مهاجرت به کانادا

همه چیز در مورد اکسپرس اینتری کانادا

همه چیز در مورد اکسپرس اینتری کانادا

جهت مشاوره و کسب اطلاعات تخصصی در خصوص اقامت و کاریابی در کشور کانادا، با مشاوران مجرب کاریابی  بین المللی آرتا جابز تماس بگیرید.

نام

اکسپرس اینتری کانادا سیستمی است که توسط دولت کانادا برای مدیریت و پردازش درخواست‌های اقامت دائم کارگران ماهر خارجی استفاده می‌شود. سیستم اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت درخواست آنلاین است که به متقاضیان واجد شرایط اجازه می‌دهد مشخصات خود را ارسال کرده و علاقه خود را برای مهاجرت به کانادا ابراز کنند.

سپس این سیستم با استفاده از امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) نامزدها را بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند سن، تحصیلات، مهارت زبان و تجربه کاری رتبه بندی می‌کند. سپس از کاندیداهایی که بالاترین رتبه را دارند دعوت می‌شود تا از طریق قرعه کشی منظم اکسپرس اینتری برای اقامت دائم درخواست دهند.

برنامه‌های تحت مدیریت اکسرس اینتری

سه برنامه اصلی تحت سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شوند:

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP): این برنامه برای کارگران ماهر با تجربه کاری خارجی در یک شغل پر تقاضا است.

برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP): این برنامه برای کارگران حرفه ای ماهر با تجربه کار خارجی در یک تجارت با تقاضای بالا است.

کلاس تجربه کانادایی (CEC): این برنامه برای کارگران ماهر با تجربه کاری کانادایی است.

داوطلبانی که واجد شرایط واجد شرایط بودن برای یکی از این برنامه‌ها هستند، می‌توانند مشخصات خود را در استخر اکسپرس انتری ارسال کنند، جایی که بر اساس فاکتورهای مختلف به آنها امتیاز CRS داده می‌شود. اگر آنها امتیاز نهایی را برای یک قرعه کشی خاص اکسپرس اینتری داشته باشند، دعوت نامه ای برای درخواست اقامت دائم دریافت خواهند کرد.

شرایط مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری، باید شرایط زیر را داشته باشید:

تجربه کار ماهر: شما باید حداقل یک سال سابقه کار ماهر در یک شغل ماهر طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) در ۱۰ سال گذشته داشته باشید. تجربه کاری باید در یکی از سه برنامه مدیریت شده توسط سیستم اکسپرس اینتری (برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال، یا کلاس تجربه کانادا) باشد.

مهارت زبان: شما باید با شرکت در آزمون زبان تایید شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) مهارت خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی نشان دهید.

تحصیلات: شما باید حداقل دیپلم دبیرستان کانادا یا مدرک خارجی معادل آن را داشته باشید.

سن: هنگام درخواست باید کمتر از ۴۷ سال سن داشته باشید.

سازگاری: شما باید توانایی انطباق با زندگی و کار در کانادا را از طریق عواملی مانند تحصیلات قبلی یا تجربه کاری در کانادا، پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای کانادایی، یا داشتن اعضای خانواده ساکن در کانادا نشان دهید.

وجوه: شما باید در اولین ورود به کانادا نشان دهید که پول کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده خود دارید.

حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را داشته باشید: باید امتیاز CRS به اندازه کافی بالا باشد تا در قرعه کشی بعدی از استخر اکسپرس انتری انتخاب شوید.

رعایت این معیارهای واجد شرایط بودن تضمینی برای دریافت دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری نیست، زیرا فرآیند انتخاب رقابتی و بر اساس امتیاز CRS داوطلب است. با این حال، اگر از شما برای درخواست دعوت شود، ۹۰ روز فرصت دارید تا یک درخواست کامل برای اقامت دائم ارسال کنید.

امتیاز مورد نیاز برای اکسپرس اینتری کانادا

حداقل امتیاز مورد نیاز برای اکسپرس اینتری کانادا با هر قرعه کشی تغییر می‌کند، زیرا بر اساس امتیاز سیستم رتبه بندی جامع فعلی (CRS) از کاندیداهای دارای بالاترین رتبه در استخر اکسپرس انتری در زمان قرعه کشی است.

امتیاز CRS بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند سن، تحصیلات، مهارت زبان، سابقه کار و سایر عواملی که نشان دهنده توانایی داوطلب برای موفقیت در کانادا است محاسبه می‌شود. به هر عامل امتیاز مشخصی تعلق می‌گیرد و امتیاز کل داوطلب بر اساس ترکیب امتیازات آنها در هر فاکتور محاسبه می‌شود.

برای واجد شرایط بودن برای انتخاب از استخر اکسپرس اینتری، کاندیداها باید به اندازه کافی امتیاز بالایی کسب کنند تا امتیاز نهایی قرعه کشی را بدست آورند. نمره برش قبل از هر قرعه کشی توسط دولت کانادا اعلام می‌شود و از کاندیداهایی که امتیاز بالاتری از حد نهایی کسب می‌کنند دعوت می‌شود برای اقامت دائم درخواست دهند.

به طور کلی، هر چه امتیاز CRS بالاتر باشد، احتمال انتخاب نامزد در قرعه کشی بعدی بیشتر است. با این حال، حداقل امتیاز CRS مورد نیاز برای دریافت دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم می‌تواند بسته به تعداد نامزدهای موجود در گروه و تعداد دعوت نامه‌های صادر شده، از یک قرعه کشی به دیگری متفاوت باشد.

مدارک لازم برای ویزای اکسپرس اینتری کانادا

مهمترین کار برای اخذ ویزای اکسپرس اینتری کانادا، تهیه مدارک مورد نیاز است. درادامه مشاوران آرتا جابز به این موضوع پرداخته‌اند:

  • درخواست ویزا

اولین مدرک موردنیاز، نامه در خواست ویزا است. این درخواست جزء اسنادی است که مسئول مربوطه کانادایی‌ها برای بررسی پرونده شما استفاده می‌کنند. درنتیجه نحوه پر کردن فرم و دقیق بودن اطلاعات اهمیت‌ دارد.

  • گذرنامه معتبر

گذرنامه‌ باید معتبر باشد و حداقل شش ماه تا اعتبار آن فرصت باشد.

  • گواهی تمکن مالی

از این گواهی به منظور اطمینان از توانایی شما در تامین هزینه‌های زندگی در کانادا در بازه اقامت‌تان است.

  • مدارک تحصیلی

اگر اقامت شما و فعالیت‌تان در کانادا با سطح تحصیلات و دانش شما ارتباط دارد، نیاز است تا یک نسخه کپی از مدارک را به همراه داشته باشید.

  • مدارک کاری

اگر اقامت شما و فعالیت‌تان در کانادا به تجربه کاری و سوابق شما مرتبط است مدارک مربوط به این زمینه نیز نیاز است. این مدارک می‌توانند شامل رزومه، تاییدیه‌ها و موارد دیگری باشند که بیانگر فعالیت و سوابق شما در گذشته است.

  • گواهی زبان

داشتن حداقل سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی ضروری است. شما از این طریق اعلام می‌کنید که توانایی ایجاد ارتباط با افراد اطراف خود را دارید. می‌تواند مدرک زبان آیلتس و یا مدرک زبان فرانسوی باشد.

  • سایر مدارک مرتبط

با توجه به نوع مهاجرتتان بایست مدارک مرتبط دیگری را نیز به همراهداشته باشد. به عنوان مثال اگر از سمت یک کمپانی دعوت به کار شده‌اید باید معرفی‌نامه و دعوتنامه را به همراه داشته باشید.

  • گواهی سلامت
  • عکس پاسپورت

کسب کنند تا امتیاز نهایی قرعه کشی را بدست آورند. نمره برش قبل از هر قرعه کشی توسط دولت کانادا اعلام می‌شود و از کاندیداهایی که امتیاز بالاتری از حد نهایی کسب می‌کنند دعوت می‌شود برای اقامت دائم درخواست دهند.

به طور کلی، هر چه امتیاز CRS بالاتر باشد، احتمال انتخاب نامزد در قرعه کشی بعدی بیشتر است. با این حال، حداقل امتیاز CRS مورد نیاز برای دریافت دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم می‌تواند بسته به تعداد نامزدهای موجود در گروه و تعداد دعوت نامه‌های صادر شده، از یک قرعه کشی به دیگری متفاوت باشد.

نکته مهم در مورد مدارک و هزینه‌ها

  • مدارک بایست حتما به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند.
  • همراه داشتن اصل مدارک به همراه یک نسخه کپی برابر اصل .
  • مدارک بایست به ترتیب و سازماندهی شده‌ باشند. همچنین رعایت ترتیب تاریخ نیز حائز اهمیت است. زمان تاریخ و امضا مدارک نیز مهم است.
  • شما می‌توانید با مراجعه به کاریابی بین المللی آرتا جابز شانس پذیرش خود را بالاتر ببرید.

هزینه اکسپرس اینتری کانادا

یکی از مهم‌ترین مسائل مهاجرت، هزینه است. هزینه‌های متعلق به فرآیند اکسپرس اینتری کانادا بسته به نوع درخواستی که شما ارسال می‌کنید، با تنوعی بیشتر همراه هستند. متقاضیان می‌بایست هزینه‌های مختلفی را بپردازند. جزییات هزینه‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • هزینه ارسال مدارک برای فرآیند اکسپرس اینتری: ۷۵۰ دلار کانادا
  • هزینه درخواست اقامت دائم از طریق طرح اکسپرس اینتری: ۱۵۷۵ دلار کانادا
  • هزینه انجام انگشتنگاری و بیومتریک : ۸۵ دلار کانادا

در صورتی که از طریق یکی از برنامه‌های مرتبط با استان‌های مختلف برای اقامت دائم در کانادا درخواست دهید، ممکن است هزینه‌های اضافی نیز محاسبه شوند. برای دریافت اطلاعات دقیقتر در مورد هزینه‌های مرتبط با برنامه‌های استانی، پیشنهاد می‌شود با مشاوران ما در آرتا جابز تماس حاصل فرمایید.

در صورت تصمیم به انتخاب برنامه اکسپرس اینتری برای درخواست اقامت دائم در کانادا، بهتر است که با دقت به تمامی الزامات و هزینه‌های مرتبط با این برنامه آشنا شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با مشاوران ما در آرتا جابز تماس بگیرید.

مدت زمان صدور ویزای اکسپرس انتری کانادا

  1. تعداد متقاضیان: اگر تعداد متقاضیان برای ویزای اکسپرس انتری افزایش یابد، زمان پردازش ممکن است افزایش یابد. تعداد بالای متقاضیان می‌تواند منجر به تاخیرهایی در فرآیند پردازش شود.
  2. پیچیدگی پرونده: اگر مدارک یا اطلاعات ارائه شده در پرونده متقاضی دارای پیچیدگی‌ها یا نقص‌هایی باشند، زمان پردازش ممکن است افزایش یابد. معمولاً تکمیل و دقیق بودن مدارک و اطلاعات ارائه شده به پرسنل مهاجرتی کانادا کمک می‌کند تا پرونده به سرعت پردازش شود.
  3. کیفیت مدارک: مدارک مورد نیاز برای ویزا باید کامل، معتبر و قابل تایید باشند. هر گونه نقص یا ناهماهنگی در مدارک می‌تواند منجر به تاخیر در فرآیند پردازش شود.
  4. آگاهی متقاضی از فرآیند: اگر متقاضیان آگاهی کافی از مراحل و مدارک مورد نیاز برای ویزا نداشته باشند و درخواست‌های اضافی یا اصلاحی نیاز باشد، زمان پردازش ممکن است افزایش یابد. آشنایی با دقیق فرآیند و مراحل می‌تواند به سرعت پردازش کمک کند.
  5. وضعیت مهاجرتی کانادا: در بعضی مواقع، وضعیت مهاجرتی کانادا و سیاست‌های مهاجرتی ممکن است تغییر کند که می‌تواند تأثیری بر زمان پردازش داشته باشد.
  6. حجم و تقاضای کارکنان مهاجرتی: وزارت داخلی کانادا ممکن است بسته به نیازهای بازار کار، تعداد ویزاهای اکسپرس انتری را تنظیم کند. این موضوع نیز می‌تواند تأثیری بر زمان پردازش داشته باشد.

با اینکه می‌توان به طور عمومی از ۶ تا ۸ ماه برای پردازش ویزای اکسپرس انتری کانادا تا قدری اطمینان داشت، اما این مدت زمان می‌تواند بسته به شرایط فردی و عوامل فوق تغییر کند. بهترین راه برای کاهش زمان انتظار، تهیه و تکمیل مدارک به دقت، آشنایی با مراحل و مراجعه به منابع رسمی مهاجرت کانادا می‌باشد.

لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا

برنامه اکسپرس اینتری کانادا به عنوان یک فرصت محوری برای افرادی است که دارای مهارت ها و تخصص های مورد نیاز در بازار کار کانادا هستند. این طرح به افراد واجد شرایط این شانس را می دهد که برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. متقاضیان با سوابق حرفه ای متنوع می توانند از پتانسیل این برنامه استفاده کنند. فهرست مشاغل مورد نیاز تحت اکسپرس اینتری کانادا به طور معمول توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به روز می شود تا خواسته های حوزه های مختلف را برآورده کند.

دولت کانادا تلاش کرده است تا بر اساس نیازهای واقعی بازار کار، لیست مشاغل مورد نیاز تحت برنامه اکسپرس اینتری رو به‌روز نگه دارد. در ادامه مشاوران آرتا جابز به برررسی این مشاغل پرداخته‌اند.

  • پزشکان و پرستاران

کانادا به پزشکان عمومی، جراحان متخصص و حتی پرستاران نیاز همیشگی دارد. در این کشور حقوق پزشکی رو محترم شمرده می‌شود .

  • مهندسین

رشته‌های مختلف مهندسی از جمله برق، مکانیک، نرم‌افزار و مهندسی عمران در این برنامه حضور پیدا می‌کنند. با مهارت‌های خود می‌توانید به توسعه کشور کانادا کمک کنید و در عین حال درآمد خوبی هم داشته باشید.

  • مربیان

کشور کانادا به دنبال مربیان حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف مثل تربیت بدنی، ریاضیات، علوم و زبان است. کانادا که آموزش به افراد جوان و باهوش را در اولویت قرار داره، معلمان و مربیان خوب همیشه درخواست دارند. در این کشور با احترام و قدردانی شغل‌تان رو انجام دهید و به جوانان اموزش‌هایی با هدف داشتن آینده‌ای روشن ارائه دهید.

  • فناوری اطلاعات (IT)

اگه تخصص در زمینه فناوری اطلاعات دارید، کانادا به دنبال شماست. کانادا  نیاز به برنامه‌نویسان، متخصصان امنیت سایبری و تحلیل‌گران داده دارد. شغل‌هایی که در دنیای دیجیتال و ارتباطات خیلی ارزشمند هستند و می‌توانند به شما درآمد بالایی برسانند.

  • صنعت هتلداری و رستوران

با توجه به رشد گردشگری در کانادا، نیاز به نیروهای ماهر در بخش هتلداری و رستوران هم افزایش پیدا کرده است. پس اگر از خدمت به مهمانان لذت می‌برید، می‌توانید به این رشته روی بیاورید و کارهایی کنید که ضمن لذت بردن از آن باعث کمک به اقتصاد کشور نیز شود.

  • ساخت و ساز و زیرساخت

کانادا با توسعه شهری و نیاز به زیرساخت‌های جدید، به متخصصان در حوزه ساخت و ساز و مهندسی عمران نیاز دارد. اگه اینجا کار کنید، می‌توانید علاوه بر کمک به توسعه کشور کمک بهره‌وری اقتصادی خود را نیز افزایش دهید.

  • کشاورزی

کانادا کشوری است که به تأمین مواد غذایی پایدار و محصولات کشاورزی اهمیت زیادی می‌دهد. اگه تجربه‌ی کشاورزی یا دامداری دارید، می‌توانید در این حوزه هم مشارکت کنید و نقش مهمی در تأمین غذا برای جامعه ایفا کنید.

  • مراقبت‌های بهداشتی و خدمات اجتماعی

در کانادا این حوزه همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته و به تخصص‌های مرتبط با خدمات بهداشتی، کاردرمانی، روانشناسی و مشاوره نیاز دارند.

از ایجاد پروفایل تا اقامت دائم

اولین قدم برای شرکت در این برنامه، ایجاد نمایه اکسپرس اینتری و کسب امتیازهای لازم است. این امتیازات بر اساس چندین عامل مثل سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبان و حتی سوابق کیفری محاسبه می‌شوند. اگه امتیازات شما به حد نصاب برسد، ممکن است دعوتنامه‌ای برای درخواست اقامت دائم در کانادا دریافت کنید. از این مرحله به بعد، با کمک یک وکیل مهاجرت می‌توانید اقدامات لازم را انجام داده و به طور حرفه‌ای پرونده‌ی اقامت دائم خود رو تدارک ببینید.

دلایل ریجکتی ویزای اکسپرس اینتری کانادا

ویزای اکسپرس انتری کانادا یک فرآیند مهم و پیچیده است که امکان ورود به کشور کانادا را به افراد فراهم می‌کند. این فرآیند بر پایه امتیازدهی و شرایط خاصی انجام می‌شود تا افراد با مهارت‌ها و تخصص‌های مورد نیاز کشور به آنجا مهاجرت کنند. اما متأسفانه، درخواست‌های ویزای اکسپرس انتری نهایتاً ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم واجد شرایط، ارائه نادرست مدارک، سابقه کیفری یا پزشکی نامطلوب و… رد شوند. در ادامه مشاوران آرتا جابز به دلایلی که ممکن است باعث ریجکت شدن ویزای اکسپرس اینتری شما شوند، پرداخته‌اند.

  • نداشتن امتیاز کافی

برای شرکت در برنامه اکسپرس انتری، شما باید حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب کنید. امتیازات شما بر اساس معیارهایی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی و سایر عوامل محاسبه می‌شوند. اگر امتیازهای شما کافی نباشد، درخواست شما ممکن است رد شود.

  • عدم تائید کمبود مهارت‌های کانادایی

برای شرکت در برنامه اکسپرس انتری، شما باید تائیدیه مثبت از یک ارگان اعتباری مرتبط با شغل خود در کانادا داشته باشید. این تائیدیه نشان می‌دهد که مهارت‌ها و تخصص‌های شما در بازار کار کانادا مورد نیاز است. اگر تائیدیه مربوطه را نداشته باشید یا مهارت‌های شما توسط ارگان مربوطه تأیید نشوند، درخواست شما ممکن است رد شود.

  • مصاحبه ناموفق

در برخی موارد، مصاحبه با مقام‌های مهاجرتی ممکن است برای توضیحات بیشتر در مورد تاریخچه کاری یا سایر اطلاعات، برگزار شود. اگر در مصاحبه عملکرد مناسبی نداشته باشید یا اطلاعات معتبری ارائه ندهید، درخواست شما ممکن است رد شود.

  • اطلاعات نادرست یا ناقص در پروفایل ویزا

در مرحله ایجاد پروفایل ویزا، باید اطلاعات دقیق و کاملی در مورد تحصیلات، تجربه کاری، تاریخچه سفر و سایر موارد مرتبط ارائه دهید. اگر اطلاعات ناقص یا نادرستی ارائه کنید، این ممکن است به تردیدها و در نتیجه رد درخواست شما منجر شود.

  • پروفایل امتیازدهی اکسپرس انتری نامناسب

علاوه بر امتیازها، پروفایل امتیازدهی نیز تأثیر زیادی بر درخواست دارد. اگر پروفایل شما نتواند امتیاز کافی را به دست آورد، درخواست شما ممکن است رد شود.

در هر صورت، اگر درخواست شما رد شد، معمولاً امکان تجدید نظر وجود دارد. اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است از مشاوران و وکلای مهاجرت تجربه‌دار در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل بر روی مواردی که منجر به رد درخواست شما شده است، کار کنید و درخواست تجدید نظر را به صورت موفقیت‌آمیز انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *