اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

تمدید قانون تحصیل کانادا و توسعه سیستم مهاجرتی کانادا

تمدید قانون تحصیل کانادا و توسعه سیستم مهاجرتی کانادا

مشاوران آرتا جابز در این خبر به موضوع تمدید قانون تحصیل و دریافت PGWP پرداخته‌اند.  همچنین به جدیدترین تغییرات کشور کانادا در سیستم مهاجرتی کانادا نیز اشاره شده است.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

PGWP یا ویزای کار پس از تحصیل در کانادا در زمان پاندمی کرونا تغییراتی داشته است. حال این تغییرات توسط دولت کانادا تمدید شده‌اند.

در زمان همه‌گیری کرونا، این امکان وجود داشت تا دانشجویان بین المللی به صورت آنلاین و در خارج از کانادا تحصیل کنند. همچنین این افراد مجاز به دریافت ویزای پس از تحصیل در کانادا یا همان PGWP هستند. حال طبق جدید‌ترین اطلاعیه از سمت اداره مهاجرت کانادا، تدابیری که برای تحصیل از راه دور در نظر گرفته شده بودند تا ۳۱ آگوست سال ۲۰۲۳ تمدید شده است.

تغییرات ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

شرایط در پیش از پاندمی به دانشجویان تنها اجازه گذراندن نیمی از تحصیلات را به صورت آنلاین و خارج از کانادا می‌داد و زمان سپری شده برای تحصیل از راه دور نیز از طول ویزای کار پس از تحصیل در کانادا کاسته می‌شد.

دانشجویان خارجی که در حال تحصیل در خارج هستند و یا قبل از ۳۳۱ آگوست ۲۰۲۳ برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست داده‌اند، می‌توانند تمام دوره تحصیلی خود را به صورت آنلاین پشت سر بگذارند. شایان ذکر است که این موضوع مانعی برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا نخواهد بود.

با توجه به دو موضوع گفته شده بایست گفت که از از اول سپتامبر سال ۲۰۲۳، زمان طی شده برای تحصیل از خارج از کانادا از طول ویزای PGWP دانشجو کسر خواهد شد. این موضوع بدون در نظر گرفتن زمان شروع تحصیلات می‌باشد.

تغییرات ویزای کار پس از تحصیل در کانادا برای چه کسانی اعمال می‌شود؟

تمدید ویژه یا امکان تحصیل در خارج از کانادا و دریافت ویزای کار پس از تحصیل کانادا، برای افرادی اعمال خواهد شد که دوره تحصیل آن‌ها از اول سپتامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ است.

این تغییرات چه شرایطی را برای متقاضیان ویزای کار پس از تحصیل در کانادا بوجود می‌اورد؟

دانشجو در صورتی واجد شرایط ویزای کار پس از تحصیل کانادا خواهد بود که بیش از ۵۰ درصد واحد‌های اخذ شده را نتواند در خارج از کانادا پاس کند.

مدت زمان مربوط به تحصیل در خارج از کانادا از طول مدت ویزای کار پس از تحصیل کانادا متقاضی کاسته خواهد شد. این موضوع از ابتدای سپتامبر ۲۰۲۳ اتفاق خواهد افتاد.

البته شایان ذکر است که اولویت دولت کانادا با درخواست‌های استادی پرمیت دانشجویانی است که تخصیلات آنان از ماه سپتامبر آغاز شود، اما این امکان که برخی درخواست‌های دانشجویان بین‌‌المللی در زمان مشخص و موعد، مورد بررسی قرار نگرفته وجود دارد و امکان تحصیلات حضوری در ورودی ترم پاییزه ۲۰۲۲ را نداشته باشند.

تغییر شرایط متقاضیان ویزای کار پس از تحصیل
تغییر شرایط متقاضیان ویزای کار پس از تحصیل
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

مدرنیزه شدن سیستم مهاجرتی کانادا و اقداماتی در این راستا

از اقداماتی که دولت کانادا برای پیشرفته و مدرن کردن سیستم مهاجرتی کانادا صورت گرفته است می‌توان به معافیت از معاینات پزشکی، بررسی درخواست‌های آنلاین مهاجرت و و ردیاب‌های بیشتر برای رصد وضعیت پرونده برای تازه واردان جدید کانادا اشاره کرد.

وزیر مهاجرت و پناهندگی کانادا در اول سپتامبر ۲۰۲۲ سیستمی جدید برای بهبود سیستم مهاجرتی کانادا اشاره کرد. این سیستم خدماتی که به صورت آنلاین فعال است با هدف بهبود تجربه کاربری و کاهش حجم درخواست‌ها راه اندازی خواهد شد. گرچه پیش از پاندمی نیز به این سیستم نیاز بوده است اما شرایط پاندمی، اهمیت وجود چنین سیستمی را پررنگ‌تر کرده است.

وزیر مهاجرت و پناهندگی کانادا از مرکز رسیدگی به درخواست‌ها واقع در نیو واترفورد استان نوا اسکوشیا، و جدیدترین اخبار در مورد تاثیر دیجیتالی کردن بر عملیات در اداره مهاجرت خبر داده است. مشاوران آرتا جابز جدیدترین توسعه‌های صورت گرفته در سیستم مهاجرتی کانادا را در ادامه مطرح کرده‌اند.

توسعه سیستم مهاجرت کانادا
توسعه سیستم مهاجرت کانادا

معافیت از معاینات پزشکی مخصوص برخی متقاضیان داخل کانادا

این امر برای کاهش زمان انتظار متقاضیان صورت گرفته است. طبق این معافیت، متقاضیان اقامت دائم و موقت کانادا که در حال حاضر در کانادا هستند برای مهاجرت به کانادا نیازی به معاینات پزشکی ندارند. این معافیت برای افراد دارای شرایط خاص مطرح است. شایان ذکر است که زمان شروع این طرح اعلام نشده است.  پیش از این کانادا شرط معاینه پزشکی را از جولای ۲۰۲۱ تا نارس ۲۰۲۲ لغو کرده است.

طبق اطلاعات خبرگزاری‌ها، این معافیت باعث کاهش زمان انتظار می‌شود. همچنین باعث استخدام بیش از هزار کارمند جدید برای رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد.

دیجیتالی شدن تمام پروسه‌های پرونده‌های اقامت دائم از ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲

طبق اخبار اعلام شده کشور کانادا قصد دارد تا از ۲۳ سپتامبر  ۲۰۲۲ اکثر برنامه‌های اقامت دائم را به طور کامل دیجیتالی کند؛ البته این موضوع باعث از بین رفتن فرمت‌های دیگر نخواهد شد و همچنان فرمت‌های دیگری نیز برای ارائه افراد درخواست وجود خواهد داشت. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در ژانویه ۲۰۲۲ خود را ملزم به دیجیتالی کردن درخواست‌ها دانسته است و طبق گفته آنها انتظار می‌رود که پورتال درخواست آنلاین در بهار یا تباستان ۲۰۲۲ کاملا اجرا شود.

برنامه‌های مهاجرتی از چه زمانی آنلاین خواهند شد؟

طبق بررسی‌های مشاوران آرتا جابز، زمان بررسی هر برنامه و جربان مهاجرتی با یکدیگر متفاوت بوده است. به همین منظور در جدول زیر، این موضوع را پوشش داده‌اند.

تاریخ آنلاین شدن

جریان مهاجرتی
۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲برنامه مهاجرت استانی (غیر منطبق با اکسپرس اینتری)

اسکیل ورکر کبک

اسپانسرشیپ همسر

اسپانسرشیپ فرزند

اسپانسرشیپ اقوام واجد شرایط

اسپانسرشیپ برادر، خواهر، برادرزاده، خواهر زاده و نوه که یتیم باشند

فرزند خواندگی

پایلوت مناطق روستایی و شمالی

۷ اکتبر ۲۰۲۲سرمایه گذاری کبک

کارآفرینی کبک

خود اشتغالی کبک

۱۴ اکتبر ۲۰۲۲پایلوت کشاورزی

ویزای استارتاپ

دارندگان ویزاهای اقامت موقت که برای اقامت دائم اقدام می‌کنند

۲۱ اکتبر ۲۰۲۲پایلوت پرستاران خانگی افراد ناتوان و سالمند

پایلوت پرستاران خانگی کودکان

مهاجرت به دلایل بشردوستانه

خوداشتغالی فدرال

۲۸ اکتبر ۲۰۲۲برنامه مهاجرتی آتلانتیک

افزایش ردیاب پرونده‌ها برای برنامه‌های مهاجرتی

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که تا بهار سال  ۲۰۲۳، بجز برنامه‌هایی مانند ردیاب متقاضیان اسپانسرشیپ فرزندان و همسران که ردیاب وضعیت پرونده آن‌ از فوریه شروع شده است، هفت برنامه اقامت موقت و دائم دیگر نیز دارای ردیاب وضعیت پرونده خواهند شد. ردیاب وضعیت پرونده شهروندی از ماه می سال ۲۰۲۱ با هدف ردیابی وصعیت شهروندی برای کاربران راه‌اندازی شده است در حال توسعه است تا دسترسی نمایندگان متقاضیان نیز در ماه جاری فراهم شود. از مزایای  این سرویس می‌توان به شفافیت بیشتر و کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌ها اشاره کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *