اخبار مهاجرت به کانادا

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا تا ژوئن ۲۰۲۳

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا تا ژوئن ۲۰۲۳

در این خبر، مشاوران آرتا جابز جدیدترین تغییرات رخ داده در برنامه‌های مهاجرتی کانادا بررسی کرده‌اند، برای اطلاع از آن با مشاورین آرتا جابز همراه باشید.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا؛ راه‌های بازگرداندن وضعیت قانونی برای فردی که پروانه کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) آن منقضی شده است

از ششم آوریل ۲۰۲۳، برخی از دارندگان مجوزهای کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) در کانادا ممکن است واجد شرایط مجوز کار آزاد ۱۸ ماهه باشند. این تغییر یک مزیت محسوب می‌شود زیرا به افراد اجازه می‌دهد تا حداکثر ۱۸ ماه برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

بر اساس اطلاعاتی که از این خبر در وب‌سایت ارتا جابز موجود است، نامزدهای واجد شرایط استفاده از این برنامه می‌توانند:

برای تمدید مجوز کار خود یک فرآیند ساده را انتخاب کنند. و  جهت تمدید ورک پرمیت خود ثبت‌نام کنند، یا برای تغییر وضعیت خود و دریافت مجوز کار جدید ثبت‌نام کنند.

حتی اگر فرد، نامزد واجد شرایط شرکت در این برنامه نباشد، همچنان می‌تواند برای مجوز کار درخواست دهد.

برای این که چطور بفهمید واجد شرایط تمدید از طریق فرایند ساده هستید مراحل زیر را طی کنید:

  1. در صورت داشتن اقامت کانادا می‌توانید وارد حساب امن IRCC خود شوید.
  2. اطمینان حاصل کنید که آدرس پستی شما به روز است.
  3. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات پاسپورت شما به روز است و تاریخ انقضای آن ژوئن ۲۰۲۵ یا بالاتر است، و تا ۱۸ ماه دیگر را انتخاب کنید.
  4. اگر حساب IRCC ندارید، باید یک حساب PGWP ثبت نام کنید و آخرین برنامه خود را قبل از ۲۰ مه ۲۰۲۳ به حساب خود وصل کنید.

توضیحاتی درباره تمدید Open Work Permit

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا در مارس، سازمان مهاجرت کانادا اعلام کرد که دارندگان پایان‌نامه کارآموزی بین‌المللی کانادا (PGWP) می‌توانند به مجوز کار جدید دسترسی داشته باشند. این برنامه به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد برای ۳ سال در کانادا کار کنند. و در این مدت امتیازات اختصاصی بیشتری را به کسانی که تجربه کاری در کانادا دارند، ارائه می‌دهد. در سال گذشته، ۹۸ هزار نفر از دانشجویان بین‌المللی که از این برنامه استفاده کرده‌اند، اقامت دائم گرفته‌اند. در سال ۲۰۲۳، حدود ۱۲۷ هزار برنامه PGWP منقضی خواهد شد. اما حدود ۶۷ هزار نفر قبلاً برای اقامت دائم درخواست داده‌اند، و نیازی به درخواست مجوز کار باز جدید از طریق این برنامه ویژه نخواهند داشت. برای شرکت در برنامه PGWP، دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند، باید تأییدیه‌ی معتبری داشته باشد.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا؛ تغییرات اساسی در برنامه اسپانسرشیپ همسرها

اعلامیه اخیر وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، مارکو مندیچینو، با هدف بهبود اتحاد مجدد خانواده برای کانادایی‌ها و ساکنان دائمی است. این تغییر به افرادی که برای حمایت از همسر خود از خارج از کانادا درخواست داده‌اند، اجازه می‌دهد تا هم‌زمان برای مجوز کار آزاد درخواست دهند.

بر طبق این اطلاعیه اقدامات جدید عبارت‌اند از:

  1. زمان پردازش سریع‌تر ویزای اقامت موقت (TRV) برای برنامه‌های مرتبط با همسر.
  2. ابزارهای پردازش جدید و اختصاصی برای متقاضیان TRV برنامه‌های مرتبط با همسر.
  3. مجوز کار آزاد جدید برای متقاضیان برنامه‌های مرتبط با همسر.
  4. تمدید مجوز کار آزاد برای دارندگان مجوز کار آزادی که بین اول آگوست تا پایان سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شود.
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا

طبق جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا؛ دولت کانادا تغییراتی را در سیستم مهاجرت اعمال کرده است تا خانواده‌ها و کارگران بتوانند به کانادا بیایند. وزیر مهاجرت اعلام کرد که ساکنان دائم و شهروندان کانادایی که برای حمایت از کلاس خانوادگی درخواست داده‌اند، می‌توانند برای ویزای اقامت موقت  برای ورود درخواست دهند.

علاوه بر این، دولت تغییراتی در روند رسیدگی به ویزای اقامت موقت ایجاد کرده است که منجر به زمان پردازش سریع‌تر و نرخ پذیرش بالاتر می‌شود. هدف رویکرد جدید پردازش درخواست‌های TRV ظرف ۳۰ روز است و انتظار می‌رود نرخ پذیرش برای این درخواست‌ها به بیش از ۹۸ درصد برسد.

دولت  روند جدیدی را برای تمدید مجوز کار برای کسانی که مجوزهای فعلی آن‌ها بین ۱ اوت ۲۰۲۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ منقضی می‌شود، معرفی کرده است. این روند جدید به کارگران خارجی واجد شرایط اجازه می‌دهد تا مجوز کار خود را تا ۱۸ ماه تمدید کنند.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا؛ به‌روزرسانی سقف حقوقی مورد نیاز برای اخذ ویزای سوپرویزر در کانادا

IRCC، سازمان مهاجرت، پناهندگان و امور شهروندی کانادا، میزان حداقل درآمد مورد نیاز برای برنامه‌ی سوپرویزای والدین را به روز رسانی کرد. سوپرویزای والدین، یکی از محبوب‌ترین انواع ویزاهای توریستی است که فقط برای والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مقیم دائم و یا شهروندان کانادا در دسترس است. با این ویزا فرد می‌تواند بدون خروج از کانادا، به مدت ۵ سال و با وضعیت اقامتی توریستی در کانادا بماند.

به‌روزرسانی حداقل درآمد موردنیاز برای سوپرویزا
به‌روزرسانی حداقل درآمد موردنیاز برای سوپرویزا

برای اقدام از طریق سوپر ویزا نیاز است تا:

  1. متفاضی اصلی پدر، مادر، پدربزرگ و یا مادربزرگ یک مقیم دائم و یا شهروند کانادا باشد.
  2. متفاضی اصلی باید بیمه خدمات درمانی حداقل ۱ ساله را خریداری کرده باشد.

بر اساس جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا و سازمان مهاجرت کانادا، حداقل درآمد مورد نیاز برای برنامه‌ی مهاجرتی خانواده را برای سال ۲۰۲۳ اعلام کرد. برای این برنامه، مقیم دائم و یا شهروند کانادا باید حداقل درآمد سالیانه مورد نیاز را (با توجه به تعداد اعضای خانواده) نشان دهد. طبق اعلام سازمان مهاجرت، حداقل درآمد مورد نیاز برای سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲، حدود ۳ درصد رشد داشته است.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا؛ افزایش مبلغ تضمین مالی برای ورود به برنامه اکسپرس انتری کانادا در سال ۲۰۲۳

بر اساس جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا و اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا مبلغی که داوطلبان برنامه Express Entry برای اثبات تمکن مالی نیاز دارند را به روز کرده است. براساس این آپدیت، متقاضیان برای اثبات توانایی پرداخت هزینه‌های اقامتی در کانادا، باید مدارک کتبی ارائه کنند. برای متقاضیانی که دارای پیشنهاد شغلی معتبر یا تحت کلاس تجربه کار کانادایی هستند، شرایط متفاوت است و نیازی به ارائه تمکن مالی ندارند. مبلغ مورد نیاز برای یک نفر در حدود ۱۳۷۵۷ دلار، برای دو نفر ۱۷۱۲۷ دلار و برای خانواده چهار نفره ۲۵۵۶۴ دلار کانادا تعیین شده است.

شرایط جدید برنامه مهاجرتی کبک: تنها متقاضیانی که زبان فرانسوی را به خوبی مسلط هستند پذیرفته می‌شوند.

طبق جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا، برنامه مهاجرتی کارآفرینی کبک فقط درخواست‌های فرانسوی زبانان را می‌پذیرد. این اقدام، بخشی از وعده انتخاباتی حزب (Avenir Quebec CAQ) است که تا سال ۲۰۲۶، ۱۰۰ درصد تازه واردان به این استان فرانسوی زبان باشند. این موضوع باعث نگرانی برخی از افرادی که در زمینه مهاجرت کار می‌کنند است. زیرا ممکن است پیام اشتباهی از کبک به مهاجران منعکس شود و اقتصاد کبک را تحت تاثیر قرار دهد. در برنامه کارآفرینی کبک فرصتی برای اقامت دائم متقاضیان دارد و محدودیتی برای تعداد متقاضیان فرانسوی زبانی که می‌توانند درخواست کنند وجود ندارد. در حال حاضر، هر سال ۷۵ کارآفرین غیر فرانسوی زبان نیز در کبک پذیرفته می‌شوند.

این تغییرات از ۲۸ دسامبر۲۰۲۲ اعمال شد.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا؛ افزایش سقف تضمین مالی در برنامه‌های مهاجرتی نیروی کار

بر اساس جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا سازمان مهاجرت کانادا، مبلغ تمکن مالی لازم برای برنامه‌های Federal Skilled Worker و Federal Skilled Trade سیستم اکسپرس اناری را در سال ۲۰۲۳ افزایش داده است. این تغییرات تنها بر روی برنامه‌های زیرمجموعه سیستم اکسپرس انتری تاثیر دارد. و در ادامه باید افزود برنامه‌های Canadian Experience Class و افراد دارای پیشنهاد شغلی معتبر را در برنمی‌گیرد. همچنین، از این پس میزان تمکن مالی لازم برای برنامه‌های استانی نیز باید مطابق مقادیر جدید باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *