اخبار مهاجرت به کانادا, دسته بندی نشده, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

جدیدترین اخبار تحصیلی کانادا

در این پست مشاوران آرتا جابز به جدیدترین اخبار تحصیلی کانادا و تغییرات جدید آن تا پایان مهر ماه پرداخته‌اند.

اخبار تحصیلی کانادا؛ افزایش دانشجویان بین المللی

گسترش جذابیت کانادا به عنوان مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بسیار ملموس است. گزارش‌های منتشر شده از سوی CICNEWS و Globe and Mail نشان می‌دهند که تعداد درخواست‌های مجوز تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور به شدت افزایش یافته است. بر اساس پیش‌بینی‌ها، در سال ۲۰۲۳ ممکن است به بیش از ۶۰۰,۰۰۰ مجوز تحصیلی برسد، که این رقم به عنوان یک رکورد جدید تاریخی و چشمگیر شناخته می‌شود.

چندین عامل تاثیرگذار در این رشد چشمگیر معطوف به جذب دانشجویان بین‌المللی به کانادا هستند. ارائه دسترسی به آموزش معتبر و با کیفیت از جمله مهمترین عوامل این رشد است. همچنین، مزایای اقتصادی و اجتماعی فراوان کانادا نقش مهمی در این زمینه داشته‌اند. سیاست‌های مهاجرتی مؤثر این کشور نیز به تقویت جذب دانشجویان بین‌المللی کمک کرده‌اند. افزایش تعداد دانشجویان از کشورهای مختلف مانند نیجریه، نپال، غنا، ساحل عاج و گینه نمایانگر تنوع فراوانی از دانشجویان بین‌المللی در کانادا را نمایان می‌کند.

استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک به عنوان مقاصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شوند، اما به دلیل نگرانی‌های مرتبط با مسکن و هزینه‌های زندگی، بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند به استان‌های دیگری از کانادا مهاجرت کنند که شهریه و هزینه‌های زندگی کمتری داشته باشند.

داده‌های منتشر شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می‌دهند که کانادا با شوق و شتاب منتظر دانشجویان بین‌المللی است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا فرصت‌های آموزشی برای این دسته از دانشجویان را فراهم آورد. این رشد چشمگیر در تعداد دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۲۳ نیز پیش‌بینی می‌شود و کانادا به عنوان یک مقصد برجسته برای تحصیل بین‌المللی تأکید می‌کند.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا

اخبار تحصیلی کانادا؛ افزایش شهریه و تغییرات دیگر برای دانشجویان بین المللی در کبک

در سال ۲۰۲۴، کبک تغییراتی را در سیستم آموزشی پس از متوسطه اجرا خواهد کرد که برخی معتقدند “تاثیر مستقیم [بر توانایی کبک] برای جذب و حفظ بهترین استعدادها خواهد داشت.”

گزارش‌های اخیر از چندین رسانه، قصد کبک را تأیید می‌کند، که از سال ۲۰۲۴ برای اجرای چندین تغییر در سیستم آموزش دبیرستان و همچنین برنامه‌های مهاجرتی مرتبط در سراسر تنها استان فرانسوی زبان کانادا شروع می‌شود.

هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان خارج از استانی که در هر یک از سه دانشگاه انگلیسی کبک تحصیل می‌کنند دو برابر می‌شود.

دانشجویان خارجی ورودی (و همچنین دانشجویان داخلی کانادایی از خارج از کبک) که در هر یک از سه دانشگاه انگلیسی استان (دانشگاه بیشاپ، مک گیل یا کنکوردیا) شرکت خواهند کرد، شهریه ای را پرداخت خواهند کرد که دو برابر نرخ فعلی از پاییز ۲۰۲۴ شروع می‌شود.

به گفته نخست وزیر فرانسوا لگو، افزایش شهریه آینده به عنوان “یک حرکت دیگر برای معکوس کردن کاهش زبان فرانسه در کبک” اجرا می‌شود، شهریه دانش آموزان خارج از استانی که در هر یک از سه مدرسه تعیین شده شرکت می‌کنند قرار است “از … ۸۹۹۲ دلار تا حدود ۱۷۰۰۰ دلار در سال.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش شهریه‌ها تنها پس از پاییز ۲۰۲۴ بر دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تاثیر می‌گذارد.

به گفته پاسکال دری، وزیر آموزش عالی کبک، این اقدام در تلاشی برای «تقویت بودجه دانشگاه‌های فرانسه و محافظت از زبان فرانسه» انجام می‌شود، اگرچه او می‌گوید کبک می‌داند که «افزایش… هزینه‌های تحصیل… باعث کاهش [می‌شود] در ثبت نام] در کنکوردیا، اسقف (و) مک گیل.

 

قوانین جدید مهاجرت، مهاجرت را برای دانشجویان فرانسوی تسریع خواهد کرد

کبک قرار است با افزودن یک گزینه سریع برای دانشجویان خارجی که فرانسوی زبان هستند و کسانی که تحصیلات خود را به زبان فرانسوی به پایان رسانده‌اند، مسیر مهاجرتی برنامه تجربی Québécoise (PEQ) را تغییر دهد. این تغییر به این معنی است که دانشجویان بین المللی واجد شرایط، به جای اینکه مجبور باشند «۱۲ تا ۱۸ ماه تجربه کاری(قبل از درخواست) برای گواهی منتهی به اقامت دائم کسب کنند، می‌توانند این درخواست را بلافاصله پس از اتمام تحصیلات خود ارائه دهند».

بنوا دوبرویل، کمیسر زبان فرانسه در کبک، خاطرنشان می‌کند که این تغییر به دلیل مشابهی انجام می‌شود که افزایش شهریه در پاییز آینده آغاز می‌شود. ما تصمیم گرفته‌ایم که دانش زبان فرانسه را عملاً برای همه برنامه‌های اقتصادی (مهاجرت) شرط کنیم… چرا که ما می‌خواهیم افرادی که در کبک زندگی می‌کنند به زبان فرانسوی ادغام شوند.»

 

تأثیر مورد انتظار این تغییرات بر دانشجویان بین المللی چیست؟

انتظار می‌رود این تغییرات در سیستم آموزش پس از دبیرستان کبک و مسیرهای مهاجرتی مرتبط، تأثیر قابل توجهی بر دانشجویان بین المللی داشته باشد. این به این دلیل است که اکثر دانشجویان بین المللی که به کانادا می‌آیند از کشورهایی می‌آیند که فرانسوی صحبت نمی کنند.

 

تاثیر افزایش شهریه

از زمانی که آنها وارد کانادا می‌شوند، دانشجویان بین المللی مقیم کبک که مقصدشان برای دانشگاه های انگلیسی است، اکنون با هزینه های شهریه ای روبرو می‌شوند که قبلاً برای کانادایی های داخلی به شدت سودمند بود.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا

اخبار تحصیلی کانادا؛ چگونه یک DLI معتبر را هنگامی که به دنبال تحصیل در کانادا هستید شناسایی کنید

اخیراً کالج شمالی مستقر در تیممینز انتاریو پذیرش ۵۰۴ دانشجوی بین‌المللی را که قبلاً پذیرفته شده بودند، تنها چند هفته قبل از شروع کلاس‌ها لغو کرد و بسیاری از دانشجویان را عصبانی، گیج و هزاران دلار از دست داد.

تورنتو استار گزارش داد که آدری پنر، رئیس و مدیر عامل کالج شمالی، این مشکل را به نرخ تایید بیشتر ویزا از سوی وزارت مهاجرت نسبت به آنچه که پیش‌بینی شده بود، نسبت می‌دهد، که منجر به وضعیت “اشتراک بیش از حد” در دانشگاه‌های آنها شد. کالج گفت که تعهدی نسبت به طرح مسکن دارد و پس از فارغ التحصیلی با اشتغال مرتبط است که قادر به انجام آن نخواهد بود.

پنر به ستاره گفت: «ما کاملاً آماده نبودیم که این افزایش تعداد را مدیریت کنیم.» شما به خوبی آگاه هستید که تعداد دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در کانادا هستند در حال افزایش است. بنابراین، تقاضای بسیار بالاتری وجود داشته است.»

در حالی که مواردی از این دست بسیار نادر است، به خصوص زمانی که نامه‌های پذیرش قانونی هستند، هنوز راه‌هایی وجود دارد که دانشجویان بین المللی بتوانند از خود در برابر تقلب یا اقدامات غیراخلاقی محافظت کنند.

در موسسه خود تحقیق کنید

هنگام درخواست برای تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ایده خوبی است که به طور کامل در مورد موسسه ای که برای آن درخواست می‌دهید تحقیق کنید. اولین چیز این است که اطمینان حاصل کنید که در لیست موسسات آموزشی تعیین شده (DLIs) پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) قرار دارد.

DLI یک موسسه آموزشی پس از متوسطه است که توسط دولت کانادا برای میزبانی از دانشجویان بین المللی تایید شده است. اگر در لیست نباشد، ممکن است واجد شرایط مجوز تحصیل نباشید.

هنگام انجام تحقیقات، مهم است که بررسی کنید آیا کالج شما بخشی از یک مشارکت دولتی- کالج خصوصی است و چه تعداد دانشجوی بین المللی در سال پذیرش می‌کنند. این به این دلیل است که در مورد دانشجویان کالج شمالی، آنها در برنامه‌هایی پذیرفته شدند که تحت مشارکت خصوصی-عمومی بین کالج شمالی و کالج فناوری پیورز در اسکاربورو قرار دارد. یک دستورالعمل اخیر از دولت انتاریو می‌گوید که تحت این توافقنامه‌ها و از پاییز ۲۰۲۳ شروع می‌شود، بیش از ۷۵۰۰ دانشجوی بین المللی نمی توانند بین تمام پردیس‌های مشارکتی پذیرش شوند.

عامل دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا برنامه تحصیلی در موسسه مورد نظر شما واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) است یا خیر. بسیاری از دانشجویانی که تحصیل در کانادا را انتخاب می‌کنند، این کار را انجام می‌دهند، زیرا قصد دارند پس از فارغ التحصیلی برای زندگی و کار در کانادا بمانند. اگر برنامه شما واجد شرایط PGWP نباشد، این بسیار دشوارتر می‌شود.

همچنین می‌توانید مستقیماً با مؤسسه تماس بگیرید و تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد حمایت از دانشجویان (مانند مسکن یا حمایت از سلامت روان)، میانگین تعداد پذیرش سالانه و هزینه‌های مورد انتظار زندگی در شهر (هم در داخل و هم خارج از دانشگاه) جمع‌آوری کنید. ). در صورت امکان، سعی کنید با یک انجمن فارغ التحصیلان تماس بگیرید و با یک دانشجوی سابق در مورد تجربیات آنها صحبت کنید.

واجد شرایط بودن PGWP

برای واجد شرایط بودن برای PGWP، باید از برنامه ای در DLI فارغ التحصیل شوید که حداقل هشت ماه طول می‌کشد، باید در طول سال تحصیلی برای هر سال برنامه خود یک دانشجوی تمام وقت باشید و یک ریز نمرات و یک مدرک رسمی دریافت کنید. نامه ای از DLI خود مبنی بر اینکه شما تمام شرایط لازم برای تکمیل برنامه تحصیلی خود را برآورده کرده‌اید.

PGWP تا سه سال معتبر است. این به شما امکان می‌دهد تا تجربه کاری در کانادا به دست آورید که درخواست آینده برای اقامت دائم را تقویت می‌کند.

چگونه به عنوان یک دانشجوی بین المللی از تقلب جلوگیری کنیم

مارک میلر، وزیر جدید مهاجرت کانادا گفته است که روند فعلی ویزای دانشجویان بین المللی در سراسر کانادا منجر به “چالش‌های یکپارچگی در سیستم” شده است. میلر در پاسخ می‌گوید، بخش او یک رویکرد جراحی برای از بین بردن این چالش‌ها اتخاذ خواهد کرد.

به عنوان مثال، در اوایل امسال، ۷۰۰ دانشجوی بین‌المللی هندی در کانادا به دنبال کشف این موضوع که نامه‌های پذیرش آنها به DLIs قانونی نیست، با اخراج مواجه شدند. IRCC اکنون هر مورد را جداگانه ارزیابی خواهد کرد.

دانشجویان بین المللی به ویژه در برابر کلاهبرداری و کلاهبرداری آسیب پذیر هستند. این به این دلیل است که آنها اغلب برای مدرسه و کار درخواست می‌دهند و سعی می‌کنند حتی قبل از اینکه پا به کانادا بگذارند مسکن پیدا کنند. این بدان معنی است که آنها باید به آژانس‌ها یا سایر کمک‌های خارجی اعتماد کنند.

دانشجویان هندی قربانی یک مشاور ارواح شدند. این زمانی است که شخصی که تظاهر می‌کند در درخواست‌های ویزا یا مدرسه کمک می‌کند و پس از پرداخت هزینه، ارتباط خود را قطع می‌کند و دانش‌آموز را با مدارک جعلی یا بدون مدرک می‌گذارد.

سایر کلاهبرداری‌ها شامل مسکن جعلی و پیشنهادهای شغلی است، اما راه‌هایی برای جلوگیری از این امر وجود دارد. بهترین خط دفاع پرسیدن هر چه بیشتر سوال است. اگر پیشنهاد خیلی خوب به نظر می‌رسد که درست باشد، احتمالاً همینطور است.

همچنین، دانشجویان بین‌المللی باید با دادن اطلاعات شخصی در پاسخ به تماس تلفنی، پیام متنی یا ایمیل ناخواسته مطمئن شوند که قربانی کلاهبرداری‌های فیشینگ نمی‌شوند.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *