی استانی برای نامزدی استانی اقدام کنند.

پس از آن، نامزدها ۳۰ روز فرصت دارند تا از طریق BCPNP Online درخواست دهند.

عملکرد برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا
عملکرد برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا

در صورت انتخاب شدن، از طریق سیستم اکسپرس اینتری، نامزدی استانی دریافت خواهید کرد. شما ملزم به پذیرش نامزدی از طریق سیستم اکسپرس اینتری هستید.

چه کسی واجد شرایط BC PNP است؟

BC PNP برای کارگران ماهر، کارگران سطح ورودی و نیمه ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی، فارغ التحصیلان بین المللی و متخصصان مراقبت‌‌های بهداشتی است.

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا، نیازی به داشتن نمایه اکسپرس اینتری ندارید. با این حال، نامزدها معمولاً برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشند، مگر اینکه شما به عنوان یک فارغ التحصیل بین المللی درخواست دهید. برای انجام این کار، شما باید از یک دانشگاه واجد شرایط در B.C فارغ التحصیل شده باشید. دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در یک برنامه تحصیلی طبیعی، کاربردی یا علوم بهداشتی.

افراد واجد شرایط BC PNP
افراد واجد شرایط BC PNP

علاوه بر این، این استان سه گزینه برای کارآفرینانی دارد که مایل به راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا کسب و کار در بریتیش کلمبیا هستند.

برنامه نامزد استانی مانیتوبا

استان مانیتوبا بین استان‌های انتاریو و ساسکاچوان واقع شده است‌‌. این ایالت از بسیاری جهات دروازه ورود به غرب کانادا است‌‌.

مانیتوبا اولین استانی بود که برنامه نامزدهای استانی را در سال ۱۹۹۸ راه اندازی کرد‌‌. به عنوان یک استان کوچک با تعداد کمی تازه وارد، به PNP نیاز داشت تا خود را به عنوان مقصد انتخابی برای مهاجران ماهر معرفی کند‌‌. از آن زمان، مانیتوبا یک داستان موفقیت بزرگ در مهاجرت بوده است‌‌. به لطف PNP مانیتوبا، مهاجرت نقش مهمی در جمعیت، نیروی کار و رشد اقتصادی مانیتوبا داشته است‌‌

برنامه نامزد استانی مانیتوبا
برنامه نامزد استانی مانیتوبا

جریان‌های مهاجرت مانیتوبا

اگر‌ می‌خواهید به مانیتوبا مهاجرت کنید، پنج گزینه برای انتخاب دارید. در ادامه مشاوران آرتا جابز شما را با آن‌‌ها آشنا خواهند کرد.

جریان کارگر ماهر در مانیتوبا

جریان کارگر ماهر در مانیتوبا برای کارگران موقت خارجی واجد شرایط و فارغ التحصیلان دانشجوی بین المللی است که در حال حاضر در مانیتوبا مشغول به کار هستند و به آنها یک کار دائمی و تمام وقت با یک کارفرمای مانیتوبا پیشنهاد شده است‌‌.

مهاجرت به مانیتوبا کانادا
مهاجرت به مانیتوبا کانادا

جریان کارگر ماهر مانیتوبا از دو مسیر تشکیل شده است:

  • مسیر تجربه کاری مانیتوبا

این مسیر برای افرادی است که در حال حاضر در مانیتوبا با مجوز کار موقت کار‌ می‌کنند‌‌. این شامل کارگران موقت و فارغ التحصیلان بین المللی موسسات فوق متوسطه کانادا‌ می‌شود‌‌.

  • مسیر استخدام مستقیم کارفرما

برای واجد شرایط بودن برای این مسیر، باید با یک نماینده MPNP و یک کارفرمای مانیتوبا مصاحبه کنید‌‌. این مصاحبه‌ها در خارج از کانادا انجام‌ می‌شود‌‌. قبل از درخواست از طریق این مسیر، باید یک دعوت نامه برای درخواست دریافت کنید‌‌.

هزینه درخواست حدودا  ۵۰۰ دلار کانادا است و زمان پردازش درخواست مهاجرتی شما تا ۶ ماه طول خواهد کشید.

جریان کارگر ماهر در مانیتوبا؛ مسیر استخدام مستقیم کارفرما
جریان کارگر ماهر در مانیتوبا؛ مسیر استخدام مستقیم کارفرما

حداقل الزامات جریان کارگر ماهر در مانیتوبا

  • باید یک کارگر خارجی موقت یا فارغ التحصیل دانشجوی بین المللی باشد‌‌.
  • باید دارای مجوز کار معتبر یا اجازه کار پس از فارغ التحصیلی باشد‌‌.
  • باید یک پیشنهاد شغلی دائمی و تمام وقت از کارفرمای فعلی خود در مانیتوبا داشته باشند‌‌.
  • باید حداقل شش ماه مداوم برای کارفرمای فعلی خود کار کرده باشند‌‌.
  • باید تمام صلاحیت‌های مورد نیاز برای این موقعیت، از جمله آموزش/آموزش و هر گونه مجوز یا گواهینامه مورد نیاز را داشته باشد‌‌.
  • برای انجام وظایف شرح شغل خود باید مهارت انگلیسی یا فرانسه را نشان دهند‌‌.
  • باید از طریق استخدام با مانیتوبا ارتباط داشته باشند که قوی تر از پیوندهایی است که ممکن است با استان دیگری در کانادا داشته باشند‌‌.
حداقل الزامات جریان کارگر ماهر در مانیتوبا
حداقل الزامات جریان کارگر ماهر در مانیتوبا
  • باید قصد و توانایی زندگی، کار و ایجاد زندگی کاری و خانوادگی خود را در مانیتوبا به عنوان مقیم دائم داشته باشند و این را در یک طرح تسویه حساب نشان دهند‌‌.
  • باید پول کافی داشته باشد (۱۰۰۰۰ دلار کانادا برای متقاضی اصلی و ۲۰۰۰ دلار کانادا برای هر یک از افراد وابسته در برنامه)‌‌.
  • کارفرمای شما باید یک کسب و کار تجاری ثبت شده داشته باشد که حداقل سه سال فعالیت داشته باشد‌‌.
  • شرایط کاری شما باید مطابق با کانادایی‌ها یا مقیم دائم باشد‌‌.

دریافت جریان کارگر ماهر در مانیتوبا

ابتدا باید یک ابراز علاقه (EOI) ارسال کنید‌‌. این بدان معنی است که شما باید یک سری سوالات را به صورت آنلاین تکمیل کنید‌‌. بر اساس پاسخ‌هایی که‌ می‌دهید؛ شما یک نمره دریافت خواهید کرد‌‌.

پس از آن، از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند،‌ می‌توان برای ارسال درخواست MPNP دعوت کرد‌‌.

دریافت جریان کارگر ماهر در مانیتوبا
دریافت جریان کارگر ماهر در مانیتوبا

در صورت موفقیت، یک نامزدی استانی از مانیتوبا دریافت خواهید کرد‌‌. سپس می‌توانید از این نامزدی برای درخواست مستقیماً به دولت فدرال کانادا برای ویزای اقامت دائم برای خود و خانواده‌تان استفاده کنید‌‌.

اگر برای مسیر استخدام مستقیم کارفرمای مانیتوبا درخواست‌ می‌دهید، در خارج از کانادا توسط نماینده MPNP با شما مصاحبه خواهد شد‌‌. همچنین با یک کارفرمای واجد شرایط مانیتوبا مصاحبه خواهید کرد‌‌. این قبل از دریافت دعوت نامه برای درخواست اتفاق‌ می‌افتد‌‌.

جریان نیروی کار ماهر در خارج از کشور

جریان نیروی کار ماهر در خارج از کشور برای کارگران ماهر واجد شرایطی است که ممکن است خارج از کانادا باشند اما‌ می‌توانند ارتباط قوی با استان نشان دهند‌‌. یک کارگر ماهر که قبلاً در کانادا است نیز ممکن است واجد شرایط این دسته باشد‌‌.

جریان نیروی کار ماهر در خارج از کشور
جریان نیروی کار ماهر در خارج از کشور

جریان کارگران ماهر در خارج از کشور از دو مسیر تشکیل شده است:

  • مسیر اکسپرس اینتری مانیتوبا

این مسیر برای افرادی است که نمایه اکسپرس انتری فعال دارند و تحت یک جریان MPNP دیگر واجد شرایط هستند‌‌. این افراد همچنین باید در شغلی که در لیست مشاغل مورد تقاضای مانیتوبا ذکر شده است، تجربه داشته باشند و ارتباط قوی با مانیتوبا داشته باشند‌‌.

مسیر اکسپرس اینتری مانیتوبا
مسیر اکسپرس اینتری مانیتوبا
  • مسیر سرمایه انسانی

این مسیر برای کارگران ماهر خارجی با تجربه در شغلی است که در فهرست مشاغل مورد تقاضا Manitoba ذکر شده است‌‌.

هزینه درخواست معادل  ۵۰۰ دلار کانادایی و زمان پردازش تقریبی جریان نیروی کار ماهر در خارج از کشور ۶ ماه است.

حداقل الزامات جریان نیروی کار ماهر در خارج از کشور

  • باید حداقل امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ در شبکه ارزیابی امتیاز داشته باشد‌‌.
  • باید از طریق حمایت دوستان یا خانواده ساکن در استان، سابقه کار قبلی یا تحصیلات در استان به مانیتوبا متصل باشد یا از MPNP برای درخواست دعوت شود‌‌. بسته به نوع اتصال شما الزامات اضافی وجود دارد‌‌.
  • باید حداقل شش ماه تجربه در یک شغل مورد تقاضا داشته باشد‌‌.
  • باید یک برنامه شغلی کامل ارائه دهید‌‌.
  • باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد‌‌.
شرایط پذیرش جریان نیروی کار ماهر در خارج از کشور
شرایط پذیرش جریان نیروی کار ماهر در خارج از کشور

دریافت جریان نیروی کار ماهر در خارج از کشور

ابتدا باید یک ابراز علاقه (EOI) ارسال کنید‌‌. این بدان معنی است که شما باید یک سری سوالات را به صورت آنلاین تکمیل کنید‌‌. بر اساس پاسخ‌هایی که‌ می‌دهید؛ شما یک نمره دریافت خواهید کرد‌‌.

پس از آن، از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند،‌ می‌توان برای ارسال درخواست MPNP دعوت کرد‌‌.

در صورت موفقیت، یک نامزدی استانی از مانیتوبا دریافت خواهید کرد‌‌. سپس می‌توانید از این نامزدی برای درخواست مستقیماً به دولت فدرال کانادا برای ویزای اقامت دائم برای خود و خانواده‌تان استفاده کنید‌‌. اگر کاندید اکسپرس اینتری هستید،‌ می‌توانید این کار را از طریق سیستم اکسپرس انتری انجام دهید‌‌.

درخواست جریان نیروی کار اهر در خارج از کشور
درخواست جریان نیروی کار اهر در خارج از کشور

در صورت موفقیت، یک نامزدی استانی از مانیتوبا دریافت خواهید کرد‌‌. سپس می‌توانید از این نامزدی برای درخواست مستقیماً به دولت فدرال کانادا برای ویزای اقامت دائم برای خود و خانواده‌تان استفاده کنید‌‌.

اگر برای مسیر استخدام مستقیم کارفرمای مانیتوبا درخواست‌ می‌دهید، در خارج از کانادا توسط نماینده MPNP با شما مصاحبه خواهد شد‌‌. همچنین با یک کارفرمای واجد شرایط مانیتوبا مصاحبه خواهید کرد‌‌. این قبل از دریافت دعوت نامه برای درخواست اتفاق‌ می‌افتد‌‌.

جریان سرمایه‌گذار مانیتوبا

جریان سرمایه‌گذار  کسب و کار برای متقاضیانی است که به دنبال ایجاد کسب و کار در مانیتوبا هستند‌‌.

جریان آموزش بین المللی برای فارغ التحصیلان بین المللی است که از یک مؤسسه تحصیلات تکمیلی مانیتوبا فارغ التحصیل شده اند و‌ می‌خواهند به طور دائم در مانیتوبا بمانند‌‌.

طرح جامعه محور موردن برای جوشکاران، نجارها، آشپزها، لوله کش‌ها و لوله کش‌هایی است که‌ می‌خواهند خود را در شهر روستایی موردن مستقر کنند‌‌.

اگر‌ می‌خواهید به مانیتوبا مهاجرت کنید و در آنجا تجارت کنید، دو راه وجود دارد که در ادامه مشاوران آرتا جابز به آن خواهند پرداخت.

جریان سرمایه‌گذار مانیتوبا
جریان سرمایه‌گذار مانیتوبا

مسیر سرمایه‌گذاری در مزرعه

این مسیر برای افرادی است که تجربه کسب و کار در مزرعه دارند و مایل به مهاجرت به مانیتوبا هستند تا بتوانند مزرعه ای را در آنجا تاسیس و راه اندازی کنند‌‌.

  • دریافت مسیر سرمایه‌گذار ی مزرعه

نامزدهای مسیر سرمایه‌گذار  مزرعه باید حداکثر یک سال قبل از شروع فرآیند، یک بازدید تحقیقاتی مزرعه در مانیتوبا انجام دهند‌‌.

گام بعدی تکمیل دستورالعمل‌های علاقه (خودارزیابی وضعیت آنها) و فرم‌های مفهوم تجارت مزرعه و سپس ارسال آنها است‌‌. همچنین در صورت نیاز باید کد رفتار نمایندگان مهاجرت را ارسال کنید‌‌.

اگر LAA دریافت کردید،‌ می‌توانید درخواستی برای مسیر سرمایه‌گذار  مزرعه ارسال کنید‌‌. ممکن است شما به مصاحبه با نماینده MPNP دعوت شوید‌‌.

مسیر سرمایه‌گذاری در مزرعه؛ جریان سرمایه‌گذار مانیتوبا
مسیر سرمایه‌گذاری در مزرعه؛ جریان سرمایه‌گذار مانیتوبا

در صورت تایید، شما یک قرارداد سپرده (قرارداد) دریافت خواهید کرد که باید آن را امضا کرده و مبلغ ۷۵۰۰۰ دلار کانادا را واریز کنید‌‌. پس از دریافت نامزدی،‌ می‌توانید مستقیماً برای اقامت دائم به دولت فدرال کانادا درخواست دهید‌‌.

مسیر کارآفرینی

مسیر کارآفرینی به استان اجازه‌ می‌دهد تا صاحبان مشاغل خارجی واجد شرایط را برای نقل مکان به مانیتوبا استخدام و معرفی کند‌‌. آنها باید قصد و توانایی ایجاد یا خرید یک تجارت جدید یا مالکیت مشترک یک تجارت موجود را داشته باشند‌‌. آنها باید این کار را در دو سال اول پس از ورود به مانیتوبا با مجوز کار موقت انجام دهند‌‌.

هزینه درخواست این جریان   ۲۵۰۰ دلار کانادا و زمان پردازش آن تقریبا ۶ ماه است.

مسیر کارآفرینی؛ جریان سرمایه‌گذار مانیتوبا
مسیر کارآفرینی؛ جریان سرمایه‌گذار مانیتوبا
  • دریافت مسیر کارآفرینی

ابتدا مشخص کنید که واجد شرایط هستید یا خیر‌‌.

سپس باید در مورد مفهوم کسب و کار تحقیق کنید، مانیتوبا را بررسی کنید و فرم مفهوم کسب و کار را آماده کنید‌‌.

مرحله بعدی ارسال یک ابراز علاقه (EOI) و همچنین فرم مفهوم کسب و کار، فرم خود ارزیابی و یک کد رفتار برای نمایندگان مهاجرت (در صورت نیاز) است‌‌.

اگر حداقل معیارها را داشته باشید و مفهوم تجاری شما تأیید شود، یک نامه رسمی مشاوره برای درخواست (LAA) دریافت خواهید کرد‌‌.

سپس باید یک درخواست کامل به MPNP ارسال کنید‌‌. ممکن است برای مصاحبه حضوری دعوت شوید‌‌.

اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، از شما خواسته‌ می‌شود که یک توافقنامه عملکرد تجاری (BPA) را امضا کنید‌‌. این یک قرارداد قراردادی بین شما و MPNP است‌‌.

پس از آن، باید به مانیتوبا بیایید، کسب و کار خود را اداره کنید و به‌روزرسانی‌های منظم در مورد عملکرد کسب و کار ارائه دهید‌‌.

دریافت اقامت مانتیوبا از طریق کارآفرینی
دریافت اقامت مانتیوبا از طریق کارآفرینی
  • هنگامی که شرایط و ضوابط BPA را رعایت کردید، نامزدی استانی برای اقامت دائم دریافت خواهید کرد‌‌.سپس می‌توانید از این نامزدی برای درخواست مستقیماً به دولت فدرال کانادا برای ویزای اقامت دائم برای خود و خانواده‌تان استفاده کنید‌‌.

جریان آموزش بین المللی

جریان آموزش بین‌المللی (IES) برای فارغ‌التحصیلان مانیتوبا که نیازهای صنعت را برآورده می‌کنند، راه‌های سریع‌تری برای اقامت دائم ارائه می‌دهد‌‌. این جریان دارای سه مسیر است: مسیر اشتغال شغلی ، مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان ، و مسیر کارآفرین دانشجو ‌‌.

جریان آموزش بین المللی مانیتوبا
جریان آموزش بین المللی مانیتوبا

جریان آموزش بین المللی (IES) برای فارغ التحصیلان بین المللی موسسات آموزشی مانیتوبا است که نیازهای بازار کار را برآورده‌ می‌کنند‌‌. IES برای فارغ التحصیلان مسیرهای سریع تری برای اقامت دائم فراهم‌ می‌کند‌‌. شما سه گزینه برای انتخاب دارید:

مسیر اشتغال شغلی

مسیر اشتغال شغلی برای فارغ التحصیلان، تحصیلات تکمیلی است. مسیر اشتغالی که دارای در یک جایگاه شغلی مورد تقاضا طولانی مدت در مانیتوبا هستند‌‌.

مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان

مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان برای فارغ التحصیلان بین المللی کارشناسی ارشد و دکترا است که دوره کارآموزی Accelerate  یا  Elevate را با Mitacs انجام‌ می‌دهند، سازمانی که با دولت مانیتوبا برای کمک به ارائه دوره‌های کارآموزی به فارغ التحصیلان بین المللی همکاری‌ می‌کند‌‌.

مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان با جریان آموزش بین المللی مانیتوبا
مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان با جریان آموزش بین المللی مانیتوبا

مسیر کارآفرین دانشجویی بین المللی

مسیر کارآفرین دانشجویی بین‌المللی تا ۲۰ فارغ‌التحصیل بین‌المللی از یک موسسه آموزشی مانیتوبا این فرصت را فراهم می‌کند تا در مانیتوبا کارآفرین شوند‌‌. آنها باید قبل از نامزد شدن برای اقامت دائم، شرایط یک توافقنامه عملکرد تجاری را داشته باشند‌‌.

  • هزینه درخواست جریان آموزش بین المللی
مسیر اشتغال شغلی ۵۰۰ دلار کانادا
مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان ۵۰۰ دلار کانادا
مسیر کارآفرین دانشجویی بین المللی ۲۵۰۰ دلار کانادا
زمان پردازش  ۶ ماه

 

  • ارسال درخواست جریان آموزش بین المللی

ابتدا باید یک ابراز علاقه (EOI) ارسال کنید‌‌. این بدان معنی است که شما باید یک سری سوالات را به صورت آنلاین تکمیل کنید‌‌. بر اساس پاسخ‌هایی که‌ می‌دهید؛ شما یک نمره دریافت خواهید کرد‌‌.

پس از آن، از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند،‌ می‌توان برای ارسال درخواست MPNP دعوت کرد‌‌.ش

مسیر کارآفرین دانشجویی بین المللی مانیتوبا
مسیر کارآفرین دانشجویی بین المللی مانیتوبا
  • در صورت موفقیت، یک نامزدی استانی از مانیتوبا دریافت خواهید کرد‌‌. سپس می‌توانید از این نامزدی برای درخواست مستقیماً به دولت فدرال کانادا برای ویزای اقامت دائم برای خود و خانواده‌تان استفاده کنید‌‌.

مهاجرت جامعه محور Morden

موردن، مانیتوبا شهری در ۱۱۲ کیلومتری جنوب غربی وینیپگ است‌‌. این شهر به طور فعال به دنبال مهاجران جدید در مشاغل خاصی است که نیازهای بازار کار شهر را برآورده‌ می‌کند‌‌. کسانی که تحت این طرح موفق باشند، اقامت دائم کانادا خواهند شد‌‌.

برای واجد شرایط بودن، باید شرایط سن، تحصیلات، زبان و تجربه کاری را داشته باشید و نباید با هیچ بخش دیگری از کانادا ارتباط داشته باشید‌‌. علاوه بر این، شما باید قصد زندگی در موردن را داشته باشید، پول کافی برای اقامت داشته باشید‌‌.

مهاجرت به ایالت مانیتوبا کانادا
مهاجرت به ایالت مانیتوبا کانادا

مهاجرت تجاری

اگر تجربه مدیریت یا مالکیت کسب و کار خود را دارید، ساده‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا می‌تواند از طریق یک برنامه مهاجرت تجاری فدرال یا استانی باشد‌‌. دولت فدرال برای افرادی که قصد دارند   در کانادا  خوداشتغال شوند یا کسب و کاری در کانادا راه اندازی کنند ، برنامه‌‌های مهاجرتی ارائه می‌دهد.  همچنین چندین PNP خاص برای نامزدهای خارج از کشور وجود دارد که علاقه مند به راه اندازی یک تجارت در یک استان خاص کانادا هستند‌‌.

مهاجرت تجاری به کانادا
مهاجرت تجاری به کانادا

برنامه‌‌های مهاجرت تجاری معمولاً نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی در شرکتی است که قصد دارید در کانادا راه اندازی کنید‌‌. مقدار مورد نیاز بستگی به برنامه ای دارد که شما به آن علاقه دارید‌‌. بسیاری از PNP‌ها برنامه‌‌های کارآفرینی منطقه ای دارند که به سرمایه گذاری کمتری برای نامزدهای علاقه مند به راه اندازی یک کسب و کار در یک منطقه کم جمعیت نیاز دارند‌‌.

دریافت تابعیت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

ده‌ها برنامه مهاجرت در کانادا وجود دارد که به خارجی‌ها کمک می‌کند به کانادا مهاجرت کنند و شهروندی دریافت کنند.  اکثر آنها معیارهای سختگیرانه‌ای را در مورد تحصیلات، سن و حرفه متقاضیان تعیین می‌کنند.  متقاضیان می‌توانند با سرمایه‌گذاری در اقتصاد یا پایه‌گذاری کسب و کار در کانادا، اقامت یا شهروندی کانادا را سریع‌تر و آسان‌تر دریافت کنند.

دریافت تابعیت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
دریافت تابعیت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

دریافت شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری می‌تواند بلافاصله به همه اعضای خانواده، از جمله همسران و فرزندان زیر ۱۸ سال اعطا شود.  کودکان بزرگسال باید درخواست دهند و به طور مستقل سرمایه گذاری کنند.   با این حال، والدین زن و شوهر‌ نمی‌توانند در درخواست اصلی گنجانده شوند:. به عبارت بهتر، مهاجرت آنها فقط پس از نقل مکان خانواده سرمایه گذار امکان‌پذیر است.

پول سرمایه گذاران در اوراق بهادار سرمایه گذاری می‌شود و سود آن برای توسعه منطقه و کمک به کارآفرینان و مهاجران محلی استفاده می‌شود.

پاسپورت کانادایی و سرمایه‌گذاری

پاسپورت کانادایی از طریق سرمایه گذاری تا ۳ تا ۵ سال پس از سرمایه گذاری قابل دریافت نیست.  ابتدا باید درخواست اقامت دائم ارائه شود.  سپس متقاضی باید به مدت ۳ سال در کانادا زندگی کند و حداقل ۱۸۳ روز در سال را در هر یک از ۳ سال در آنجا بگذراند.  تنها در این صورت است که آنها می‌توانند برای شهروندی اقدام کنند.

اقامت دائم به سرمایه گذار و خانواده آنها حقوق و مسئولیت‌های مشابه شهروندان کانادایی را اعطا می‌کند، به استثنای حق رای یا داشتن مناصب دولتی.

دریافت پاسپورت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
دریافت پاسپورت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۴، برنامه شهروندی کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در سراسر کشور فعال بود.  با این حال سرمایه گذار مهاجر کبک ، از سال ۲۰۱۴، فقط در استان فرانسوی زبان کبک در دسترس بوده است.

پس از دریافت اقامت دائم در کبک، سرمایه گذار و خانواده اش می‌توانند در هر نقطه از کانادا زندگی و کار کنند.

توقف برنامه شهروندی سرمایه‌گذار کانادا

لطفا توجه داشته باشید که برنامه شهروندی سرمایه گذاری کانادا تا آوریل ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآمده است.

تا این لحظه(آگوست ۲۰۲۲ یا مرداد ۱۴۰۱) درخواست‌های برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در کبک تا آوریل ۲۰۲۳ متوقف شده و اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

دلیل رسمی توقف این برنامه این است که سرمایه گذاران از آن برای نقل مکان به مناطق دیگر کشور استفاده کردند.  طبق آمار دولت ۸۵ درصد از متقاضیان پس از دریافت اقامت دائم از استان فرانسه نقل مکان کرده‌اند.

شرایط برنامه شهروندی کبک

برای درخواست شهروندی، سرمایه‌گذار باید ۱۲۰۰۰۰۰ دلار کانادا (۹۴۵۰۰۰ دلار) با بهره صفر به مدت پنج سال سرمایه گذاری کند. قابل توجه است که نیازی به راه اندازی کسب و کار ندارند.  این امر برنامه کبک را از برنامه‌های مهاجرت در سایر استان‌های کشور کانادا متمایز می‌کند.

برنامه شهروندی کبک
برنامه شهروندی کبک

مبلغ سرمایه گذاری پس از ۵ سال به طور کامل برگردانده می‌شود، اما سودی از آن به سرمایه‌گذار تعلق‌ نمی‌گیرد.  اما سرمایه گذار می‌تواند برای سرمایه گذاری لازم وام بگیرد.  این برای آن دسته از متقاضیانی که بودجه‌ای در دسترس ندارند که برای اهداف دیگر به مدت ۵ سال مورد نیاز نخواهد بود راحت است.  حداقل سرمایه گذاری اولیه ۳۵۰۰۰۰ دلار کانادا (تقریباً ۲۷۵۰۰۰ دلار) است.

چه کسانی از طریق سرمایه گذاری واجد شرایط شهروندی کانادا هستند

سرمایه گذاری به تنهایی کافی نیست. و برای دریافت پاسپورت کانادایی، متقاضی باید شش معیار زیر را که مشاوران آرتا جابز به آن اشاره کرده‌اند را داشته باشد.

  • مالک کسب و کار، سهامدار یک شرکت خصوصی یا حداقل دو سال در یک موقعیت مدیریتی در شرکتی با گردش مالی ۵۰۰۰۰ دلار کاناد) معادل تقریبی ۳۹۴۰۰ دلار) در سال باشید.
  • شرایط صلاحیت را برآورده کنید:

حداقل ۴۰ امتیاز از ۱۰۰ را در مقیاس ویژه کسب کنید.  متقاضی بر اساس سن، دانش انگلیسی و فرانسه، سطح تحصیلات، تجربه مدیریت و زمان سپری شده در کانادا ارزیابی می‌شود.  به عنوان مثال، رعایت شرایط تجربه مدیریتی و سرمایه گذاری به ترتیب ۱۰ و ۲۵ امتیاز کسب می‌کند.  به مدرک دانشگاهی ۶ امتیاز داده می‌شود.  درخواست‌های ارسال شده توسط متقاضیان با دانش ثابت زبان فرانسه در سطح B1 بر اساس اولویت بررسی می‌شود.

  • دارایی‌ شما ۲,۰۰۰,۰۰۰دلار کانادا (معادل ۱,۵۷۰,۰۰۰ دلار) باشد و بتوانید ثابت کنید که آنها از راه قانونی به دست آمده‌اند. وجوه سپرده، ارزش اوراق بهادار، املاک و مستغلات و سایر دارایی‌های هر دو زوج در نظر گرفته می‌شود.
افراد واحد شرایط شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری
افراد واحد شرایط شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری
  • بدون سابقه کیفری یا نقض قوانین مهاجرت کانادا یا شرایط ویزای کانادا؛
  • قبولی (با حداقل ۷۵ درصد) آزمون دانش تاریخ و سنت‌های کبک.

شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری برای چه کسانی مناسب است؟

برنامه شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری برای کسانی مناسب است که قصد دارند به طور دائم در این کشور زندگی کنند، با خانواده خود نقل مکان کنند، فرزندان خود را بزرگ کنند و در آنجا مالیات بپردازند.  این گزینه مناسبی برای متقاضیان سرمایه گذاری در گذرنامه برای سفر، بهینه سازی مالیات یا توسعه تجارت نیست.

برخلاف سایر برنامه‌های مهاجرتی، محدودیت سنی ۴۶ سال برای سرمایه گذاران وجود ندارد، که اغلب آن را به تنها گزینه برای افراد بالغ برای مهاجرت به کانادا تبدیل می‌کند.

افراد مناسب شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری
افراد مناسب شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری
چه مدارکی مورد نیاز خواهد بود؟

چه مدارکی مورد نیاز خواهد بود؟

مشاوران آرتا جابز در ادامه مدارک لازم برای درخواست شهروندی کانادا را عنوان کرده‌اند.

  • فرم درخواست پر شده؛
  • کپی‌های محضری و ترجمه شده گذرنامه همه اعضای خانواده موجود در برنامه؛
  • تایید خویشاوندی برای درخواست خانواده: گواهی تولد یا ازدواج؛
  • گواهی ترخیص پلیس برای همه اعضای خانواده؛
  • تایید وضعیت مالی: اسناد تشکیل دهنده، گواهی مالکیت املاک، صورتحساب‌های بانکی، گزارش ارزیابی‌ها؛
  • رسید پرداخت وظیفه؛
  • عکس‌ها
  • تایید اینکه شما مبلغ مورد نیاز را در اقتصاد کانادا سرمایه گذاری کرده‌اید.
  • کلیه مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و محضری باشد.
مدارک مورد نیاز اخذ شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری
مدارک مورد نیاز اخذ شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری
چه مدارکی مورد نیاز خواهد بود؟

نحوه درخواست شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری

مراحل اخذ شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری به چند مرحله تقسیم می‌شود و به طور متوسط ​​۳ تا ۵ سال طول می‌کشد.

۱.مدارک را به دولت کبک ارائه دهید.

  متقاضی مدارک لازم را جمع آوری می‌کند که تأیید کننده تجربه خود به عنوان یک کارآفرین یا مدیر، در دسترس بودن میزان سرمایه گذاری مورد نیاز و انجام سایر الزامات باشد.  سپس آنها را به اداره ثبت و ارزیابی مقایسه ای در مونترال ارسال می‌کنند.

در صورتی که سرمایه‌گذار دارای شرایط باشد و در حد نصاب تعیین شده باشد، گواهی ویژه و اجازه اقامت موقت برای وی صادر می‌شود.

اخذ شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری
اخذ شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری

۲. شرایط سرمایه گذاری را برآورده کنید.

 متقاضی مبلغ تعیین شده در شرایط برنامه را انتقال می‌دهد.

۳.  در سفارت یا کنسولگری کانادا در محل خود درخواست دهید.

 هنگام ارسال مدارک، باید مبلغ ۱۵۲۳۵ دلار کانادایی (معادل تقریبی ۱۲۰۰۰ دلار) پرداخت کنید.  اگر شرایط لازم را داشته باشید، ویزای ورود برای شما صادر می‌شود که می‌توانید در عرض ۱۲ ماه از آن برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید.  همچنین برای متقاضی کارت اقامت دائم صادر می‌شود.  اگر متقاضی ظرف ۱۲ ماه به کانادا نقل مکان نکند، مدارک باید مجددا ارسال شوند.

۴.  منتظر تصمیم دولت باشید.

 برای درخواست شهروندی، متقاضی باید سه سال در کانادا زندگی کرده باشد و حداقل ۱۸۳ روز در سال را در آنجا سپری کرده باشد.  تصمیم در مورد تابعیت از طریق درخواست سرمایه گذاری در یک دوره یک ساله گرفته می‌شود.  در صورت تایید، متقاضی باید در آزمون دانش زبان و تاریخ کبک و همچنین مصاحبه با مقامات مهاجرت شرکت کند.  افراد بالای ۵۴ سال نیازی به شرکت در این آزمون ندارند.

چه مدارکی مورد نیاز خواهد بود؟

گزینه های مهاجرت کاری به کانادا

برای اخذ اقامت کانادا از طریق راه اندازی کسب و کار در این کشور برنامه های مختلفی وجود دارد. برخی از آنها را در اینجا فهرست کرده ایم.

برنامه کارآفرینی کبک شرایط لازم برای متقاضیان:

  • ایجاد یا خرید یک کسب و کار در کبک با سرمایه اولیه ۲۰۰,۰۰۰ دلار کانادا (۱۵۷,۴۰۰ دلار) و سرمایه شخصی ۹۰۰,۰۰۰ دلار کانادا (۷۰۹,۴۰۰ دلار).
  • مدیریت یک تجارت و کنترل حداقل ۲۵٪ از سهام شرکت به ارزش ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا (۷۹۰۰۰ دلار).
  • دارای دو سال تجربه به عنوان یک کارآفرین انفرادی در زمینه انتخابی.

بقیه شرایط برای متقاضیان مشابه شرایط سرمایه گذاران است: دانش زبان، فرهنگ و تاریخ کبک و حداقل امتیاز ۴۰ در مقیاس صلاحیت.

گزینه های مهاجرت کاری به کانادا
گزینه های مهاجرت کاری به کانادا

این برنامه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ معتبر است. مشخص نیست که آیا در آینده تمدید خواهد شد یا خیر.

برنامه ویزای راه اندازی فدرال این برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری برای کسب و کار راه اندازی خود هستند مناسب است. این شرکت باید بیشتر تجارت خود را در داخل کانادا انجام دهد.

شرایط لازم برای متقاضیان:

  • برای جذب سرمایه گذاری ۲۰۰۰۰۰ دلاری از یک صندوق خطرپذیر یا ۷۵۰۰۰ دلار از یک فرشته تجاری از لیست معتبر ؛
  • اثبات دانش انگلیسی یا فرانسوی  CLB (سطح ۵)؛
  • دارای امکانات کافی برای زندگی در کانادا

این برنامه در میان شرکت‌هایی در بخش‌های فناوری اطلاعات، داروسازی، بیوتکنولوژی و کشاورزی محبوب است.

 پنج بنیانگذار استارت آپ و خانواده هایشان‌ می‌توانند تحت یک برنامه استارت آپی اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در مورد درخواست ظرف شش ماه تصمیم گیری‌ می‌شود. سالانه ۲۷۵۰ ویزا با توجه به سهمیه تعیین شده برای این برنامه اعطا‌ می‌شود.

مهاجرت تجاری به کانادا
مهاجرت تجاری به کانادا
چه مدارکی مورد نیاز خواهد بود؟

برنامه نامزدهای استانی

 این دسته برنامه های استان های کانادا را خلاصه‌ می‌کند که از طریق آن متقاضی‌ می‌تواند برای اقامت دائم در منطقه کار کند یا کسب و کار باز کند. به عنوان مثال، شرایط برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا به حداقل سرمایه گذاری در کسب و کار ۲۰۰۰۰۰ دلار کانادا (معادل تقریبی ۱۵۷۰۰۰ دلار) و پس انداز ۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا (معادل تقریبی ۴۷۳۰۰۰ دلار) نیاز دارد.

چه مدارکی مورد نیاز خواهد بود؟

سایر روش‌های شهروندی از طریق برنامه‌های سرمایه گذاری

شهروندی از طریق سرمایه گذاری به کانادا محدود نمی‌شود. در واقع، عدم قطعیت قابل توجهی در مورد آینده شهروندی کانادا از طریق برنامه‌های سرمایه گذاری وجود دارد: برخی از آنها مسدود شده اند و برخی تا پاییز ۲۰۲۱ معتبر هستند. مشخص نیست که آیا آنها پس از سال ۲۰۲۱ ادامه خواهند داشت یا خیر.

روش‌های اخذ شهروندی از طریق برنامه‌های سرمایه گذاری
روش‌های اخذ شهروندی از طریق برنامه‌های سرمایه گذاری

برنامه های مشابه در ده‌ها کشور اجرا‌ می‌شود. علاوه بر این، دریافت پاسپورت دوم با استفاده از آنها بسیار ساده تر، ارزان تر و سریعتر است: در برخی موارد، متقاضی

  • نیازی به دانستن زبان ندارد؛
  • نیازی به زندگی در کشور یا حتی بازدید از آن نیست.
  • شهروندی را‌ می‌توان بین یک تا شش ماه به دست آورد.
چه مدارکی مورد نیاز خواهد بود؟

مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه‌گذاری

مالتا کشوری با اقتصاد توسعه یافته، امکانات پزشکی پیشرفته و سیستم آموزشی عالی است. در نتیجه یکی از محبوب ترین گزینه‌ها برای مهاجرت به اروپا برای افراد ثروتمند است.

سرمایه گذاری مورد نیاز با الزامات شهروندی کانادا توسط برنامه سرمایه گذاری قابل مقایسه است:

  • ۶۰۰۰۰۰ یورو سرمایه گذاری غیر قابل استرداد؛
  • ۱۰۰۰۰ یورو کمک خیریه؛
  • خرید ملک به مبلغ ۷۰۰۰۰۰ یورو یا اجاره ملک به مبلغ ۱۸۰۰۰ یورو در سال به مدت ۵ سال.

برخلاف سرمایه گذاری در اقتصاد کانادا، خرید املاک و مستغلات در مالتا سطح نسبتا بالایی از درآمد ایجاد‌ می‌کند. قیمت ملک به طور متوسط ​​۵-۷٪ در سال افزایش‌ می‌یابد، در حالی که درآمد اجاره‌ می‌تواند ۵ تا ۱۵٪ در سال اضافه کند.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به مالتا
مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به مالتا

شهروندی مالتا از طریق سرمایه گذاری همان فرصت‌ها و حقوقی را ارائه‌ می‌دهد که برای هر شهروند اتحادیه اروپا در دسترس است: سرمایه گذار‌ می‌تواند در هر کشور اتحادیه اروپا زندگی و کار کند، بدون ویزا به ۱۶۰ کشور از جمله ایالات متحده و کانادا سفر کند. پاسپورت مالتا امکان دسترسی به بازار اروپا را برای کارآفرینان فراهم‌ می‌کند، پس انداز مالیاتی بالقوه را فراهم‌ می‌کند و آزادی از کنترل ارز را ارائه‌ می‌دهد. فرزندان این سرمایه گذار‌ می‌توانند در هر دانشگاه اروپایی تحصیل کنند و پس از فارغ التحصیلی برای زندگی و کار در اروپا بمانند.

حمایت مالی

اگر یک  عضو خانواده واجد شرایط دارید  که  مقیم دائم  یا شهروند کانادا باشد، حمایت مالی خانواده احتمالا ساده‌ترین راه برای شما برای مهاجرت به کانادا خواهد بود‌‌.

کانادا چندین برنامه مهاجرتی ارائه می‌دهد که به ساکنان دائمی و شهروندان این فرصت را می‌دهد تا اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند‌‌. امسال، کانادا قصد دارد از ۱۰۵۰۰۰ اقامت دائم جدید از طریق برنامه‌‌های حمایت مالی خانواده استقبال کند‌‌.اگر همسر، فرزند یا نوه شما مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد، ممکن است واجد شرایط حمایت از خانواده باشید‌‌.

حمایت مالی از یک خویشاوند معمولاً حدود ۱۱۳۵ دلار کانادا هزینه دارد‌‌. در صورتی که اسپانسر در کبک اقامت داشته باشد یا قصد اقامت در آن را داشته باشد، هزینه‌‌های اضافی اعمال خواهد شد‌‌.

مهاجرت به کانادا و حمایت مالی
مهاجرت به کانادا و حمایت مالی

زمان پردازش درخواست حمایت مالی به عضوی از خانواده که از شما حمایت مالی می‌کند بستگی دارد‌‌. برای  حمایت از همسر ، رسیدگی به درخواست‌ها از ابتدا تا انتها معمولاً ۱۲ ماه طول می‌کشد‌‌.

گزینه‌‌های مهاجرت اقتصادی و تجاری

گزینه‌‌های مهاجرت اقتصادی و تجاری برای متخصصانی است که دارای مهارت‌هایی هستند که از اقتصاد کانادا پشتیبانی می‌کند‌‌. هر برنامه در صلاحیت‌‌های مورد نیاز بسیار متفاوت است، بنابراین هیچ توضیحی برای همه امکان پذیر نیست‌‌.

دسته‌بندی‌‌های مهاجرت اقتصادی و تجاری عبارتند از:

  • برنامه‌‌های نامزد استانی
  • اکسپرس اینتری
  • مهاجرت کبک
  • برنامه‌‌های سرمایه گذار
  • برنامه‌‌های کارآفرینو خوداشتغالی

سایر کلاس‌‌های مهاجرت فدرال مانند برنامه مراقبین ، آزمایشی مهاجرت اقیانوس اطلس ، پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی ، و آزمایشی کشاورزی-غذایی نیز گزینه‌هایی در زیر چتر مهاجرت اقتصادی به کانادا هستند‌‌.

مهاجرت به کانادا از طریق گزینه‌‌های مهاجرت اقتصادی و تجاری
مهاجرت به کانادا از طریق گزینه‌‌های مهاجرت اقتصادی و تجاری

حمایت خانواده

اسپانسرشیپ خانواده دسته‌ای از مهاجرت است که برای اعضای خانواده شهروندان کانادایی و مقیم دائمی در دسترس است‌‌.  اعضای خانواده واجد شرایط حمایت مالی عبارتند از:

  • همسر یا شریک زندگی مشترک
  • فرزند وابسته)خوانده یا بیولوژیک(
  • پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ

در برخی شرایط، ممکن است واجد شرایط حمایت از سایر اعضای خانواده خارج از دسته‌های ذکر شده در بالا باشید‌‌. اگر هیچ اقوام واجد شرایط دیگری برای حمایت مالی ندارید، می‌توانید از اعضای خانواده زیر حمایت مالی کنید:

  • برادر یا خواهر یتیم
  • خواهرزاده یا خواهرزاده یتیم
  • نوه یتیم
  • مهاجرت بشردوستانه و پناهندگان

کانادا به عنوان یک رهبر در پذیرش پناهندگان جدید و سایر مهاجران به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه از شهرت بین المللی برخوردار است ‌‌. بخش قابل توجهی از هدف سالانه مهاجرت کانادا به پذیرش پناهندگان اختصاص دارد‌‌.

حمایت خانواده راهی برای مهاجرت به کانادا
حمایت خانواده راهی برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا به چه میزان پول نیاز دارید؟

هزینه مهاجرت به کانادا به طور کلی حدود ۲۳۰۰ دلار کانادا برای یک متقاضی مجرد یا حدود ۴۵۰۰ دلار کانادا برای یک زوج است‌‌. این مبلغ شامل وجوه تسویه حساب نمی‌شود که بسیاری از کاندیداها برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا باید نشان دهند‌‌. این مبلغ بسته به اندازه خانواده متفاوت است و از حدود ۱۳۰۰۰ دلار کانادا برای یک متقاضی شروع می‌شود‌‌. اگر یک نامزد از طریق یک برنامه استانی درخواست دهد، ممکن است هزینه‌‌های اضافی اعمال شود‌‌. برای افرادی که دارای پیشنهاد شغلی کانادایی هستند یا تحت کلاس تجربه کانادایی درخواست می‌کنند، مدرکی مبنی بر تسویه وجوه لازم نیست‌‌.

پول مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا
پول مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

همه اشکال مهاجرت تجاری نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در کانادا دارد‌‌. ممکن است لازم باشد متقاضی در یک شرکت کانادایی سرمایه گذاری کرده باشد یا از متقاضی بخواهد که وام بدون بهره به دولت فدرال یا استانی بدهد‌‌.

در بیشتر موارد، شما اطلاعات مالی برای حمایت مالی از همسر یا فرزند وابسته ارائه نمی‌کنید‌‌. اگر از دیگر اعضای خانواده مانند والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ حمایت مالی می‌کنید، برای واجد شرایط بودن برای درخواست، یک نیاز مالی وجود دارد که باید رعایت شود‌‌.

پول مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا
پول مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

اگر تحت برنامه‌‌های بشردوستانه و دلسوزانه درخواست می‌دهید، هیچ نیاز مالی وجود ندارد‌‌. تنها زمانی که اطلاعات مالی در این دسته از مهاجرت مورد نیاز است این است که پناهنده متقاضی حمایت خصوصی باشد‌‌. در این صورت، گروه کانادایی حامی پناهنده باید نشان دهد که بودجه کافی برای حمایت از اسکان مجدد نامزد پناهندگی جمع آوری کرده است‌‌.

برای مهاجرت به کانادا به چه میزان پول نیاز دارید؟

هر برنامه مهاجرتی حداقل شرایط واجد شرایط بودن خود را دارد‌‌. مهم است که واجد شرایط بودن خود را قبل از درخواست تأیید کنید‌‌.

هنگام ارسال درخواست، دولت کانادا اسناد مختلفی را برای تأیید تجربه کاری، تحصیلات، هویت و سوابق جنایی و پزشکی شما درخواست می‌کند‌‌. انواع مدارک مورد نیاز به برنامه ای که برای آن درخواست می‌دهید بستگی دارد‌‌.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *