اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

برنامه کارگران خارجی موقت

کانادا در دوران پاندمی از لحاظ اقتصادی و جذب مهاجران و کارگران خارجی با مشکلاتی مواجه بوده است. از همین روی جهت توسعه اقتصادی خود در حال اعمال تغییرات در برنامه‌های مهاجرتی خود جهت تسهیل پروسه مهاجرت است. در این خبر از آخرین تغییرات اعلام شده در ارتباط با برنامه کارگران خارجی موقت مطلع خواهیم شد.

در حال حاضر( تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۲۲) اقتصاد کانادا نسبت به زمان پیش از پاندمی کرونا، در حال بهبود یافتن است. کانادا در فوریه۲۰۲۲، کانادا ۳۳۷۰۰۰ شغل ایجاد کرد. این میزان باعث شد تا نرخ بیکاری کشور به ۵.۵ درصد برسد؛ در واقع این میزان پایین‌ترین سطح از زمان شروع پاندمی است. برای حمایت از رشد اقتصادی مستمر کانادا، دولت کانادا تمرکز خود را بر روی ایجاد نیروی کار قوی و انعطاف‌پذیر قرار داده است. وزیر اشتغال و توسعه نیروی کار، از نقشه‌ راه راه حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFW) خبر می‌دهد.

کاریابی بین‌ المللی آرتاجابز؛ تغییرات برنامه کارگران خارجی موقت
کاریابی بین‌ المللی آرتاجابز؛ تغییرات برنامه کارگران خارجی موقت

تغییرات این ابتکار تلاش می‌کند تا اطمینان کافی را از نیاز‌های بازار امروز و تعدیل و بهبود برنامه TFW حاصل شود. دلیل اصلی این امر، رسیدگی به کمبود نیروی کار، افزایش حمایت از کارگران می‌باشد. همچنین ایجاد نیروی کار قوی‌تر برای حال و آینده از طریق اقامت دائم از دیگر علل این تغییرات است. پنج تغییر خط مشی کلیدی در هفته های آینده به عنوان بخشی از نقشه راه راه حل های نیروی کار برنامه TFW برای پاسخ به کمبود نیروی کار و مهارت فعلی اجرا خواهد شد.

تغییرات در دست اجرای برنامه کارگران خارجی موقت

  • رسیدگی به پیک‌های فصلی، محدودیت‌هایی برای موقعیت‌های شغلی کم دستمزد در صنایع فصلی وجود نخواهد داشت. صنایع فصلی شامل مشاغلی از قبیل فرآوری ماهی و غذا‌های دریایی می‌شود. کارفرمایان مشغول در این حیطه می‌توانند خلا‌های شغلی خود را از طریق برنامه کارگران خارجی موقت پر کنند. این امر معافیت سقف فصلی را که از سال ۲۰۱۵ برقرار شده است، دائمی می‌کند. علاوه بر این، حداکثر زمان این موقعیت ها از ۱۸۰ روز به ۲۷۰ روز در سال افزایش خواهد یافت.
تغییرات در حال انجام برنامه TFW
تغییرات در حال انجام برنامه TFW
  • ارزیابی‌های تاثیر بازار کار (LMIAs) به مدت ۱۸ ماه اعتبار خواهند داشت. این زمان نسبت به نه ماه افزایش یافته است.
  • حداکثر مدت زمان استخدام کارگران با دستمزد بالا و استعدادهای جهانی از دو سال به سه سال افزایش خواهد یافت. این تمدید در دستیابی کارگران به مسیرهایی واجد شرایط شناخته شدن برای اقامت دائم کمک شایانی می‌کند. همچنین آن‌ها را قادر می سازد که در دراز مدت به نیروی کار کانادایی کمک کنند.

تغییراتی که از ۳۰ آوریل در برنامه کارگران خارجی موقت ایجاد خواهد شد

  • برای هفت بخش مواجه با کمبود نیروی کار، مانند خدمات اسکان و غذا، کارفرمایان مجاز به استخدام ۳۰٪ از نیروی کار خود هستند. این کار را از طریق برنامه کارگران خارجی موقت برای موقعیت‌های کم دستمزد به مدت یک سال هستند. دیگر کارفرمایان دیگر مجاز خواهند بود تا ۲۰٪ از نیروی کار خود را از طریق برنامه TFW برای مشاغل کم دستمزد تا اطلاع ثانوی استخدام کنند. این میزان برای بسیاری از کارفرمایان از سقف ۱۰٪ قبلی افزایش می‌یابد.
تغییرات برنامه TFW
تغییرات برنامه TFW

دولت به سیاست فعلی که به طور خودکار درخواست‌های LMIA را برای مشاغل کم دستمزد در بخش‌های اسکان و خدمات غذایی و تجارت خرده فروشی، پایان خواهد داد. پیش از این مشاغل در مناطقی با نرخ بیکاری شش درصد یا بالاتر رد می‌شد

پیگیری طرح تغییرات در برنامه کارگران خارجی موقت

  • در سال ۲۰۲۰، TFWها کمتر از ۰.۴ درصد از نیروی کار کانادا را تشکیل می‌دادند. با این تغییرات همچنان درصد کمی از نیروی کار کانادا را تشکیل می دهند. دولت به دقت بر اجرای طرح تغییرات در برنامه کارگران خارجی موقت نظارت خواهد کرد. بررسی‌ها به طور مستمر انجام می‌شود و سیاست‌ها را بررسی می‌شود. این پیگیری‌ها جهت اطمینان از این موضوع است که دولت کمبود واقعی نیروی کار را بدون جابجایی کارگران کانادایی پیگیری شود.
پیگیری طرح تغییرات برنامه TFW
پیگیری طرح تغییرات برنامه کارگران خارجی موقت

دولت به حمایت از تلاش‌های گسترده‌تر برای ایجاد نیروی کار قوی کانادایی برای امروز و فردا ادامه می‌دهد. این شامل سرمایه‌گذاری‌های تاریخی در مشاغل و آموزش مهارت‌ها، بهبود شرایط کاری و تقویت حمایت از کارگران است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

اقدامات کانادا برای طرح تغییرات در برنامه کارگران خارجی موقت

به منظور اطمینان از اینکه کارفرمایان در سراسر کشور می توانند TFW را به موقع استخدام کنند، اقداماتی در نظر دارد. سرویس کانادا اخیراً مجموعه‌ای از اقدامات را برای افزایش ظرفیت و تسریع در پردازش درخواست‌های LMIA اجرا کرده است. این شامل افزایش منابع کارکنان در همه مناطق، از جمله کبک است.

اقدامات کانادا برای طرح TFW
اقدامات کانادا برای طرح TFW

کارفرمایان نیز تشویق می‌شوند تا درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنند تا زمان پردازش کاهش یابد. این تغییرات تأثیری بر بررسی‌های سختگیرانه‌ای که در طول این فرآیند برای ایمنی کارگران و حفاظت از شرایط بازار، نخواهد گذاشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *