کاریابی خارجی, مهاجرت به کانادا

اقامت کاری کانادا

اقامت کاری کانادا

جهت مشاوره و کسب اطلاعات تخصصی در خصوص اقامت و کاریابی در کشور کانادا، با مشاوران مجرب کاریابی  بین المللی آرتا جابز تماس بگیرید.

نام

اقامت کاری (Work Permit) در کانادا به فردی اجازه می‌دهد تا به مدت محدودی در کانادا کار کند. برای درخواست اقامت کاری کانادا، افراد باید شرایط و مدارک مورد نیاز را بررسی کنند و مطابق با آنها اقدام کنند. در بسیاری از موارد، افراد باید مدارکی مانند گذرنامه، ترجمه مدارک به زبان انگلیسی یا فرانسوی، پروفایل حرفه‌ای، اطلاعات در مورد شرکت کننده در برنامه، مدارک مالی و یا پشتیبانی از یک شرکت کانادایی را ارائه کنند.

مدت زمان صدور اقامت کاری در کانادا بسته به مواردی مانند نوع برنامه، نوع کار، محل کار و مدت زمان اقامت متفاوت است. مشاورین آرتا جابز در این مقاله به بررسی جزئیات موضوع «اقامت کاری» پرداخته‌اند.

افرادی که قصد کار در کانادا را دارند، می‌توانند به دو روش مختلف اقدام به درخواست اقامت کاری کانادا کنند:

روش‌های مختلف درخواست کار در کانادا

افرادی که قصد کار در کانادا را دارند، می‌توانند به دو روش مختلف اقدام به درخواست اقامت کاری کانادا کنند:

۱- درخواست از خارج از کانادا:

در این روش، فرد درخواست اقامت کاری را به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود ارسال می‌کند. پس از بررسی مدارک و تایید آنها، اجازه ورود به کانادا و دریافت اقامت کاری به ایشان اعطا می‌شود.

۲- درخواست از داخل کانادا:

افرادی که به صورت قانونی در کانادا حضور دارند، می‌توانند درخواست اقامت کاری خود را از داخل کانادا ارسال کنند. در این روش، معمولاً افراد باید ابتدا در کانادا به عنوان دانشجو یا توریست حضور داشته باشند و سپس با تقدم وضعیت اقامتی به اقامت کاری دست پیدا کنند.

انواع ویزای کار کانادا

در کانادا ویزای کار به چهار دسته تقسیم می‌شود:

ویزای کار موقت (Work Permit)

این نوع ویزا برای افرادی است که قصد دارند به طور موقت در کانادا کار کنند. شرایط و مدت زمان صدور ویزای کار موقت بسته به نوع شغل، صاحب کار و دیگر عوامل متغیر متفاوت است.

ویزای کار مجوز شده (LMIA-based Work Permit)

این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که یک پیشنهاد کار از یک کارفرما در کانادا دریافت کرده‌اند. صدور این ویزا نیازمند اخذ مجوز کار از دولت کانادا (LMIA) است.

ویزای کاری کانادا برای دانشجویان (Post-Graduation Work Permit)

این نوع ویزا برای دانشجویانی صادر می‌شود که اخیراً از یک دانشگاه کانادایی فارغ التحصیل شده‌اند. این ویزا به دانشجویان فارغ التحصیل اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به درخواست مجوز کار، در کانادا کار کنند.

ویزای کار برای مدیران، مدیران ارشد و کارآفرینان (Entrepreneur and Investor Visa)

این نوع ویزا برای کسانی است که قصد دارند در کانادا کسب و کار کنند و یا در شرکت‌های موجود سرمایه‌گذاری کنند. شرایط و مدت زمان صدور این ویزا بسته به نوع شغل و شرایط مالی متفاوت است.

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

برای دریافت ویزای کار در کانادا، به طور کلی باید شرایطی را که در ادامه به آن پرداخته شده است را داشته باشید. مشاورین آرتا جابز در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص خواهند داد.

  • پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی: شما باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید که ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت (LMIA) را دریافت کرده یا از الزام LMIA معاف است.
  • صلاحیت ها و تجربه: شما باید صلاحیت ها، مهارت ها و تجربه لازم برای شغلی که به شما پیشنهاد شده است را داشته باشید.
  • تسلط به زبان: بسته به نیازهای زبانی شغل، باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید.
  • اثبات حمایت مالی :شما باید بتوانید نشان دهید که پول کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده که شما را به کانادا همراهی می کنند دارید.
  • گواهی سلامت و امنیت: شما باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید و گواهی پلیس دریافت کنید تا نشان دهد که سابقه کیفری ندارید.
  • اجازه کار: هنگامی که یک پیشنهاد شغلی دارید و تمام شرایط دیگر را برآورده می کنید، می توانید برای مجوز کار درخواست دهید

توجه به این نکته ضروری است که انواع مختلفی از مجوزهای کار در کانادا وجود دارد، مانند مجوزهای کاری باز، مجوزهای کاری بسته و مجوزهای کاری خاص کارفرما. شرایط لازم برای هر نوع مجوز کار ممکن است متفاوت باشد.

مدت زمان دریافت ویزای کاری کانادا

مدت زمان دریافت ویزای کاری کانادا ممکن است بسته به نوع ویزا، مدارک مورد نیاز و بارش کاری متفاوت باشد. برای مثال، دریافت ویزای کاری با LMIA ممکن است تا چند ماه طول بکشد، در حالی که دریافت ویزای کاری با برنامه‌های دولتی مثل International Experience Canada (IEC) ممکن است نیاز به چند هفته داشته باشد. همچنین، ممکن است این زمان تحت تاثیر فاکتورهایی مانند بارش متقاضیان ویزا، وضعیت پرونده ویزا و بسته به ملیت شما و سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور شما، تغییر کند.

مدت زمان اعتبار ویزای کاری کانادا

مدت زمان اعتبار ویزای کاری کانادا به صورت متفاوت برای هر برنامه و هر کشور متقاضی ممکن است متفاوت باشد. برای برخی از ویزاهای کاری مانند ویزای کاری آموزشی، مدت اعتبار آن تا پایان دوره تحصیلی صادر می‌شود. برای برخی دیگر از ویزاهای کاری، مانند ویزای کاری فصلی یا ویزای کاری کوتاه مدت، ممکن است مدت اعتبار آن به چند ماه محدود شود.

ویزای کاری کانادا به صورت پیش فرض به مدت چهار سال صادر می‌شود. پس از آن می‌توانید اقدام به تمدید ویزای خود کنید، اما در برخی موارد ممکن است مدت اعتبار ویزای کاری کانادا کوتاه‌تر باشد و نیاز به تمدید زودتری داشته باشید.

من بلوک متن هستم برای تغییر این متن روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات تخصصی در خصوص اقامت و کاریابی در کشور کانادا، با مشاوران مجرب کاریابی  بین المللی آرتا جابز تماس بگیرید.

نام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *