اطلاعات عمومی کشور کانادا, کاریابی خارجی, کاریابی در کانادا, مهاجرت به کانادا

مهاجرت از طریق اسکیل ورکر

مهاجرت از طریق اسکیل ورکر

همان‌طورکه در مطالب قبل به آن اشاره شد برای مشارکت دربرنامه‌ی فدرال اسکیل ورکر از سیستم اکسپرس اینتری استفاده می‌شود و مهم‌ترین شرط پیروزی دراین سیستم، داشتن سابقه‌ی کار مناسب است.

[/vc_column_text][/vc_column]

[/vc_row]

شرایط کار در اسکیل ورکر

برای دارا بودن صلاحیت درقسمت سابقه‌ی کاری باید ثابت کنید در۱۰ سال گذشته حداقل یک‌سال سابقه‌کار تمام وقت یا معادل آن پاره‌ وقت داشته‌اید.

نکته حائز اهمیت راجع‌به شرایط کار در برنامه اسکیل ورکر کانادا وجود دارد از جمله: اول پشت سرهم باشد. دوم، درآن مدت کاری حقوق دریافت شده باشد. (در غیر این‌صورت اگر کار داوطلبی یا دوره کارآموزی بوده، تجربه محسوب نمی‌شود.)

داشتن سابقه کار با بیمه

در هیچ‌کدام از قوانین اسکیل ورکر الزام به داشتن مدرک بیمه وجود ندارد اما دادن نامه برای قانع کردن افسر اداره‌ی مهاجرت روند این برنامه را آسان تر می‌کند. اگر بیمه ندارید، مدارک دیگری مانند (قراردادکاری، فیش های حقوقی و…) در کنار نامه‌ی refrence کاری کافی است.

سابقه‌ی کاری هم‌زمان با تحصیل در اسکیل ورکر

تعریف این قانون برای دو دسته از افراد متفاوت است.

الف)افرادی که در خاک کانادا همزمان با تحصیل کار کرده‌اند.

ب)افرادی که دربیرون از کانادا به ‌فرض در ایران حین تحصیل مشغول کار بودند.

با توجه به دومورد نام‌ برده اگر شما در کشورکانادا زندگی می‌کنید وطبق قانون به ۲۰ساعت کار در حین تحصیل مشغول به‌صورت پاره وقت مشغول بودید، قادر نیستید از آن تجربه‌ی کار پاره‌وقت در بخش فدرال اسکیل ورکر امتیازی دریافت کنید.

خارج از کشور کانادا

اما در مقابل اگر خارج از کشورکانادا درهنگام تحصیل کار می‌کردید، می‌توانید از آن سابقه‌ی کار در برنامه‌ی اسکیل ورکر امتیاز کسب کنید. هر سابقه کاری برای کسب امتیاز حتما باید دربخش رشته‌های ۰ یا A یا B باشد و برای فدرال اسکیل ورکر فقط همین سه سطح شغلی درنظر گرفته شده و قابل تایید است.

تعیین ساعت های گوناگون کاری

قانون کار در ایران ۴۴ ساعت فعالیت شغلی درهفته را به‌عنوان کار تمام وقت تعیین کرده اما در قانون کشورکانادا این مدت ۳۰ ساعت درهفته مشخص شده است.

اما به هرصورت شما به‌عنوان مهاجر ایرانی نمی‌توانید این ۱۴ ساعت اضافه را برای سابقه‌ی کار بیشتر درجهت امتیاز بالاتر در برنامه اسکیل ورکر در نظر بگیرید.

ویزای همراه در اسکیل ورکر کانادا

فردی که متقاضی مهاجرت از طریق برنامه فدرال اسکیل ورکر است می‌تواند اعضای خانواده‌ی خود ازجمله همسر و فرزند زیر ۲۲ سال خود را به‌عنوان همراه داشته باشد.

نکته مهم این است که افرادی مثل پدر و مادر، برادر یا خواهر و بقیه بستگان نمی‌توانند در پرونده‌ی همراه قرار بگیرند. هم‌چنین ارائه‌ی مدارک مربوط به مهاجرت از قبیل رسید تمکن مالی، اوراق هویتی و… برای هریک از همراهان ضروری است.

بررسی شرایط اخذ اقامت از طریق اسکیل ورکر

درواقع داشتن شغل در کانادا یکی از راه‌های گرفتن تابعیت این کشور می‌باشد.مهاجرانی که موفق به دریافت اقامت کاری کانادا از روش اسکیل ورکر می‌شوند اقامت پنج ساله کانادا را از این روش می‌گیرند.

این اقامت در شرایطی قابل تمدید است که سه سال از پنج سال آخر زندگی درکانادا را به مشغول فعالیت کاری بوده و مالیات خود را نیز پرداخت کرده باشد.

با چند بار تمدید اقامت کاری کانادا می توانید تابعیت کانادا را نیز در صورت شرایطی مانند قبولی در آزمون تطبیق اجتماعی، مهارت زبان و… دریافت نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *