اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

بررسی شش ماهه درخواست‌های اکسپرس اینتری کانادا

کاریابی بین المللی آرال جابز؛ بررسی شش ماهه درخواست‌های اکسپرس اینتری کانادا

در خبر‌های متعددی به زمان پردازش و بررسی درخواست‌های اکسپرس اینتری اشاره شده‌ است. در جدید‌ترین خبر انتشار یافته در این رابطه، بررسی شش ماهه درخواست‌های اکسپرس اینتری مطرح شده‌ است. شرکت آرتا جابز در این نوشته به جزئيات این خبر پرداخته است.

دولت کانادا از بررسی مجدد درخواست‌‌های اکسپری اینتری ظرف شش ماه‌ آینده خبر می‌دهد. دولت کانادا قصد داشت تا در زمان پیش از پاندمی، اکثر درخواست‌های مهاجرتی اکسپرس اینتری را ظرف شش ماه پردازش کند. این در حالی است که شرایط پاندمیک باعث شده تا برخی درخواست‌ها حتی بیشتر از زمان معمول در انتظار پردازش بمانند.

شرایط فعلی متقاضیان مهاجرت به کانادا

متقاضیان اکسپرس اینتری کلاس تجربه غیر کانادایی (non-Canadian Experience Class) به طور متوسط بیش از ۲۰ ماه منتظر اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) هستند تا درخواست‌های اقامت دائم خود را نهایی کنند.

انتظار متقاضیان مهاجرت به کانادا
انتظار متقاضیان مهاجرت به کانادا

خوشبختانه، IRCC اخیراً تأیید کرده است که به زودی اکثر درخواست‌های جدید اکسپرس اینتری را ظرف شش ماه بررسی می‌کند. زمانی که IRCC دعوت نامه‌های اکسپرس اینتری را برای نامزدهای برنامه کارگران ماهر فدرال‌ (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) در اوایل ژوئیه از سر بگیرد، اعمال خواهد شد.

اهمیت بازگشت شرایط به وضعیت پیش از پاندمی و بررسی شش ماهه درخواست اکسپرس اینتری

نرمال‌سازی اکسپرس اینتری در اوایل جولای به دلایل مختلفی خبر مهمی است. در وهله اول  اکسپرس اینتری اصلی‌ترین روشی است که IRCC از ورود کارگران ماهر به کانادا استقبال می‌کند. دعوت‌نامه‌های اقامت دائم برای کاندیداهای فدرال اسکیل ورکر از دسامبر ۲۰۲۰ به طور موقت متوقف شده است. این در حالی است که نامزدهای کلاس تحربه کانادایی از سپتامبر ۲۰۲۱ دعوت نامه دریافت نکرده‌اند، اما در ماه جولای دیگر شرایط  اینگونه نخواهد بود.

اهمیت بازگشت شرایط به وضعیت پیش از پاندمی
اهمیت بازگشت شرایط به وضعیت پیش از پاندمی

 فدرال اسکیل ورکر اصلی‌ترین روشی بود که کانادا از مهاجران ماهر بین سال‌های ۱۹۶۷ و تا پیش از زمان شروع پاندمی کرونا استقبال کرد. این آمار در حالی است که کلاس تجربه کانادایی یک سوم از رکوردشکنی ۴۰۵۰۰۰ مهاجری را که کانادا در سال ۲۰۲۱ وارد کرد، تشکیل می‌دهد. از سرگیری دعوت‌نامه‌ها برای این دو برنامه، امکان مهاجرت صدها هزار نفر را فراهم می‌کند. از کاندیداهایی که این فرصت را دارند تا به هدف خود یعنی اخذ اقامت دائم کانادا دست یابند.

اهمیت بازگشت شرایط به بررسی شش ماهه درخواست‌های اکسپرس اینتری برای کارفرمایان کانادایی

خبر از سرگیری قرعه‌کشی‌ها و بررسی شش ماهه درخواست‌های اکسپرس اینتری نیز باعث خشنودی بسیاری از کارفرمایان کانادایی است. آمار کانادا گزارش می‌دهد که کانادا بیش از ۸۰۰۰۰۰ موقعیت شغلی خالی دارد. این میزان نشان می‌دهد که کانادا کمترین نرخ بیکاری در تاریخ را دارد. کارفرمایان به استعدادهای مهاجر بیشتری برای کمک به رفع کمبود کارگران خود نیاز دارند.

اهمیت بازگشت شرایط به وضعیت پیش از پاندمی برای کارفرمایان کانادایی
اهمیت بازگشت شرایط به وضعیت پیش از پاندمی برای کارفرمایان کانادایی

 بهتر است بدانیم که منظور از بازگشت اکسپرس اینتری به حالت عادی و بررسی اکثر درخواست‌های جدید ظرف شش ماه چیست. به این معنی است که کارفرمایان در آینده نزدیک به استعدادهای بیشتری دسترسی خواهند داشت که برای حمایت از بهبود اقتصادی کانادا پس از پاندمی  بسیار مهم است.

مزیت‌های حضور فعلی شما در اکسپرس اینتری هنگام بررسی شش ماهه درخواست‌های اکسپرس اینتری

بازگشت به شرایط قبلی و بررسی شش ماهه درخواست‌های اکسپرس اینتری در عین وجود درخواست شما برای مهاجرت به کانادا مزایایی دارد. کاریابی خارجی آرتا جابز در ادامه به این موضوع پرداخته است.

شانس درخواست برای برنامه نامزد استانی در زمان بررسی شش ماهه درخواست‌های اکسپرس اینتری

حتی اگر قبل از ژوئیه وارد استخر اکسپرس اینتری شوید، هنوز چند مزیت عمده برای شما وجود دارد. برای اولین بار، IRCC به برگزاری قرعه‌کشی اکسپرس اینتری هر دو هفته یکبار برای دعوت از نامزدهای برنامه نامزد استانی (PNP) ادامه می‌دهد. حضور فعلی شما در استخر به شما این شانس را می‌دهد که توسط یک استان یا منطقه دعوت شوید تا برای PNP پیشرفته آنها درخواست دهید. اگر به عنوان نامزد انتخاب شوید، عملاً تضمینی برای دریافت دعوتنامه اقامت دائم از IRCC دارید.

شانس درخواست برای برنامه نامزد استانی
شانس درخواست برای برنامه نامزد استانی

برتری شرایط شما نسبت به دیگران افراد حاضر در استخر اکسپرس اینتری در زمان بررسی شش ماهه درخواست‌های اکسپرس اینتری

 دومین مزیت اصلی این است که در صورتی که IRCC نیاز به استفاده از قانون تساوی شکن خود داشته باشد، ممکن است به برتری دست پیدا کنید. شرایطی هست که چندین نامزد دارای حداقل سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) هستند که IRCC برای دعوت به اقامت دائم به آن نیاز دارند. در چنین شرایطی IRCC کاندیداهایی که پروفایل خود را در تاریخ قبلی آپلود کرده‌اند ترجیح می‌دهد.

برتری شرایط شما نسبت به دیگران افراد حاضر در استخر اکسپرس اینتری
برتری شرایط شما نسبت به دیگران افراد حاضر در استخر اکسپرس اینتری
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

نقش برجسته اکسپرس اینتری در پذیرش مهاجران

با نگاهی به آینده، اکسپرس اینتری به ایفای نقش برجسته در سیستم مهاجرت و اقتصاد کانادا ادامه خواهد داد. از سال ۲۰۲۴، IRCC به دنبال پذیرایی از بیش از ۱۱۰۰۰۰ مهاجر اکسپرس اینتری به کانادا در سال است. شما می‌توانید در میان بسیاری از مهاجرانی باشید که از مزایای اکسپرس اینتری خصوصا قابلیت زمان پردازش سریع‌تر آن بهره می‌برند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اسرع وقت این فرآیند را با کمک مشاوران آرتا جابز آغاز کنید و از قابلیت بررسی شش ماهه درخواست‌های اکسپرس اینتری کانادا بهره ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *