کاریابی خارجی, کاریابی در کانادا, مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق خود ‌‎اشتغالی

خود اشتغالی

 

مهاجرت به کانادا با روش های مختلفی انجام می‌شود. در این بخش شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از آرام ترین کشورهای دنیاست و همیشه عاری از مشکلات سیاسی و جنگ بوده است. پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور کانادا هم در مهاجرت از طریق خود اشتغالی تاثیر به‌ سزایی داشته است.

سیاست های اقتصادی و همچنین قوانین این کشور زمینه را برای دستیابی مهاجران برای موقعیت کاری و تحصیلی فوق العاده فراهم کرده است.

پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور کانادا هم در مهاجرت از طریق خود اشتغالی تاثیر به‌ سزایی داشته است. باتوجه به خونگرمی و مهربانی کانادایی ها و رفتارشایسته‌ی آن‌ها با مهاجران، زندگی در کانادا بسیار لذت بخش است.

بنابراین افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند با هر ملیت و فرهنگی به ‌راحتی می توانند با مردم این کشور ارتباط برقرار کرده و در کنار آنها کار و زندگی کنند.

کار در کشور کانادا

ویزای خود ‌اشتغالی کانادا

یکی از روش های ایمن برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم اکانادا، self employment یا گرفتن ویزای خود اشتغالی است. مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی برای افرادی مناسب است که در رشته‌های هنری و یا ورزشی در کشور خود دارای سوابق خوبی هستند.

متقاضیان می توانند با ارائه مستندها در مورد سوابق فرهنگی، ورزشی و هنری خود درخواست برای ویزای خوداشتغالی کانادا بدهند. درواقع این ویزا جزو مهاجرت کاری به کانادا محسوب می‌شود که افراد با توجه به مهارت های خود می‌توانند اقامت کانادا را بگیرند و در کانادا به فعالیت شغلی بپردازند.

اخذ ویزا خود اشتغالی

افراد متقاضی باید مسئول اداره مهاجرت کانادا را قانع کنند که توانمندی‌های خوبی را دارا هستند و همچنین سابقه کار مرتبط با حرفه خود برای مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی را دارند.

وجود مستندات کافی برای گرفتن ویزای خود اشتغالی در کانادا، سود آور بودن کسب و کار و استطاعت مالی مورد نیاز برای انجام این کار لازم است. افراد هنرمند یا ورزشکار با سوابق کاری در این زمینه می‌توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی بهره‌مند شوند.

فعالیت های هنری و ورزشی برای خوداشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

زمان این سابقه کار باید حداقل دو سال بوده و بیش‌تر از پنج سال از آن نگذشته باشد. همینطور فرد باید ثابت کند که توانایی ایجاد کسب وکار در رشته‌های هنری یا ورزشی را در راستای مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی را دارد.

فعالیت‌های ورزشی و هنری هرکدام داری زیرمجموعه‌هایی هستند:

رشته‌های ورزشی مانند مربی‌گری یکی از رشته‌های ورزشی،ورزشکاری حرفه‌ای و دارور مسابقات.

رشته‌های هنری مانند نقاشی، رقص، روزنامه‌نگاری، نوازندگی و غیره.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

برای استفاده از برنامه مهاجرتی خوداشتغالی باید امتیاز لازم را در سیستم رتبه بندی CRS طبق موارد اعلام شده کسب کنید. هرچه امتیاز CRS شما بیشتر باشد، احتمال قبول درخواست شما در مقایسه با متقاضیان دیگر بیشتر خواهد بود.

عواملی که بر امتیاز شما تاثیر زیادی دارند عبارتند از:

  • سن متقاضی و همچنین همسر او:

هرچه سن کمتر باشد امتیاز بیشتری شامل می‌شود. چون افراد جوان تر می توانند برای مدت بیشتری درزمینه پیشرفت اقتصادی کانادا نقش داشته باشند. افراد مسن تر هم شانس برای اخذ ویزای مهاجرت از راه خود اشتغالی درکانادا دارند ، ولی امتیاز آن‌ها کم‌تر خواهد بود.

  • میزان سابقه کار:

هرچه میزان تجربه کار بیشتر باشد، امتیاز بالاتری نیز دارد. از سوی دیگر رشته های ورزشی مثل دو و میدانی حضور در مسابقات بین المللی بسیار مهم است.

اگر متقاضی جایزه ای را که ارزش جهانی دارد گرفته باشد و یا مدت زمانی تحت آموزش حرفه ای قرار گرفته این برای او یک امتیاز مثبت حساب می‌شود.

مهاجرت به کشور کانادا از طریق خود اشتغالی

  • میزان تحصیلات:

اگر سن متقاضی کم و یا تجربه کاری کافی نداشته باشد. و اگر می خواهید با استفاده از ویزای خود اشتغالی به کانادا مهاجرت کنید باید مهارت های زبانی خود را در انگلیسی و فرانسه افزایش دهید. زیرا این دو به‌عنوان زبان رسمی کانادا انتخاب شده‌اند.

  • میزان سازگاری:

کشور کانادا شامل گوناگونی بسیار فرهنگی است و افراد زیادی در این کشور در کنار هم برای رشد اقتصادی کانادا کوشش می‌کنند.

این معیار تنها در شرایطی اعمال می شود که شما در گذشته مدتی را در کانادا زندگی کرده و یا خود و یا همسرتان تحصیلات خود را در کانادا سپری کرده باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *