اطلاعات عمومی کشور کانادا, مهاجرت به کانادا

اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا کانادا

اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا کانادا؛ موسسه کاریابی بین المللی آرتا جابز

در چند سال اخیر، کشور کانادا مهاجران زیادی را پذیرفته است اما در عین حال برخی درخواست‌ها را ریجکت می‌کند. اگر از افرادی هستید که درخواست شما مقبول کشور کانادا نبوده است، نیاز به نگرانی نیست. مشاوران آرتا جابز در این مقاله شما را از اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا کانادا و دلایل آن آشنا خواهند کرد.

پس از ماه‌ها آماده شدن برای مهاجرت به کانادا و ارسال درخواست، ممکن است درخواست شما  رد شود. در این زمینه از اصطلاحات دیگری مانند ریجکت شدن ویزا و یا ریفیوز نیز استفاده می‌شود. اما چیزی که اهمیت دارد این است که این شرایط را چگونه مدیریت کنید؟ اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا چه هستند و مواردی از این قبیل. با مشاوران آرتا جابز همراه شوید تا شما را در این زمینه یاری کنند.

پیش از شروع بهتر است یادآوری کنیم که اگر درخواست شما برای ویزای کانادا ریجکت شود، می‌توانید در هر زمانی دوباره درخواست دهید؛ مگر در شرایطی که در نامه عینا گفته شده باشد که مجاز به درخواست مجدد نیست. در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

رفع ریجکتی ویزا
رفع ریجکتی ویزا

دلایل ریجکت شدن ویزا کانادا شما چیست؟

پیش از هرچیز باید از دلیل ریجکت شدن ویزا کانادا خود مطلع شوید. رایج‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عدم ارائه مستندات مناسب
  • عدم ارائه منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود در کانادا در طول اقامتتان
  • عدم نشان دادن قصد واضح خود برای اقامت در کانادا
  • عدم اثبات عدم پذیرش به دلایل امنیتی، جنایت، یا نقض حقوق بشر و بین المللی

موارد گفته شده، اصلی‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا هستند. در عین حال دلایل زیاد دیگری وجود دارد که درخواست شما را رد می‌کند. بر اساس نوع درخواست، می‌توانید نسبت به رد درخواست تجدید نظر یا درخواست مجدد برای ویزا اقدام کنید.

ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا
ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

مراحل رایج اعتراض به ریجکت شدن ویزا کانادا

در اولین قدم نیاز استا پرونده و مدارکی را که برای ویزا ارائه داده بودید را از طریق دریافت نت پرونده یا سرویس ATIP را به صورت کامل و دقیق بررسی کنید. برای این کار بهتر است که از مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت کانادا کمک بگیرید. مشاوران آرتا جابز در این مسیر همراه شما هستند.

پس از بررسی پرونده با دوحالت مواجه می‌شوید:

  • پرونده ارائه شده ارزش ارائه به دادگاه‌های فدرال و پیگیری شکایت داشته باشد. در این حالت شما بایست هزینه‌هایی را که از شما خواسته می‌شود پرداخت کنید تا جهت اعتراض در دادگاه توسط وکیل رسمی دادگستری در کانادا، دادخواست خود را پیگیری کنید.
  • ایرادات و کمبودهای موجود در پرونده قابل دفاع و پیگیری به دادگاه‌‌های فدرال نباشد. در صورت وجود نواقصی در پرونده نیاز است ضمن تکمیل نواقص برای ویزای مجدد درخواست دهید..
دلایل ریجکت شدن ویزا کانادا
دلایل ریجکت شدن ویزا کانادا

پیگیری ریجکت شدن پر مخاطب‌ترین ویزا‌های کشور کانادا

مشاوران آرتا جابز در ادامه به بررسی اقدامات پس از ریجکت شدن هر کدام از ویزا‌های کانادا پرداخته‌اند. جهت اطلاعات بیشتر و  شروع اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا در کانادا می‌توانید با مشاوران آرتا جابز تماس بگیرید.

ریجکت شدن ویزا توریستی کانادا

اگر برای ویزای توریستی یا همان ویزای ویزیتوری کانادا درخواست داده‌اید و ویزای شما ریجکت شده است، یکی از شرایطی را که مشاوران آرتا جابز در ادامه برای شما شرح می‌دهند، اتفاق افتاده است.

ضمن  اینکه برای ویزای بازدید موقت ، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) دلیلی برای رد در نامه امتناع ارائه‌‌‌‌ نمی‌کند. با این حال، می‌توانید درخواست دسترسی به یادداشت‌‌‌‌ های افسر ویزا در مورد دلیل امتناع خود را داشته باشید.

  • شما می‌توانید بر اساس عادلانه بودن تصمیم علیه واجد شرایط بودن خود برای ویزا و اسناد ارائه شده برای پشتیبانی از درخواست خود تصمیم بگیرید که چه اقدامی انجام دهید.
  • اگر فکر می‌کنید اشتباهی رخ داده است یا اسناد پشتیبان نادیده گرفته شده است، می‌توانید درخواست بررسی مجدد کنید. درخواست تجدید نظر باید ظرف مدت ۱۰ روز انجام شود.
  • اگر نمی‌توانید برای بررسی مجدد درخواست دهید، درخواست مجدد می‌تواند جایگزینی برای غلبه بر دلایل رد قبلی باشد. شما باید اسناد و اطلاعات بیشتری را برای روشن شدن مسائل ارائه دهید.
  • اگر درخواست شما مجدداً رد شد، می‌توانید برای بررسی قضایی بهدادگاه فدرال کانادا شکایتکنید.
ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا
ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

اگر مجوز تحصیل یا کار را ریجکت، چه گزینه هایی دارید؟

اگر مجوز تحصیل موقت شما توسط سازمان دولتی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) رد شده باشد، می‌توانید به روش زیر این رد را جبران کنید:

  • درخواست تجدید نظر در مورد تصمیم: اگر فکر می‌کنید درخواست مجوز تحصیل شما به دلیل اشتباه یا پردازش ناعادلانه رد شده است، می‌توانید درخواست بازگردانی به مرکز پردازش پرونده (CPC) کنید.
  • ارسال درخواست جدید: اگر دلیل امتناع معتبر باشد، باید دوباره درخواست دهید. این فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا تمام اطلاعات گم شده در برنامه اول را حل کنید.

اگر مجوز کار موقت شما رد شود، مهم است که بدانید به دلیل عدم موفقیت در برنامه رد شده است یا به دلیل پر بودن سهمیه برنامه بازگردانده شده است.

اگر از سهمیه برنامه ای که برای آن درخواست داده اید فراتر رفته باشد، درخواست مجدد یک گزینه نیست.

با این حال، اگر درخواست شما به دلیل نداشتن مدارک مناسب یا کمبود اطلاعات رد شد، می‌توانید با یک درخواست کامل دوباره درخواست دهید.

رد شدن مجوز تحصیلی و کار
رد شدن مجوز تحصیلی و کار
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

اگر برای ویزای مهاجرت خود برای اقامت دائم ریجکت شده‌اید، چه گزینه‌هایی دارید؟

  • اگر درخواست شما برایاقامت دائمرد شده باشد، می‌توانیددر یک بازه زمانی معینبهبخش تجدیدنظر مهاجرت (IAD) یادادگاه فدرال کانادا شکایت کنید.
  • اگر درخواست حمایت از خانوادهشما رد شد، برای شما حکم حذف صادر شد، یا نتوانستیدتعهدات اقامت دائم خودرا انجام دهید و اقامت دائم شما لغو شد ، می‌توانید به بخش تجدید نظر مهاجرت (IAD) اعتراض کنید.
  • با این حال، درخواست تجدید نظر قضایی باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد. یکوکیل دعاوی مهاجرتی می‌‌تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند.
  • دادگاه فدرال کانادا‌‌‌‌ نمی‌تواند به شما اقامت دائم بدهد.
  • اگر دادگاه فدرال پرونده شما را تأیید کند، آنگاه برای بررسی مجدد به مقامات مهاجرت بازگردانده می‌شود.
  • از شما خواسته می‌شود که دستورالعمل‌‌‌‌‌های سختگیرانه‌ای را برای تجدید نظر و بررسی‌ها رعایت کنید.

روند کلی اعتراض به رد شدن ویزای کانادا

همانطور که قبلا اشاره کوچکی به این موضوع داشتیم، با توجه به نوع درخواست و ویزای خود، شرایط پیگیری و اعلام درخواست اعتراض یا تجدیدنظر متفاوت است. برخی بایست در خاک کانادا پیگری شوند و برخی را می‌توان از خارج از کانادا هم مورد پیگیری قرار داد.

به عنوان مثال متقاضیانی که برای رفع ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا و یا ویزای تحصیلی کانادا، اقدام می‌کنند، پیش از هر چیز بهتر است که برای نت پرونده یا همان ATIP درخواست دهند تا از دلایل رد ویزای خود مطلع شوند. سپس هر شخص می‌تواند درخواست پیگیری قضایی را به دلیل امتناع افسر مربوطه از صدور ویزا را در دادگاه فدرال کشور کانادا مطرح کند. این دادخواست، باعث تعیین صلاحیت و سنجش معقولیت تصمیم صورت گرفته، می‌شود.

روند کلی اعتراض به رد شدن ویزای کانادا
روند کلی اعتراض به رد شدن ویزای کانادا

چگونه می‌توان از دلایل دقیق رد ویزا کانادا با خبر شد؟

طبق سیاست‌های کانادا، دسترسی به اطلاعات بایست آزاد و بدون مانع و شرایط باشد. واضح‌تر بخواهیم بگوییم، باید این‌طور بیان کنیم، در تمامی مراحل بایست شفافیت وجود داشته باشد و بتوان عملکرد واقعی اداره‌ها و سازمان‌های کانادایی را مشاهده کرد. به همین منظور قانونی تحت عنوان ATIP مصوب شده است. قانون  Access to Information and Privacy یا اختصارا ATIP امکان دسترسی به مدارک دریافت شده حدود ۲۷۰ ارگان در حال فعالیت کانادا را فراهم می‌کند.  سازمان مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا نیز در این لیست قرار دارد.

به همین منظور بایست درخواستی را برای کانادا ارسال کنید، این درخواست باید یکی از یادداشت‌های CAIPS یا FOSS یا GCMS باشد. این یادداشت‌ها یا در واقع نامه‌های کیس نت شامل توضیحات ثبت شده افسر فدرال است. در این نامه اطلاعات بیشتری در خصوص نامه‌های ریجکت شده پیدا می‌کنید. البته شایان ذکر است که ممکن است اطلاعات دقیقا و منحصرا برای پرونده شما نوشته نشده باشد.

دلایل دقیق رد ویزا کانادا
دلایل دقیق رد ویزا کانادا

محتوای نامه ریجکت صادر شده چیست؟

این سوال پیش می‌آید که در نامه ریفیوز ویزا کانادا، چه مطالبی ذکر می‌شود؟ مشاوران آرتا جابز به این سوال شما پاسخ خواهند داد. پس از طی روند دریافت ویزا کانادا و مصاحبه با افسر فدرال، به شما نامه‌ای داده می‌شود که در آن ذکر می‌شود که آیا شما موفق به ویزا کانادا شده‌اید یا درخواست شما رد شده است. در پرونده‌های ریجکتی، افسر موظف است تا در یک نامه به شکل مکتوب تمام دلایل رد شدن ویزا کانادا را عنوان کند. در این نامه‌ها معمولا افسر گزینه‌هایی را متقاعد نشده است را علامت زده و در حساب کاربری آنلاین مربوط به ویزا متقاضی قرار می‌دهد. سفارت کانادا نامه‌های رد درخواست ویزا کانادا معمولا تا یک هفته پس از انگشت نگاری صادر می‌کند. البته شرایطی هم بوده که زمان بیشتری برای ریجکت درخواست نیاز بوده است. برای بررسی نامه ریجکت ویزا کانادای خود می‌توانید از مشاوران آرتا جابز کمک بگیرید.

محتوای نامه ریجکت ویزای کانادا
محتوای نامه ریجکت ویزای کانادا

زمان اعتراض به ریفیوز شدن ویزا کانادا

سوالی که اغلب از مشاوران آرتا جابز پرسیده می‌شود مربوط به زمان اعتراض گذاشتن بر روی رد ویزای کانادا است. باید بدانید که شما تنها در یک بازه مشخص مجاز به درخواست تجدید نظر هستید. معمولا افراد به تنهایی یا از طریق شرکت‌های نامعتبر که با شرط ارائه ۱۰۰ درصدی ویز به شما، نظرتان را جلب می‌کنند، اقدام و با همراهی آنان درخواست خود را ثبت می‌کنند. در چنین شرایطی احتمال بالایی برای ریجکت شدن ویزا کانادا شما وجود دارد. برای جلوگیری از این اتفاق بایست توسط افراد متبحر و خبره در این کار، اقدام کنید، از این طریق می‌توانید اشتباهات قبلی را جبران و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید و شانس دریافت ویزا کانادا خود را بیشتر کنید. در این خصوص می‌توانید با مشاوران آرتا جابز همراه شده و خود را یک قدم به دریافت ویزا کانادا نزدیک‌تر کنید.

زمان اعتراض به ریفیوز شدن ویزا کانادا
زمان اعتراض به ریفیوز شدن ویزا کانادا

شانس پذیرش اعتراض به ریفیوز شدن ویزا کانادا

یکی از دلایل رد درخواست ویزا کانادا مربوط به جعل مدارک است. اگر در پرونده پیشین خود جعل مدارک صورت نگرفته باشد و پرونده‌ای قوی و با کمترین نقص داشته باشید، می‌توانید به نتیجه پیگیری رفع ریجکتی درخواست ویزا کانادا خود امیدوار باشید. در چنین شرایط با ارائه حرفه‌ای عدله محکم و قوی احتمال موفقیت خود را بالا‌تر ببرید.

تاثیر اعتراض به رد ویزا کانادا و زمان مورد نیاز

یکی از دغدغه‌های متقاضیانی که قصد اعتراض به ریفیوز شدن ویزا کانادا دارند، تاثیر اعتراض و نتیجه نهایی دادخواست‌شان است. اینکه اعتراض موثر واقع شود یا باید فاکتور‌های مختلفی مورد بررسی قرار بگیرند. از مهم‌ترین این لیست، می‌توان به نوع ویزا اشاره کرد. در برخی دیگر سرعت عمل جهت ارسال اعتراض اهمیت بیشتری دارد. همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد یکی از دلایل رد شدن ویزا کانادا، وجود سوتفاهم یا ارائه اطلاعات ناقص می‌باشد. در چنین شرایطی امکان ارائه مجدد درخواست شما وجود دارد.

اما اگر شما نظر تصمیم‌گیرنده را هدف گرفته باشید، و اعلام کنید که اعمال او با قانون تطابق ندارد یا  خارج از وظایف و دستور کار خود، تصمیم‌گیری کرده است، بایست از طریق بررسی قضایی فدرال کانادا کار‌ها را پیگیری کنید.

تاثیر اعتراض به رد ویزا کانادا و زمان رسیدگی به اعتراض
تاثیر اعتراض به رد ویزا کانادا و زمان رسیدگی به اعتراض

حالت سوم، اعتراض به افسر ویزا است. برای اعتراض به افسر نیاز است که زمان حضور در کانادا طی ۱۵ روز اعتراض خود را ارائه کنید. البته اگر خارج از کانادا هستید نیز می‌توانید این کار را پیگری کنید اما از لحاظ زمانی حدودا دو ماه به زمان پیگیری اعتراض اضافه خواهد شد.

در نهایت در حالت چهارم، شفاف نبودن دلیل رد صلاحیت شما است. در چنین مواقعی بایست پس رد شدن درخواست‌تان، مدارک و اسناد موثر در تجدید‌نظر را ضمیمه پرونده‌تان کنید. هر نوع مدرک و اسنادی که فکر می‌کنید تاثیر‌گذار است را به پرونده خود ضمیمه کنید؛ اگر در مورد اینکه چه مدارکی را ضمیمه کنید شک دارید، می‌توانید از مشاوران آرتا جابز کمک بگیرید.

چطور از ریجکت شدن متوالی جلوگیری کنیم؟

پیش از هرچیز نامه‌ای را که از افسر دریافت کرده‌اید را مطالعه کنید و دلایل و احتمالات مربوط به رد درخواست‌ خود را متوجه شوید، برای این کار بهتر است از افراد خبره کمک بگیرید. در زمان بررسی، هر اشاره مهمی را که می‌توانید جهت درخواست مجدد و بهبود شرایط، ارائه دهید را مشخص کنید. دقت داشته باشید که احتمال بررسی درخواست مجدد شما توسط یک افسر مهاجرتی دیگر وجود دارد. در چنین شرایطی ممکن است نظر افسر جدید، در ارتباط با مدارک ارائه شده، متفاوت باشد.

پیشگیری از ریجکت شدن متوالی
پیشگیری از ریجکت شدن متوالی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *