دسته بندی نشده

دولت کبک و برنامه‌های مهاجرت کارآفرین و خوداشتغالی

دولت کبک و برنامه‌های مهاجرت کارآفرین و خوداشتغالی

در این خبر، مشاوران آرتا جابز به یکی از جدیدترین اتفاقات کشور کانادا، یعنی حذف افراد غیر فرانسوی زبان از برنامه‌های مهاجرت‌ کارآفرین و خود اشتغالی توسط دولت کبک پرداخته‌اند.

طی اخبار و اتفاقات اخیر، تغییراتی در برنامه‌های مهاجرتی کبک به وجود آمده است. یکی از این تغییرات حذف افراد غیرفرانکوفون را از برنامه‌‌های مهاجرت کارآفرین و خوداشتغالی توسط دولت کبک می‌باشد.

جریان خود اشتغالی کبک

کبک از ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ پذیرش درخواست‌های کسانی را که فرانسوی صحبت نمی‌کنند برای یکی از جریان‌های برنامه کارآفرینی کبک (QEP) و برنامه خوداشتغالی کبک (QSP) متوقف می‌کند. جریان تحت تأثیر QEP برای کاندیداهایی است که از یک شتاب دهنده کسب و کار، یک مرکز رشد کسب و کار یا یک مرکز کارآفرینی دانشگاهی حمایت‌ می‌شوند و مایل به افتتاح و مدیریت کسب و کار در کبک هستند. این برنامه‌ها غیرفعال یا متوقف‌ نمی‌شوند. استان فرانسوی زبان به سادگی برنامه‌‌های کاربردی را برای کسانی که فرانسوی زبان نیستند خاموش‌ می‌کند.

جریان خود اشتغالی کبک
جریان خود اشتغالی کبک

به وجود آوردن شانس پذیرش

داوطلبانی که مایل به درخواست برای این برنامه‌‌های مهاجرتی هستند، از چهارشنبه هفته آخر سال جاری، باید تسلط سطح ۷ به زبان فرانسه را مطابق با Échelle Québécoise des Niveaux de Compétence en Français des Personnes Immigrantes Adultes نشان دهند. سیستم صلاحیت زبان فرانسه برای مهاجران بزرگسال هیچ محدودیتی برای تعداد داوطلبانی که‌ می‌توانند از طریق برنامه هایی که تسلط بر زبان فرانسه را نشان‌ می‌دهند، درخواست دهند، در نظر نگرفته است.

تغییرات جریان کارافرین کبک

جریان دوم QEP، جریانی که برای کارآفرینانی است که می‌خواهند کسب‌وکاری را که ایجاد کرده‌اند با حداقل ۲۵ درصد سهام دارای حق رأی یا حداقل ۵۱ درصد از کل سهام شرکت راه‌اندازی کنند، در حال حاضر بسته شده است. و با این اعلامیه به عنوان آخرین اعلامیه، کریستین فرشت، وزیر مهاجرت کبک، هرچند به طور موقت، در را به روی QEP برای افراد غیر فرانسوی‌زبان می‌بندد.

تغییرات جریان کارافرین کبک
تغییرات جریان کارافرین کبک

هدف تغییرات جدید کبک

Fréchette  در بیانیه‌ای به زبان فرانسوی اعلام کرد که ایالت کبک این اقدامات را برای اولویت دادن به مهاجرت اقتصادی فرانسوی زبان انجام‌ می‌دهد. به همین دلیل است که تنها افرادی که به زبان فرانسه تسلط دارند‌ می‌توانند درخواست‌‌های خود را برای این دو برنامه برای کارآفرینان و کارگران خوداشتغال در سال ۲۰۲۳ ارسال کنند.

با این تصمیم، کبک برای تضمین بقا و سرزندگی زبان فرانسوی و در عین حال کمک به مهاجران برای ادغام در جامعه کبکی اقدام‌ می‌کند.

این سرکوب مهاجرت افراد انگلیسی زبان به کبک تقریباً سه هفته پس از سخنرانی فرانسوا لگو، نخست‌وزیر کبک برای افتتاح چهل و سومین جلسه مجلس ملی کبک صورت می‌گیرد. Legault  در آن به صراحت اعلام کرد که توقف کاهش استفاده از زبان فرانسه در استان یکی از اولویت‌‌های اصلی او است و او مهاجرت فرانسوی زبان را برای دستیابی به این هدف حیاتی‌ می‌داند.

Legault می‌گوید تمام مهاجرت‌های اقتصادی به کبک تا سال ۲۰۲۶ فرانسه زبان خواهد بود

تا سال ۲۰۲۶، همه مهاجران اقتصادی به این ایالت کانادا باید تحت نظر Legault فرانسوی زبان باشند. لگو در روزنامه Le Soleil به زبان فرانسه‌ می‌گوید: «دولت‌‌های حزب کبک و حزب لیبرال قبلی پذیرفتند که ۵۰ درصد (مهاجران اقتصادی به کبک) فرانسوی صحبت کنند. ایالت کبک در مقوله‌های مهاجرت اقتصادی موفق شده است که آن را به ۸۰ درصد رسانده و باید به ۱۰۰ درصد رسید.»

مطمئناً با افزایش مهاجرت به این استان، مونترال کمتر زبان فرانسه می‌شود. در دو دهه گذشته، نسبت افرادی که فرانسوی صحبت‌ می‌کنند در جزیره مونترال از ۵۴ درصد به ۴۸ درصد کاهش یافته است، و این مربوط به نخست وزیر کبک است.

داده‌‌های مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان‌ می‌دهد که در ۹ ماه اول سال جاری، مهاجرت اقتصادی تقریباً ۶۵.۱ درصد از کل مهاجرت به کبک را به خود اختصاص داده است. کبک از طریق برنامه‌های کلاس تجربه کانادا (CEC)، مراقبت‌کننده، و کارگران ماهر و همچنین برنامه‌های اقتصادی کارآفرین، سرمایه‌گذار و خوداشتغال، از ۳۴۱۶۵ مقیم دائم جدید در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ استقبال کرد.

اگرچه کبک به خوبی در مسیر دریافت ۶۹۹۸۷ ساکن دائمی جدید در سال جاری قرار دارد زیرا این کاهش مهاجرت در سال اول همه‌گیری کووید-۱۹ را جبران می‌کند، وزیر مهاجرت استان و Legault تصریح کرده‌اند که آنها را افزایش نمی‌دهند. هدف مهاجرت استانی بسیار بالاتر از ۵۰۰۰۰ فعلی است.

پذیرش فرانسوی زبان‌ها تا سال 2026!
پذیرش فرانسوی زبان‌ها تا سال ۲۰۲۶!
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر، به این فکر می‌کند که کبک نمی‌تواند مهاجران بیشتری را ادغام کند!

فریشت پس از انتخابات استانی به زبان فرانسوی در توییتی نوشت: «این بر عهده کبک است که اهداف خود را برای مهاجرت دائمی تعیین کند. به دلیل ظرفیت این ایالت برای استقبال، ارائه خدمات فرانسوی زبان و ادغام آنها، حد بالایی حدود ۵۰۰۰۰ (ساکنان دائمی جدید) در زمان جاری است. وزیر مهاجرت استان فرانسوی زبان اظهار داشت که کبک در حال حاضر به نسبت ایالات متحده یا فرانسه از مهاجران بیشتری استقبال‌ می‌کند. فریشت در توییتی نوشت: «موضع ما ثابت مانده است: برای حفاظت از زبان فرانسوی به کنترل بیشتری بر مهاجرت نیاز داریم.

در آن توئیت  که توسط Legault بدون توضیح اضافی بازنشر شد،  وزیر مهاجرت این ایالت نوشت که به گفتگو با وزیر مهاجرت فدرال شان فریزر ادامه خواهد داد. در برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵، اتاوا ۴۶۵۰۰۰ مقیم دائم جدید در سال ۲۰۲۳، ۴۸۵۰۰۰ مقیم دائم جدید در سال ۲۰۲۴ و ۵۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۵ را هدف قرار داده است.این در مجموع ۱.۴۵ میلیون مهاجر به کانادا در سه سال آینده است.

بر اساس یک توافق استانی-فدرال، سهم سالانه کبک از ساکنان دائم جدید برابر با نفوذ جمعیتی آن در کانادا است. از آنجایی که این استان ۲۳ درصد جمعیت کشور را دارد، هدف مهاجرت ملی ۴۶۵۰۰۰ ساکن دائم جدید به این معنی است که کبک‌ می‌تواند تا ۱۰۶۹۵۰ اقامت دائم جدید را در سال آینده بپذیرد.

عدم توانایی کبک در ادغام مهاجران
عدم توانایی کبک در ادغام مهاجران

کبک با رقمی بیش از ۵۰۰۰۰ نفر، دارای خط مهاجرت است

تا سال ۲۰۲۵، این تعداد به ۱۱۵۰۰۰ افزایش خواهد یافت. اما دولت CAQ Legault در مخالفت خود با این سطح از مهاجرت به استان ثابت قدم است، زیرا کبک توانایی ادغام هر سال تعداد زیادی از تازه واردان را در جامعه کبکی ندارد. این در حالی است که نخست وزیر جاستین ترودو مخالف است.

بر اساس گزارش‌ها، نخست وزیر به Presse Canadienne گفت: «کبک در حال حاضر به طور کامل قادر به پذیرایی از ۱۱۲۰۰۰ مهاجر در سال است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *