اخبار مهاجرت به کانادا

اقامت دائم کانادا برای ۹۰ هزار متقاضی

دولت کانادا برای کسب اقامت دائم، شرایط جدیدی را اعلام کرده. طبق این اطلاعیه، مسیر جدید کسب اقامت دائم کانادا برای ۹۰ هزار متقاضی، کارگر موقت ضروری و فارغ التحصیلان بین الملل فراهم شده است.

[/vc_column_text][/vc_column]

[/vc_row]

اقامت دائم کانادا

در روند بازگشایی مسیر مهاجرت برای کارگران، دانشجو‌های بین المللی و فرانسوی زبانان که در این کشور زندگی می کنند؛ در نظر گرفته شده است. از تاریخ ۶ می، اداره پناهندگان و شهروندی کانادا درهایی برای تعداد ۹۰.۰۰۰ کارگران ضروری، مددکاران سلامت، فارغ التحصیلان و فرانسوی زبانان باز می‌کند.

در واقع کاریابی بین الملل یا خارجی در این برنامه جدید، برای افراد دارای اقامت و واجد شرایط که به هر استانی غیر از کبک قصد مهاجرت دارند، اعمال می‌شود که توسط دولت فدرال کانادا معرفی شده و قدرت ایجاد سیاست مهاجرت در کبک را دارا نیست.

برنامه های پیش رو در جهت کوتاه ترین راه رسیدن به اقامت کانادا تا تاریخ پنج توامبر و یا تا رسیدن به سقف مجاز باز خواهند بود.

مشاغل مرتبط با مسیر جدید

۴۰ شغل بهداشتی واجد شرایط جدید وجود دارد. به علاوه ۹۵ شغل دیگر زیر مجموعه کارگران ضروری در طیف گسترده‌ای از صنایع مانند ساخت و ساز، کشاورزی و فروش قرار می‌گیرند.

متقاضیان می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط کاریابی بین الملل یا خارجی اعضای خانواده خود را در برنامه قرار دهند. هر فردی که در این برنامه نام گذاری شده، باید مورد قبول دولت کانادا و دارای معیار های پزشکی باشد.

شرایط فارغ التحصیلان کانادا

اقامت دائم برای 90 هزار متقاضی

در حال حاضر کانادا حداکثر ۴۰.۰۰۰ دانش آموز بین المللی را برای اقامت دائم پذیرفته است. شما باید همزمان با درخواست‌تان در کانادا کار کنید. اما این کار فارغ از خود اشتغالی است. مدرک تحصیلی ممکن است در یک DLI در کبک کامل شده باشد که در این صورت باید برای زندگی در هر استان دیگری درخواست دهید.

هر کدام از برنامه های تحصیلی حداقل باید ۹۰۰ ساعت زمان ببرد و برنامه ترکیبی حداقل ۱۸۰۰ ساعت باشد. مدت زمان برنامه‌ها نباید کمتر از ۸ ماه باشد. معیار زبان کانادایی (CLB)5 در انگلیسی یا فرانسوی در تمام مهارت ها، حداقل میزان نیاز به دانش زبان است.

افزایش امتیاز زبان فرانسه

شرایط برای کارکنان بهداشتی

IRcc برای ۲۰.۰۰۰ از کارکنان بهداشتی در جهت تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم شرایطی فراهم می‌کند. در بیشتر برنامه های مهاجرتی رتبه اقتصادی و تجربه کار ماهر مهم است. اما در این برنامه این شرط وجود ندارد. شما تنها باید یک سال سابقه کار کانادایی در یکی از شغل‌های واجد شرایط داشته باشید.

۴۰ شغل از جمله پرستار، پزشک و دارو ساز در این برنامه وجود دارد. اما برخی فعالیت ها مانند مددکاران اجتماعی، دامپزشکان و تکنسین‌های دامپزشکی واجد شرایط این برنامه نیستند. حداقل نیاز به دانش زبان در این گونه فعالیت‌ها (CLB)4 در انگلیسی و فرانسوی است.

شرایط برای کارگران ضروری

کانادا از تعداد ۳۰.۰۰۰ نفر کارگر واجد شرایط با تجربه کار در مشاغل ضروری در تمام مهارت های زیر مجموعه (NOC) استقبال می‌کند. ۹۵ شغل واجد شرایط از جمله کارگران عمومی مزرعه، مشاغل ساخت و ساز و غیره وجود دارد.

شما حداقل در سه سال قبل از درخواست خود به یک سال تجربه کار تمام وقت واجد شرایط نیاز دارید و در زمان درخواست باید استخدام شوید. این تجربه در همه شغل های واجد شرایط به غیر از خود اشتغالی می‌تواند باشد.

شرایط فارغ التحصیلان فرانسه زبان

این برنامه برای دانشجویان فارغ التحصیل فرانسه زبان که در کانادا زندگی می‌کنند فراهم شده است. شما باید پس از ژانویه ۲۰۱۷ از یک موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) در مقطع متوسطه فارغ التحصیل شده باشید. همچنین نمی‌توانید قصد انتقال به کبک را داشته باشید، اما با تحصیلات مستقر در کبک هنوز می‌توانید واجد شرایط برنامه باشید.

برنامه‌ای که از آن فارغ التحصیل شده‌اید نیز باید دارای معیار‌های واجد شرایط بودن این برنامه باشد. شما همچنین باید حداقل (NCLC)4 را در تمام مهارت زبان فرانسه دارا باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *