اطلاعات عمومی کشور کانادا, کاریابی خارجی, کاریابی در کانادا, مهاجرت به کانادا

اطلاعات حوزه کاری کانادا

در این متن سعی داریم به معرفی جزئی‌تر درباره اطلاعات حوزه کاری کانادا و شرایط استخدامی در کشور کانادا بپردازیم. بامطالعه‌ی قوانین وشرایط کاری تصمیم‌گیری متقاضیان محترم در بخش کاریابی بین‌الملل مطمئن‌تر صورت می‌گیرد.

[/vc_column_text]

قراردادکاری

قرردادهای کاری درحوزه ی کاریابی خارجی کشور کانادا حاوی قوانین فدرال استانی هستند.این قوانین برای حمایت از کارگران و همچنین علیه کارفرمایانی است که با کارگران رفتار مناسبی ندارند.از نظر کارشناسان، منابع انسانی با ارزش‌ترین منبع هرسازمان و در مرتبه ی نخست قرار دارد.

قرارداد های استخدامی

در این بخش به معرفی قرارداد‌‌های استخدامی در اطلاعات حوزه کاری کانادا می‌پردازیم:

۱-استخدام دائم (permenant):

این نوع قرارداد شامل بیمه سلامت، بیمه بیکاری، بازنشستگی، حقوق وپاداش می‌باشد. اماقرارداد دائمی به این معنا نیست که کارفرما اجازه‌ی اخراج کردن کارمند را ندارد،درصورتی که کارمند بدون دلیل قانع کننده اخراج وبیکار شود، حمایت دولت را درقبال خود خواهد داشت.

۲-استخدام قراردادی (contract):

در این نوع استخدام برای یک پروژه، قرارداد و دستمزدی مشخص می‌شود.اکثرا شرکت ها برای کارهای قراردادی حقوق بیشتری می‌دهند. کارمند انتخاب شده پس از پایان پروژه همکاری را تمام می‌کند و درصورت لزوم برای پروژه‌ی بعدی قرارداد تازه‌ای مکتوب می‌شود. افراد استخدامی در این‌گونه قرارداد مجبور به پرداخت بیمه استخدام یا بازنشستگی نیستند.

۳-کارمند بدون واسطه (Freelance)

این‌گونه قراردادها بیشتر برای هنرمندان یا نویسند‌گان است. به عنوان مثال یک نویسنده تعهد می‌دهد مطلب یا کتابی را برای شرکت بنویسد وطی قراردادی فارغ ازاستخدام، حق الزحمه خود را بابت این کار دریافت می‌کند.

میزان درآمد کارگر و کارفرما

مشخص کردن مقدار حقوق برای هرشغل تفاوت‌هایی دارد.اکثرا حقوق افراد در سطح کاریابی خارجی براساس تجربه‌ کاری وتخصص آن‌ها تعیین شده است.

اما کمترین میزان دستمزد برای هرکدام از مشاغل مشخص شده است وکارفرما اجازه ندارد حقوق کمتر از میزان مشخص شده را پرداخت کند.

اخراج واستعفای کارگر درحوزه‌ی کاریابی بین المللی

اخراج یا استعفای کارگر دلایل گوناگونی دارد اما باید به همراه دلایل موجه باشد. عدم توانایی فرد در کار مانند ادامه‌ی تحصیل، تغییر مکان، بیماری و… می‌تواند از عوامل ترک کار و استعفای کارمند باشد.

کارفرما زمان روبه‌رو شدن با مشکلات اقتصادی، ناکارآمد بودن کارگر، عدم امکان تامین حقوق کارگر و مواردی از این قبیل منجر به اخراج کارگر می‌شود.

کارفرما از نظر قانونی نیاز به پیمودن مراحل وداشتن دلیل قانع کننده‌ای برای اخراج کارگر دارد که درصورت عدم دلیل دلیل موجه اجازه فسخ قرارداد را ندارد.

دولت فدرال در برنامه کاریابی خارجی تقریبا ۹۰۰هزار نیروی کار تحت پوشش دارند. در محیط کاری تحت نظر دولت فدرال، برنامه‌ها و قوانین کاری از حقوق کارمندان وکارفرمایان مراقبت می‌کند.

اطلاعات حوزه کار کانادا
[/vc_column]
[/vc_row]

میزان ساعت کاری استاندارد

ساعت کار برای یک کارمند تقریبا بین ۷تا۸ساعت مشخص شده است. برای کارگر صنعتی ۴۰ساعت درهفته و برای کارمندان دفتری ۳۵تا۳۷ ساعت درنظر گرفته شده است. هرمیزان ساعتی که کارمندان بیشتر از مقدار استاندارد کار کنند اضافه کاری حساب می‌شود. مدیران و افراد متخصص نظیر پزشکان، وکلا ومهندسین از اضافه کاری معاف هستند.

تعطیلات ومرخصی کاری

کارمندان دولت فدرال در عرصه‌ی کاریابی خارجی اجازه‌ی دوهفته تعطیلات بعد از پایان یک سال کاری دارند. درصورت انجام کار در ۶سال متوالی با همان کارفرما روزهای تعطیلات به سه هفته افزایش می‌یابد. دستمزد‌ها وحقوق افراد درکاریابی بین الملل به‌صورت دقیق در هرکدام از شهرهای کانادا مشخص شده است که حداقل آن ها ۱۰دلار تعیین گردیده است. این اطلاعات حوزه کاری کانادا ثبت شده است.

مزایا و معایب ویزای کار

برای گرفتن اقامت دائم بهترین روش اخذ ویزای کاری است. به وسیله کار، معمولاً اقامت کارآفرینان و افرادی که دارای مهارت و تخصص مورد نیاز کشور کانادا هستند را مورد بررسی قرار می دهد و دولت کانادا را مجاب می کند تا کسب و کار جدیدی برای این مهاجران بوجود آورد و با ایجاد شغل های خاص یک رقابت را در عرصه‌ی جهانی رقم زند.

علاوه براین اقامت کانادا از طریق کار یکی از روش های برتر مهاجرتی به این کشور است. عواملی از جمله:

  1. وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به رشد کانادا و سطح رفاه اجتماعی عالی در این کشور
  2. مالیات و هزینه های راه اندازی کسب و کار بسیار پایین
  3. برتری نوآوری این کشور در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته جهان
  4. کیفیت زندگی بالا و ایده آل
  5. پشتیبانی قوانین و مقررات کانادا از مهاجران برای شروع یک کسب و کار
  6. برخورداری این کشور از امنیت بالا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *