اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

رفع کمبود نیروی کار؛ برنامه مهاجرتی REP

برنامه مهاجرتی REP

به منظور کمک به رفع کمبود نیروی کار، دولت کانادا اعلام کرده است که پایلوت کارفرمای شناخته شده یا Recognized Employer Pilot (REP) را در ماه سپتامبر راه اندازی خواهد کرد. در ادامه مشاوران آرتا جابز به بررسی این خبر پرداخته‌اند.

برنامه مهاجرتی Recognized Employer Pilot

 پایلوت کارفرمای شناخته شده به عنوان زیر مجموعه برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) عمل خواهد کرد و هدف آن کاهش بار اداری برای کارفرمایانی است که سابقه نشان دادن انطباق با الزامات TFWP را دارند.

بر اساس REP، کارفرمایان واجد شرایط به ارزیابی‌های تاثیر بازار کار (LMIA) که تا ۳۶ ماه اعتبار دارند، دسترسی خواهند داشت؛ در حالی که از یک برنامه LMIA ساده نیز بهره می‌برند.

LMIA یک آزمون بازار کار است که کارفرمایان کانادایی باید برای استخدام کارگران خارجی تحت TFWP تکمیل کنند. هدف LMIA این است که نشان دهد هیچ کارگری در کانادا برای انجام کاری که کارفرما برای آن استخدام می‌کند وجود ندارد.

دولت کانادا گفته است که این مراحل به کارفرمایان واجد شرایط کمک می‌کند تا برای نیازهای کارکنان خود برنامه ریزی بهتری داشته باشند و تعداد درخواست‌های LMIA را که باید طی سه سال ارسال کنند کاهش می‌دهد. کارفرمایان شناخته شده همچنین از یک نام بانک کار بهره مند خواهند شد که وضعیت شناخته شده آنها را به کارگران آینده نشان می‌دهد.

شرایط شرکت در برنامه مهاجرتی Recognized Employer Pilot

به منظور شرکت در REP، کارفرمایان باید حداقل سه LMIA مثبت در طول پنج سال گذشته برای همان شغل از فهرست مشاغلی که بر اساس داده‌های سیستم پیش‌بینی شغلی کانادا (COPS) در شرایط کمبود تعیین شده‌اند، داشته باشند. چنین کارفرمایی بر اساس سابقه آنها با TFWP تحت یک فرآیند ارزیابی اولیه دقیق تر قرار خواهند گرفت و اطمینان حاصل می‌کند که REP فقط کارفرمایان با بهترین شیوه‌های استخدام را هدف قرار می‌دهد.

فرآیند REP

REP در دو مرحله اجرا خواهد شد. از سپتامبر ۲۰۲۳، کارفرمایان کشاورزی می‌توانند درخواست خود را آغاز کنند.

  • همه کارفرمایان دیگر واجد شرایط درخواست در ژانویه ۲۰۲۴ خواهند بود.
  • درخواست‌های کارفرما برای REP در سپتامبر ۲۰۲۴ بسته می‌شود.

کارفرمایان واجد شرایط تحت REP می‌توانند انتظار روند درخواست ساده شده برای برنامه‌های آینده LMIA برای موقعیت‌های موجود در لیست COPS را داشته باشند.

علاوه بر این، آنها می‌توانند در طول اجرای آزمایشی، به دلیل فرم‌های ساده LMIA که کارفرمایان را قادر می‌سازد کارگران خارجی موقت اضافی را در طول دوره آزمایشی REP استخدام کنند، نقاط تماس کمتری بین کارفرمایان شرکت کننده و وزارت اشتغال و توسعه اجتماعی (ESDC) داشته باشند.

دولت کانادا خاطرنشان می‌کند که REP یکی از اقداماتی است که در کنار سایر اقدامات با هدف بهبود TFWP راه اندازی شده است.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *