کاریابی خارجی, کاریابی در کانادا

لیست مشاغل خود اشتغالی کانادا

لیست مشاغل خود اشتغالی کانادا

جهت مشاوره و کسب اطلاعات تخصصی در خصوص اقامت و کاریابی در کشور کانادا، با مشاوران مجرب کاریابی  بین المللی آرتا جابز تماس بگیرید.

نام

با ادامه رشد اقتصاد گیگ، خوداشتغالی به یک انتخاب شغلی محبوب برای کانادایی‌ها تبدیل شده است. خواه برای لذت بردن از انعطاف پذیری بیشتر، استقلال یا تبدیل اشتیاق به کسب و کار، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود افراد بیشتری به دنبال خوداشتغالی در کانادا باشند. اگر به فکر تبدیل شدن به رئیس خود هستید، در اینجا برخی از بهترین مشاغل خوداشتغالی در کانادا وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

سیستم شغلی NOC

NOC مخفف National Occupational Classification است که سیستمی است که در کانادا برای طبقه بندی مشاغل و مشاغل استفاده می‌شود. NOC توسط دولت کانادا برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات بازار کار و همچنین توسط کارفرمایان و جویندگان کار برای درک الزامات و مهارت‌‌های شغلی استفاده می‌شود.

سیستم NOC بر اساس چهار سطح مهارت (۰، A، B و C) و ۱۰ دسته شغلی گسترده است که هر کدام به تعدادی گروه کوچکتر تقسیم می‌شوند. سطوح مهارت به شرح زیر تعریف می‌شود:

  • سطح مهارت ۰: مشاغل مدیریتی
  • سطح مهارت A: مشاغل حرفه ای که معمولا نیاز به مدرک از دانشگاه دارند
  • سطح مهارت B: مشاغل فنی و مشاغل ماهر که معمولاً به مدرک دانشگاهی یا آموزش کارآموزی نیاز دارند.
  • سطح مهارت C: مشاغل متوسط که معمولاً به دبیرستان و/یا آموزش خاص شغل نیاز دارند

سیستم NOC به طور مداوم به روز می‌شود تا تغییرات در بازار کار کانادا را منعکس کند. برای جویندگان کار مهم است که کد NOC را برای شغل خود شناسایی کنند، زیرا این امر می‌تواند به آنها کمک کند واجد شرایط بودن خود را برای برنامه‌‌های مهاجرتی مختلف تعیین کنند و شرایط خود را برای فرصت‌‌های شغلی خاص ارزیابی کنند.

لیست مشاغل خوداشتغالی کانادایی در زمینه ورزش

در اینجا چند نمونه از مشاغل خوداشتغالی در زمینه ورزش در کانادا آورده شده است:

مربی شخصی: یک مربی شخصی خوداشتغال خدمات آموزش تناسب اندام و مربیگری را به مشتریان ارائه می‌دهد، چه در سالن بدنسازی یا استودیوی تناسب اندام یا به صورت آزاد. آنها ممکن است در زمینه هایی مانند تمرینات قدرتی، تمرینات استقامتی یا توانبخشی تخصص داشته باشند.

مربی ورزشی: یک مربی ورزشی خوداشتغال خدمات مربیگری و آموزشی را به ورزشکاران یا تیم‌‌های ورزشی خاص ارائه می‌دهد. آنها ممکن است با ورزشکاران جوان یا بزرگسال کار کنند و ممکن است در زمینه هایی مانند تکنیک، استراتژی یا آمادگی ذهنی تخصص داشته باشند.

عکاس ورزشی: یک عکاس ورزشی خوداشتغال از ورزشکاران و رویدادهای ورزشی عکس می‌گیرد، چه برای رسانه ها، تیم‌‌های ورزشی یا مشتریان فردی. آنها ممکن است در یک ورزش خاص یا نوع عکاسی، مانند عکس‌‌های اکشن یا پرتره، تخصص داشته باشند.

روزنامه‌نگار ورزشی: یک روزنامه‌نگار ورزشی خوداشتغال مقاله می‌نویسد یا محتوایی درباره ورزش و رویدادهای ورزشی برای رسانه‌ها یا به صورت آزاد تولید می‌کند. آنها ممکن است در یک ورزش خاص یا نوع محتوا، مانند گزارش خبری یا نوشتن داستان، تخصص داشته باشند.

برگزارکننده رویداد ورزشی: یک سازمان دهنده رویدادهای ورزشی خوداشتغال، رویدادهای ورزشی را به نمایندگی از مشتری یا به عنوان یک پیمانکار مستقل برنامه ریزی و مدیریت می‌کند. آنها ممکن است در نوع خاصی از رویدادها، مانند ماراتن یا سه گانه، تخصص داشته باشند، یا در طیف وسیع تری از ورزش‌ها کار کنند.

  • متخصص تغذیه ورزشی: یک متخصص تغذیه ورزشی خوداشتغال به ورزشکاران در مورد رژیم غذایی و تغذیه آنها مشاوره و مربیگری می‌دهد. آنها ممکن است با افراد یا تیم‌ها کار کنند و ممکن است در زمینه هایی مانند تغذیه عملکرد، مدیریت وزن یا تغذیه خاص ورزشی تخصص داشته باشند.
  • درمانگر ورزشی: یک درمانگر ورزشی خوداشتغال خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را به ورزشکاران، چه در یک محیط بالینی و چه به صورت آزاد ارائه می‌دهد. آنها ممکن است در زمینه هایی مانند ماساژ ورزشی، پیشگیری از آسیب یا توانبخشی پس از آسیب تخصص داشته باشند.

لطفاً توجه داشته باشید که این لیست جامعی نیست و ممکن است بسیاری از مشاغل خوداشتغالی دیگر در زمینه ورزش در کانادا وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *