اخبار مهاجرت به کانادا, دسته بندی نشده, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

جدیدترین اخبار کاریابی کانادا

در این پست مشاوران آرتا جابز به جدیدترین جدیدترین اخبار کاریابی کانادا تا پایان مهرماه پرداخته‌اند.

جدیدترین اخبار فرصت‌های شغلی کانادا؛ مشاغل هدف اکسپرس انتری - کانادا به چند کارگر STEM نیاز دارد؟

مشاغل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) یکی از پنج دسته مشاغلی هستند که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از طریق قرعه کشی‌های رده محور اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۳ اولویت بندی می‌کند.

قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی اکسپرس اینتری اوایل امسال راه‌اندازی شد. اکسپرس انتری مهاجرانی را با شرایط خاص مانند تحصیلات، تجربه کاری یا مهارت‌های زبانی برای حمایت از نیازها و اولویت‌های اقتصادی شناسایی شده انتخاب می‌کند.

پس از جمع‌آوری بازخورد و پیشنهادات از طیف گسترده‌ای از ذینفعان و مردم، دولت فدرال پنج دسته شغلی اولویت‌دار را که شکاف‌های بازار کار را تجربه می‌کنند انتخاب کرد: مراقبت‌های بهداشتی، STEM، حمل‌ونقل، تجارت و کشاورزی/غذاهای کشاورزی.

قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته با قرعه‌کشی‌های استاندارد اکسپرس اینتری متفاوت است، زیرا بر داوطلبان با تجربه کاری خاص تأکید می‌کنند و اولویت‌بندی می‌کنند، در حالی که اکسپرس انتری استاندارد اساساً بر امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) داوطلب تمرکز دارد.

چرا STEM به عنوان یک دسته اکسپرس اینتری هدفمند انتخاب شد؟

در پایان سال ۲۰۲۲، Statistics Canada گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه شکافی در مهارت‌های مورد نیاز برای نیروی کار STEM کانادا وجود دارد. این شکاف در درجه اول به دلیل سطوح بالای بازنشستگی و تکنولوژی در حال تکامل و اتوماسیون مشاغل و زندگی روزمره است.

بخش هوش مصنوعی (AI) کانادا به سرعت در حال رشد است که باعث افزایش تقاضا برای کارگران فناوری شده است. کانادا به دلیل رقابت جهانی خود در نوآوری، اجرا و سرمایه گذاری بر اساس شاخص جهانی هوش مصنوعی در رتبه چهارم قرار گرفت.

یکی از بزرگترین نقاط قوت کانادا توانایی آن در جذب استعدادهاست. این دور انتخاب جدید مبتنی بر طبقه بندی مبتنی بر STEM از بخش علم و فناوری ما و نیروی کار آن حمایت خواهد کرد، با جذب بیشتر استعدادهای ماهری که شرکت‌ها برای هدایت نوآوری و تحقق پتانسیل رشد خود به آن نیاز دارند. وزیر نوآوری، علم و صنعت، زمانی که IRCC اولین قرعه کشی مبتنی بر طبقه بندی STEM را اعلام کرد.

وزیر شامپاین افزود: “کانادا با ترکیب توانایی بی نظیر خود در جذب استعدادها و ظرفیت نوآورانه کارآفرینان خود، بهترین مکان در جهان برای راه اندازی و توسعه یک شرکت فناوری است.”

کانادا به چند کارگر STEM نیاز دارد؟

کانادا به چند کارگر STEM نیاز دارد؟

استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) ابزاری به نام سیستم پیش بینی شغلی کانادا (COPS) را اجرا می‌کند. COPS اطلاعاتی در مورد چشم انداز شغلی برای مشاغل مختلف ارائه می‌دهد و تعداد فرصت‌های شغلی پیش بینی شده در یک حرفه خاص را در دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ محاسبه می‌کند.

برخی از چشم انداز حرفه STEM عبارتند از:

  • مهندسان و طراحان نرم افزار: ۴۴۳۰۰ فرصت شغلی جدید
  • برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه‌های تعاملی: ۸۰۵۰۰ فرصت شغلی جدید
  • مهندسی عمران: ۲۶۱۰۰ فرصت شغلی جدید
  • مهندسی مکانیک: ۱۲۷۰۰ فرصت شغلی جدید
  • مهندسی صنایع و تولید: ۳۸۰۰ فرصت شغلی جدید
  • مهندسی برق و الکترونیک: ۱۲۶۰۰ فرصت شغلی جدید
  • ریاضیدانان، آماردانان و آکچوئرها: ۴۶۰۰ فرصت شغلی جدید
  • مشاغل فنی در علوم فیزیکی: ۱۲۲۰۰ فرصت شغلی جدید

این ارقام نشان می‌دهد که کانادا به صدها هزار کارگر جدید و ماهر STEM برای پر کردن فرصت‌های شغلی آینده و رفع کمبود نیروی کار در این کشور نیاز دارد.

این چه فرصتی را برای مهاجران احتمالی به کانادا فراهم می‌کند؟

طبق گزارش اکسپرس انتری پایان سال ۲۰۲۲، سه شغل اصلی در میان دریافت‌کنندگان دعوتنامه برای درخواست (ITA) در سال ۲۰۲۲ همه در صنعت فناوری بودند. به طور خاص، مهندسان و طراحان نرم‌افزار، متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی و توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان سیستم‌های کامپیوتری رایج‌ترین مشاغل در میان نامزدهای دعوت شده برای درخواست از طریق Express Entry در سال ۲۰۲۲ بودند.

بنابراین، کارگران ماهر STEM که علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستند، ممکن است واجد شرایط باشند تا از طریق قرعه کشی اکسپرس انتری بر اساس دسته بندی برای کارگران STEM به این کشور بیایند. این کارگران ماهر به پر کردن شکاف‌های بازار کار و ایجاد بخش STEM در اقتصاد کانادا کمک می‌کنند و در عین حال مشاغل معنی‌داری در کانادا دارند.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا

جدیدترین اخبار فرصت‌های شغلی کانادا؛ افزایش فرصت‌های شغلی نوا اسکوشیا، در حرفه‌های مراقبت بهداشتی

نوا اسکوشیا در نظر دارد فرصت‌های مهاجرت را برای اتباع خارجی در حرفه‌های مراقبت‌های بهداشتی گسترش دهد

اولین بار در اواخر سپتامبر اعلام شد، برخی از اتباع خارجی به زودی می‌توانند از طریق گسترش یک جریان در برنامه محلی نامزد استانی (PNP) به نوا اسکوشیا مهاجرت کنند.

این حرکت مهاجرت به نوا اسکوشیا را برای دانشجویان بین المللی که می‌خواهند پیراپزشک و تکنسین داروسازی شوند، امکان پذیر می‌کند.

این تغییر که به طور مشترک توسط وزیر بهداشت نوا اسکوشیا، میشل تامپسون، و وزیر آموزش پیشرفته استان برایان ونگ اعلام شد، اعمال می‌شود زیرا نوا اسکوشیا قرار است جریان «فارغ التحصیلان بین‌المللی در تقاضا» (IGD) PNP خود را گسترش دهد.

PNP نوا اسکوشیا: جریان IGD

PNP‌ها( که در همه استان‌ها و قلمروهای کانادا به جز کبک و نوناووت فعالیت می‌کنند) به دولت‌های محلی اجازه می‌دهند تا نامزدهای مهاجرتی خاصی را (برای اقامت دائم (PR) در منطقه خود) که فکر می‌کنند بهترین کمک به آنها برای رفع شکاف‌های بازار کار محلی است، معرفی کنند.

قبل از این گسترش اخیر، فارغ التحصیلان بین المللی که به دنبال کار در مشاغل زیر هستند می‌توانند از طریق این جریان PNP به نوا اسکوشیا مهاجرت کنند.

  • دستیاران پرستار، دستور دهندگان، و همکاران خدمات بیمار (طبقه بندی شغل ملی ۲۰۲۱: ۳۳۱۰۲)
  • مربیان و دستیاران دوران کودکی (NOC 2021: 42202)
  • پیراپزشکان (NOC 2021، “شغل‌های پیراپزشکی”: ۳۲۱۰۲) و تکنسین‌های داروسازی (NOC 2021: 32124)

اکنون به لطف این اطلاعیه واجد شرایط هستند.

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت از طریق این جریان از PNP نوا اسکوشیا، نامزدهای علاقه مند باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • داشتن یک پیشنهاد کار دائمی تمام وقت از یک کارفرمای نوا اسکوشیا در یک شغل واجد شرایط
  • بین ۲۱ تا ۵۵ سال باشد
  • حداقل تحصیلات دبیرستانی را گذرانده باشند
  • یک دوره تحصیلی حداقل ۳۰ هفته ای (در سه سال گذشته) را گذرانده باشید*
  • داشتن گواهینامه‌های مناسب مورد نیاز برای شغل
  • داشتن مهارت زبان رسمی معادل سطح ۵ در معیار زبان کانادایی (CLB)
  • داشتن پول کافی برای اقامت دائم در نوا اسکوشیا

*حداقل نیمی از برنامه آموزشی واجد شرایط باید در نوا اسکوشیا تکمیل شده باشد.

درخواست مهاجرت از طریق جریان IGD PNP

در اینجا مراحل اساسی برای درخواست مهاجرت به این استان از طریق جریان IGD PNP آن آمده است:

  • مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید و درخواست تکمیل شده را در وب سایت دولت ارسال کنید
  • در صورت تایید، ظرف شش ماه پس از دریافت گواهی نامزدی استانی، مستقیماً با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای روابط عمومی درخواست دهید.
  • توجه: متقاضیان می‌توانند نامه پشتیبانی برای مجوز کار موقت از اداره مهاجرت نوا اسکوشیا (NSOI) درخواست کنند، که به آنها اجازه می‌دهد تا زمانی که درخواست آنها در حال بررسی است در نوا اسکوشیا بمانند.

به پیراپزشک و تکنسین داروخانه در نوا اسکوشیا نیازمندیم!

مدیر اجرایی انجمن داروسازی نوا اسکوشیا به CBC گفت که این استان “در چند سال آینده به حدود ۲۰۰ تکنسین داروخانه نیاز خواهد داشت.”

به گفته چاربل دانیل، مدیر عملیات ارائه دهنده خدمات آمبولانس Emergency Medical Care Inc، «۱۵۰ -تا- ۲۰۰ موقعیت بهیار اضافی می‌تواند برای دانشجویان بین المللی نیز در دسترس باشد.

فراتر از دو شغل اضافه شده به جریان IGD PNP نوا اسکوشیا، تقاضای قابل توجهی برای افراد شاغل وجود دارد که به دنبال کار در بسیاری از مشاغل مراقبت‌های بهداشتی در سراسر کانادا هستند. سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی نیز مورد تقاضا هستند

طبق آژانس کاریابی و شرکت مشاوره رندستاد، این سه شغل برتر مراقبت‌های بهداشتی مورد تقاضا در سراسر کانادا برای سال ۲۰۲۳ هستند:

  • پرستاران ثبت نام شده (NOC 2021: 31301)
  • کارگران پشتیبانی شخصی (NOC 2021: 44101)
  • دستیاران بهداشت و درمان ** (NOC 2021: 33102)

** همانطور که در بالا ذکر شد، دستیاران بهداشت و درمان به طور خاص واجد شرایط مهاجرت به نوا اسکوشیا از طریق جریان IGD هستند.

طبق گفته دولت کانادا، موارد زیر تعداد مورد انتظار ” فرصت‌های شغلی ” برای هر یک از مشاغل فوق را بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ نشان می‌دهد.

  • پرستاران ثبت نام شده (۱۵۵۴۰۰)
  • کارگران پشتیبانی شخصی (۳۴۵۰۰)
  • دستیاران مراقبت‌های بهداشتی (۱۹۱۰۰۰)

اعداد فوق نیاز به کارکنان صنعت مراقبت‌های بهداشتی بیشتری را در سراسر کانادا، از جمله در نوا اسکوشیا، تقویت می‌کند

آمدن به کانادا به عنوان یک کارمند مراقبت‌های بهداشتی

برای جذب بیشتر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، IRCC شروع به انجام قرعه کشی‌های اکسپرس اینتری بر اساس دسته بندی کرده است. اولین قرعه کشی در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳ انجام شد.

این قرعه کشی‌ها به طور خاص برای جذب نامزدهای مهاجرت کانادایی اجرا شد که می‌توانند به رفع برخی از مهم ترین چالش‌های بازار کار در این کشور کمک کنند.

برای سال ۲۰۲۳، IRCC ITAها را از طریق قرعه کشی‌های دسته بندی برای داوطلبان واجد شرایط و علاقه مندی که دارای تجربه کاری اخیر در یکی از پنج دسته شغلی مختلف هستند، صادر می‌کند. یکی از دسته بندی‌های امسال برای اتباع خارجی با تجربه کاری اخیر در حرفه‌های مراقبت‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

قرعه کشی اکسپرس اینتری مبتنی بر دسته. اعداد فوق نیاز به کارکنان صنعت مراقبت‌های بهداشتی بیشتری را در سراسر کانادا، از جمله در نوا اسکوشیا، تقویت می‌کند.برای جذب نامزدهای مهاجرت کانادایی اجرا شد که می‌توانند به رفع برخی از مهم ترین چالش‌های بازار کار در این کشور کمک کنند.

تاریخچه قرعه کشی مبتنی بر دسته مراقبت‌های بهداشتی

تا کنون در سال جاری، کانادا دو قرعه کشی اکسپرس اینتری مبتنی بر دسته مراقبت‌های بهداشتی را انجام داده است.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *