مهاجرت به کانادا

مراحل مهاجرت به کانادا

مراحل مهاجرت به کانادا

جهت مشاوره و کسب اطلاعات تخصصی در خصوص اقامت و کاریابی در کشور کانادا، با مشاوران مجرب کاریابی  بین المللی آرتا جابز تماس بگیرید.

نام

در حال حاضر کانادا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای حاضر در جهان به حساب می‌آید. کانادا یکی از گزینه‌های بالقوه‌ برای افرادی که قصد ارتقا کیفیت زندگی خود را دارند، به حساب می‌آید. کانادا با در برداشتن تعدادی از دانشگاه‌های معتبر و با کیفیت دنیا و فرصت‌های شغلی فراوانی که ارائه می‌کند توجه افراد را به خود جلب می‌کند. اگر به تمایل به زندگی در شهرهای پرشور و امن که سرسبزی خود را حفظ کرده‌اند را دارید، کانادا می‌تواند مقصدی مناسب برای شما باشد.

پس از انتخاب مقصد مهاجرتی خود، بایست با توجه به هدف مهاجرت که می‌تواند تحصیلی، کاری و… باشد، بایست برنامه‌های مهاجرتی و شرایط مختلف را بررسی کنید تا مناسب‌ترین راه را با توجه شرایط‌تان انتخاب کنید. در این مقاله مشاورین آرتا جابز، مراحل مهاجرت به کانادا را پوشش می‌دهند.

مهاجرت به کانادا

مراحل مهاجرت به کانادا متناسب با نوع مهاجرت و دلایل مهاجرت ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به چند مرحله کلی برای مهاجرت به کانادا اشاره خواهیم کرد:

مرحله اول؛ انتخاب برنامه مهاجرتی

 قبل از شروع هر گونه فرآیند مهاجرتی به کانادا، باید برنامه مهاجرتی مناسب را انتخاب کنید. مثلاً، برای تحصیل در کانادا، شما باید به دانشگاهی در کانادا پذیرش شده باشید و برای اقامت دائم، می توانید از برنامه‌های مهاجرتی مثل Express Entry استفاده کنید.

کانادا چندین برنامه مهاجرتی را برای مهاجرت به این کشور ارائه می‌دهد. در زیر به برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا اشاره خواهیم کرد:

  • برنامه فدرال اکسپرس انتری (Federal Express Entry Program): این برنامه مهاجرتی برای افرادی است که تمایل به اقامت دائم در کانادا دارند و شرایط لازم برای این برنامه را دارا هستند. برنامه فدرال اکسپرس انتری شامل سه زیر برنامه از جمله کلاس اقتصادی فدرال، برنامه تجربی کاری و برنامه استان‌های مهاجرتی است.

 

  • برنامه تجربی کاری کانادا (Canadian Experience Class): این برنامه مهاجرتی برای افرادی است که دارای تجربه کاری در کانادا هستند و تمایل به اقامت دائم در این کشور دارند.

 

  • برنامه مهاجرت تحصیلی (Study Permit Program): این برنامه برای افرادی است که تمایل به تحصیل در دانشگاه‌های کانادا دارند و شرایط لازم برای این برنامه را دارا هستند.

 

  • برنامه مهاجرت به استان‌های مختلف کانادا (Provincial Nominee Programs): این برنامه مهاجرتی برای افرادی است که تمایل به اقامت دائم در یکی از استان‌های کانادا دارند و شرایط لازم برای این برنامه را دارا هستند.

 

  • برنامه مهاجرت تجاری (Business Immigration Program): این برنامه مهاجرتی برای کسانی است که تمایل به سرمایه‌گذاری در کانادا دارند و شرایط لازم برای این برنامه را دارا هستند.

مرحله دوم؛ مطابقت با شرایط مهاجرت

 برای ورود به کانادا، باید شرایط مهاجرتی مطابق با برنامه ای که انتخاب کرده اید، را داشته باشید. برای مثال، برای مهاجرت به کانادا با برنامه فدرال اکسپرس انتری، شما باید شاخص CRS کافی و دیگر شرایط را نیز دارا باشید.

برای مهاجرت به کانادا، شرایط لازمی وجود دارد که بسته به نوع برنامه مهاجرتی، ممکن است تفاوت داشته باشد. در ادامه به برخی از شرایط عمومی مهاجرت به کانادا اشاره می‌کنیم:

۱- سن: بسته به نوع برنامه مهاجرتی، حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا ممکن است متفاوت باشد. در برنامه فدرال اکسپرس انتری، حداکثر سن برای مهاجرت ۴۵ سال است.

۲- تحصیلات: داشتن حداقل مدرک تحصیلی خاص بسته به نوع برنامه مهاجرتی الزامی است. برای مثال، در برنامه فدرال اکسپرس انتری، حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای کاربران زیر بخش کاری کد ۰، A یا B باید حداقل معادل با مدرک لیسانس باشد.

۳- تجربه کاری: در برنامه فدرال اکسپرس انتری، تجربه کاری حداقل یک سال در بیشتر شغل‌ها الزامی است. همچنین، برای برخی از برنامه‌های مهاجرتی، از جمله برنامه‌های استانی، تجربه کاری در صنعت خاصی خواسته می‌شود.

۴- زبان: داشتن زبان مورد نیاز بسته به نوع برنامه مهاجرتی الزامی است. برای مثال، در برنامه فدرال اکسپرس انتری، داشتن حداقل امتیازی در آزمون زبان مانند آیلتس یا تافل الزامی است.

۵- سرمایه: برای برنامه‌های مهاجرتی برای کسب و کار، داشتن سرمایه کافی برای شروع یک کسب و کار در کانادا الزامی است.

مرحله سوم؛ تهیه مدارک

برای مهاجرت به کانادا، باید مدارک لازم را جمع آوری کنید. این مدارک ممکن است شامل پاسپورت، مدارک تحصیلی، مدارک تجربی، مدارک پزشکی و مدارک اقامتی باشد.

مرحله چهارم؛ پرداخت هزینه‌ها

برای مهاجرت به کانادا، باید هزینه های مربوط به برنامه مهاجرتی و هزینه‌های دیگر مانند ویزا، اقامت و غیره را پرداخت کنید.

مرحله پنجم؛ ارسال درخواست مهاجرت

 بعد از جمع آوری مدارک و پرداخت هزینه ها، باید درخواست مهاجرت خود را به مراجع مربوطه در کانادا ارسال کنید. در این مرحله، باید درخواست خود

منابع
مطالب مرتبط
  • ویزای توریستی کانادا
  • کاریابی کانادا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *