اطلاعات عمومی کشور کانادا, مهاجرت به کانادا

برنامه استانی مهاجرت انتاریو کانادا

برنامه نامزد استانی انتاریو؛ موسسه کاریابی آرتا جابز

کشور کانادا امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی است و توجه مهاجران زیادی را به خود جلب کرده است. در این مقاله مشاوران آرتا جابز قصد دارند تا شما را با برنامه نامزد استانی انتاریو آشنا کنند.

برنامه نامزد استانی انتاریو؛ آشنایی با استان انتاریو کانادا

به عنوان پرجمعیت‌‌‌ترین استان کانادا، نزدیک به ۴۰ درصد کانادایی‌ها انتاریو را خانه می‌دانند. انتاریو همچنین خانه پایتخت کانادا، اتاوا، و بزرگترین شهر آن، تورنتو است. از بسیاری جهات، انتاریو مرکز زندگی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کانادا است. انتاریو تا حد زیادی مقصد اصلی برای تازه واردان به کانادا است. این استان هر سال پذیرای یک سوم از کل تازه واردان است. مردم به دلیل فرصت‌های شغلی، درآمد بالا و جمعیت متنوع، انتاریو را برای فرود انتخاب کردند. در واقع، بیش از نیمی از کسانی که در تورنتو زندگی می‌کنند، در خارج از کانادا متولد شده‌اند

انتاریو کانادا
انتاریو کانادا

برنامه نامزد استانی انتاریو کانادا

برخی از جریان‌های مهاجرت انتاریو جریان‌های پایه و برخی دیگر جریان‌های افزایش یافته هستند.

جریانهای پیشرفته آنهایی هستند که با سیستم اکسپرس اینتری همسو هستند . این سیستم مهاجرت فدرال است که کانادا برای مدیریت درخواست‌های اقامت دائم از طریق سه برنامه اصلی مهاجرت طبقه اقتصادی این کشور استفاده می‌کند.

از طریق این سیستم، بر اساس سیستم جامع رتبه بندی (CRS) به داوطلب امتیاز داده می‌شود . سپس از کاندیداهای بالاترین رتبه دعوت می‌شود تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

برنامه استانی انتاریو کانادا
برنامه استانی انتاریو کانادا

افرادی که از یک برنامه استانی ارتقا یافته نامزد شده اند، ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت می‌کنند که عملاً دریافت دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم را تضمین می‌کند. آنها همچنین نامزدی خود را از طریق پروفایل اکسپرس انتری خود دریافت می‌کنند.

جریان‌های پایه جریان هایی هستند که با سیستم‌های اکسپرس اینتری همسو نیستند. داوطلبانی که نامزد استانی می‌شوند باید مستقیماً به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهند.

دسته بندی‌های برنامه نامزد استانی انتاریو

برای مهاجرت به ایالت انتاریو می‌توانید از طریق یکی از دسته‌بندی‌های مختلفی که دولت انتاریو ارائه کرده، اقدام کنید. در ادامه مشاوران ماهر آرتا جابز شما را آگاه خواهند کرد.

دسته سرمایه انسانی

رده سرمایه انسانی برای کارگران ماهر، کارگران ماهر فرانسوی زبان و تجار است. همچنین برای فارغ التحصیلان بین المللی است که از دانشگاه انتاریو با مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا فارغ التحصیل شده‌اند هیچ پیشنهاد شغلی برای درخواست از طریق این دسته مورد نیاز نیست.

خود مقوله سرمایه انسانی به دو بخش فرعی تقسیم می‌شود. یکی از آنها اکسپرس اینتری انتاریو است. برنامه‌های این جریان فرعی بهبود یافته است. این بدان معنی است که آنها با سیستم اکسپرس اینتری مرتبط هستند.

برنامه‌هایی را که در ادامه مشاوران آرتا جابز به آن اشاره خواهند کرد، در دسته سرمایه انسانی قرار می‌گیرند.

دسته بندی‌های مهاجرت انتاریو؛ سرمایه انسانی
دسته بندی‌های مهاجرت انتاریو؛ سرمایه انسانی

برنامه نامزد استانی انتاریو؛ جریان فرعی اکسپرس اینتری انتاریو

  • اولویت‌های سرمایه انسانی‌: این دسته شامل برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC) است.
  • مشاغل ماهر‌: برای افراد دارای تجربه کاری مرتبط در انتاریو در یک شغل تجاری واجد شرایط.
  • کارگر ماهر فرانسوی زبان‌: این برنامه مانند اولویت‌های سرمایه انسانی از طریق FSWP و CEC عمل می‌کند. متقاضیان کارگر ماهر فرانسوی زبان باید مهارت‌های قوی در هر دو زبان فرانسه و انگلیسی داشته باشند.
برنامه نامزد استانی انتاریو؛ جریان فرعی انتاریو اکسپرس اینتری
برنامه نامزد استانی انتاریو؛ جریان فرعی انتاریو اکسپرس اینتری

در صورت دریافت نامزدی از طریق اکسپرس اینتری انتاریو، به شما اطلاع داده خواهد شد. سپس قبول یا رد نامزدی به عهده شما، نامزد خواهد بود. پذیرفتن نامزدی ۶۰۰ امتیاز CRS اضافی به شما می‌دهد. این بدان معنی است که شما یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) در قرعه کشی تمام برنامه‌های اکسپرس اینتری دریافت خواهید کرد.

شرایط مورد نیاز برای پذیرش در دسته سرمایه انسانی

موارد زیر حداقل الزامات مورد نیاز برای واجد شرایط بودن از طریق یکی از جریان‌های زیر مجموعه سرمایه انسانی است:

  • باید پول کافی برای حمایت از خود و خانواده تان داشته باشید.
  • باید قصد زندگی در انتاریو را داشته باشید
  • باید شرایط اضافی را برای جریانی که برای آن درخواست می‌دهید برآورده کند، که در زیر آمده است:
شرایط مورد نیاز برای سرمایه انسانی
شرایط مورد نیاز برای سرمایه انسانی

فرایند اپلای در گروه سرمایه انسانی انتاریو

هنگامی که می‌دانید برای کدام جریان واجد شرایط هستید، باید برای یک حساب One-key در وب سایت OINP ثبت نام کنید. سپس از شما خواسته می‌شود که یک پروفایل ایجاد کنید و با کلیک روی شماره فایل در کنار جریانی که می‌خواهید برای آن درخواست دهید، درخواست خود را از طریق پورتال شروع کنید. همچنین باید مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

فرایند اپلای در گروه سرمایه انسانی انتاریو
فرایند اپلای در گروه سرمایه انسانی انتاریو

اگر برای یکی از جریان‌های اکسپرس اینتری درخواست می‌دهید، باید یک پروفایل معتبر تا زمان نامزدی داشته باشید. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، نامه تایید نامزدی و گواهی نامزدی OINP را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.

جریان‌های اکسپرس اینتری برنامه نامزد استانی انتاریو

برای جریان‌های اکسپرس اینتری سپس نامزدی خود را از طریق پروفایل اکسپرس اینتری دریافت خواهید کرد. شما باید نامزدی را بپذیرید و پس از آن ۶۰۰ امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) دریافت خواهید کرد. این بدان معناست که در قرعه کشی بعدی دعوت نامه‌‌ای برای درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری دریافت خواهید کرد.

جریان‌های اکسپرس اینتری
جریان‌های اکسپرس اینتری

جریان‌های اکسپرس اینتری

برای جریان‌های اکسپرس اینتری سپس نامزدی خود را از طریق پروفایل اکسپرس اینتری دریافت خواهید کرد. شما باید نامزدی را بپذیرید و پس از آن ۶۰۰ امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) دریافت خواهید کرد. این بدان معناست که در قرعه کشی بعدی دعوت نامه‌‌ای برای درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری دریافت خواهید کرد.

جریان‌های اکسپرس اینتری
جریان‌های اکسپرس اینتری

برنامه نامزد استانی انتاریو؛ جریان کارگر ماهر فرانسوی زبان

جریان کارگر ماهر فرانسوی یکی از زیر گروه‌های دسته سرمایه انسانی است که مشاوران آرتا جابز در ادامه به شرح این جریان خواهند پرداخت.

جریان کارگر ماهر فرانسوی (FSSW) یکی از جریان‌های PNP انتاریو است که با اکسپرس اینتری همسو می‌شود ، به این معنی که یک نامزد برای واجد شرایط بودن برای استریم به یک نمایه اکسپرس انتری معتبر نیاز دارد. انتاریو، از طریق این جریان، تازه واردان آینده خود را به استان تحت مجموعه ای از الزامات خاص انتخاب

می‌‌کند.

برنامه نامزد استانی انتاریو؛‌جریان کارگر ماهر فرانسوی
برنامه نامزد استانی انتاریو؛ جریان کارگر ماهر فرانسوی

OINP همه کاندیداهایی را که قبلاً در استخر اکسپرس انتری حضور داشتند بررسی می‌کند و اعلان‌های علاقه (معادل دعوت نامه برای درخواست) را برای کسانی که نمایه آنها به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد ارسال می‌کند . به هر نامزدی که این حداقل معیارها را دارد، اعلان علاقه ارسال نکنید. در واقع، انتاریو قرعه کشی‌های دوره ای FSSW را انجام می‌‌دهد و هر قرعه کشی معیارهای خاص خود را دارد (علاوه بر حداقل معیارها)، معمولاً حداقل امتیاز CRS و غیره.

جریان کارگر ماهر فرانسوی
جریان کارگر ماهر فرانسوی

در صورت نامزد شدن، یک نامزد ۶۰۰ امتیاز CRS اضافی در نمایه اکسپرس انتری خود دریافت می‌‌کند، بنابراین دعوت به درخواست تضمین می‌کند .

شرایط پذیرفته شدن

همانطور که قبلاً گفته شد، رعایت این حداقل شرایط واجد شرایط بودن لزوماً به این معنی نیست که شما یک اعلان علاقه از OINP دریافت خواهید کرد. این‌ها مجموعه دیگری از معیارها هستند که برای هر قرعه‌کشی خاص هستند (معیارها تا زمانی که قرعه کشی انجام نشود فاش نمی‌شوند).

شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگران فرانسوی
شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگران فرانسوی

هفت دسته از شرایط واجد شرایط بودن تحت جریان کارگر ماهر فرانسوی زبان (FSSW) وجود دارد که در زیر خلاصه شده است. اینها به جز الزامات زبان، مانند جریان اولویت‌های سرمایه انسانی هستند، زیرا این جریان برای نامزدهای فرانسوی زبان هدف قرار می‌‌گیرد.

۱. تجربه کاری

برای داوطلبان واجد شرایط زیر:

برنامه کارگر ماهر فدرال (FSW) ، آنها باید در ۵ سال گذشته از تاریخ ارسال درخواست به OINP ، حداقل یک سال تجربه کار مداوم، با حقوق، تمام وقت (یا معادل پاره وقت) داشته باشند. در نوع مهارت NOC/سطح ۰، A یا B.

کلاس تجربه کانادایی (CEC) ، آنها باید در ۳ سال گذشته از تاریخ ارسال درخواست به OINP، حداقل یک سال سابقه کار انباشته، با حقوق، تمام وقت (یا معادل پاره وقت) در نوع مهارت NOC/سطح ۰، A یا B. تجربه کاری باید در کانادا به دست آمده باشد.

نیازی به داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر با حداقل معیارهای این جریان نیست.

تجربه کاری از شرایط پذیرفته شدن جریان کارگران فرانسوی
تجربه کاری از شرایط پذیرفته شدن جریان کارگران فرانسوی

۲. آموزش

برای واجد شرایط بودن برای جریان FSSW ، باید حداقل مدرک لیسانس کانادایی یا معادل بین المللی آن (که توسط یک ارائه دهنده خدمات مجاز ارزیابی می‌‌شود) داشته باشید. در اینجا می‌‌توانید نحوه دریافت مدرک تحصیلی (ECA) برای مدرک بین المللی خود را بررسی کنید.

آموزش از شرایط پذیرفته شدن جریان کارگران فرانسوی
آموزش از شرایط پذیرفته شدن جریان کارگران فرانسوی

۳. زبان

برای واجد شرایط بودن باید حداقل CLB7 در زبان فرانسه و CLB6 در انگلیسی کسب کنید. در این بخش می‌توانید درباره معیارهای زبان کانادایی و آزمون‌های زبان مجاز بیشتر بدانید .

۴. وجوه تسویه حساب

زمانی که برای این جریان درخواست می‌‌کنید باید حداقل دارایی نقدینگی داشته باشید. این مبلغ بر اساس وجوه تسویه حساب مورد نیاز در اکسپرس اینتری است و به تعداد اعضای خانواده (همراه شما یا نه) بستگی دارد. در اینجا می‌‌توانید مقادیر مورد نیاز را پیدا کنید .

با این حال، الزامات کمی با اکسپرس اینتری متفاوت است. دو مورد عمده از اختلاف وجود دارد:

اگر واجد شرایط CEC هستید، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر وجود وجوه تحت اکسپرس اینتری ندارید. با این حال، شما باید تحت جریان FSSW باشید .

شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگران فرانسوی از گروه سرمایه انسانی
شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگران فرانسوی از گروه سرمایه انسانی

اگر اجازه کار در انتاریو را دارید و پیشنهاد شغلی دارید، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر وجود وجوه تحت اکسپرس اینتری ندارید. با این حال، تحت جریان FSSW ، شما باید دستمزد سالانه پیشنهاد شغلی خود را در بودجه تسویه حساب خود حساب کنید. به عنوان مثال، اگر حقوق پیشنهادی شغلی شما ۲۸۰۰۰ دلار باشد و وجوه تسویه حساب مورد نیاز شما ۳۲۰۰۰ دلار باشد، شما فقط باید مدرکی مبنی بر مالکیت ۴۰۰۰ دلار (تفاوت بین ۳۲۰۰۰ دلار و ۲۸۰۰۰ دلار) وجوه نقد ارائه کنید.

وجوه تسویه حساب از شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگران فرانسوی از گروه سرمایه انسانی
وجوه تسویه حساب از شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگران فرانسوی از گروه سرمایه انسانی

۵. قصد اقامت در انتاریو

OINP این را از طریق یک سری عوامل ارزیابی می‌‌کند، مانند مطالعات گذشته، کار، یا گردشگری در استان، داشتن اعضای خانواده یا روابط شخصی ساکن انتاریو و غیره. یعنی شما واجد شرایط نخواهید بود شما می‌‌توانید با نشان دادن ظاهر خود در استان، با دانستن اینکه کجا می‌‌خواهید زندگی کنید و قبلاً به آن نگاه کرده‌اید، و با درخواست برای مشاغل، قصد خود را برای اقامت در انتاریو ثابت کنید. شما نباید هیچ علاقه ای به استان‌ها یا مناطق دیگر در کانادا نشان دهید. این بخش معمولاً تا زمانی که صادق باشید و تکالیف خود را انجام دهید مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اقامت در انتاریو
اقامت در انتاریو

۶. وضعیت حقوقی در کانادا

هنگام درخواست از داخل کانادا، باید مدارک قانونی مناسبی داشته باشید تا ثابت کنید که از نظر قانونی در این کشور هستید، مجوز کار ، مجوز تحصیل و غیره.

دوره‌های فارغ التحصیل

برای دوره‌های فارغ التحصیل پس از آن باید ظرف شش ماه برای اقامت دائم با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهید. نامه تأیید نامزدی و گواهینامه خود را با درخواست خود وارد کنید.

پذیرفته شدن در جریان FSSW

برای پذیرفته شدن در جریان FSSW باید واجد شرایط یکی از دو برنامه فدرال باشید .

این نقطه به راحتی حل می‌‌شود زیرا نمی‌توانید بدون واجد شرایط بودن برای یکی از برنامه‌های فدرال وارد استخر اکسپرس اینتری شوید (و اعلان علاقه را تحت جریان FSSW دریافت کنید).

پذیرفته شدن در جریان FSSW
پذیرفته شدن در جریان FSSW

خلاصه فرآیند درخواست

برای درک بهتر فرآیند، در زیر فهرستی از مراحل مربوط به اخذ اقامت دائم از طریق جریان اولویت‌های سرمایه انسانی ( FSSW ) آورده شده است. کاندیداها باید:

  • الزامات واجد شرایط بودن برنامه‌های فدرال FSW یا CEC را برآورده کنید.
  • نمایه اکسپرس انتری آنها را ایجاد کنید و با انتخاب “Ontario” یا “All Provinces and Territories” علاقه خود را به استان مشخص کنید.
  • واجد شرایط حداقل شرایط واجد شرایط بودن جریان FSSW باشید .
  • یک اعلان علاقه را مستقیماً در نمایه اکسپرس انتری آنها دریافت کنید.
  • با ارسال درخواست خود از طریق پورتال پرونده الکترونیکی OINP (پر کردن فرم‌ها و بارگذاری مدارک مورد نیاز) ظرف ۴۵ روز پس از دریافت اطلاعیه علاقه به جریان FSSW درخواست دهید.
  • نامزدی استانی انتاریو (پس از اینکه OINP درخواست آنها را پردازش کرد) ظرف ۳۰ روز پس از دریافت آن در نمایه اکسپرس اینتری خود بپذیرید.
  • ۶۰۰ امتیاز CRS اضافی در نمایه اکسپرس اینتری دریافت کنید و یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) دریافت کنید .
  • از طریق نمایه اکسپرس اینتری خود برای اقامت دائم اقدام کنید.
خلاصه فرآیند درخواست جریان کارگر ماهر فرانسوی انتاریو
خلاصه فرآیند درخواست جریان کارگر ماهر فرانسوی انتاریو

مدارک پشتیبانی مورد نیاز

پس از دریافت اعلان علاقه خود از طریق نمایه اکسپرس اینتری، شما ۴۵ روز تقویمی فرصت خواهید داشت تا یک درخواست کامل به OINP، از جمله مدارک پشتیبانی، ارسال کنید.

تمام مدارک مورد نیاز باید به صورت آنلاین آپلود شوند، و برای انجام این کار باید یک نمایه در پورتال فایل الکترونیکی OINP ایجاد کنید . الزامات خاص برای اسناد در اینجا به تفصیل توضیح داده شده است .

مدارک پشتیبانی مورد نیازجریان کارگر ماهر فرانسوی
مدارک پشتیبانی مورد نیازجریان کارگر ماهر فرانسوی

برای قصد اقامت در انتاریو ، باید تمام روابطی را که با استان دارید، از جمله خانواده، دوستان، تحصیلات قبلی، تجربه کاری قبلی یا فعلی، بازدید قبلی و غیره فهرست کنید. به یاد داشته باشید که هر سندی را که می‌‌تواند ادعاها را پشتیبانی کند اضافه کنید. شما در حال ساختن

اگر هیچ یک از روابط ذکر شده در بالا را ندارید، توصیه می‌‌کنیم در نامه خود در مورد موضوعات زیر صحبت کنید:

در مورد شغل فعلی خود و صنعتی که در آن کار می‌‌کنید صحبت کنید، و سپس اطلاعاتی در مورد چشم انداز خط کار خود در انتاریو اضافه کنید: اینکه چگونه لیست‌های شغلی متعددی وجود دارد، شهرهایی در انتاریو را ذکر کنید که در آنجا بیشترین احتمال کار برای شما وجود دارد.

در مورد تعداد مشاغلی که برای آنها درخواست داده اید و کجاها صحبت کرده‌اید و مدرکی دال بر چنین درخواست هایی ارائه دهید.

مدارک پشتیبانی مورد نیازجریان کارگر ماهر فرانسوی انتاریو
مدارک پشتیبانی مورد نیازجریان کارگر ماهر فرانسوی انتاریو

در مورد انتاریو به طور کلی صحبت کنید، آنچه در آن دوست دارید (آب و هوا، جشنواره‌ها و غیره) و اینکه چگونه می‌‌توانید بدون هیچ مشکلی در آنجا ساکن شوید.

به طور خلاصه، شما باید ثابت کنید که تحقیقات خود را انجام داده اید و در مورد استان‌ها یا مناطق دیگر صحبت نکنید.

هزینه‌های درخواست

هزینه این جریان بسیار گران است، که گران ترین آن در سایر برنامه‌های نامزد استانی است. ۱۵۰۰ دلار کانادا تعیین شده است. فقط با کارت اعتباری یا بدهی (ویزا یا مسترکارت) قابل پرداخت است.

هزینه‌های درخواست تنها در صورتی قابل بازپرداخت است که پردازش درخواست شروع نشده باشد، یا (i) اگر متقاضی درخواست خود را قبل از شروع پردازش پس بگیرد، یا (ii) اگر درخواست به عنوان ناقص توسط OINP رد شود.

هزینه‌های درخواست جریان کارگر ماهر فرانسوی انتاریو
هزینه‌های درخواست جریان کارگر ماهر فرانسوی انتاریو

زمان پردازش

از ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲، زمان پردازش درخواست جریان کارگر ماهر فرانسوی زبان بین ۷۰ تا ۱۰۰ روز برآورد شده است . با این حال، برخی از برنامه‌ها در صورت پیچیده‌تر بودن یا نیاز به اسناد و/یا اطلاعات بیشتر، ممکن است به زمان بیشتری برای پردازش نیاز داشته باشند.

برنامه نامزد استانی انتاریو؛ جریان‌ کارگر‌ ماهر‌ انتاریو

استریم ‌ Skilled Trades (ST) ‌ یا‌ کارگران‌ ماهر‌ یکی‌ از‌ جریان‌‌های‌ ‌ PNP انتاریو‌ است‌ که‌ با‌ اکسپرس‌ اینتری‌ همسو‌ می‌شود‌ ،‌ به‌ این‌ معنی‌ که‌ یک‌ نامزد‌ برای‌ واجد‌ شرایط‌ بودن‌ در‌ جریان،‌ به‌ نمایه‌ اکسپرس‌ انتری‌ معتبر‌ نیاز‌ دارد. این‌ جریان‌ یکی‌ از‌ راه‌هایی‌ است‌ که‌ انتاریو‌ تازه‌ واردان‌ آینده‌ خود‌ را‌ به‌ استان‌ تحت‌ مجموعه‌‌ای‌ از‌ الزامات‌ خاص‌ انتخاب‌ می‌کند.

جریان‌ کارگر‌ ماهر‌ انتاریو
جریان‌ کارگر‌ ماهر‌ انتاریو

‌ همه‌ کاندیداهایی‌ را‌ که‌ قبلاً‌ در‌ استخر‌ اکسپرس‌ انتری‌ حضور‌ دارند‌ بررسی‌ می‌کند‌ و‌ اعلان‌‌های علاقه‌ (معادل‌ دعوت‌ نامه‌ برای‌ درخواست)‌ را‌ برای‌ کسانی‌ که‌ نمایه‌ آن‌ها‌ به‌ بهترین‌ وجه‌ با‌ نیاز‌های‌ آن‌ها‌ مطابقت‌ دارد‌ ارسال‌ ‌ می‌کند‌ .‌ برای‌ هر‌ نامزدی‌ که‌ این‌ حداقل‌ معیار‌ها‌ را‌ دارد،‌ اعلان‌ علاقه‌ ارسال‌ نمی‌شود‌ ‌ بلکه‌ در‌ واقع،‌ انتاریو‌ قرعه‌ کشی‌‌های دوره‌‌ای ‌ ST را‌ انجام‌ می‌دهد‌ و‌ هر‌ قرعه‌ کشی‌ معیار‌های‌ خاص‌ خود‌ را‌ دارد‌ (علاوه‌ بر‌ حداقل‌ معیارها)،‌ مانند‌ حداقل‌ امتیاز‌ CRS و‌ غیره.

‌ در‌ صورت‌ نامزد‌ شدن،‌ یک‌ نامزد‌ ۶۰۰‌ امتیاز‌ CRS اضافی در‌ نمایه‌ اکسپرس‌ اینتری‌ خود دریافت‌ خواهد‌ کرد‌ ‌ ،‌ بنابراین‌ یک‌ دعوت‌ نامه‌ برای‌ درخواست‌ تضمین‌ می‌شود.

جریان‌ کارگر‌ ماهر‌ انتاریو؛ برنامه استانی مهاجرت انتاریو کانادا
جریان‌ کارگر‌ ماهر‌ انتاریو؛ برنامه استانی مهاجرت انتاریو کانادا

شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر ماهر گروه سرمایه انسانی انتاریو

همانطور‌ که‌ قبلاً‌ گفته‌ شد،‌ رعایت‌ این‌ حداقل‌ شرایط‌ واجد‌ شرایط‌ بودن‌ لزوماً‌ به‌ این‌ معنی‌ نیست‌ که‌ شما‌ یک‌ اعلان‌ علاقه‌ از‌ OINP ‌ دریافت‌ خواهید‌ کرد.‌ این‌ها‌ مجموعه‌ دیگری‌ از‌ معیار‌ها‌ هستند‌ که‌ برای‌ هر‌ قرعه‌ کشی‌ خاص‌ هستند‌ (معیار‌ها‌ تا‌ زمانی‌ که‌ قرعه‌ کشی‌ انجام‌ نشود‌ فاش‌ نمی‌ شوند).

شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر ماهر گروه سرمایه انسانی انتاریو
شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر ماهر گروه سرمایه انسانی انتاریو

همانطور‌ که‌ قبلاً‌ گفته‌ شد،‌ رعایت‌ این‌ حداقل‌ شرایط‌ واجد‌ شرایط‌ بودن‌ لزوماً‌ به‌ این‌ معنی‌ نیست‌ که‌ شما‌ یک‌ اعلان‌ علاقه‌ از‌ OINP ‌ دریافت‌ خواهید‌ کرد.‌ این‌ها‌ مجموعه‌ دیگری‌ از‌ معیار‌ها‌ هستند‌ که‌ برای‌ هر‌ قرعه‌ کشی‌ خاص‌ هستند‌ (معیار‌ها‌ تا‌ زمانی‌ که‌ قرعه‌ کشی‌ انجام‌ نشود‌ فاش‌ نمی‌ شوند).

۱. تجربه‌ کاری

برای‌ واجد‌ شرایط‌ بودن،‌ داوطلبان‌ باید‌ در‌ دو‌ سال‌ گذشته‌ از‌ تاریخ‌ ارسال‌ درخواست‌ به‌ OINP ‌ حداقل‌ یک‌ سال‌ داشته‌ باشند.‌ تجربه‌ کاری‌ انباشته،‌ پولی،‌ تمام‌ وقت‌ ‌ (یا‌ معادل‌ پاره‌ وقت)‌ باید از طریق سابقه کاری در‌ ‌ انتاریو‌ به‌ دست‌ آمده‌ باشد. نیازی‌ به‌ داشتن‌ یک‌ پیشنهاد‌ شغلی‌ معتبر‌ با‌ حداقل‌ معیار‌های‌ این‌ جریان‌ نیست.

تجربه‌ کاری از شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر ماهر
تجربه‌ کاری از شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر ماهر

۲. گواهی‌ یا‌ مجوز‌ معتبر

اگر‌ تجربه‌ کاری‌ شما‌ در‌ انتاریو‌ در‌ یک‌ تجارت‌ تنظیم‌ شده‌ است،‌ باید‌ گواهی‌ یا‌ مجوز‌ معتبر‌ ارائه‌ شده‌ توسط‌ مقامات‌ مربوطه‌ داشته‌ باشید.‌ حتی‌ اگر‌ دیگر‌ در‌ تجارت‌ کار‌ نمی کنید،‌ هنوز‌ باید‌ گواهی‌ یا‌ مجوز‌ را‌ در‌ زمان‌ درخواست‌ داشته‌ باشید.

گواهی‌ یا‌ مجوز‌ معتبر از شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر ماهر
گواهی‌ یا‌ مجوز‌ معتبر از شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر ماهر

۳. اقامت‌ در‌ انتاریو

این‌ جریان‌ مستلزم‌ آن‌ است‌ که‌ در‌ انتاریو‌ زندگی‌ کنید‌ و‌ مجوز‌ کار‌ معتبر‌ داشته‌ باشید‌.

۴. زبان

برای‌ واجد‌ شرایط‌ بودن‌ باید‌ حداقل‌ نمره‌ CLB5 به‌ زبان‌ فرانسه‌ یا‌ انگلیسی‌ کسب‌ کنید.

تمکن مالی جریان کارگر ماهر انتاریو
تمکن مالی جریان کارگر ماهر انتاریو

۵. وجوه‌ تسویه‌ حساب

هنگام درخواست برای این جریان، باید حداقل دارایی نقدینگی داشته باشید. این مبلغ بر اساس وجوه تسویه حساب مورد نیاز در اکسپرس اینتری است و به تعداد اعضای خانواده (همراه شما یا نه) بستگی دارد.

تمکن مالی جریان کارگر ماهر انتاریو
تمکن مالی جریان کارگر ماهر انتاریو

با این حال، الزامات کمی با اکسپرس اینتری متفاوت است. دو مورد عمده از اختلاف وجود دارد:

اگر واجد شرایط کلاس تجربه کانادایی فدرال (Express Entry) هستید، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر وجود وجوه تحت اکسپرس اینتری ندارید.

اگر اجازه کار در انتاریو را دارید و پیشنهاد شغلی دارید، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر وجود وجوه تحت اکسپرس اینتری ندارید. با این حال، تحت جریان ST، شما باید دستمزد سالانه پیشنهاد شغلی خود را در وجوه تسویه حساب خود حساب کنید. به عنوان مثال، اگر حقوق پیشنهادی شغلی شما ۲۸۰۰۰ دلار است و وجوه تسویه حساب مورد نیاز شما ۳۲۰۰۰ دلار است، شما فقط باید مدرکی مبنی بر داشتن ۴۰۰۰ دلار (تفاوت بین ۳۲۰۰۰ دلار و ۲۸۰۰۰ دلار) از وجوه نقد ارائه کنید.

تمکن مالی جریان کارگر ماهر انتاریو؛ برنامه استانی مهاجرت انتاریو کانادا
تمکن مالی جریان کارگر ماهر انتاریو؛ برنامه استانی مهاجرت انتاریو کانادا

۶. قصد‌ اقامت‌ در‌ انتاریو

OINP این‌ را‌ از‌ طریق‌ یک‌ سری‌ عوامل‌ ارزیابی‌ می‌کند،‌ مانند‌ مطالعات‌ گذشته،‌ کار،‌ یا‌ گردشگری‌ در‌ استان،‌ داشتن‌ اعضای‌ خانواده‌ یا‌ روابط‌ شخصی‌ ساکن‌ انتاریو‌ و‌ غیره.

۷. وضعیت‌ قانونی‌ در‌ کانادا

هنگام‌ درخواست‌ از‌ داخل‌ کانادا،‌ باید‌ مدارک‌ قانونی‌ مناسب‌ برای‌ اثبات‌ حضور‌ قانونی‌ خود‌ در‌ این‌ کشور،‌ اعم‌ از‌ ‌ مجوز‌ کار‌ ،‌ ‌ مجوز‌ تحصیل‌ و‌ غیره‌ داشته باشید.‌

۸. برنامه‌ کلاس‌ تجربه‌ کانادایی‌ (CEC)

شما‌ برای‌ واجد‌ شرایط‌ بودن‌ در‌ جریان‌ ST،‌ باید‌ واجد‌ شرایط‌ برنامه‌ فدرال‌ کلاس‌ تجربه‌ کانادا‌ (CEC) ‌ باشید.‌ ‌

برای درک بهتر فرآیند، در زیر فهرستی از مراحل مربوط به اخذ اقامت دائم از طریق جریان Skilled Trades (ST) آورده شده است. کاندیداها باید:

  1. الزامات واجد شرایط بودن برنامه CEC فدرال را برآورده کنید .
  2. نمایه اکسپرس انتری آنها را ایجاد کنید و با انتخاب “Ontario” یا “All Provinces and Territories” علاقه خود را به استان مشخص کنید.
  3. برای حداقل شرایط واجد شرایط بودن جریان ST واجد شرایط باشید.
  4. یک اعلان علاقه را مستقیماً در نمایه اکسپرس انتری آنها دریافت کنید.
  5. با ارسال درخواست خود از طریق پورتال ثبت الکترونیکی OINP (پر کردن فرم ها و بارگذاری مدارک مورد نیاز) ظرف ۴۵ روز پس از دریافت اطلاعیه علاقه، به جریان ST اقدام کنید .
  6. نامزدی استانی انتاریو (پس از اینکه OINP درخواست آنها را پردازش کرد )ظرف ۳۰ روز پس از دریافت آن در نمایه اکسپرس اینتری خود بپذیرید.
  7. ۶۰۰ امتیاز CRS اضافی در نمایه اکسپرس اینتری دریافت کنید و یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) دریافت کنید .
  8. از طریق نمایه اکسپرس اینتری خود برای اقامت دائم اقدام کنید.
برنامه‌ کلاس‌ تجربه‌ کانادایی‌ (CEC) از شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر ماهر انتاریو
برنامه‌ کلاس‌ تجربه‌ کانادایی‌ (CEC) از شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر ماهر انتاریو

مدارک‌ پشتیبانی‌ مورد‌ نیاز

پس‌ از‌ دریافت‌ اعلان‌ علاقه‌ خود‌ از‌ طریق‌ نمایه‌ اکسپرس‌ اینتری،‌ شما‌ ۴۵‌ روز‌ تقویمی‌ فرصت‌ خواهید‌ داشت‌ تا‌ یک‌ درخواست‌ کامل‌ به ‌ OINP،‌ از‌ جمله‌ مدارک‌ پشتیبانی،‌ ارسال‌ کنید.‌
تمام مدارک‌ مورد‌ نیاز‌ باید‌ به‌ صورت‌ آنلاین‌ آپلود‌ شوند،‌ و‌ برای‌ انجام‌ این‌ کار‌ باید‌ یک‌ نمایه‌ در‌ ‌ پورتال‌ فایل‌ الکترونیکی‌ OINP ‌ ایجاد‌ کنید‌ ‌.

مدارک‌ پشتیبانی‌ مورد‌ نیاز جریان کارگر ماهر انتاریو
مدارک‌ پشتیبانی‌ مورد‌ نیاز جریان کارگر ماهر انتاریو

قصد اقامت در انتاریو

برای‌ قصد‌ اقامت‌ در‌ انتاریو‌ ،‌ باید‌ تمام‌ روابطی‌ را‌ که‌ با‌ استان‌ دارید،‌ از‌ جمله‌ خانواده،‌ دوستان،‌ تحصیلات‌ قبلی،‌ تجربه‌ کاری‌ قبلی‌ یا‌ فعلی،‌ بازدید‌ قبلی‌ و‌ غیره‌ فهرست‌ کنید.‌ به‌ یاد‌ داشته‌ باشید‌ که‌ هر‌ سندی‌ را‌ که‌ می‌تواند‌ ادعا‌ها‌ را‌ پشتیبانی‌ کند‌ اضافه‌ کنید.‌
از‌ آنجایی‌ که‌ برای‌ درخواست‌ این‌ جریان‌ باید‌ قبلاً‌ در‌ استان‌ زندگی‌ کنید،‌ این‌ بخش‌ نباید‌ مشکلی‌ داشته‌ باشد.‌ مطمئن‌ شوید‌ که‌ در‌ مورد‌ هیچ‌ استان‌ دیگری‌ صحبت‌ نکنید‌ و‌ توضیح‌ دهید‌ که‌ چرا‌ می‌خواهید‌ در‌ انتاریو‌ بمانید.

قصد اقامت در انتاریو با جریان کارگر ماهر
قصد اقامت در انتاریو با جریان کارگر ماهر

هزینه‌‌های درخواست

هزینه‌ جریان‌ تجارت‌ ماهر‌ بسیار‌ گران‌ است،‌ که‌ گران‌ ترین‌ آن‌ در‌ سایر‌ برنامه‌‌های نامزد‌ استانی‌ است.‌ ۱۵۰۰‌ دلار‌ کانادا‌ تعیین‌ شده‌ است.‌ فقط‌ با‌ کارت‌ اعتباری‌ یا‌ نقدی‌ (ویزا‌ یا‌ مسترکارت)‌ قابل‌ پرداخت‌ است.
هزینه‌‌های درخواست‌ تن‌ها‌ در‌ صورتی‌ قابل‌ بازپرداخت‌ است‌ که‌ پردازش‌ درخواست‌ شروع‌ نشده‌ باشد،‌ یا‌ (i)‌ اگر‌ ‌ متقاضی‌ درخواست‌ خود‌ را‌ قبل‌ از‌ شروع‌ پردازش‌ پس‌ بگیرد،‌ یا‌ (ii ) ‌ اگر‌ درخواست‌ به‌ عنوان‌ ناقص‌ توسط‌ OINP رد‌ شود.

هزینه اپلای جریان کارگر ماهر انتاریو
هزینه اپلای جریان کارگر ماهر انتاریو

زمان‌ پردازش

از‌ ۲۸‌ ژوئن‌ ۲۰۲۲،‌ زمان‌‌های‌ پردازش‌ برای‌ یک‌ برنامه‌ جریانی‌ مشاغل‌ ماهر‌ بین‌ ۷۰ ‌ تا‌ ۱۰۰‌ روز‌ تخمین‌ زده‌ می‌شود‌ .‌ با‌ این‌ حال،‌ برخی‌ از‌ برنامه‌‌ها‌ در‌ صورت‌ پیچیده‌تر‌ بودن‌ یا‌ نیاز‌ به‌ اسناد‌ و یا‌ اطلاعات‌ بیشتر،‌ ممکن‌ است‌ به‌ زمان‌ بیشتری‌ برای‌ پردازش‌ نیاز‌ داشته‌ باشند.

گروه کارشناسی ارشد یا دکتری

برنامه‌های زیر برنامه‌هایی هستند که با اکسپرس اینتری هماهنگ نیستند. به همین منظور متقاضی باید یک پروفایل ایجاد کند و یک ابراز علاقه (EOI) ثبت کند. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که جریان فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و جریان تحصیلات تکمیلی دکترا هر دو از سیستم ابراز علاقه (EOI) انتاریو استفاده می‌کنند.

دسته بندی‌های مهاجرت انتاریو؛ سرمایه انسانی
دسته بندی‌های مهاجرت انتاریو؛ سرمایه انسانی
  • جریان فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد‌: برای افرادی که مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه انتاریو دریافت کرده اند
  • جریان فارغ التحصیلان دکترا‌: برای افرادی که مدرک دکترا را از دانشگاه انتاریو دریافت کرده‌اند.
هزینه درخواست ۱۵۰۰ دلار کانادا
زمان پردازش ۳۰-۶۰ روز

برنامه نامزد استانی انتاریو؛‌ گروه پیشنهاد شغلی کارفرما

دسته پیشنهاد شغلی کارفرما برای نامزدهایی است که یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط در انتاریو از طرف کارفرمایی دارند که مایل به معرفی آنها است.

سه برنامه زیر در دسته بندی پیشنهاد شغلی کارفرما وجود دارد:

  • جریان کارگر خارجی‌: برای کارگران ماهر.
  • دانشجویان بین المللی‌: برای فارغ التحصیلان اخیر موسسات پس از متوسطه انتاریو؛
  • جریان مهارت‌های مورد تقاضا‌: برای کارگران با مهارت متوسط در بخش‌های خاص، مانند کشاورزی، ساخت و ساز، حمل و نقل و کارگران پشتیبانی شخصی.
گروه پیشنهاد شغلی کارفرما
گروه پیشنهاد شغلی کارفرما

حداقل شرایط پذیرفته‌ شدگان گروه پیشنهاد شغلی کارفرما

  • باید یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائمی در یک شغل واجد شرایط در انتاریو داشته باشد.
  • باید دارای تجربه کاری، مجوز یا سایر مجوزهای لازم برای انجام کار باشد.
  • باید قصد زندگی در انتاریو را داشته باشد.
  • کارفرما باید شرایط اضافی (کسب و کار، درآمد، اشتغال) را برآورده کند.
شرایط پذیرفته‌ شدگان گروه پیشنهاد شغلی کارفرما
شرایط پذیرفته‌ شدگان گروه پیشنهاد شغلی کارفرما

نحوه درخواست برای گروه پیشنهاد شغلی کارفرما انتاریو

ابتدا باید یک پروفایل در پورتال فایل الکترونیکی OINP ایجاد کنید و ابراز علاقه (EOI) خود را ثبت کنید.

انتاریو به طور مرتب قرعه کشی‌های استانی را برای دعوت از کاندیداهای بالاترین رتبه در استخر برگزار می‌کند. در صورت دعوت، یک اعلان در پورتال دریافت خواهید کرد و باید ظرف ۱۴ روز تقویمی درخواست خود را ارسال کنید. می‌توانید درخواست خود را از طریق حساب ONE-key خود ارسال کنید.ش

ارسال درخواست برای گروه پیشنهاد شغلی کارفرما انتاریو
ارسال درخواست برای گروه پیشنهاد شغلی کارفرما انتاریو

خلبان مهاجرت منطقه‌‌ای انتاریو

خلبان مهاجرت منطقه‌‌ای به عنوان بخشی از رده پیشنهاد شغلی کارفرما کار می‌کند. این آزمایشی به انتاریو کمک می‌کند تا مهاجران را به جوامع روستایی و کوچک در انتاریو جذب و نگهداری کند تا کمبود نیروی کار پر شود. همچنین از رشد اقتصاد در این جوامع حمایت می‌کند.

این پایلوت برای افرادی است که از یک کارفرما در جامعه آزمایشی پیشنهاد شغلی دارند. انتاریو دارای ۱۵۰ فضای نامزدی برای سال ۲۰۲۱ است.

خلبان مهاجر منطقه‌‌ای انتاریو
خلبان مهاجر منطقه‌‌ای انتاریو

سه انجمن خلبانی وجود دارد که بخشی از آزمایشی مهاجرت منطقه‌‌ای انتاریو هستند:

  • چتم-کنت (Chatham-Kent)
  • شهرهای Belleville و Quinte West.
  • شهر کورنوال

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به انتاریو از طریق خلبان مهاجرت منطقه‌‌ای آن، باید:

  • یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائمی از یک کارفرما در یکی از جوامع آزمایشی داشته باشید.
  • معیارهای یکی از جریان‌های پیشنهاد شغلی کارفرما را رعایت کنید.

اگر می‌خواهید برای خلبانی درخواست دهید، ابتدا باید یک ابراز علاقه (EOI) ثبت کنید. هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، از شما پرسیده می‌شود که آیا قصد دارید تحت پایلوت مهاجرت منطقه‌‌ای درخواست دهید یا خیر.

خلبان مهاجر منطقه‌‌ای انتاریو
خلبان مهاجر منطقه‌‌ای انتاریو

مروری بر جریان کارگر خارجی (FW)

جریان کارگر خارجی (FW) یکی از جریان‌های PNP انتاریو است که برای واجد شرایط بودن، داوطلب را ملزم می‌کند که یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در انتاریو داشته باشد.پس از دریافت نامزدی، نامزدها می‌‌توانند تحت جریان FW برای اقامت دائم به دولت فدرال کانادا درخواست دهند.

این جریان با اکسپرس اینتری همسو نیست ، به این معنی که داوطلبان نمی‌‌توانند از میانگین زمان پردازش شش ماهه اکسپرس اینتری استفاده کنند. زمان پردازش برنامه های نامزد استانی (با اکسپرس اینتری همسو نیست) معمولا طولانی‌تر است و حداقل یک سال طول می‌‌کشد.

جریان کارگر خارجی انتاریو
جریان کارگر خارجی انتاریو

جریان FW به یک پیشنهاد شغلی معتبر به عنوان شرط اصلی واجد شرایط بودن نیاز دارد و نامزدها نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر وجود بودجه ندارند. شرایط دیگری نیز وجود دارد که باید در مورد نامزد، کارفرما و پیشنهاد شغلی رعایت شود.

شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر خارجی انتاریو

جریان کارگر خارجی (FW) یکی از جریان‌های PNP انتاریو است که برای واجد شرایط بودن، داوطلب را ملزم می‌کند که یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در انتاریو داشته باشد.پس از دریافت نامزدی، نامزدها می‌‌توانند تحت جریان FW برای اقامت دائم به دولت فدرال کانادا درخواست دهند.

این جریان با اکسپرس اینتری همسو نیست ، به این معنی که داوطلبان نمی‌‌توانند از میانگین زمان پردازش شش ماهه اکسپرس اینتری استفاده کنند. زمان پردازش برنامه های نامزد استانی (با اکسپرس اینتری همسو نیست) معمولا طولانی‌تر است و حداقل یک سال طول می‌‌کشد.

شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر خارجی انتاریو
شرایط پذیرفته شدن در جریان کارگر خارجی انتاریو
۱. الزامات پیشنهاد شغلی

برای واجد شرایط بودن در جریان FW، پیشنهاد شغلی باید:

  • تمام وقت( حداقل ۳۰ ساعت در هفته و ۱۵۶۰ ساعت در سال و دائمی )بدون تاریخ پایان در قرارداد
  • در یک نوع مهارت NOC سطح ۰، A یا B باشد
  • برای آن شغل در منطقه ای که در آن مشغول به کار خواهید بود، سطح دستمزدیبالاتر یا بالاتر از سطح متوسط دستمزد داشته باشید (اگر قرارداد جمعی دارید، یعنی قراردادی کتبی بین کارفرما و اتحادیه، در محل کارتان که دستمزد شما را تعیین می‌‌کند، الزامات سطح دستمزد اعمال نمی‌‌شود)
  • با فعالیت های تجاری موجود کارفرمای خود هماهنگ شوید و موقعیت باید برای حفظ یا رشد فعالیت های تجاری مداوم مورد نیاز باشد، یعنیموقعیت باید برای کسب و کار کارفرما ضروری باشد و
  • برای موقعیتی باشید کهعمدتاً در انتاریو مستقر است.
الزامات پیشنهاد شغلی جریان کارگر خارجی انتاریو
الزامات پیشنهاد شغلی جریان کارگر خارجی انتاریو

شما و اعضای خانواده‌تان (مجموعا)، نمی‌توانید بیش از ۱۰ درصد از سهام کارفرما را در اختیار داشته باشید، و نمی‌توانید هیچ سهامی از کارفرما را در اختیار داشته باشید، مگر اینکه به عنوان بخشی از بسته حقوق و دستمزد به عنوان یک کارمند به دست آمده باشد.

۲. الزامات متقاضی

برای واجد شرایط بودن در جریان FW، شما، متقاضی، باید:

  • حداقل۲ سال سابقه کار تمام وقت در همان کد NOC که در پیشنهاد شغلی و در ۵ سال گذشته، یا
  • مجوز یامجوز دیگری برای موقعیت در پیشنهاد شغلی.

شما همچنین باید قصد زندگی در انتاریو را داشته باشید. OINP این را از طریق یک سری عوامل ارزیابی می‌‌کند، مانند مطالعات گذشته، کار، یا گردشگری در استان، داشتن اعضای خانواده یا روابط شخصی ساکن انتاریو و غیره.

هنگام درخواست از داخل کانادا، باید مدارک قانونی مناسب برای اثبات حضور قانونی خود در این کشور، یا مجوز کار ، مجوز تحصیل و غیره داشته باشید. شما باید وضعیت خود را تا زمانی که نامزد شوید حفظ کنید.

الزامات متقاضی جریان کارگر خارجی انتاریو
الزامات متقاضی جریان کارگر خارجی انتاریو
۳. الزامات کارفرما

برای واجد شرایط بودن در جریان FW، کارفرما باید:

  • دحداقل سه سالدر تجارت فعال بوده‌اند ،
  • مکانیدر انتاریو داشته باشید که انتظار می‌‌رود در آنجا وظایف خود را انجام دهید،
  • طبق قانون استانداردهای استخدام انتاریو، ۲۰۰۰ یا قانون ایمنی و بهداشت شغلی، هیچ حکم معوقی علیه آنها صادر نشده است، و
  • نشان دهید که تلاش کافی برای استخدام یک شهروند کانادایی یا یک مقیم دائم برای موقعیتی که به شما پیشنهاد می‌‌شود انجام شده است.
    برای آخرین سال مالی، کارفرما باید شرایط زیر را نیز رعایت کند:
  • اگر در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) کار می‌کنید یا برای کار گزارش می‌دهید، کارفرما بایدحداقل (i) 1،۰۰۰،۰۰۰ دلار کانادا درآمد ناخالص سالانه داشته باشد، و (ii) 5 کارمند تمام وقت که شهروند کانادا یا مقیم دائم هستند.
  • اگر خارج از GTA کار می‌‌کنید یا به کار خود گزارش می‌‌دهید، کارفرما باید حداقل (i) 500000 CAD درآمد ناخالص سالانه داشته باشد و (ii) سه کارمند تمام وقت که شهروند کانادا یا مقیم دائم هستند.

مکانی که متقاضی به محل کار خود گزارش می‌‌دهد به معنای (i) مکانی است که سرپرست یا مدیر فوری متقاضی کار می‌‌کند، یا (ii) دفتر اداری که در آن متقاضی تکالیف کاری دریافت می‌‌کند.

الزامات کارفرما جریان کارگر خارجی انتاریو
الزامات کارفرما جریان کارگر خارجی انتاریو
۴.دریافت دعوت نامه برای درخواست

در نظر گرفتن این جریان FW، باید یک ابراز علاقه (EOI) در پورتال پرونده الکترونیکی OINP ثبت کنید . بر اساس نمایه شما، OINP امتیازی را تحت جریان FW به شما اختصاص می‌‌دهد.
OINP از کاندیداهای بالاترین رتبه دعوت می‌‌کند تا درخواست الکترونیکی کنند چه بر اساس کلی (رتبه‌بندی همه نامزدهایی که اظهار علاقه خود را ثبت کرده‌اند) یا بر اساس هدف (رده‌بندی فقط نامزدهایی که دارای یک یا چند ویژگی بازار کار یا سرمایه انسانی هدفمند هستند).

دریافت دعوت‌نامه جریان کارگر ماهر انتاریو
دریافت دعوت‌نامه جریان کارگر ماهر انتاریو
فاکتورهای امتیازدهی جریان کارگر ماهر

فاکتورهای امتیازدهی مورد استفاده در این جریان FW عبارتند از:
پیشنهاد شغلی – سطح مهارت

• سطح مهارت NOC A – ۱۰ امتیاز
• سطح مهارت NOC B – ۸ امتیاز
• سطح مهارت NOC C- ۰ امتیاز
• سطح مهارت NOC D – ۰ امتیاز

فاکتورهای امتیازدهی جریان کارگر ماهر
فاکتورهای امتیازدهی جریان کارگر ماهر

پیشنهاد شغلی – نوع NOC (اولین رقم کد NOC )

  • NOC نوع ۰، ۱، ۲، ۳ یا ۹ – ۱۰ امتیاز
  • NOC نوع ۴، ۵، ۶، ۷ یا ۸ – ۵ امتیاز

پیشنهاد شغلی – دستمزد

  • ۴۰ دلار در ساعت یا بیشتر – ۱۰ امتیاز
  • ۲۰ دلار کانادا تا ۳۹.۹۹ دلار کانادا در ساعت – ۵ امتیاز
  • کمتر از ۲۰ دلار کانادا در ساعت – ۰ امتیاز

تجربه کاری کانادا – طول (تجمیع)

  • ۱۲ ماه یا بیشتر – ۴ امتیاز
  • کمتر از ۱۲ ماه – ۰ امتیاز

تجربه کاری کانادا – سطح مهارت

  • سطح مهارت NOC A – ۳ امتیاز
  • سطح مهارت NOC B – ۰ امتیاز
  • سطح مهارت NOC C – ۰ امتیاز
  • سطح مهارت NOC D – ۰ امتیاز

تجربه کاری کانادا – سابقه درآمد

  • درآمد ۴۰۰۰۰ دلار کانادا یا بیشتر در یک سال – ۳ امتیاز
  • کمتر از ۴۰۰۰۰ دلار کانادا درآمد در یک سال – ۰ امتیاز

مهاجرت منطقه‌ای – محل پیشنهاد کار

  • خارج از منطقه تورنتو بزرگ (GTA) – ۱۰ امتیاز

داخل GTA – ۶ امتیاز

فاکتورهای امتیازدهی جریان کارگر ماهر
فاکتورهای امتیازدهی جریان کارگر ماهر

اولویت‌های استراتژیک (برای رفع نیازهای فوری بازار کار)

  • همانطور که توسط OINP تعیین می‌‌شود – ۱۰ امتیاز
  • یکی از اولویت های استراتژیک OINP،پایلوت مهاجرت منطقه ای است. برای کسب ۱۰ امتیاز، پیشنهاد شغلی باید از سوی کارفرمایی واقع در یکی از جوامع آزمایشی زیر باشد :
    • چتم-کنت
    • شهرهای Belleville و Quinte West
    • شهر کورنوال
فرآیند درخواست جریان کارگر ماهر

برای درک بهتر فرآیند، در زیر فهرستی از مراحل مربوط به اخذ اقامت دائم از طریق جریان کارگر خارجی (FW) آورده شده است. کاندیداها باید:

  1. یک نمایه درپورتال فایل الکترونیکی OINP ایجاد کنید.
  2. یک ابراز علاقه برای جریان FW ثبت کنید
  3. پس از دریافت دعوت نامه برای درخواست، با ارسال درخواست خود از طریق پورتال الکترونیکی OINP (پر کردن فرم‌ها و بارگذاری مدارک مورد نیاز) ظرف ۱۴ روز برای جریان FW درخواست دهید.
  4. برای اقامت دائم به دولت فدرال (IRCC) ظرف شش ماه پس از دریافت نامزدی (پس از بررسی درخواست OINP) درخواست دهید . کاندیداها باید روی کاغذ به IRCC درخواست دهند و نامه تایید نامزدی و گواهی نامزدی دریافت شده از OINP را شامل شوند.
فرآیند درخواست جریان کارگر ماهر انتاریو
فرآیند درخواست جریان کارگر ماهر انتاریو
مدارک پشتیبانی مورد نیاز جریان کارگر ماهر انتاریو

تمام مدارک مورد نیاز باید به صورت آنلاین آپلود شوند و برای انجام این کار باید یک نمایه در پورتال فایل الکترونیکی OINP ایجاد کنید . الزامات خاص برای اسناد در اینجا به تفصیل توضیح داده شده است
برای قصد اقامت در انتاریو ، باید تمام روابطی را که با استان دارید، از جمله خانواده، دوستان، تحصیلات قبلی، تجربه کاری قبلی یا فعلی، بازدید قبلی و غیره فهرست کنید. به یاد داشته باشید که هر سندی را که می‌‌تواند ادعاها را پشتیبانی کند اضافه کنید.

اگر هیچ یک از روابط ذکر شده در بالا را ندارید، توصیه می‌‌کنیم در نامه خود در مورد موضوعات زیر صحبت کنید:

  • در مورد پیشنهاد شغلی فعلی خود و صنعتی که در آن کار می‌‌کنید صحبت کنید و سپس اطلاعاتی در مورد چشم انداز خط کاری خود در انتاریو اضافه کنید.
  • در مورد انتاریو به طور کلی صحبت کنید، آنچه در آن دوست دارید (آب و هوا، جشنواره‌ها و غیره) و اینکه چگونه می‌‌توانید بدون هیچ مشکلی در آنجا ساکن شوید.

به طور خلاصه، شما باید ثابت کنید که تحقیقات خود را انجام داده اید و در مورد استان‌ها یا مناطق دیگر صحبت نکنید.

مدارک پشتیبانی مورد نیاز جریان کارگر ماهر انتاریو
مدارک پشتیبانی مورد نیاز جریان کارگر ماهر انتاریو
هزینه‌ی درخواست برای جریان کارگر ماهر انتاریو

هزینه این جریان بسیار گران است، که گران ترین آن در سایر برنامه های نامزد استانی است. تنظیم شده است:

  • اگر پیشنهاد شغلی خارج از منطقه تورنتو بزرگ (GTA) باشد، ۱۵۰۰ دلار کانادا ، یا
  • ۲۰۰۰ دلار کانادا اگر پیشنهاد شغلی در GTA باشد.

توجه کنید که این مبلغ فقط با کارت اعتباری یا بدهی (ویزا یا مسترکارت) قابل پرداخت است.
هزینه های درخواست تنها در صورتی قابل استرداد است که پردازش درخواست شروع نشده باشد، یا (i) اگر متقاضی درخواست خود را قبل از شروع پردازش پس بگیرد، یا (ii) اگر درخواست به عنوان ناقص توسط OINP رد شود.

هزینه‌ی درخواست برای جریان کارگر ماهر انتاریو
هزینه‌ی درخواست برای جریان کارگر ماهر انتاریو
زمان پردازش جریان کارگر ماهر انتاریو

از ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲، زمان پردازش درخواست جریان کارگر خارجی بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز برآورد شده است . با این حال، برخی از برنامه‌ها در صورت پیچیده‌تر بودن یا نیاز به اسناد و یا اطلاعات بیشتر، ممکن است به زمان بیشتری برای پردازش نیاز داشته باشند.

جریان دانشجوی بین المللی انتاریو

جریان دانشجویان بین‌المللی (IS) یکی از جریان‌های PNP انتاریو است که برای پذیرفته شدن، نامزد را ملزم می‌کند که بک پیشنهاد کاری از یک کارفرما در انتاریو داشته باشد. پس از دریافت نامزدی تحت جریان IS، نامزدها می‌توانند برای اقامت دائم به دولت فدرال کانادا درخواست دهند.

جریان دانشجوی بین المللی انتاریو با اکسپرس اینتری همسو نیست؛ این به این معنا است که داوطلبان نمی‌توانند از میانگین زمان پردازش شش ماهه اکسپرس اینتری استفاده کنند. زمان پردازش برنامه‌های نامزد استانی (با اکسپرس اینتری همسو نیست) معمولا طولانی تر است و حداقل یک سال طول می کشد.

مهاجرت به کانادا از طریق جریان دانشجوی بین المللی انتاریو
مهاجرت به کانادا از طریق جریان دانشجوی بین المللی انتاریو

جریان IS نیاز به یک پیشنهاد شغلی معتبر به عنوان شرط اصلی پذیرش دارد و داوطلبان نیازی به داشتن تجربه کاری قبلی یا ارائه مدرکی مبنی بر سرمایه ندارند. شرایط دیگری نیز وجود دارد که باید در مورد نامزد، کارفرما و پیشنهاد شغلی رعایت شود.

تفاوت میان جریان کارگر خارجی و دانشجوی بین المللی انتاریو

جریان IS کاملاً شبیه جریان کارگر خارجی (FW) است، اما تفاوت‌های کوچکی باهم دیگر دارند که مشاوران آرتا جابز در ادامه به آن اشاره خواهند کرد.

  • نیازی به داشتن مدرک از دانشگاه یا کالج کانادایی که تحت جریان FW ندارند
  • برخلاف جریان کارگر خارجی نیازی به داشتن تجریه قبلی ندارد.
  • باید یک پیشنهاد شغلی با سطح دستمزد در سطح دستمزد پایین یا بالاتر از آن داشته باشید.
  • پیشنهاد شغلی جریانی FW به سطح دستمزدی بالاتر از سطح دستمزد متوسط نیاز دارد .
تفاوت جریان کارگر خارجی با دانشجوی بین المللی انتاریو
تفاوت جریان کارگر خارجی با دانشجوی بین المللی انتاریو
شرایط قابل قبول جریان دانشجوی بین المللی ایالت انتاریو

سه دسته اصلی از شرایط پذیرش و قبولی وجود دارد که مشاوران آرتا جابز در ادامه به طور خلاصه به آنها اشاره خواهند کرد. اگر شما، کارفرمایتان و پیشنهاد شغلی شما همه شرایط زیر را برآورده کنید، می‌توانید برای جریان دانشجوی بین المللی (IS) درخواست دهید. شایان ذکر است که مشابه جریان کارگر خارجی، نیاز به هیچ بودجه تسویه ای برای این جریان وجود ندارد. به طوری کلی این شرایط مربوط به پیشنهاد شغلی ارائه شده، شرایط شما و کارفرما بستگی دارد. البته نباید دعوت‌نامه را فراموش کرد.

شرح شرایط
شرایط پیشنهاد شغلیبرای واجد شرایط بودن در جریان IS، پیشنهاد شغلی شما باید یکسری انتظارات را برآورده کند. این انتظارات شامل موارد ذیل می‌شود.

 

  • تمام وقت ( یعنی حداقل ۳۰ ساعت در هفته و ۱۵۶۰ ساعت در سال) و دائمی(بدون تاریخ پایان در قرارداد)

 

  • در یک نوع مهارت NOC سطح ۰، A یا B باشد

 

  • برای آن شغل در منطقه‌ای که در آن مشغول به کار هستید، سطح دستمزدی بالاتر یا بالاتر از سطح دستمزد پایین داشته باشید (اگر یک قرارداد جمعی، یعنی یک قرارداد کتبی بین کارفرما و اتحادیه، در محل کار خود دارید که دستمزد شما را تعیین می کند، الزامات سطح دستمزد اعمال نمی شود)

 

 

  • با فعالیت‌های تجاری موجود کارفرمای خود هماهنگ شوید. همچنین موقعیت باید برای حفظ یا رشد فعالیت‌های تجاری مداوم مورد نیاز باشد، یعنی موقعیت باید برای کسب و کار کارفرما مهیا باشد. این مورد از ضروری‌ترین شرایط به حساب می‌آید.
  • برای موقعیتی درخواست داده باشید که عمدتاً در انتاریو مستقر است.
  • توجه داشته باشید که شما و اعضای خانواده‌تان (به طور مجموع)، نمی‌توانید بیش از ۱۰ درصد از سهام کارفرما را در اختیار داشته باشید، و نمی‌توانید هیچ سهامی از کارفرما را در اختیار داشته باشید؛ تنها در شرایطی ممکن است که به عنوان بخشی از بسته حقوق و دستمزد به عنوان یک کارمند به دست آمده باشد.

 

شرایط متقاضیبرای واجد شرایط بودن برای جریان IS، شما، متقاضی، باید از یک موسسه کانادایی واجد شرایط دریافت کرده باشید.

  • مدرک یا دیپلمی که حداقل به دو سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد ، یا
  • مدرک، دیپلم، یا گواهی که به حداقل یک سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد و به عنوان بخشی از شرایط پذیرش، به مدرک تکمیل شده نیاز دارد.

· شما باید حداقل ۵۰ درصد از تحصیلات خود را در داخل کانادا تکمیل کرده باشید

· اگر برای انجام این موقعیت در پیشنهاد شغلی به مجوز یا مجوز نیاز دارید، باید در هنگام درخواست یک مجوز معتبر داشته باشید.

· شما همچنین باید قصد زندگی در انتاریو را داشته باشید. OINP این را از طریق یک‌سری عوامل ارزیابی می‌‌کند، مانند مطالعات گذشته، کار، یا گردشگری در استان، داشتن اعضای خانواده یا روابط شخصی ساکن انتاریو و غیره.

· هنگام درخواست از داخل کانادا، باید مدارک قانونی مناسب برای اثبات حضور قانونی خود در این کشور، یا مجوز کار ، مجوز تحصیل و غیره داشته باشید. شما باید وضعیت خود را تا زمانی که نامزد شوید حفظ کنید.

شرایط کارفرمابرای واجد شرایط بودن در جریان IS، کارفرما باید:

· در حداقل سه سال در تجارت فعال بوده باشد

· مکانی در انتاریو داشته باشید که از شما انتظار می‌رود وظایف خود را در آنجا انجام دهید

· طبق قانون استانداردهای استخدام انتاریو، ۲۰۰۰ یا قانون ایمنی و بهداشت شغلی، هیچ حکم معوقه‌ای علیه آنها صادر نشده است.

 

برای آخرین سال مالی، کارفرما باید شرایط زیر را نیز رعایت کند:

· اگر در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) کار می‌کنید یا برای کار گزارش می‌دهید، کارفرما باید حداقل (i) 1،۰۰۰،۰۰۰ دلار کانادا درآمد ناخالص سالانه داشته باشد، و (ii) 5 کارمند تمام وقت که شهروند کانادا یا مقیم دائم هستند.

· اگر خارج از GTA کار می‌کنید یا از کار خود گزارش می دهید، کارفرما باید حداقل (i) 500000 کانادایی درآمد ناخالص سالانه داشته باشد و سه(ii) کارمند تمام وقت که شهروند کانادا یا مقیم دائم هستند.

· مکانی که متقاضی به محل کار خود گزارش می‌دهد به معنای (i) مکانی است که سرپرست یا مدیر فوری متقاضی کار می‌کند، یا (ii) دفتر اداری که در آن متقاضی تکالیف کاری دریافت می‌کند.

دعوت‌نامهبرای اینکه برای این جریان IS در نظر گرفته شوید، باید:

یک ابراز علاقه (EOI) در پورتال فایل الکترونیکی OINP ثبت کنید. بر اساس نمایه شما، OINP امتیازی را تحت جریان IS به شما اختصاص می دهد.

OINP از کاندیداهایی که دارای بالاترین رتبه هستند دعوت می کند تا به صورت کلی (رتبه بندی همه نامزدهایی که اظهار علاقه خود را ثبت کرده اند) یا به صورت هدفمند (رده بندی فقط آن دسته از کاندیداهایی که دارای یک یا چند ویژگی بازار کار یا سرمایه انسانی هدفمند هستند) درخواست دهند. .

 

فاکتورهای امتیازدهی مورد استفاده در این جریان IS عبارتند از:

· سطح مهارت NOC

سطح مهارتامتیاز
سطح مهارت NOC A۱۰ امتیاز
سطح مهارت NOC B۸ امتیاز
سطح مهارت NOC Cامتیاز ندارد
سطح مهارت NOC Dامتیاز ندارد

· نوع NOC ( بر اساس اولین رقم کد NOC)

نوع NOCامتیاز
NOC نوع ۰، ۱، ۲، ۳ یا ۹۱۰ امتیاز
NOC نوع ۴، ۵، ۶، ۷ یا ۸امتیاز

· دستمزد

میزان دستمزدامتیاز
۴۰ دلار کانادا در ساعت یا بیشتر۱۰ امتیاز
۲۰ دلار کانادا تا ۳۹.۹۹ دلار کانادا در ساعت۵ امتیاز
کمتر از ۲۰ دلار کانادا در ساعت۰ امتیاز

· طول تجربه کاری کانادا

بازه تجربه کاناداییامتیاز
۱۲ ماه یا بیشتر۴ امتیاز
کمتر از ۱۲ ماه۰ امتیاز

· تجربه کاری کانادا و سطح مهارت NOC

سطح مهارتامتیاز
سطح مهارت NOC A۳ امتیاز
سطح مهارت NOC B۰ امتیاز
سطح مهارت NOC Cامتیاز ندارد
سطح مهارت NOC Dامتیاز ندارد

· تجربه کاری کانادا و سابقه درآمد

سابقه در‌امدامتیاز
۴۰۰۰۰ دلار کانادا یا بیشتر در یک سال۳ امتیاز
کمتر از ۴۰۰۰۰ دلار کانادا در یک سالامتیاز ندارد

· بالاترین سطح تحصیلات

سطح تحصیلاتامتیاز
دکتری۱۰ امتیاز
کارشناسی ارشد۸ امتیاز
لیسانس یا معادل آن۶ امتیاز
دیپلم کالج یا گواهی تجارت۵ امتیاز
کمتر از مدرک کالج یا تجارت۰ امتیاز

· رشته تحصیلی

رشته تحصیلیامتیاز
مهندسی۱۰ امتیاز
مراقبت های بهداشتی۱۰ امتیاز
ریاضی و علوم کامپیوتر۹ امتیاز
تجارت و مدیریت۷ امتیاز
معاملات۷ امتیاز
اجتماعی، حقوقی، آموزشی و علمی۶ امتیاز
هنر و علوم انسانی۵ امتیاز

· تجربه تحصیل در کانادا

تعداد مدرک تحصیلیامتیاز
بیش از یک مدرک کانادایی۱۰ امتیاز
یک مدرک کانادایی۵ امتیاز

· توانایی زبان رسمی

سطح ز بانامتیاز
CLB9 یا بالاتر۱۰ امتیاز
CLB8۶ امتیاز
CLB7۴ امتیاز
CLB6 یا کمتر۰ امتیاز

· آشنایی با زبان های رسمی

تعداد زبان‌های رسمیامتیاز
۲ زبان رسمی۱۰ امتیاز
۱ زبان رسمی۵ امتیاز

· مهاجرت منطقه‌ای – محل پیشنهاد کار

محلامتیاز
خارج از منطقه تورنتو بزرگ (GTA)۱۰ امتیاز
داخل GTA۶ امتیاز

· مهاجرت منطقه‌ای و محل تحصیل

محلامتیاز
خارج از GTA۱۰ امتیاز
داخل GTA۶ امتیاز

· اولویت‌های استراتژیک (برای رفع نیازهای فوری بازار کار)

اگر مطابق OINP تعیین شده باشد، ۱۰ امتیاز خواهید گرفت.

یکی از اولویت‌های استراتژیک OINP، پایلوت مهاجرت منطقه‌ای است. برای کسب ۱۰ امتیاز، پیشنهاد شغلی باید از سوی کارفرمایی واقع در یکی از جوامع آزمایشی زیر باشد :

ü چتم-کنت

ü شهرهای Belleville و Quinte West

ü شهر کورنوال

دریافت پذیرش جریان دانشجوی بین المللی ایالت انتاریو
دریافت پذیرش جریان دانشجوی بین المللی ایالت انتاریو
نحوه درخواست برای جریان دانشجوی بین المللی انتاریو

برای درک بهتر فرآیند، در زیر فهرستی از مراحل مربوط به اخذ اقامت دائم از طریق جریان دانشجویی بین المللی (IS) آورده شده است. نامزدها باید:

  1. یک نمایه درپورتال فایل الکترونیکی OINP ایجاد کنید.
  2. یک ابراز علاقه برای جریان IS ثبت کنید.
  3. پس از دریافت دعوت نامه برای درخواست، با ارسال درخواست خود از طریق پورتال الکترونیکی OINP (پر کردن فرم ها و بارگذاری مدارک مورد نیاز) ظرف مدت ۱۴ روز به جریان IS اقدام کنید.
  4. برای اقامت دائم به دولت فدرال (IRCC) ظرف ۶ ماه پس از دریافت نامزدی ) پس از بررسی درخواست OINP) درخواست دهید. کاندیداها باید روی کاغذ به IRCC درخواست دهند و نامه تایید نامزدی و گواهی نامزدی دریافت شده از OINP را شامل شوند.
درخواست برای جریان دانشجوی بین المللی انتاریو
درخواست برای جریان دانشجوی بین المللی انتاریو
مدارک پشتیبانی مورد نیاز جریان دانشجویی بین‌المللی انتاریو
  • تمام مدارک مورد نیاز باید به صورت آنلاین آپلود شوند، و برای انجام این کار باید یک نمایه درپورتال فایل الکترونیکی OINP ایجاد کنید
  • برایقصد اقامت در انتاریو ، باید تمام روابطی را که با استان دارید، از جمله خانواده، دوستان، تحصیلات قبلی، تجربه کاری قبلی یا فعلی، بازدید قبلی و غیره فهرست کنید. به یاد داشته باشید که هر سندی را که می تواند ادعاها را پشتیبانی کند اضافه کنید. شما در حال ساختن
    اگر هیچ یک از روابط ذکر شده در بالا را ندارید، توصیه می کنیم در نامه خود در مورد موضوعات زیر صحبت کنید:
  • در مورد پیشنهاد شغلی فعلی خود و صنعتی که در آن کار می کنید صحبت کنید و سپس اطلاعاتی در مورد چشم انداز خط کاری خود در انتاریو اضافه کنید.
  • در مورد انتاریو به طور کلی صحبت کنید، آنچه در آن دوست دارید (آب و هوا، جشنواره‌ها و غیره) و اینکه چگونه می توانید بدون هیچ مشکلی در آنجا ساکن شوید.

به طور خلاصه، شما باید ثابت کنید که تحقیقات خود را انجام داده اید و در مورد استان ها یا مناطق دیگر صحبت نکنید.

مدارک پشتیبانی مورد نیاز جریان دانشجویی بین‌المللی انتاریو
مدارک پشتیبانی مورد نیاز جریان دانشجویی بین‌المللی انتاریو
هزینه‌ی درخواست جریان دانشجوی بین المللی انتاریو
  • هزینه این جریان بسیار گران است، و گران‌ترین جریان در سایر برنامه‌های نامزد استانی است. این مبلغ ۱۵۰۰ دلار کانادا تعیین شده است . فقط با کارت اعتباری یا بدهی (ویزا یا مسترکارت) قابل پرداخت است.هزینه‌های درخواست تنها در صورتی قابل استرداد است که پردازش درخواست شروع نشده باشد، یا (i) اگر متقاضی درخواست خود را قبل از شروع پردازش پس بگیرد، یا (ii) اگر درخواست به عنوان ناقص توسط OINP رد شود.
هزینه‌ی درخواست جریان دانشجوی بین المللی انتاریو
هزینه‌ی درخواست جریان دانشجوی بین المللی انتاریو
زمان پردازش جریان دانشجویی بین‌المللی انتاریو

از ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲، زمان‌های پردازش درخواست جریان دانشجویی بین‌المللی بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز تخمین زده می‌شود . با این حال، برخی از برنامه‌ها در صورت پیچیده‌تر بودن یا نیاز به اسناد و/یا اطلاعات بیشتر، ممکن است به زمان بیشتری برای پردازش نیاز داشته باشند.

زمان پردازش جریان دانشجویی بین‌المللی انتاریو
زمان پردازش جریان دانشجویی بین‌المللی انتاریو
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

دسته کسب و کار

دسته کسب و کار برای کسانی است که مایل به راه اندازی یک کسب و کار یا خرید یک کسب و کار موجود در انتاریو هستند. در حال حاضر تنها یک جریان تحت رده کسب و کار وجود دارد (جریان کارآفرین).

هزینه درخواست

۳۵۰۰ دلار کانادا

زمان پردازش

نامشخص

ارزیابی EOI

کمتر از ۳۰ روز

کاربرد

بستگی به پیچیدگی برنامه دارد.

حداقل شرایط مورد پذیرش مهاجرت به انتاریو

برای مهاجرت به انتاریو کانادا، نیاز است تا حداقل شرایط لازم را داشته باشید. مشاوران آرتا جابز در ادامه شما را راهنمایی خواهند کرد.

  • باید تجربه تجاری ۲۴ ماهه در ۶۰ ماه گذشته داشته باشد
  • اگر کسب و کار در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) واقع شود، باید دارایی خالص ۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا باشد یا اگر کسب و کار خارج از GTA قرار دارد، ۴۰۰،۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود.
  • اگر کسب و کار در GTA قرار دارد باید حداقل ۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا سرمایه گذاری شخصی داشته باشید یا اگر کسب و کار خارج از GTA قرار دارد ۲۰۰۰۰۰ دلار کانادا
  • باید حداقل یک سوم از حقوق صاحبان سهام را در تجارت کنترل کند.
  • باید فعالانه در مدیریت کسب و کار شرکت داشته باشد
  • هدف اصلی سرمایه گذاری باید کسب سود باشد
  • اگر کسب و کار در GTA باشد، باید حداقل دو شغل تمام وقت دائمی برای شهروندان کانادایی یا ساکنان دائم ایجاد کند، یا اگر کسب و کار خارج از GTA باشد، یک شغل تمام وقت دائمی ایجاد کند. اگر کسب و کار در بخش اطلاعات و ارتباطات یا بخش ارتباطات دیجیتال باشد، صرف نظر از مکان، تنها یک شغل تمام وقت مورد نیاز است.
  • اگر در حال خرید یک کسب و کار موجود هستید، باید شرایط اضافی را برآورده کنید.
شرایط قابل قبول اخذ مهاجرت به انتاریو
شرایط قابل قبول اخذ مهاجرت به انتاریو

درخواست مهاجرت به انتاریو از طریق دسته کسب و کار

ابتدا باید با تماس با OINP از طریق ایمیل، یک ابراز علاقه (EOI) ارسال کنید و یک کپی از فرم ثبت نام را درخواست کنید. از شما خواسته می‌شود که فرم را تکمیل کرده و آن را با ایمیل ارسال کنید.

سپس در یک استخر قرار می‌گیرید و در مقابل سایر نامزدها رتبه بندی می‌شوید. انتاریو به طور مرتب قرعه‌کشی‌هایی را برگزار می‌کند که در آن از کاندیداهای دارای بالاترین رتبه دعوت می‌شود تا از طریق پورتال الکترونیکی OINP درخواست خود را به جریان کارآفرین ارسال کنند.

همچنین باید یک فروشنده واجد شرایط استخدام کنید تا ارزش خالص شخصی و انباشت قانونی وجوه شما را بررسی کند.

درخواست مهاجرت به انتاریو از طریق دسته کسب و کار
درخواست مهاجرت به انتاریو از طریق دسته کسب و کار

بررسی جریان کارافرین انتاریو

به کارآفرینان بین‌المللی مقیم خارج از کانادا که می‌خواهند پول خود را در انتاریو سرمایه‌گذاری کنند اختصاص داده شده است. پس از دریافت نامزدی تحت جریان کارآفرین، نامزدها‌ می‌توانند برای اقامت دائم به دولت فدرال کانادا درخواست دهند.

بررسی جریان کارافرین انتاریو
بررسی جریان کارافرین انتاریو

این جریان با اکسپرس اینتری همسو نیست ، به این معنی که داوطلبان نمی توانند از میانگین زمان پردازش شش ماهه اکسپرس اینتری استفاده کنند. زمان پردازش برنامه‌های نامزد استانی معمولا طولانی تر است و حداقل یک سال طول‌ می‌کشد. جریان کارآفرین حداقل شرایط واجد شرایط بودن را دارد، با این حال، انتاریو اعلان‌های علاقه (دعوت نامه برای درخواست) ارسال نمی‌کند. برای هر نامزدی که این حداقل معیارها را داشته باشد. هر داوطلب در هنگام ورود به سامانه دارای امتیاز (تا ۲۰۰) است که به عوامل متعددی بستگی دارد. در واقع، انتاریو قرعه‌کشی‌های دوره‌ای کارآفرین را انجام‌ می‌دهد و هر قرعه‌کشی حداقل امتیاز آستانه خود را دارد و از همه کاندیداهایی که نمرات بالاتر یا مساوی از آستانه قرعه کشی دارند، دعوت به درخواست‌ می‌شوند.

جریان کارافرین انتاریو
جریان کارافرین انتاریو

شرایط پذیرش

با مشاوران آرتا جابز همراه شوید تا از شرایط پذیرش کارآفرین انتاریو از مجموعه برنامه نامزد استانی انتاریو آشنا شوید.

کسب‌وکارهای واجد شرایط

برای واجد شرایط بودن در جریان کارآفرین، سرمایه‌گذاری تجاری پیشنهادی باید شرایط عمومی واجد شرایط بودن زیر را داشته باشد:

  • هدف کسب و کار پیشنهادی باید کسب سود از درآمد فعال (به دست آمده) باشد نه درآمد غیرفعال (به دست نیاورده) از طریق فروش کالاها و/یا خدمات.
  • کسب و کار پیشنهادی باید با الزامات قانونی، نظارتی یا مجوزی فدرال، استانی یا شهری قابل اجرا که بر عملکرد آن حاکم است، مطابقت داشته باشد. این شامل قوانین کار انتاریو، از جمله استانداردهای استخدام، بهداشت و ایمنی و قوانین روابط کار، اما نه محدود به آن است.
  • کسب و کار پیشنهادی باید یک تجارت دائمی در انتاریو در نظر گرفته شود. مشاغل مبتنی بر پروژه یا فصلی واجد شرایط نیستند.
کسب‌وکارهای واجد شرایط جریان کارآفرین انتاریو
کسب‌وکارهای واجد شرایط جریان کارآفرین انتاریو
  • کسب و کار پیشنهادی باید همیشه محل کسب و کار در انتاریو داشته باشد.
  • سرمایه گذاران شخص ثالث باید یک بانک برنامه اول یا برنامه دوم یا یک سرمایه گذار نهادی باشند.

علاوه بر الزامات کلی بالا، سایر شرایط برای متقاضیانی که یک کسب و کار موجود را خریداری کرده یا خواهند خرید اعمال‌ می‌شود:

  • قبل از خرید کسب‌وکار، یک کسب‌وکار موجود باید در ۵ سال گذشته توسط همان مالک یا گروهی از مالکان در حال فعالیت بوده باشد.
  • خرید باید به طور کامل (۱۰۰ درصد) مالکیت را از مالک(های) قبلی به شما، شریک(های) تجاری شما (در صورت وجود) و یا سرمایه گذار(های) شخص ثالث شما (در صورت وجود) منتقل کند. این بدان معناست که مالک(های) قبلی نمی‌توانند هیچ سهمی از کسب و کار را حفظ کنند.
  • کسب و کار پیشنهادی نباید قبلاً متعلق به نامزدهای فعلی یا سابق جریان تجاری OINP باشد. این شامل هر کسی می‌شود که گواهی نامزدی تحت جریان کارآفرین یا مؤلفه سرمایه‌گذار فرصت‌های انتاریو دریافت کرده باشد.
کسب‌وکارهای موافق جریان کارآفرین انتاریو
کسب‌وکارهای موافق جریان کارآفرین انتاریو

کسب‌وکارهای غیر واجد شرایط

برخی از انواع مشاغل برای جریان کارآفرین واجد شرایط نیستند:

  • موارد زیر مشاغل واجد شرایط خارج از منطقه تورنتو بزرگ (GTA) نیستند:
  • بازیافت لاستیک
  • بازیافت ضایعات فلزی
  • رهن فروشان
  • شرکت‌های هلدینگ
  • خشکشویی ها
  • عملیات کارواش اتوماتیک
  • وام روز پرداخت و مشاغل مرتبط
  • و…

علاوه بر لیست بالا، موارد زیر نیز در داخل GTA واجد شرایط نیستند:

  • امتیازهای موجود در انتاریو (فرانسوی زبانان خارجی جدید که به انتاریو گسترش می‌یابند مجاز هستند)
  • پمپ بنزین ها
  • تخت و صبحانه
کسب‌وکارهای غیر واجد شرایط کارآفرین انتاریو
کسب‌وکارهای غیر واجد شرایط کارآفرین انتاریو

شریک تجاری

شما‌ می‌توانید با یک تاجر خارجی، یک شهروند کانادایی یا یک تاجر مقیم دائم شریک شوید. تحت «جریان کارآفرین»، تنها یک شریک تجاری ملی خارجی مجاز است. شریک تجاری خارجی شما نیز باید حداقل شرایط لازم را داشته باشد، زیرا آنها همچنین باید به طور جداگانه یک بیانیه علاقه ارسال کنند، به جریان درخواست دهند و هزینه ها را بپردازند.

شریک تجاری در جریان کارآفرین انتاریو
شریک تجاری در جریان کارآفرین انتاریو

حداقل شرایط واجد شرایط بودن و شبکه ۲۰۰ نقطه‌ای

همانطور که قبلاً گفته شد، رعایت حداقل شرایط واجد شرایط بودن لزوماً به این معنی نیست که شما یک اعلان علاقه دریافت خواهید کرد. از OINP هر قرعه کشی دارای حداقل امتیاز آستانه است و برای دریافت دعوت نامه برای درخواست باید امتیاز بالاتر یا مساوی از آستانه داشته باشید.

دریافت پذیرش جریان کارآفرین انتاریو
دریافت پذیرش جریان کارآفرین انتاریو

سه دسته وجود دارد که تحت آنها‌ می‌توانید امتیاز کسب کنید و هر دسته دارای فاکتورهای امتیازی است که در زیر به تفصیل توضیح داده شده است. به یاد داشته باشید که برای هر عاملی که مدعی امتیاز آن هستید، باید مدارک پشتیبان ارائه دهید تا ثابت کنید که معیارهای فاکتور را دارید.

دسته اول: طبقه بندی سرمایه انسانی

تجربه تجاریتعداد امتیازها بر اساس (i) تجربه مالکیت تجاری یا (۲) تجربه مدیریت ارشد شما در ۵ سال گذشته است.

 

برای واجد شرایط بودن در جریان کارآفرینی، حداقل ۲ سال تجربه تجاری الزامی است. این الزام در مورد شریک تجاری شما نیز صدق‌ می‌کند، اگر شریک تجاری دارید. شما نمی توانید هر دو تجربه تجاری (i) و (ii) را برای رسیدن به حداقل شرط واجد شرایط بودن ۲ سال جمع آوری کنید.

 

(i) تجربه مالکیت تجاری: شما باید حداقل ۱/۳ کسب و کار را داشته باشید. شما باید نشان دهید که نقش شما یک نقش فعال بوده است، به این معنی که شما شخصاً در عملیات روزمره کسب و کار شرکت داشته اید و مستقیماً در تصمیم گیری مشارکت داشته اید.

(ب) تجربه مدیریت ارشد: نقش شما باید شامل مسئولیت‌های تصمیم‌گیری ارشد در زمینه‌هایی مانند عملیات، فروش، مالی، بازاریابی، توزیع، منابع انسانی، تحقیق و توسعه و غیره باشد و باید کارهای روزمره را مدیریت کرده باشید. عملیات روزانه کسب و کار به طور کلی یا جزئی.

تجربه خاص گذشتهشما‌ می‌توانید بر اساس تجربه خاص گذشته خود در ۵ سال گذشته امتیاز بیشتری دریافت کنید (این عامل برای واجد شرایط بودن اجباری نیست). حداکثر امتیاز برای این فاکتور ۳۵ امتیاز است.

سه نوع تجربه خاص گذشته وجود دارد:
(۱) تجربه تجاری با رشد بالا: تجربه در کسب و کاری که حداقل ۲۰ درصد افزایش درآمد را در دو سال متوالی اخیر تجربه کرده است.
(ii) تجربه تجاری صادرات و تجارت: تجربه در تجارتی که حداقل ۲۰٪ از کل کالاها/خدمات را در دو سال گذشته به بازارهای خارجی صادر‌ می‌کند.
(iii) مهارت‌های قابل انتقال: تجربه مستقیم ( در همان صنعت و بخش مربوط به سه رقم اول کد NAICS پیشنهادی ) و/یا تجربه در صنایع مرتبط ( صنعت مشابهی که در یک خط تجاری مرتبط به عنوان کسب و کار پیشنهادی بر اساس کد NAICS پیشنهادی فعالیت‌ می‌کند ) در ۵ مورد آخر سال ها.

سطح تحصیلاتشما‌ می‌توانید بر اساس بالاترین سطح تحصیلات خود امتیاز بیشتری دریافت کنید )این فاکتور برای واجد شرایط بودن اجباری نیست) . حداکثر امتیاز برای این فاکتور ۱۰ امتیاز است.اگر اعتبار شما کانادایی نیست، باید توسط یک ارائه دهنده خدمات مجاز ECA (Educational Credential Assessment) ارزیابی شود.
توانایی زبانشما‌ می‌توانید بر اساس توانایی زبان خود به زبان فرانسوی یا انگلیسی امتیاز بیشتری دریافت کنید . حداکثر امتیاز برای این فاکتور ۱۰ امتیاز است.این فاکتور هنگام درخواست اجباری نیست، با این حال، شما و شریک تجاری شما (در صورت وجود) باید حداقل نمره CLB4 در هر یک از چهر مهارت زبانی (خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن) در زمان نامزدی کسب کنید.

در اینجا‌ می‌توانید درباره CLB (معیارهای زبان کانادایی) و ارائه دهندگان تست تایید شده بیشتر بیاموزید .

برنامه نامزد استانی انتاریو؛ جریان کارآفرین
برنامه نامزد استانی انتاریو؛ جریان کارآفرین

دسته دوم:‌ عوامل سرمایه گذاری

ارزش خالصشما‌ می‌توانید بر اساس کل دارایی خالص خود امتیاز دریافت کنید . حداکثر امتیاز برای این فاکتور ۱۵ امتیاز است.

حداقل دارایی خالص برای واجد شرایط بودن در جریان کارآفرین وجود دارد. شما و شریک تجاری شما (در صورت وجود)، هر کدام باید دارای ارزش خالص کل بالاتر از حداقل مورد نیاز باشند (برای اعداد به جدول زیر مراجعه کنید). حداقل مورد نیاز بستگی به این دارد که آیا سرمایه گذاری تجاری پیشنهادی در داخل یا خارج از منطقه تورنتو بزرگ (GTA) یا در بخش ICT/ارتباطات دیجیتال (داخل یا خارج از GTA) خواهد بود.

دارایی خالص شخصی شما باید به طور قانونی به دست آید و قابل تأیید باشد (مثلاً اثبات مالکیت هر دارایی املاک و مستغلات و مالکیت تجاری). دارایی خالص شخصی شما شامل تمام دارایی‌های شما و همسر یا شریک قانونی شماست، منهای هر گونه بدهی از جمله وام مسکن و بدهی‌های شخصی.

در صورت دعوت، شما و شریک تجاری شما (در صورت وجود)، ملزم به ارائه شواهدی مبنی بر دارایی خالص اعلام شده خود و همچنین انباشت قانونی وجوه با استفاده از یک فروشنده واجد شرایط (با هزینه‌های خود) خواهید بود:

  • Grant Thornton LLP
  • KPMG LLP
  • MNP LLP

 

مبلغ سرمایه‌گذاریشما‌ می‌توانید بر اساس کل مبلغ سرمایه گذاری شخصی که در کسب و کار پیشنهادی شما انجام‌ می‌شود، امتیاز دریافت کنید. حداقل سرمایه گذاری شخصی واجد شرایط باید از ارزش خالص شخصی شما مشتق شود. حداکثر امتیاز برای این فاکتور ۲۵ امتیاز است.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای واجد شرایط بودن در جریان کارآفرین وجود دارد. شما و شریک تجاری شما (در صورت وجود)، هر یک باید مبلغی بالاتر از حداقل مورد نیاز سرمایه گذاری کنید (برای اعداد به جدول زیر مراجعه کنید). حداقل مورد نیاز بستگی به این دارد که آیا سرمایه گذاری تجاری پیشنهادی در داخل یا خارج از منطقه تورنتو بزرگ (GTA) یا در بخش ICT/ارتباطات دیجیتال (داخل یا خارج از GTA) خواهد بود.

شما باید حداقل ۱/۳ از سهام در تجارت را کنترل کنید. اگر شریک تجاری دارید، آنها نیز ملزم به کنترل حداقل ۱/۳ از حقوق صاحبان سهام در تجارت هستند.

برای اینکه یک سرمایه گذاری واجد شرایط در نظر گرفته شود، هزینه باید برای ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار جدید یا خرید، بهبود و راه اندازی یک کسب و کار موجود ضروری باشد.

نمونه هایی از هزینه‌های سرمایه گذاری واجد شرایط عبارتند از:

  • خرید دارایی‌های تجاری موجود (از جمله موجودی) یا حقوق صاحبان سهام،
  • خرید تجهیزات جدید،
  • راه اندازی یا موجودی جدید مرتبط با طرح بهبود/توسعه،
  • بهبود اجاره نامه، و
  • هزینه‌های بازاریابی جدید

پول نقد، معادل‌های نقدی، سرمایه در گردش، یا پرداخت‌های دستمزدی که به خودتان یا اعضای خانواده‌تان پرداخت می‌شود، سرمایه‌گذاری واجد شرایط محسوب نمی‌شود.

علاوه بر این، اگر در حال خرید یک کسب و کار موجود هستید:

  • شما باید حداقل ۱۰ درصد از سرمایه گذاری خود را برای بهبود/توسعه کسب و کار اختصاص دهید.
  • بهبود/توسعه شامل هزینه‌های عملیاتی منظم مانند موجودی مکرر، دستمزد، اجاره، آب و برق، یا حفظ همان سطوح هزینه‌های بازاریابی یا تبلیغات، هزینه‌های قانونی یا حرفه‌ای، مجوزهای تجاری و غیره نمی‌شود.

اگر قبلاً در سال گذشته در انتاریو سرمایه گذاری کرده اید، OINP ممکن است آن را به عنوان بخشی از درخواست شما برای جریان کارآفرین در نظر بگیرد. با این حال، هیچ تضمینی برای تایید درخواست شما وجود ندارد.

بازدیدهای مربوط به کسب و کارشما‌ می‌توانید بر اساس بازدیدهای مربوط به کسب و کار از انتاریو در سال گذشته امتیاز دریافت کنید. حداکثر امتیاز برای این فاکتور شش امتیاز است.

 

این عامل شرط واجد شرایط بودن برای واجد شرایط بودن در جریان کارآفرین نیست، مگر اینکه یک کسب و کار موجود را خریداری کرده باشید یا در حال خرید آن هستید. حتماً یک بازدید تجاری انجام داده‌اید تا مورد بررسی قرار گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *