اخبار مهاجرت به کانادا

اکسپرس اینتری – نتایج سومین قرعه کشی سال ۲۰۲۳

اینتری کارت

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در سومین قرعه‌کشی این هفته، ۳۶۰۰ دعوتنامه به افرادی که در زمینه شغل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند، صادر کرد. برای مشمول شدن در این دعوتنامه، کاندیداها باید حداقل امتیاز سیستم جامع انتخاب (CRS) برابر با ۴۳۱ را داشته باشند.

این قرعه‌کشی امروز، پس از دو قرعه‌کشی دیگر در این هفته انجام شد. قرعه‌کشی اول در تاریخ ۲۴ اکتبر به صورت اختصاصی برنامه نامزدی استانی برگزار شد و ۱۵۴۸ نفر را با حداقل امتیاز CRS 776 به درخواست دعوت کرد.

امتیاز CRS حداقل برای کاندیدایان برنامه نامزدی استانی معمولاً بالاتر از میانگین است زیرا کاندیداهای ورود اکسپرس که همچنین توسط یک استان نامزد شده‌اند، خودکار ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت می‌کنند.

قرعه‌کشی دوم در تاریخ ۲۵ اکتبر برگزار شد و ۳۰۰ نفر را با حداقل امتیاز CRS 486 به درخواست دعوت کرد که دارای توانایی صحبت به زبان فرانسه بودند.

خلاصه مجموعه قرعه‌کشی اکسپرس اینتری از ژوئن ۲۰۲۳

تاریخ نوع قرعه‌کشی تعداد دعوتنامه‌ها حداقل امتیاز CRS
۲۶ اکتبر شغل‌های بهداشتی ۳۶۰۰ ۴۳۱
۲۵ اکتبر توانایی صحبت به زبان فرانسه ۳۰۰ ۴۸۶
۲۴ اکتبر فقط برنامه نامزدی استانی ۱۵۴۸ ۷۷۶
۱۰ اکتبر همه برنامه‌ها ۳۷۲۵ ۵۰۰
۲۸ سپتامبر شغل‌ها و صنایع کشاورزی ۶۰۰ ۳۵۴
۲۷ سپتامبر توانایی صحبت به زبان فرانسه ۵۰۰ ۴۷۲
۲۶ سپتامبر همه برنامه‌ها ۳۰۰۰ ۵۰۴
۲۰ سپتامبر شغل‌های حمل و نقل ۱۰۰۰ ۴۳۵
۱۹ سپتامبر همه برنامه‌ها ۳۲۰۰ ۵۳۱
۱۵ اوت همه برنامه‌ها ۴۳۰۰ ۴۹۶
۳ اوت شغل‌های تجاری ۱۵۰۰ ۳۸۸
۲ اوت توانایی صحبت به زبان فرانسه ۸۰۰ ۴۳۵
۱ اوت همه برنامه‌ها ۲۰۰۰ ۵۱۷
۱۲ ژوئیه توانایی صحبت به زبان فرانسه ۳۸۰۰ ۳۷۵
۱۱ ژوئیه همه برنامه‌ها ۸۰۰ ۵۰۵
۷ ژوئیه توانایی صحبت به زبان فرانسه ۲۳۰۰ ۴۳۹
۶ ژوئیه شغل‌های بهداشتی ۱۵۰۰ ۴۶۳
۵ ژوئیه شغل‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی ۵۰۰ ۴۸۶
۴ ژوئیه همه برنامه‌ها ۷۰۰ ۵۱۱
۲۸ ژوئن شغل‌های بهداشتی ۵۰۰ ۴۷۶
۲۷ ژوئن همه برنامه‌ها ۴۳۰۰ ۴۸۶
۸ ژوئن همه برنامه‌ها ۴۸۰۰ ۴۸۶

از اول اکتبر امسال، افراد اکسپرس انتری دیگر نیاز به انجام یک معاینه پزشکی اولیه اقامتگاهی (IME) قبل از ارسال درخواست خود برای اقامت دائم در IRCC ندارند. معاینه هنوز یک الزام است، اما کاندیداها می‌توانند یک سند خالی را در فیلد آپلود سازنده پروفایل اکسپرس انتری ارسال کنند. IRCC دستورالعمل‌های بیشتری در مورد معاینه پزشکی شما بعداً ارسال خواهد کرد.

نتایج اکسپرس اینتری 2023
نتایج اکسپرس اینتری ۲۰۲۳

افرادی که قبلاً به عنوان بخشی از یک درخواست مختلف IRCC  یک معاینه پزشکی انجام داده‌اند یا از پیش در کانادا زندگی می‌کنند، نیاز به انجام دومین IME ندارند.

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری یک سامانه مدیریت درخواست است که برنامه فعال‌کننده کارگر فدرال، کلاس تجربه کانادایی و برنامه کارگران ماهر فدرال را نظارت می‌کند.

کاندیدایان در این برنامه‌ها با استفاده از سیستم جامع انتخاب (CRS) ارزیابی می‌شوند. این سیستم کاندیداها را بر اساس ویژگی‌های سرمایه انسانی‌شان مانند سن، توانایی زبان، سابقه کار، شغل و تحصیلات رتبه‌بندی می‌کند.

هر ویژگی به یک امتیاز اختصاص می‌یابد و هنگام ترکیب این امتیازها، تمام امتیازها تا حداکثر ممکن ۱۲۰۰ امتیاز جمع می‌شوند. کاندیداها به‌ندرت این امتیاز را کسب می‌کنند و اغلب حداقل امتیازهای برش CRS در بازه ۳۵۰-۵۵۰ (گاهی اوقات بیشتر، بسته به نوع قرعه‌کشی) قرار دارد. کاندیداهایی که امتیازهای بالاتری دارند، احتمالاً بیشترین امکان را برای دریافت دعوتنامه به درخواست اقامت دائم در IRCC دارند.

آشنایی با اکسپرس اینتری
آشنایی با اکسپرس اینتری

بخوانید: هر آنچه باید در مورد اکسپرس اینتری بدانید

نتایج سومین قرعه کشی اکسپرس اینتری ؛ انتخاب بر اساس چه دسته‌بندی‌هایی است؟

اردک به‌عنوان اصلی امسال، IRCC دسته‌های قرعه‌کشی را معرفی کرده است که امتیاز CRS عامل مهمی در صدور دعوتنامه‌ها نیست. یک قانون جدید که در ژوئن ۲۰۲۲ تصویب شده است، وزیر امور مهاجرت را به اختیار دعوت کاندیداها که نیاز اقتصادی کانادا را برطرف می‌کنند یا به ترویج زبان فرانسه خارج از کانادا کمک می‌کنند، مجوز دعوت می‌دهد.

بنابراین، در ماه مه سال گذشته، IRCC شش دسته قرعه‌کشی جدید برای کاندیداهای اکسپرس انتری که توانایی فرانسه قوی داشتند یا تجربه کاری در زمینه‌های زیر داشتند، اعلام کرد:

– بهداشت؛

– حرفه‌های STEM؛

– صنایع دستی؛

– حمل و نقل؛

– کشاورزی و صنایع غذایی.

تا کنون، کانادا ۱۰ بار از ژوئن به وسیله قرعه‌کشی‌های انتخاب بر اساس دسته کاندیداهای اکسپرس انتری را به تعداد بیش از ۱۰۰۰۰ نفر دعوت کرده است. تمام کاندیداها از قبل در استخر اکسپرس انتری بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *