اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

اقدامات کانادا برای رفع کمبود نیروی کار

در حال حاضر رفع کمبود نیروی کار کانادایی یکی از چالش‌های بزرگ کشور کانادا می‌باشد. این کشور به محض باز شدن مرز‌ها در پی چاره‌ اندیشی‌های متفاوت جهت این موضوع است.

کانادا از پس از دوران همه‌گیری کرونا در تلاش برای رفع مشکلات کمبود نیروی کار خود است. کارفرمایان کانادایی بطور فعال و بدون وقفه در حال پیدا کردن شرایطی هستند تا بتوانند مشکلات کمبود نیروی کار را برطرف کنند. در زمان کنونی، مهاجرت برای کانادا عاملی حیاتی و کلید تمام مشکلات اقتصادی این کشور به حساب می‌آيد. کانادا از وضعیت خلا‌‌های شغلی خود مطلع است.

اقدامات کانادا و رفع کمبود نیروی کار
نیروی کار و اقتصاد کانادا

 به همین جهت به کارفرمایان کمک می‌کند تا دسترسی خود را به کارگران ماهر از دست ندهند. همچنین این موضوع سدی بر راه موفقیت آنان نشود.

پاسخ به درخواست‌های مهاجرتی با هدف رفع کمبود نیروی کار کانادا

کشور کانادا تسریع پروسه پاسخ‌دهی به درخواست‌‌ها در برنامه‌های مختلف مهاجرتی خود را یکی از راه‌های رفع کمبود نیروی کار کانادا می‌داند.

قرعه کشی اکسپرس اینتری یکی از راه‌های رفع کمبود نیروی کار

به گفته وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی قرعه کشی‌های اکسپرس اینتری به زودی از ادامه پیدا خواهند کرد. و ارسال دعوت‌نامه به متقاضیان واجد شرایط جهت درخواست اقامت دائم از اوایل جولای آغاز می‌شود.

اولویت بندی برنامه‌‌های مهاجرتی و پردازش آنان

محدودیت‌های سفر در دو سال گذشته از دلایل تاخیر پردازش و پاسخ به درخواست‌های مهاجرتی بوده است. این امر دلیل انباشته شدن درخواست و افزایش حجم در خواست‌ها می‌باشد. در نتیجه برای مدیریت این موضوع تصمیم به موقتا درخواست دعوت‌نامه‌ها متوقف شده‌اند. در عین حال جریان‌های فدرال با سطح مهارتی بالا و کلاس‌های تجربه کانادایی، کلاس کارگر ماهر فدرال و کلاس حرفه‌های ماهر فدرال درخواست ارسال خواهد شد.

رفع کمبود نیروی کار کانادا؛ پاسخ به درخواست‌های مهاجرتی با هدف رفع کمبود نیروی کار کانادا
رفع کمبود نیروی کار کانادا؛ پاسخ به درخواست‌های مهاجرتی با هدف رفع کمبود نیروی کار کانادا

زمان شروع بررسی درخواست‌ها جهت رفع کمبود نیروی کار کانادا

دعوت نامه‌ها برای درخواست در اوایل ژوئیه از آغاز می‌شود. اکثریت درخواست‌های جدید در استاندارد خدمات ۶ ماهه پردازش می‌شوند.

در نتیجه توقف موقت، موجودی پردازش با مهارت فدرال بیش از نصف کاهش یافته است. همچنین کاهش حدود ۱۱۱۹۰۰ نفر در سپتامبر ۲۰۲۱ به تنها ۴۸۰۰۰ نفر تا مارس ۲۰۲۲ از دیگر نتایج می‌باشد. ما کانادا در تلاش است تا به  استانداردهای خدماتی که مهاجران انتظار دارند بازگردد.

سیاست مربوط به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و تمدید ویزای آنان

همچنین سیاست موقت جدیدی در ارتباط با فارغ‌‌التحصیلان بین‌المللی اعلام گردیده است. با توجه به این سیاست به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اخیر با وضعیت موقت منقضی فرصتی برای اقامت طولانی‌تر در کانادا اعطا می‌شود. دلیل اضافه شدن زمان این است که فارغ‌‌التحصیلان بین‌المللی بتوانند به کسب تجربه کاری ادامه دهند.

سیاست مربوط به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و تمدید ویزای آنان
سیاست مربوط به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و تمدید ویزای آنان

در پی این موضوع همچنین شانس بیشتری برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم کانادا جمع آوری کنند. از تابستان ۲۰۲۲، دانشجویان بین المللی سابقی دارای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی هستند شامل این موضوع می‌شوند. به شرطی که تاریخ انقضایی بین ژانویه و دسامبر داشته باشند. در چنین شرایطی واجد شرایط شناخته و یک مجوز کار آزاد اضافی تا ۱۸ ماه به آن‌‌ها تعلق خواهد گرفت.

سیاست مربوط به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی
سیاست مربوط به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی

این فارغ التحصیلان بین المللی با استعداد و ماهر نقشی حیاتی در رفع کمبود نیروی کار کانادا ایفا می‌کنند. کسانی که به پایان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی خود نزدیک می شوند، در حال حاضر به خوبی در بازار کار کانادا راه یافته‌اند. همچنین این افراد در صنایع کلیدی در سراسر کشور مشغول به کار هستند.

 ده‌ها هزار نفر هر ساله می‌توانند با موفقیت به اقامت دائم منتقل شوند، از جمله بیش از ۱۵۷۰۰۰ دانشجوی سابق که در سال ۲۰۲۱ ساکن دائم شدند.  بیش از ۸۸۰۰۰ نفر از آنها مستقیماً از مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی به وضعیت دائمی منتقل می‌شوند.

اقدامات کانادا برای رفع کمبود نیروی کار

برای کمک به آوردن سریع کارگران ماهرتر به کانادا، تعداد تصمیمات اخذ اقامت دائم در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ را در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ دو برابر شده است. بیش از ۱۵۶۰۰۰ تصمیم نهایی در مورد درخواست‌های اقامت دائم صورت گرفته است. از طریق این تلاش‌ها، کانادا از بیش از ۱۱۳۰۰۰ مقیم دائم جدید در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ استقبال کرد.

اقدامات کانادا برای رفع کمبود نیروی کار

کانادا همچنین بیش از ۱۰۰۰۰۰ درخواست مجوز کار را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بررسی کرده است. این میزان تقریباً دوبرابر تعداد مورد پردازش در مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ است.

تقاضای کار بازدیدکنندگان کانادا

سیاست عمومی موقت دیگری که در آگوست ۲۰۲۰ اجرا شده است. بر اساس این سیاست اتباع خارجی در کانادا به عنوان بازدیدکننده می‌توانند بدون نیاز به ترک کانادا برای مجوز کار خاص کارفرما درخواست دهند. افرادی که دارای وضعیت بازدیدکننده در کانادا هستند، نیز ممکن است بخواهند بمانند و شغلی معنادار پیدا کنند، این سیاست عمومی موقت تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ تمدید خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

تغییرات سیاستی جدید جهت رفع کمبود نیروی کار کانادا

تغییراتی که امروز اعلام شده‌اند از تابستان امسال اجرایی خواهند شد.  تغییرات عبارتند از:

  • متقاضیان دیگر نیازی به ماندن در کانادا در زمان رسیدگی به درخواست آنها نخواهند داشت.
  • متقاضیان مجوز کار آزادیکه منتظر نهایی شدن درخواست اقامت دائم خود هستند، می‌توانند مجوزهای کار را با اعتباری تا پایان سال ۲۰۲۴ دریافت کنند.

توسط این تغییر اطمینانی جهت نهایی شدن درخواست تمام درخواست‌های اقامت دائم قبل از نیاز به درخواست، به وجود می‌آید. نهایی شوند. همچنین می‌توان وضعیت موقت آنها را دوباره تمدید کنید

تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا؛ جریان کارآفرین روستایی
تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا؛ جریان کارآفرین روستایی
  • برای حمایت از اتحاد مجدد خانواده نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است. اعضای مستقیم خانواده که خارج از کانادا هستند و در درخواست اقامت دائم متقاضی اصلی گنجانده شده‌اند، واجد شرایط مجوز کار آزاد خود خواهند بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *