اطلاعات عمومی کشور کانادا, مهاجرت به کانادا

دعوت نامه کانادا

دعوت نامه کانادا با آرتا جابز

دریافت ویزای موقت کانادا به این معنی است که شما برای مدت کوتاهی، معمولاً ۶ ماه یا کمتر، از کانادا دیدن خواهید کرد. این بازدید می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند گردشگری، دیدار دوستان یا خانواده، برای تجارت و غیره باشد. در برخی موارد، سفارت کانادا که در آن درخواست می‌دهید، از شخصی که در آنجا می‌شناسید، دعوت نامه‌ای به کانادا می‌خواهد.

در این مقاله جزئیات دعوت نامه برای ویزا چیست، نحوه دریافت آن و همچنین نمونه نامه‌های دعوت به کانادا که می‌توانید از آنها استفاده کنید، توضیح داده می‌شود.

دعوت نامه چیست؟

دعوت نامه برای ویزای بازدید کننده در کانادا یک نامه امضا شده ساده از شخصی است که در کانادا به خوبی می‌شناسید و شما را به این کشور دعوت می‌کند. این شخص می‌تواند دوست، خانواده یا شریک تجاری شما باشد، اما باید فردی باشد که با او رابطه نزدیکی داشته باشید و بتواند هویت و هدف شما را از سفر به کانادا تأیید کند.

دعوت نامه اساساً درخواستی از طرف این شخص در کانادا است که از کنسولگری کانادا می‌خواهد که به شما ویزا بدهد و به شما اجازه ورود به کشور را بدهد. همچنین به عنوان نوعی تضمین از طرف شخصی که شما را به کنسولگری دعوت می‌کند مبنی بر عدم ارائه اطلاعات نادرست در مورد قصد خود برای ورود به کانادا، خروج از کانادا و عدم تمدید ویزای خود و همچنین اینکه آنها می‌توانند از شما حمایت مالی کنند، عمل می‌کند.

این دعوت نامه به عنوان مدرک دیگری در مورد اینکه چرا کنسولگری کانادا باید به شما ویزا برای رفتن به کانادا بدهد، خواهد بود. این یک افزونه به بقیه برنامه است و اگر شرایط را برآورده کند می‌تواند پرونده شما را تقویت کند.

آشنایی با دعوت نامه کانادا
آشنایی با دعوت نامه کانادا

چه کسی می‌تواند برای ویزای کانادا دعوت نامه بنویسد؟

همانطور که گفته شد، دعوت نامه برای ویزا می‌تواند توسط هر کسی که به خوبی می‌شناسید نوشته شود. اگر برای تجارت به کانادا سفر می‌کنید‌، می‌تواند یکی از اعضای نزدیک خانواده مانند والدین، خواهر و برادر، همسر، فرزند و غیره، یک دوست نزدیک یا شریک تجاری باشد.

شرط مهم در هر صورت این است که فرد ارسال کننده دعوت نامه مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد. فردی که شما را دعوت می‌کند نمی تواند یک مهاجر غیرقانونی باشد یا وضعیت قانونی در کانادا نداشته باشد. آنها باید وضعیت خوبی داشته باشند و همچنین شغل و جریان درآمدی داشته باشند تا احتمال اینکه نامه آنها تأثیر مثبتی بر تصمیم کنسولگری کانادا برای دادن ویزا به شما داشته باشد، افزایش یابد.

شرایط لازم برای دعوت نامه برای کانادا چیست؟

دعوت نامه برای ویزای کانادا باید از نظر اطلاعاتی که باید شامل چند مورد از شرایط باشد. شخصی که نامه را می‌نویسد باید تمام جزئیات زیر را درج کند در غیر این صورت این خطر وجود دارد که کنسولگری کانادا نامه را نپذیرد و حتی بدتر از آن، ممکن است به شانس شما برای دریافت ویزای کانادا آسیب برساند. سه مجموعه الزامات وجود دارد:

  • اطلاعات متقاضی ویزا؛
  • اطلاعات فردی که متقاضی را دعوت می‌کند؛
  • اطلاعات ویژه برای سوپر ویزا

اطلاعات متقاضی ویزا

دعوت نامه باید شامل اطلاعات زیر در مورد متقاضی ویزا باشد:

  • نام کامل (نام و نام خانوادگی)؛
  • تاریخ تولد؛
  • اطلاعات تماس (شماره تلفن و ایمیل)؛
  • آدرس دقیق؛
  • رابطه ای که متقاضی با فرد دعوت کننده دارد.
  • هدف از سفر به کانادا؛
  • مدت زمان بازدید؛
  • محل اقامت متقاضی در کانادا و نحوه پرداخت هزینه اقامت خود
  • تاریخ ورود فرد به کانادا و تاریخی که او را ترک خواهد کرد.

اطلاعات متقاضی ویزا

دعوت نامه کانادا باید دارای این اطلاعات در مورد شخصی باشد که متقاضی را به کانادا دعوت می‌کند:

  • نام کامل (نام و نام خانوادگی)؛
  • تاریخ تولد؛
  • اطلاعات تماس (شماره تلفن و ایمیل)؛
  • آدرس دقیق در کانادا؛
  • وضعیت در کانادا (مقیم دائم یا شهروند کانادا) از طریق ارائه کپی از وضعیت خود مانند:
    • کارت شهروندی یا پاسپورت کانادا در صورتی که فرد شهروند باشد.
    • گواهی تولد کانادایی اگر فرد در کانادا متولد شده باشد.
    • کپی کارت اقامت دائم آنها یا IMM 1000 (سند اثبات فرود)، در صورتی که مقیم دائم باشند.
  • عنوان شغل؛
  • نام و تاریخ تولد اعضای نزدیک خانواده و افراد تحت تکفل (همسر یا شریک زندگی مشترک و فرزندان)؛
  • تعداد کل افرادی که در خانه شما زندگی می‌کنند، از جمله افرادی که آن شخص حمایت مالی کرده است یا حمایت مالی آنها هنوز در حال اجراست)
شرایط لازم برای دعوت نامه برای کانادا
شرایط لازم برای دعوت نامه برای کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

اطلاعات ویژه برای سوپر ویزا

ویزای سوپر ویزا برای والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای ملاقات با فرزندان یا نوه‌های خود برای بیش از شش ماه است. از آنجایی که اعتبار این ویزا بیشتر از سایر ویزاهای اقامت موقت است، علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، اطلاعات بیشتری در نامه مورد نیاز است. بنابراین برای آن دسته از فرزندان و نوه هایی که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا دعوت می‌کنند، باید موارد زیر را نیز شامل شوند:

  • یک اعلامیه کتبی و امضا شده مبنی بر اینکه از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود برای کل اقامت آنها در کانادا حمایت مالی خواهید کرد.
  • مدرکی مبنی بر اینکه شما درآمد کافی برای تعداد کل افرادی که در خانه خود زندگی می‌کنند، از جمله برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ ملاقات کننده دارید.

دعوت نامه باید از طرف شخصی که متقاضی را دعوت می‌کند امضاء و تاریخ داشته باشد و در صورت لزوم و نیاز کنسولی کانادا نیز باید محضری باشد. نیازی به ارائه نامه به عنوان سند جداگانه از بقیه درخواست نیست.

در عوض، متقاضی باید نامه را در زمانی که بقیه مدارک را ارسال می‌کند، به کنسولگری کانادا ارسال کند. در صورت درخواست آنلاین، یک نسخه PDF اسکن شده نامه باید به برنامه آنلاین پیوست شود. در صورت ارسال درخواست فیزیکی، نامه باید پرینت شود و کپی آن با بقیه مدارک همراه شود.

اطلاعات ویژه برای سوپر ویزا
اطلاعات ویژه برای سوپر ویزا

نمونه دعوت نامه برای ویزای کانادا

برای اینکه تصویر واضح‌تری از اینکه دعوت نامه کانادایی باید چگونه باشد و چه نوع اطلاعاتی باید داشته باشد، می‌توانید یک نامه کامل نوشته شده را در زیر با فضاهای خالی مشاهده کنید که در آن اطلاعات شخصی باید درج شود.

فردی که متقاضی را دعوت می‌کند «فرد دعوت کننده» و فردی که دعوت می‌شود در نمونه زیر «متقاضی» نامیده می‌شود. این نمونه برای هر مناسبتی و برای هر شخصی قابل استفاده است به شرطی که رابطه مشخص باشد و شرایط فوق رعایت شود.

پس از آن، نامه تکمیل‌شده‌ای از یک نفر که دوستش را برای اقامت در کانادا دعوت کرده است را برای مرجع قرار داده‌ایم.

نام مکان در کانادا، تاریخ

به سفارت کانادا در (نام کشور)

(آدرس سفارت)

(شماره تلفن سفارت)

موضوع: دعوت نامه برای آقای/خانم (نام متقاضی)

خانم / آقای عزیز،

نام من (نام شخص دعوت کننده) است، من متولد (تاریخ تولد) هستم و اهل (محل در کانادا) هستم. من یک (وضعیت در کانادا – شهروند یا مقیم دائم) هستم و در (آدرس در کانادا) زندگی می‌کنم . خانواده من (تعداد افراد ساکن در خانوار) ​​و من کار می‌کنم (عنوان شغل، شرکت، و محل)و درآمد (حقوق ماهانه یا سالانه).

از طریق این نامه، من (نام متقاضی) ، متولد (تاریخ تولد) و در حال حاضر ساکن (آدرس در کشور خارجی) را برای اقامت کوتاه به کانادا دعوت می‌کنم. (نام متقاضی ) از (تاریخ ورود) تا ( تاریخ عزیمت) در (محل و آدرس در کانادا مانند هتل یا خانه شما) اقامت خواهد داشت . من (نام متقاضی) ، (روابط دولتی مانند برادر، خواهر، دوست و غیره) هستم و به مدت (مدت زمان بر حسب روز یا ماه) در مکان‌های مختلف از کانادا بازدید و تور خواهیم داشت .

(نام متقاضی) در حال حاضر کار می‌کند (عنوان شغل و محل کار را وارد کنید) با درآمد (حقوق ماهانه یا سالانه) که با آن قادر به پرداخت هزینه اقامت در کانادا خواهند بود. (نام متقاضی) یک بازدید کننده واقعی است که ویزای خود را بیش از حد باقی نمی ماند. تعهدات کاری آنها در (نام کشور خارجی) تمدید می‌شود و (نام متقاضی) به محض بازگشت از کانادا به کار خود نیاز است.

لطفاً یک کپی تایید شده از من(سند اثبات وضعیت در کانادا مانند پاسپورت، گواهی تولد یا کارت روابط عمومی) و گزارش بانکی من در ۶ ماه گذشته را به پیوست ببینید.

در صورت داشتن هرگونه سوال بیشتر در مورد من یا (نام متقاضی) با من تماس بگیرید .

من مشتاقانه منتظر هستم که (نام متقاضی)در کانادا به من سر بزند تا بتوانیم زمانی را با هم بگذرانیم و از کانادا دیدن کنیم.

با احترام،

(نام شخص دعوت کننده)

(نشانی)

(شماره تلفن)

(امضای ایمیل)

اطلاعات ویژه برای سوپر ویزا
اطلاعات ویژه برای سوپر ویزا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *