اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

راه‌حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت

راه‌حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت؛ کاریابی بین المللی آرتا جابز

کانادا در حال اقدام به طراحی و توسعه نقشه راه‌حل‌های نیروی کار برنامه کارگران خارجی موقت است. دولت در صدد است تا با کمک به کارفرمایان از شرایط اقتصادی خود حفاظت کند. بدین منظور سعی بر کاهش سخت‌گیری‌ها و افزایش موقعیت‌ها دارد. در ادامه با برنامه‌‌های‌ آینده کانادا آشنا خواهیم شد.

راه‌حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت

نقشه راه‌حل‌های نیروی کار برنامه کارگران خارجی موقت  (TFW) شامل اقدامات مهمی است. این اقدامات برای کمک به رسیدگی به فرصت‌های شغلی فعلی در بسیاری از بخش‌ها و مشاغل، حفاظت بهتر از کارگران موقت خارجی، می‌باشد. همچنین شامل پیشبرد تلاش‌های مداوم دولت کانادا برای بازسازی برنامه TFW است. در ادامه راهبرد‌هایی که در زمانی متفاوت اجرا خواهند شد را بررسی خواهیم کرد.

مواردی که در سریع‌ترین زمان اعمال خواهند شد

راه‌حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت؛ دائمی کردن معافیت کلاهک فصلی

معافیت سقف فصلی در حال حاضر به کارفرمایان صنایع فصلی مانند فرآوری ماهی و غذاهای دریایی اختصاص می‌یابد. این معافیت دسترسی به کارگران خارجی فراتر از سقف دستمزد پایین را فراهم می‌کند. این شرایط برای مدت اشتغال حداکثر ۱۸۰ روز تقویمی در سال برای رسیدگی به پیک‌های فصلی برقرار است. این معافیت به طور دائم تا ۲۷۰ روز افزایش می‌یابد.

دائمی کردن معافیت کلاهک فصلی
دائمی کردن معافیت کلاهک فصلی

این امر، پیش‌بینی پذیری را برای کارفرمایانی که پذیرای کارگران خارجی هستند را تضمین می‌کند. همچنین باعث می‌شود تعداد کل کارگرانی را که کارفرمایان باید تحت این برنامه استخدام کنند به حداقل برسد.

راه‌حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت؛ اعتبار طولانی‌تر برای ارزیابی تاثیر بازار کار

ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) سندی است که یک کارفرما در کانادا باید قبل از اینکه تبعه خارجی بتواند از طریق برنامه TFW برای مجوز کار درخواست دهد، به دست آورد. هدف LMIA این است که اطمینان حاصل شود که ورود یک کارگر خارجی تأثیر نامطلوبی بر بازار کار کانادا نخواهد داشت. همچنین اثبات کننده کارفرما و پیشنهاد شغلی قانونی می‌باشد.

اعتبار طولانی‌تر برای ارزیابی تاثیر بازار کار

حداکثر اعتبار نه ماهه موجود برای LMIA به طور موقت به هجده ماه افزایش می‌یابد. این به کارفرمایان کمک می‌کند تا نیازهای منابع انسانی خود را بهتر مدیریت و کارگران خارجی را به موقع وارد کنند.

راه‌حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت؛ مدت زمان استخدام برای کارگران جریان با دستمزد بالا و جریان استعدادهای جهانی

LMIA طول مدت مورد انتظار استخدام یک کارگر خارجی را مشخص می‌کند. حداکثر مدت زمان سند ارزیابی تاثیر بازار کار بر اساس جریان برنامه متفاوت است. هنگامی که یک کارگر خارجی برای مجوز کار تأیید می‌شود، تاریخ پایان معمولاً مطابق با مدت زمان استخدام مشخص شده در LMIA تنظیم می‌شود. LMIAهای تحت جریان استعدادهای با دستمزد بالا و جهانی در حال حاضر حداکثر مدت زمان اشتغال دو ساله دارند. از ۴ آوریل ۲۰۲۲، مدت زمان استخدام برای LMIAهایی که تحت این جریان‌ها پردازش می‌شوند حداکثر تا سه سال افزایش می‌یابد.

حذف سیاست امتناع 6 درصدی از فرآیند
راه‌حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت؛ حذف سیاست امتناع ۶ درصدی از فرآیند

اجازه دادن به کارفرمایان برای استخدام یک کارگر خارجی برای مدت طولانی، بار اداری آنها را کاهش می‌دهد. همچنین به برنامه‌ریزی نیروی کار کمک می‌کند. نکته مهم این است که این تغییر همچنین به کارگران کمک می‌کند تا به مسیرهایی برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم دسترسی پیدا کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

مواردی که از ۳۰ آوریل قابل اجرا هستند

سقف ۳۰ درصد برای کارفرمایان کم دستمزد در بخش‌های خاص، سقف ۲۰ درصد برای همه کارفرمایان با دستمزد پایین

اکثر کارفرمایان امکان برخورداری از ۱۰ درصد نیروی کار خارجی کم دستمزد، نسبت به کارگران بومی دارند. دولت کانادا این سقف را افزایش خواهد داد. این افزایش تا ۲۰ درصد خواهد بود و از موقعیت‌های معادل تمام وقت در محل کار کارفرما از طریق برنامه TFW با دستمزد پایین تا اطلاع ثانوی مجاز باشد. افزایش نیروی کار تا ۲۰ درصد برای همه کارفرمایان در سراسر کشور، زمینه بازی را مساوی می‌کند. همچنین به فرصت‌های شغلی فعلی در بسیاری از بخش‌ها و مشاغل رسیدگی می‌کند.

افزایش فرصت‌های شغلی برای کارگران خارجی موقت
افزایش فرصت‌های شغلی برای کارگران خارجی موقت

برای هفت بخش با کمبود نیروی کار در مشاغل کم دستمزد این سقف به مدت یک سال به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. این مشاغل شامل مواردی می‌شود که در ادامه به‌ آن اشاره کرده‌ایم.

  • تولید مواد غذایی (NAICS 311)
  • تولید محصولات چوبی (NAICS 321)
  • تولید مبلمان و محصولات مرتبط (NAICS 337)
  • خدمات اسکان و غذا (NAICS 72)
  • ساخت و ساز (NAICS 23)
  • بیمارستان ها (NAICS 622)
  • تسهیلات پرستاری و مراقبت‌های مسکونی (NAICS 623)

دولت کانادا به دقت بر اجرای این قوانین نظارت خواهد کرد. همچنین کانادا به طور مستمر سیاست‌ها را بررسی خواهد کرد. این بررسی‌ها برای اطمینان از بر طرف سازی کمبود واقعی نیروی کار را بدون جابجایی یا تأثیر منفی بر کارگران یا شرایط کار کانادایی می‌باشد.

راه‌حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت؛ حذف سیاست امتناع ۶ درصدی از فرآیند

در حال حاضر، برنامه TFW از پردازش درخواست‌های LMIA برای برخی مشاغل با دستمزد پایین در بخش‌های اقامت و خدمات غذایی، و تجارت خرده فروشی در مناطق اقتصادی با نرخ بیکاری ۶٪ یا بالاتر خودداری می‌کند. دولت این سیاست را در ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ خاتمه خواهد داد.

حذف سیاست امتناع 6 درصدی از فرآیند
راه‌حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت؛ حذف سیاست امتناع ۶ درصدی از فرآیند

برای اطمینان از اینکه کانادایی‌ها هنوز در درجه اول برای فرصت‌های شغلی در نظر گرفته می‌شوند، LMIA باید هنوز نیاز آشکار به کارگران خارجی را نشان دهد. حذف خودکار امتناع از پردازش به کارفرمایان در مناطقی که با وجود نرخ بیکاری ۶ درصد یا بالاتر، کمبود شدید نیروی کار همچنان ادامه دارد، کمک خواهد کرد.

برای اطمینان از اینکه کانادایی‌ها هنوز در درجه اول برای فرصت‌های شغلی در نظر گرفته می‌شوند، LMIA باید هنوز نیاز آشکار به کارگران خارجی را نشان دهد. حذف خودکار امتناع از پردازش به کارفرمایان در مناطقی که با وجود نرخ بیکاری ۶ درصد یا بالاتر، کمبود شدید نیروی کار همچنان ادامه دارد، کمک خواهد کرد.

مواردی که در ژوئن ۲۰۲۲ قابل اجرا هستند

راه‌حل‌های برنامه نیروی کار خارجی موقت؛ میزگرد مشورتی وزیران برنامه TFW

در دسامبر ۲۰۲۱، دولت یک میزگرد جدید وزیران را برای جلب نظر مداوم در مورد چگونگی قوی‌تر و موثرتر کردن برنامه TFW برای کارگران، کارفرمایان و جوامع آنها اعلام کرد. مجمع مشورتی وزیران برنامه TFW اولین نشست خود را در ژوئن ۲۰۲۲ با تمرکز بر استانداردهای مسکن برگزار خواهد کرد. این جلسات  دو بار در سال به مدت سه سال برگزار می شود. هر جلسه بر موضوع متفاوتی تمرکز خواهد کرد. همچنین به ذینفعان این فرصت را می‌دهد تا نظرات خود را در مورد چگونگی قوی‌تر کردن و موثرتر کردن برنامه برای کارگران، کارفرمایان و جوامعشان ارائه دهند.

حداکثر ۲۵ عضو میزگرد شامل نمایندگانی از ذینفعان، کارفرمایان، سازمان‌های کارگری و سازمان‌های کارگران حامی مهاجر که دیدگاه‌ها و دیدگاه‌های منطقه‌ای متنوعی را به همراه دارند، حضور خواهند داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *