اطلاعات عمومی کشور کانادا, مهاجرت به کانادا

سوالات متداول مهاجرت به کانادا

کاریابی بین المللی آرتا جابز؛ سوالات متداول مهاجرت به کانادا

همیشه برای مهاجرت سوالاتی در ذهن مهاجران پیش می‌آید. آرتا جابز تصمیم دارد تا با پاسخ به این سوالات شما را راهنمایی کند. در این مقاله به سوالات متداول مهاجرت به کانادا خواهیم پرداخت.

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟

افرادی که کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند، اولین سوال‌شان این است که «چگونه به کانادا مهاجرت کنند». این سوال در دسته سوالات متداول مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرد. برای مهاجرت به کشور کانادا برنامه‌های مهاجرتی متفاوتی وجود دارد. مانند اکسپرس اینتری، ویزای استارتاپ و… . در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شویم.

اکسپرس اینتری (Express Entry)

اکسپرس اینتری از محبوب‌ترین‌ روش‌های مهاجرت به کانادا است. دلیل این محبوبیت زمان پردازش سریع درخواست‌ها می‌باشد. اکسپرس اینتری نوعی سیستم مدیریت درخواست برای تجار، کارگران ماهر فدرال، کارگران با تجربه و برنامه استانی در کانادا است. کانادا برای جذب نیروی متخصص، این ویزا را ارائه می‌دهد. در ارتباط با این روش محبوب سوالات متعددی وجود دارد. این موضوع باعث شده که به عنوان سوالات متداول مهاجرت به کانادا از سمت مهاجران باشد.

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟؛ اکسپرس اینتری
چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟؛ اکسپرس اینتری

در این سیستم متقاضیان واجد شرایط با ایجاد یک پروفایل و ارسال مدارک پروسه ثبت‌نام خود را شروع می‌کنند. پاسخ به درخواست‌ها بر اساس امتیازات است. هر مدرک و توانایی شما امتیازی مشخص دارد. در صورت کسب امتیاز قبولی شما می‌توانید باقی مراحل را طی و اقامت دائم کانادا را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

برنامه‌‌های نامزد استانی

به این برنامه Provincial Nominee Programs یا به طور اختصاری pnp می‌گویند. برای افرادی ارائه می‌شود که مهارت‌‌‌ها، تحصیلات و تجربه کاری یک استان یا ایالت خاص را برای مشارکت در آن ایالت دارند. اینکه چگونه می‌شود از طریق این برنامه اقدام کرد، از سوالات متداول مهاجرت به کانادا می‌باشد. شرکت آرتا جابز مقالاتی را برای هر ایالت به اشتراک گذاشته است.

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟؛ برنامه‌‌های نامزد استانی
چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟؛ برنامه‌‌های نامزد استانی

شرایط پذیرش هر استان متفاوت است. برای مثال شرایط ایالت نوا اسکوشیا نسبت به شرایط پذیرش ایالت ساسکاچوان متفاوت است. بسته به فعالیت‌‌های آن ایالت و یا منابع آنان و اهداف اداره‌کنندگان هر ایالت، سطح انتظارات متفاوتی وجود دارد.

خلبان مهاجرت آتلانتیک یا Atlantic Immigration Pilot

افراد اختصار به این پلن مهاجرتی AIP نیز می‌گویند. این برنامه برای کارگران ماهر خارجی و فارغ التحصیلان بین المللی است. این دسته افراد هدف زندگی یا کار در نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک را دارند. این روش مهاجرت به کانادا سوالات بسیاری به دنبال خود دارد و در دسته سوالات متداول مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرد. در این خصوص می‌توانید از مشاوران خبره آرتا جابز کمک بگیرید.

ویزای استارت آپ (SUV)

 کارآفرینانی که مهارت ایجاد کسب و کارهای نوآورانه در کانادا دارند می‌توانند از این راه اقدام کنند. همچنین کسانی که هدف ایجاد شغل برای کانادایی ها و رقابت در مقیاس جهانی را دارند، می‌توانند برای ویزای استارت آپ درخواست دهند. چگونگی مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ از سوالات متداول مهاجرت به کانادا است که توسط کارآفرینان به تکرر پرسیده می‌شود.

سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ ویزای استارتاپ کانادا
سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ ویزای استارتاپ کانادا

سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ ویزای توریستی

یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا ویزای توریستی است. در این روش شما می‌توانید به مدت شش ماه در کانادا اقامت داشته باشید. ویزای توریستی کانادا که به آن اقامت موقت هم گفته می‌شود، گزینه خوبی است تا شرایط کشور کانادا را بسنجید. ویزای توریستی و اطلاعات آن از قبیل سوالاتی است که به عنوان سوالات متداول مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود.

خدمات ویزای توریستی کانادا، به سه شکل ارائه می شود:

  • ویزای سینگل
  • ویزای مولتیپل
  • سوپر ویزا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این ویزا مقاله «ویزای توریستی» را پیشنهاد می‌دهیم.

پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP یا Rural and Northern Immigration Pilot)

 این برنامه که جامعه محور است، سوالات فراوانی با خود به همراه دارد. به همین منظور نحوه اقدام از طریق این برنامه جز سوالات متداول مهاجرت به کانادا است. برای گسترش مزایای مهاجرت اقتصادی به جوامع کوچکتر با ایجاد مسیری برای اقامت دائم برای کارگران ماهر خارجی که می خواهند در یک جامعه شرکت کننده زندگی و کار کنند، طراحی شده است.

حمایت از خانواده

حمایت مالی خانواده، مسیری را برای همسران، شرکا، فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ فراهم می‌کند. در شرایط خاص نیز، سایر اقوام برای زندگی، کار و تحصیل در کانادا به عنوان روابط عمومی می‌توانند از این طریق اقدام کنند. حهت اطلاعات بیشتر با آرتا جابز تماس بگیرید.

سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ چگونه به کانادا مهاجرت کنیم
سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ چگونه به کانادا مهاجرت کنیم

در این سیستم متقاضیان واجد شرایط با ایجاد یک پروفایل و ارسال مدارک پروسه ثبت‌نام خود را شروع می‌کنند. پاسخ به درخواست‌ها بر اساس امتیازات است. هر مدرک و توانایی شما امتیازی مشخص دارد. در صورت کسب امتیاز قبولی شما می‌توانید باقی مراحل را طی و اقامت دائم کانادا را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

کارگران ماهر منتخب کبک

 این برنامه برای کارگران ماهری است که می خواهند به عنوان روابط عمومی نقل مکان کنند و در کبک زندگی و کار کنند.

مراقبین ( Caregivers )

مراقبین می‌توانند از طریق برنامه خلبانی ارائه دهنده مراقبت از کودک در منزل و خلبان کارمند پشتیبانی در منزل یا برنامه مراقبین ساکن (LCP) به کانادا مهاجرت کنند. آنان می‌تواند به یک شهروند دائمی تبدیل شوند یا به طور موقت کار کنند.

خود اشتغالی

نحوه مهاجرت به عنوان خود اشتغالی از سوالات متداول مهاجرت به کانادا می‌باشد. برنامه افراد خود اشتغال به افراد دارای تجربه مرتبط در فعالیت‌های فرهنگی یا ورزش اجازه می‌دهد تا به طور دائم به عنوان یک فرد خود اشتغال به کانادا مهاجرت کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به بریتیش کلمبیا

چگونه می‌توان شهروندی کانادا را دریافت کرد؟

یکی دیگر از سوالات متداول مهاجرت به کانادا در مورد کسب شهروندی کانادا است. برای اینکه واجد شرایط شهروندی کانادا باشید، بایست دارای ویژگی‌هایی باشید که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

چگونه می‌توان شهروندی کانادا را دریافت کرد؟
چگونه می‌توان شهروندی کانادا را دریافت کرد؟
  • مقیم دائم باشید.
  • مالیات خود را برای حداقل سه سال ثبت کنید.
  • در آزمون شهروندی قبول شوید.
  • مهارتهای زبان خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ثابت کنید.

مراحل در خواست شهروندی

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه باید برای شهروندی اقدام کرد. این سوال که یکی از سوالات متداول مهاجرت به کانادا است را پاسخ داده‌ایم. چندین مرحله برای درخواست شهروندی کانادا وجود دارد که در ادامه شرح داده شده است. شما می‌توانید با کمک مشاوران آرتا جابز برای اقامت PR اقدام کنید.

  • حضور فیزیکی خود را در کانادا محاسبه کنید: باید حداقل ۱۰۹۵ روز (سه سال) در کانادا حضور فیزیکی داشته باشید.
  • یک بسته درخواست را دانلود و پر کنید : حتما فرم را به درستی پر کنید، دو عکس شهروندی تایید شده و تمام مدارک پشتیبان مانند مدارک مهاجرت، مدرک زبان، شناسه عکس را همراه داشته باشید.
  • پرداخت هزینه‌های درخواست: هزینه برای هر درخواست شهروندی بزرگسال ۶۳۰ دلار کانادا و هر درخواست کوچک (کمتر از ۱۸ سال) ۱۰۰ دلار کانادا است.
مراحل در خواست شهروندی؛ مراحل در خواست شهروندی
  • درخواست خود را ارسال کنید: بسته درخواست تکمیل شده خود را در اسرع وقت از طریق پست یا پیک ارسال کنید.
  • در آزمون شهروندی شرکت کنید: هنگامی که درخواست شما بررسی شد، ممکن است از شما دعوت شود در یک آزمون شهروندی ظرف چند هفته پس از تایید دریافت نامه (AOR) شرکت کنید. آزمون شهروندی بر اساس راهنمای رسمی مطالعه شهروندی، کشف کانادا، حقوق و مسئولیت‌های شهروندی است. می‌توانید در این آزمون به زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کنید. آزمون شهروندی از قبیل سوال متداول مهاجرت به کانادا است که آرتاجابز در یکی از مقالات خود به آن اشاره کرده است.
  • شرکت در مصاحبه: بلافاصله پس از آزمون، یک مقام شهروند با شما ملاقات و مهارت‌های زبانی شما را بررسی می‌کند. درخواست و مدارک اصلی شما را تأیید می‌کند و سؤالاتی را که ممکن است داشته باشند پرسیده می‌شود.
  • سوگند شهروندی بگیرید: مراسم شهروندی آخرین گام برای کانادایی شدن است و معمولاً ظرف سه ماه پس از آزمون شما برگزار می‌شود. شاید برای شما سوال پیش بیاید که سوگند شهروندی چگونه است؟ آرتا جابز در مقالات خود به این سوال متداول مهاجرت به کانادا پاسخ داده است.

ویزای PR چیست؟

یکی از سوالات متداول مهاجرت به کانادا در ارتباط با ویزای PR است.  مقیم دائم (PR) به شخصی گفته می‌شود که به او وضعیت اقامت دائم داده شده اما شهروند کانادا نیست. هنگامی که اتباع خارجی برای اولین بار برای اقامت دائم درخواست و دریافت می‌کنند، ویزای PR در گذرنامه آن‌ها درج می‌شود. این ویزا برای افراد مورد تایید یک بار فرصت ورود به کانادا را فراهم می‌کند.

سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ ویزای PR چیست؟
سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ ویزای PR چیست؟

ویزای ‌PR دارای یک دوره اعتبار است که طی آن انتظار می رود افراد به کانادا سفر و مقدمات زندگی خود را فراهم کنند. افرادی که به طور موقت در کانادا هستند مانند دانشجو، کارگر خارجی یا بازدید کننده، مقیم دائمی محسوب نشده و ویزای PR برای آن‌ها صادر نمی‌شود. بیشترین درخواست برای اقامت به عنوان یک شهروند دائم در کانادا از طریق جریان‌های مهاجرت مانند اکسپرس اینتری و برنامه‌های نامزد استانی (PNP) است.

چگونه در کانادا کار کنیم؟

از سوالات متداول مهاجرت به کانادا که سوال بسیاری از مهاجران است، در ارتباط با کار پیدا کردن در کانادا است. بایست بدانیم که اتباع خارجی برای کار در کانادا نیاز به مجوز کانادا دارند. البته این شرایط برای همه صدق نمی‌کند. بعضی از کار‌ها یا در برخی شرایط نیاز به مجوز کار نیست.

سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ چگونه در کانادا کار کنیم؟
چگونه در کانادا کار کنیم؟

باید بدانید که به طور کلی دو نوع مجوز کار وجود دارد. در ادامه به طور خلاصه در ارتباط با آن‌ها صحبت کرده‌ایم.

  • مجوز کار آزاد:

مجوز کار آزاد این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید برای هر کارفرمایی کار کنید. نکته‌ی موجود این است که فقط در شرایط خاص می‌توان مجوز کار آزاد را دریافت کرد.

  • مجوز کار خاص کارفرما:

نام دیگر این مجوز کار بسته می‌باشد. در این مجوز نام کارفرما، مکان و مدت زمان کار شما مشخص می‌شود.

راه کار و تحصیل در کانادا

راه دیگر کار کردن در کانادا برای افراد خارج از کانادا، اقدام قانونی است. متقاضیان کار کانادا می‌توانند برای تجربه بین المللی کانادا یا IEC درخواست دهند. این ویزا به عنوان ویزای تعطیلات کاری نیز شناخته می‌شود.

کار و تحصیل در کانادا
کار و تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کانادا نیز ممکن است واجد شرایط کار باشند. برخی از مجوزهای تحصیلی شرایطی را فهرست می‌کنند که بیانگر مجوز شما به کار در مدرسه یا خارج از دانشگاه است. با این وجود، پس از فارغ التحصیلی شرایط متفاوت خواهد بود. فرد بایست برای یکی از جریان‌های زیر درخواست دهد. این جریان‌‌ها شامل مجوز کار در کانادا یا درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) یا درخواست برای اقامت دائم می‌شود و شما می‌توانید از این راه‌ها اقدام کنید.

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

یکی دیگر از سوالات متداول مهاجرت به کانادا که توسط مهاجران از مشاوران آرتا جابز پرسیده می‌شود. جستجوی شغل در یک کشور جدید می‌تواند دلهره‌آور باشد. با تهیه رزومه و نامه پوششی به سبک کانادایی می‌توانید از قبل آماده کار شوید. به یاد داشته باشید که اکثر کارفرمایان کانادایی می‌خواهند بدانند که آیا شما از نظر قانونی مجاز به کار در کانادا هستید یا خیر.

سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟
سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

شرایط قابل پذیرش کارفرمایان کانادایی معمولا یکی از شرایط زیر است.

  • اقامت دائم (PR)
  • داشتن مجوز کار
  • دانشجوی بین المللی که اجازه کار در کانادا را دارد.
  • همسر یک دانشجوی بین المللی
  • شهروند کانادا بودن
  • جستجو در وب سایت‌های شغلی: این نقطه شروع خوبی برای بسیاری از فرصت های شغلی است. سایت‌های معروف عبارتند از: Job Bank دولت کانادا ، LinkedIn Jobs ، Indeed ، Monster و Workopolis .
  • شبکه و داوطلب: ۶۵ تا ۸۵ درصد مشاغل به صورت آنلاین ارسال نمی‌شوند . شبکه‌سازی یا کار داوطلبانه یکی از راه‌های دسترسی به بازار کار پنهان کانادا است. لینکدین ابزاری عالی برای ارتباط با سایر افراد در صنعت شماست.
سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟
  • به دنبال یک مربی باشید: یک راهنما می‌تواند در بازار کار محلی مشاوره و راهنمایی ارائه دهد. همچنین شبکه حرفه‌ای شما را توسعه می‌دهد و به یافتن فرصت‌های شغلی کمک کند.
  • سازمان‌های خدمت‌رسان به مهاجر: سازمان‌های دارای بودجه دولتی مانند ACCES Employment و COSTI می‌توانند به تازه‌واردها در یافتن شغل کمک کنند. بسیاری از این سازمان‌ها و نمایشگاه‌های کار را نیز برگزار می‌کنند.
  • تماس با آژانس‌های کاریابی و استخدام‌کنندگان: آژانس‌های کاریابی تخصصی و استخدام‌کنندگان می‌توانند به شما در یافتن شغل در رشته خود کمک کنند. استخدام کنندگان را در لینکدین یا از طریق جستجوی وب جستجو کنید. برخی از برترین آژانس‌های کاریابی در کانادا عبارتند از رابرت هالف، رندستاد کانادا، و هایس کانادا.

چگونه در کانادا تحصیل کنم؟

نحوه تحصیل در کانادا از سوالات متداول مهاجرت به کانادا است. کانادا این فرصت را برای کسب آموزش در سطح جهانی در یک محیط با فرهنگ‌های متفاوت فراهم می‌کند. این موضوع باعث شده تا این تصمیم را به یک تصمیم ارزشمند تبدیل شود.

تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

 برای تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید برای مجوز تحصیل اقدام کنید. بدین منظور می‌توانید:

  • در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) ثبت نام کنید.
  • مدارک خود را آماده کنید. از جمله مدرک پذیرش، مدرک هویت و مدرک حمایت مالی.
  • برای مجوز دانشجویی به صورت آنلاین یا از طریق پست اقدام کنید.
  • پس از تایید مجوز دانشجویی خود را برای ورود آماده کنید. برای ورود به کانادا شما باید مدارک زیر را داشته باشید:
    • گذرنامه و مدارک سفر از جمله معرفی نامه
    •  مدرک eTA معتبر یا ویزای اقامت موقت
    • نامه معتبر پذیرش از یک مدرسه
    • اثبات بودجه برای حمایت از خود در کانادا
    • مدرک خروج از کانادا در پایان اقامت شما

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟

از سوالات متداول مهاجرت به کانادا توسط کسانی که تصمیم به مهاجرت به کانادا دارند، میزان هزینه مورد نیاز برای این امر است. هزینه مهاجرت به کانادا به برنامه مهاجرتی شما بستگی دارد. یعنی اینکه از طریق کدام یک از برنامه‌های اکسپرس اینتری، مجوز تحصیل، برنامه‌های نامزد استانی (PNP) یا ویزای تعطیلات کاری درخواست می‌دهید.

سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ محاسبه امتیاز زبان
سوالات متداول مهاجرت به کانادا؛ محاسبه امتیاز زبان

چگونه امتیاز زبان را برای مهاجرت به کانادا محاسبه کنم؟

از سوالات متداول مهاجرت به کانادا، محاسبه امتیاز زبان خود است. امتیازات زبان بر اساس توانایی شما در برقراری ارتباط به یک یا هر دو زبان رسمی کانادا است. امتیازها بر اساس توانایی شما در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به هر دو زبان محاسبه می‌شود. مهاجرت به کانادا شما را ملزم به شرکت در آزمون زبان تایید شده برای اثبات سطح زبان خود می‌کند. آزمون‌های تایید شده معیارهای زبان کانادایی (CLB) برای انگلیسی و Niveaux de compétence linguistique canadiens (NCLC) برای فرانسوی هستند.

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟
هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟

تازه واردانی که انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند، می‌توانند حداکثر تا ۲۸ امتیاز کسب کنند. اگر فقط به یکی از زبان‌های رسمی کانادا صحبت می‌کنید، همچنان می‌توانید حداکثر ۲۴ امتیاز کسب کنید. برای واجد شرایط بودن، باید سطح CLB 9 یا NCLC 9 را در هر چهار زمینه زبان کسب کنید. برای کسب ۲۸ امتیاز، باید حداقل سطح CLB5 یا NCLC5 در هر چهار حوزه زبانی را نیز داشته باشید.

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟
  • ویزای تعطیلات کاری: جوانان از بیش از ۳۰ کشور می توانند برای زندگی و کار در کانادا درخواست دهند. هزینه متوسط مورد نیاز برای اقدام از این راه تقریباً ۳۳۵۰ دلار کانادا است.

پروفایل اکسپرس اینتری

این‌که پروفایل اکسپرس اینتری چیست و چه کسانی باید از آن استفاده کنند، از سوالات  پر تکرار‌ مهاجرین کانادا است. برنامه اکسپرس اینتری یکی از پر طرفدار‌ترین و محبوب‌ترین روش مهاجرت به کانادا است. این برنامه مهاجرتی یک سیستم درخواست مهاجرت آنلاین بوده که به تازه‌ واردان احتمالی اجازه می‌دهد تا در دسته مهاجران ماهر قرار گرفته شوند. پروفایل اکسپرس اینتری که تعیین‌کننده رتبه شما می‌باشد، می‌تواند در درخواست‌هایی که در ادامه می‌پردازیم، استفاده شوند.

پروفایل اکسپرس اینتری
پروفایل اکسپرس اینتری
  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSW) :این برنامه برای متقاضیانی است که تجربه کاری قابل توجه خارجی و یا سطح تحصیلات بالایی دارند. همچنین هدف آنان از مهاجرت، کسب اقامت دائم کانادا است.
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (FST) :این برنامه برای افراد حرفه‌ای و با تجربه‌ای است که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند.
  • کلاس تجربه کانادایی :این برنامه برای اتباع خارجی می‌باشد. شامل افرادی می‌شود که برای مدت حداقل یک سال در کانادا کار کرده‌اند تا برای اقامت دائم (PR) درخواست دهند.

چطور می‌توانم امتیاز اکسپرس اینتری خود را محاسبه کنم؟

محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری یکی از سوالات متداول مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود.  دولت کانادا بدین منظور  یک ابزار آنلاین طراحی کرده است. سیستم رتبه بندی جامع یا CRS به شما کمک می‌کند تا امتیاز خود را محاسبه کنید.

محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری
محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری

CRS سیستم مبتنی بر امتیاز است که مهاجران کانادایی از آن برای ارزیابی و رتبه‌بندی پروفایل خود در مخزن اکسپرس اینتری استفاده می‌کنند. برخی از عواملی که این سیستم ارزیابی می‌کند شامل مهارت‌ها، تحصیلات، زبان و تجربه‌ کاری می‌شود. توسط این سیستم می‌توانید متوجه شوید که آیا رتبه شما بالاتر از حداقل امتیاز دوره‌ اخیر است یا خیر.

از کجا می‌توانم متوجه شوم که شرایط اکسپرس اینتری را دارم؟

یکی از سوالات پر تکرار مهاجرین کانادایی، این است که از کجا می‌توانند متوجه شوند که با شرایط آنان  می‌توان در لیست افراد واجد شرایط اکسپرس اینتری قرار گرفت یا خیر. اکسپرس اینتری مدیریت کننده برنامه‌های کاربردی برای برنامه کارگر ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال، و کلاس تجربه کانادایی می‌باشد. در جدول زیر به طور خلاصه به این موضوع پرداخته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتری می‌توانید با مشاوران آرتا جابز تماس بگیرید.

کلاس تجربه کاناداییکارگر ماهر فدرالمشاغل ماهر فدرالشایستگی
انگلیسی یا فرانسوی
CLB 7
اگر NOC شما ۰ است یا A
CLB 5
اگر NOC شما B است
انگلیسی یا فرانسوی
CLB 7
انگلیسی یا فرانسوی
CLB 5 برای صحبت کردن و شنیدن
CLB 4 برای خواندن و نوشتن
زبان
تجربه کانادایی در ۱ مورد از این NOC:
۰
A
B
تجربه کانادایی در ۱ مورد از این
NOC:
۰
A
B
تجربه کانادایی یا خارجی
در یک تجارت ماهر تحت گروه های کلیدی
NOC B
نوع سابقه کار
یک سال اقامت در کانادا در ۳ سال گذشته (ترکیب تمام وقت یا پاره وقت)

 

یک سال مستمر در
۱۰ سال گذشته (ترکیبی از مشاغل پاره وقت، تمام وقت یا بیش از ۱ شغل در شغل اصلی شما )
دو سال در ۵ سال گذشته (ترکیب کار تمام وقت یا پاره وقت)میزان سابقه کار
لازم نیست.لازم نیست.
اما برای داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر می توانید امتیاز معیار انتخاب را دریافت کنید.
مورد نیاز: یک
پیشنهاد شغلی معتبر برای استخدام تمام وقت برای مجموع حداقل یک سال یا گواهی صلاحیت در آن حرفه ماهر صادر شده توسط یک استان کانادا،
پیشنهاد کار
لازم نیست.تحصیلات متوسطه الزامی است.
امتیاز معیارهای انتخاب بیشتری برای تحصیلات پس از متوسطه دریافت کنید.
لازم نیست.تحصیلات

CELPIP چیست؟

برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) نام دیگر آزمون‌های پذیرفته شده زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا است. CELPIP General مهارت‌های گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن شما را به زبان انگلیسی آزمایش می‌کند. این آزمون به طور رسمی برای برنامه‌های اقامت دائم توسط IRCC تعیین شده است.

CELPIP چیست؟
CELPIP چیست؟

تفاوت بین IELTS و CELPIP در این است که CELPIP فقط مبتنی بر کامپیوتر است و برای تازه واردانی که با کامپیوتر راحت هستند و در تایپ مهارت دارند، گزینه خوبی است. این آزمون همچنین به شما امکان دسترسی به تایمر، شمارشگر کلمات و ابزار بررسی املا را می‌دهد. مزیت دیگر این است که CELPIP از لهجه‌های کانادایی برای بخش گفتاری و شنیداری آزمون استفاده می‌کند. برخلاف آیلتس که از لهجه‌های انگلیسی زبان کشورهای دیگر از جمله استرالیا و نیوزلند استفاده می‌کند.

چگونه برای بر نامه کارگران ماهر فدرال واجد شرایط شناخته می‌شوم؟

یکی دیگر از سوالات پر تکرار مهاجرین کانادایی، شرایط مطلوب و مورد پذیرش برنامه کارگران ماهر فدرال است. عواملی که در ادامه مطرح می‌شود، بر واجد شرایط بودن شما برای برنامه کارگران ماهر فدرال تأثیر می‌گذارد. جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران آرتا جابز در تماس باشید.

تجربه کاری

شما باید:

  • تجربه کاری مرتبط را برای شغلی که در طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) ذکر شده است، به دست آورده باشید.
  • توجه: تجربه کاری به دست آمده در شغل دیگری که برای آن درخواست نداده‌اید اعمال نمی‌شود.
  • تجربه کاری را در ۱۰ سال گذشته به دست آورده باشند؛
  • پرداختی برای کار خود دریافت کرده‌اید؛
  • شغلی در سطح مهارت ۰، A یا B داشته باشید.
  • داشتن یک سال سابقه کار (حداقل ۱۵۶۰ ساعت)؛

ثابت کنید که تجربه کاری شما مطابق با الزامات NOC است

افراد واجد شرایط بر نامه کارگران ماهر فدرال
افراد واجد شرایط بر نامه کارگران ماهر فدرال

توانایی‌های زبان

داشتن حداقل سطح مهارت زبان می‌تواند باعث افزایش امتیاز اکسپرس اینتری شما شود. شما باید:

  • حداقل سطح زبان تعیین شده توسط معیار زبان کانادایی (CLB) را برآورده کنید.
  • شرکت در آزمون مهارت زبان که توسط IRCC تایید شده است.
  • شما باید شرایط زبان فرانسوی یا انگلیسی را داشته باشید.
  • هنگام درخواست، نتایج آزمون زبان شما نباید بیش از دو سال باشد.

تحصیلات

تحصیلات از توانایی‌های تاثیر گذار بر امتیاز اکسپرس اینتری شما است. شما باید:

  • تحصیلات متوسطه در کانادا را گذرانده باشند. و گواهی، دیپلم یا مدرک تحصیلی عالی؛
  • مدارک خارجی را تکمیل کرده باشید؛ یا یک ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) مورد تایید IRCC داشته باشید.
امتیاز تحصیلات برنامه فدرال اسکیل ورکر
امتیاز تحصیلات برنامه فدرال اسکیل ورکر

تحصیلات از توانایی‌های تاثیر گذار بر امتیاز اکسپرس اینتری شما است. شما باید:

  • تحصیلات متوسطه در کانادا را گذرانده باشند. و گواهی، دیپلم یا مدرک تحصیلی عالی؛
  • مدارک خارجی را تکمیل کرده باشید؛ یا یک ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) مورد تایید IRCC داشته باشید.

اثبات وجوه

شما باید ثابت کنید که می‌توانید از نظر مالی از خود و خانواده خود حمایت کنید، مگر اینکه:

  • شما در کانادا کار می کنید. یا شما یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی دارید.

عوامل دیگری نیز هستند که باید در نظر گرفته شوند. در ادامه به آن موارد پرداخته‌ایم:

  • سن؛
  • پیشنهادهای شغلی معتبر
  • تطبیق پذیری

درخواست مهاجرت به ایالت کبک برای کارگران ماهر خارجی بر چه اساس است؟

‌از سوالات متداول مهارجت به کانادا، نحوه سنجش درخواست اکسپرس اینتری ایالت کبک است. جالب است بدانید استان کبک یکی از ۳ استان کانادا است که برای انتخاب کارگران ماهر از اکسپرس اینتری استفاده نمی‌کند. آن‌ها کارگران ماهر را بر اساس مجموعه قوانین و مقررات خود انتخاب می‌کنند.

شرایط مهاجرت به ایالت کبک برای کارگران ماهر خارجی
شرایط مهاجرت به ایالت کبک برای کارگران ماهر خارجی

برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارگر منتخب کبک، باید در دو مرحله درخواست دهید:

  1. برای دریافت گواهی انتخاب مستقیماً به دولت کبک مراجعه کنید. این گواهی ثابت می‌کند که کبک شما را به عنوان یک مهاجر پذیرفته است.
  2. پس از تایید کبک از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای اقامت دائم درخواست دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *