اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

کاریابی خارجی در کانادا، برترین کشور جهان

کانادا اولین کشور برتر

با توجه به جدیدترین لیست منتشر شده از وبسایت خبری US News در مورد کشور های برتر در سال ۲۰۲۱، کانادا اولین کشور برتر جهان انتخاب شد. کشور‌هایی نظیر کانادا، ژاپن و آلمان به ترتیب در بین ۱۵ نام دیگر، از امتیازات بالایی طبق شاخص های موجود برخوردار‌اند.

[/vc_column_text][/vc_column]

[/vc_row]

کانادا اولین کشور برتر جهان

وبسایت US News با کمک دانشگاه پنسیلوانیا و شرکت BAV فهرست کشور‌ها را به اشتراک گذاشته. در سال ۲۰۲۰ کشور سوئیس در ابتدای این فهرست قرار داشت. اما اکنون به دلیل تغییر شرایط و ویژگی‌های منحصر به فرد کانادا، این امتیاز واگذار شده است. بر اساس یک نظر‌سنجی بین ۱۷.۰۰۰ نفر از ۴ منطقه و ملیت مختلف بهترین کشور‌ها برگزیده شده‌اند.

معیار های تعیین رتبه کشورهای جهان
ویژگی های کانادا و تاثیر آن در کاریابی خارجی

معیار ها - کانادا اولین کشور برتر

این آمار بر اساس ۱۰ شاخص اصلی که در زیر به آنها اشاره شده است به وجود آمده.

۱۰ شاخص برتر:

۱- طبیعت

۲- چابکی

۳- تاثیرات فرهنگی

۴- کارآفرینی

۵- تاریخ

۶- اقتصاد رو به جلو

۷- مناسب برای سرمایه گذاری

۸- قدرت

۹- کیفیت زندگی

۱۰- هدف اجتماعی

هر کدام از این موارد دارای زیر مجموعه‌هایی هستند. به عنوان مثال معیار کیفیت زندگی، شامل نه زیر مجموعه از جمله قدرت خرید، بازار کار مناسب، امنیت و… است.

شاخص چابکی چیست؟

به عنوان مثال پیشرفت یک کشور مانند کانادا در شرایط بحرانی متوقف نشده است. دولت کانادا در شرایط کرونا توانسته حالت خود را به خوبی استوار نگه دارد و همچنین از شاخص چابکی بالایی برخوردارد باشد.

۱۵ کشور برتر سال ۲۰۲۱

کانادا، ژاپن، آلمان، سوئیس، استرالیا، آمریکا، نیوزلند، بریتانیا، سوئد، هلند، فرانسه، دانمارک، نروژ، سنگاپور و کره جنوبی.

طبق دسته بندی نام برده ۱۰ کشور ابتدایی در همه ۷۶ فاکتور مشخص، بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند. ۵ مورد پایانی نیز به صورت مفرد تنها در یکی از فاکتور‌ها دارای بالاترین امتیاز هستند.

کشور های برتر - کانادا اولین کشور برتر

بیش ترین و کم ترین امتیازات کانادا

با نگاهی جزئی‌تر به شاخصه های کانادا در می‌یابیم که این کشور از هر لحاظ ایده آل نبوده. به عنوان مثال از نظر داشتن تاریخ غنی و ارتش قدرتمند در شاخصه قدرت و تعداد اندکی دیگر، از امتیازات کمتری نسبت به سایر کشور‌ها برخوردار است. اما فاکتور‌های نامبرده تاثیر چندانی در روند پیشرفت و موفقیت این کشور و افراد ساکن آن ایجاد نخواهد کرد.

در نقطه مقابل موارد مهم‌تری از جمله کیفیت زندگی در رأس، بازار کار خوب، ثبات اقتصادی، سیاسی، نظامی و آموزشی توسعه یافته و… وجود دارد که خوشبختانه کشور کانادا امتیاز بیش از ۹۵ را در هر کدام کسب کرده است. و زمینه را برای جستجوی کاریابی خارجی و مهاجرت به کانادا را فراهم کرده است.

امتیازات کشور ها - کانادا اولین کشور برتر

بهترین کشور های جهان در هر شاخصه

کشور‌هایی که درون فهرست قرار دارند، هر کدام دارای امتیازات ویژه‌ای در هر شاخصه هستند. به عنوان مثال از نظر قدمت تاریخ می‌توان به اسپانیا، ایتالیا و یونان اشاره کرد.

کانادا در چهار فاکتور بهترین کشور‌ها از نظر چابکی، مناسب بودن برای سرمایه گذاری، کیفیت زندگی و اهداف اجتماعی از امتیازات فوق العاده‌ای برخوردار است.

با به وجود آمدن شرایط کووید۱۹، کانادا عملکرد صحیح خود را در حل شرایط بحرانی به درستی اثبات کرد و باعث افزایش امتیاز در شاخصه چابکی شد.

امتیازات اخذ شده توسط کشور کانادا باعث شده سالانه افراد بسیاری متقاضی کاریابی خارجی و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و روش های دیگر شوند. در این صورت باعث پیشرت و رونق اقتصادی این کشور نیز خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *