دسته بندی نشده

ویزای همراه دانشجویی کانادا

ویزای همراه دانشجویی

ویزای همراه کانادا راهی برای حضور گرم شما در کنار عزیزانتان است که کانادا برای شما تدارک دیده است. برای آشنایی با این ویزا، با مشاوران آرتا جابز همراه باشید.

ویزای همراه دنشجویی کانادا، نوع خاصی از ویزای کاناداست که برای همراهان درخواست کننده اصلی ویزای کانادا صادر می‌شود. وجود این ویزا از اهمیت کشور کانادا به خانواده و گرم نگه داشتن کانون گرم خانواده نشات می‌گیرد. در این مقاله، مشاوران آرتا جابز شما را با جوانب و جزئیات ویزای دانشجویی کانادا آشنا می‌کنند.

یکی از تعهدات کشور کانادا به دانشجویان بین المللی حفظ انسجام خانواده است. بدون در نظر گرفتن زمان تحصیل شما، خانواده‌تان می‌توانند از طریق یکی از راه‌هایی که در ادامه به آن اشاره شده است اقدام کنند.

ویزای همراه دانشجویی کانادا

ویزای همراه دانشجویی کانادا برای اعضایی درجه یک خانواده متقاضی صادر می‌شود. شما در صورتی مشمول این ویزا خواهید شد که یکی از چهار نسبت زیر را داشته باشید:

  • همسر یا شریک زندگی متقاضی یا دارنده ویزای دانشجویی کانادا باشید
  • فرزند وابسته متقاضی ویزای دانشجویی کانادا باشید
  • والیدن متقاضی یا دارنده ویزای دانش آموزی کانادا باشید
  • والدین دارنده ویزای دانشجویی کانادا باشید.

در صورت وجود یکی از چهار نسبت بالا شما موفق به دریافت ویزای همراه کانادا خواهید شد. در ادامه نسبت‌های زیر را واضح‌تر توضیح خواهیم داد.

همسر یا شریک زندگی؟

در سیستم اداره مهاجرت دو مفهوم Spouse و Common law partner تعریف شده است. در صورتی که شما دارای عقدنامه هستید، فرد همراهتان نقش Spouse دارد و از طرریق همین عنوان می‌توانید اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که کشور کانادا عقد غیرحضوری را به رسمیت نمی شناسد. در حالت دوم اگر با شریک زندگی‌تان ۱۲ ماه در زیر یک سقف زندگی کرده و وابستگی عاطفی دارید می‌توانید از طریق Common law partner اقدام کنید.

فرزندان

برای اینکه بتوانید فرزند خود را به عنوان همراه خود در کانادا داشته باشید، باید شرایط سنی خاصی داشته باشد! اگر فرزند شما زیر ۲۲ ساله و مجرد و همچنان تحت سرپرستی شما باشد، می‌تواند ویزای همراه دریافت کند. در عین حال ممکن است شرایطی باشد که فرزند شما بیش‌از ۲۲ سال سن داشته باشد اما به دلیل مشکلات جسمی یا روحی از نظر شما وابسته باشد، همچنان فرزند وابسته به حساب می‌شود و به وی ویزای همراه تعلق خواهد گرفت.

فرزند minor یا صغیر

به فرزندان خردسال شما نیز ویزای همراه دانشجویی کانادا تعلق خواهد گرفت، اما در تعریف مهاجرت، به چه فرزندی خردسال گفته می‌شود؟

هر کودکی که هنوز به سن قانونی نرسیده باشد و به عنوان صغیر یا Minor شناخته می‌شود. البته باید توجه داشت که سن قانونی در ایالت‌های مختلف کانادا متفاوت است. در ایالات آلبرتا،  مانتیوبا، انتاریو، جزیره پرینس ادوارد، کبک و ساسکاچوان سن قانونی ۱۸ سال است. این در حالی است که در ایالات بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، مناطق شمال غربی کانادا، نوا اسکوشیا، نوناووت و یوکان ۱۹ سال را به عنوان سن قانونی شناخته می‌شود.

کودکان خردسالی که قبلا با حداقل یکی از والدینی که مجاز به تحصیل یا کار در کانادا همراه با فرد متقاضی، زندگی کرده‌اند برای تحصیل در پیش دبستانی دبستان و یا دبیرستان نیازی به مجوز تحصیلی ندارند. اما اگر کودک خردسال به سن قانونی ایالت محل زندگی‌اش برسد بایست برای ادامه روند تحصیلی خود ویزای مجور تحصیلی کانادا یا study permit دریافت کند.

اخذ ویزای همراه دانشجویی
اخذ ویزای همراه دانشجویی
والدین

همانطور که پیش‌تر اشاره شد ویزای همراه دانشجویی می‌تواند شامل والدین نیز باشد. بدین منظور بایست دو حالت زیر را در نظر بگیرید:

-ویزای همراه برای والدین ‌دانش ‌آموز کشور کانادا

یکی از حالاتی که شما اجازه همراهی فرزند خود را دارید و فرزند شما مدرسه‌ای است و زیر ۱۸ سال است، براساس قانون دولت کانادا می‌توانید فرزند دلبند خود را همراهی کنید. در نتیجه با اخذ نوعی از ویزای توریستی کانادا تحت عنوان «ویزای والدین ‌دانش ‌آموز کانادا» فرزند خود را در زمان تحصیل همراهی کنید.

در خصوص زمان ارسال درخواست باید توجه داشت که درخواست ویزای والدین و یزای ‌دانش ‌آموزی بایست همزمان صورت گیرد. البته اگر آن زمان اقدام نکرده‌اید هنوز دیر نشده و می‌توانید پس از اینکه فرزندتان ویزای ‌دانش ‌آموزی را اخذ کرد،  از طریق ویزای توریستی کانادا اقدام نمایید.

- ویزای همراه برای والدین دانشجو کشور کانادا

اگر سن فرزند شما از ۱۸ سال بیش‌تر است و موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا شده است، شما می‌توانید با اخذ ویزای والدین دانشجوی کانادا فرزند خود را همراهی کنید. این ویزا همانند ویزای توریستی است با این تفاوت که هدف این نوع ویزا، دیدار فرزند محصل و دانشجو است.

شما برای اخذ این ویزا نمی‌تواند همزمان با فرزندتان اقدام کنید، که دقیقا مخالف ویزای همراه والدین ‌دانش ‌آموز کانادا است. برای همراهی فرزنذتان از طریق این ویزا نیاز است تا زمان اخذ ویزای تحصیلی فرزندتان و ورود آن به کانادا تامل کنید و سپس قصد دیدار او را از طریق ویزای توریستی همراه والدین برای دانشجو اعلام کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط ویزای همراه کانادا

در ادامه مشاوران آرتا جابز به بررسی شرایط همراه ویزای کانادا خواهند پرداخت. جهت کسب اطلاعات  بیشتر و مشاوره، با مشاوران آرتا جابز تماس بگیرید.

اپلای برای ویزای همراه دانشجویی کانادا

اگر یکی از چهار نسبتی که به آن اشاره شد را با فرد دارنده ویزای دانشجویی یا ‌دانش ‌آموزی کانادا داشته باشید، می‌‌توانید از طریق یکی از دو روش زیر اقدام کنید:

ویزای همراه توریستی کانادا که به آن TRV گفته می‌شود و ویزای همراه کاری کانادا، روش‌های اخذ ویزای همراه کانادا هستند. در ادامه مشاوران آرتا جابز به شرح جزئیات این دو خواهند پرداخت.

ویزای همراه توریستی کانادا

ویزای همراه توریسیتی کنادا یا ویزای اقامت موقت کانادا، یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ویزا‌های کانادا محسوب می‌شود. از این ویزا به عنوان ویزای توریستی همراه کانادا نیز یاد می‌شود.

ویزای توریستی کانادا نوعی سند رسمی است که توسط سفارت کانادا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. این مدرم نشان‌دهنده نقش متقاضی واجد شرایط به عنوان توریست، ‌دانش ‌آموز و یا حتی نیروی کار است.  شایان ذکر است که این افراد در حالتی خاص  می‌توانند برای ویزای توریستی همراه، واجد شرایط در نظر گرفته شوند.  آنان به شرط اثبات موقتی بودن اقامتشان و خروج از کانادا پس از پایان اعتبار ویزای خود، می‌توانند این ویزا را کسب کنند.

 

شرایط اخذ ویزای همراه توریستی کانادا

 

  • اثبات ترک کانادا پس از اتمام تحصیل همسر یا فرزند‌تان
  • اثبات تمکن مالی کافی برای تامین نیاز‌ها و هزینه‌های خود در کانادا. باید توجه داشت که این هزینه از هزینه زندگی و تحصیل فرزند یا همسرتان مجزا است.
  • از لحاظ جسمی سلامت باشید. بدین منظور بایست آزمایش مدیکال ویزای کانادا را با موفقیت انجام دهید.
  • سوء پیشینه نداشته باشید.
  • اثبات کنید که هیچ تمایلی برای تحصیل یا کار در کانادا ندارید.
  • تهدیدی برای امنیت کشور کانادا نباشید
  • مدارک و اسناد خواسته شده را در زمان معین شده برای شما، ارائه کنید.
شرایط اخذ ویزای همراه توریستی کانادا
شرایط اخذ ویزای همراه توریستی کانادا

مدارک مورد نیاز ویزای همراه توریستی

مدارک مورد نیاز برای حمایت از افراد وابسته تحت ویزای همراه توریستی کانادا شامل موارد زیر است:

  • یک نسخه کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • اصل شناسنامه به همراه ترجمه آن
  • نامه‌ی تمکن مالی یا گردش حساب مربوط به یک بازه چهار ماهه
  • پرینت حساب گردش درآمد ماهیانه شخص متقاضی
  • تکمیل و تایید فرم درخواست ویزای همراه توریستی
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی
  • دو قطعه عکس با پس زمینه سفید و ابعاد ۳.۵ *۴.۵
  • ترجمه سند ملکی
  • ترجمه مدرک شغلی؛ که صاحبان کسب و کار جواز کسب و برای کارمندان نامه‌ی اشتغال به همراه فیش حقوقی را می‌توانند ارائه دهند.
  • مدرک دعوتنامه کاانادا
  • در صورتیکه با همسرتان اقدام می‌کنید بایست ترجمه سند ازدواج خود را نیز ارائه دهید.

ویزای همراه تحصیلی

ویزای همراه تحصیلی کانادا یکی از برترین فرصت‌های دولت کانادا برای دانشجویان و ‌دانش ‌آموزان بین المللی در کانادا است. همانطور که قبلا اشاره شد، این ویزا نیز مانند دیگر ویزا‌های همراه به بستگان درجه یک متقاضی ویزای تحصیلی اعطا می‌شود. ویزای همراه تحصیلی انوع مختلفی دارد که به طور کلی به دو سطح دانشجویی و ‌دانش ‌آموزی تقسیم می‌شود. مشاوران آرتا جابز در ادامه بیشتر به این موضوع خواهند پرداخت.

انواع ویزای همراه تحصیلی کشور کانادا

به طور کلی ویزای همراه تحصیلی کانادا دو نوع متفاوت برای ‌دانش ‌آموزان و دانشجویان است. تفاوت آن دو در همراهانی است که امکان همراهی کردن محصل را دارند، است. در ویزای همراه ‌دانش ‌آموزی تنها والدین می‌توانند اقدام کنند و ویزای مربوطه ویزای والدین-همراه ‌دانش ‌آموز نام دارد. برای همراهی دانشجویان نیز ویزای همراه دانشجویی کانادا دو شرط متفاوت یکی ویزای همراه همسر دانشجو در کانادا و دیگری ویازی همراه فرزندان دانشجو در کانادا است که در ادامه به جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویزای همراه دانش ‌آموزی کانادا

در این نوع از ویزای همراه کانادا، والدین می‌توانند جهت همراهی فرزندان ۵ تا ۱۸ ساله‌ی خود، شرایط تحصیل در کشوری در حال پیشرفت را فراهم کنند. این موضوع از طریق ویزای دانش آموزی تحقق می‌پذیرد. دولت کانادا نیز به منظور همراهی فرزندانتان، امکان اقدام از طریق ویزای همراه دانش‌آموزی یا ویزای والدین را برای شما فراهم کرده است.

ویزای همراه دانش ‌آموزی کانادا
ویزای همراه دانش ‌آموزی کانادا

ویزای همراه دانشجویی کانادا

اگر موفق به کسب ویزای تحصیلی کانادا شده‌اید اما نگران دوری از فرزند و همسرتان هستید، دولت کانادا راهی برای رفع دغدغه‌های شما و تمرکز بیشتر بر تحصیلتان در نظر گرفته است. از طریق ویزای توریستی یا ویزای همراه کاری، می‌توانید همراهی همسر‌تان را داشته باشید؛ برای تحصیل فرزندانتان نیز می‌توانید از داخل خاک کانادا اقدام کنید. البته اگر هردو مایل به تحصیل در کانادا هستید، نمی‌توانید از طریق ویزای همراه دانشجویی اقدام کرد. بلکه بایست هر فرد جداگانه برای اخذ مجوز تحصیلی اقدام کند.

 در ادامه نکاتی در خصوص این نوع از ویزا بایست به یکسری موارد مهم دقت کنید که در ادامه به آن پرداخته شده است.

  • متقاضیان کانادا اگر مایل به همراهی همسرشان در دوره تحصیلی خود هستند، بایست این موضوع را در درخواست خود ذکر کنند.
  • تنها در صورتی همسر امکان اخذ ویزای همسر دانشجوی کانادا را دارد که با درخواست دانشجو در خصوص همراهی همسر موافقت شده باشد.
  • شخص متقاضی ویزای همراه با اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا ، مجاز به اقدام برای مجوز کار آزاد یا Open Work Permit خواهد بود.
  • ویزای همسر دانشج.ی کانادا باعث مبرا دانستن وی از داشتن پیشنهاد شغلی و یا ارزیابی شرایط بازار کار کانادا توسط کارفرما خواهد شد و نیازی به تهیه این مدرک نیست.
  • یکی از مزیت‌های همراهی همسر در زمان تحصیل شما با ویزای همراهی دانشجوی کانادا، نربوط به اجازه کار تمام وقت برای کارفرمایان کانادایی است تا بدین منظور بتوانید بخش چشمگیری از هزینه‌های زندگی در کانادا را تامین کنید.

ویزای همراه فرزندان دانشجو در کانادا

اگر مایل هستید تا همراهی فرزندتان را در دوران تحصیل داشته باشید، بایست از طریق ویزای فرزند دانشجو در کانادا اقدام کنید. در نتیجه فرزندان وابسته به متقاضیان در کانادا با استفاده از این ویزا امکان حضور در کنار والدین در دوره‌ی تحصیلی‌شان را دارند. شایان ذکر است که مدت زمان این نوع ویزا، معادل زمان پایان مدت اعتبار مجوز تحصیلی شما می‌باشد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا فرزند شما امکان تحصیل را خواهد داشت یا خیر؟ پاسخ مشاوران آرتا جابز به سوال شما این است:

تنها در زمان فرزند شما مجاز به تحصیل در یکی از مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی است که یکی از والدین مجوز کار یا تحصیل داشته باشد. البته اگر به سن قانونی رسیده باشند بایست برای تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌ها اقدام به کسب مجوز تحصیلی کنند.

وضعیتراه حل
شهریه فرزندان همراهرایگان(در مدارس دولتی)
وضعیت فرزندان همراه پس از سن قانونینیاز به دریافت مجوز تحصیل
طول مدت ویزای تحصیلی مدرسه برای فرزندانتا زمان پایان اعتبار مجوز تحصیل والدین
شرایط تحصیل فرزندان همراه بدون مجوز تحصیلقابل انجام در مقاطع ابتدایی و متوسطه (زیر سن قانونی)
امکان تحصیل فرزندان در مدارس با ویزای توریستیوجود ندارد

ویزای همراه کاری کانادا

از جالب‌ترین نکته‌های ویزای همراه کاری می‌توان به اقدام دریافت آن از داخل و خارج از کشور کانادا اشاره کرد. همچنین برای کسب این ویزای نیازی به داشتن جاب آفر ندارید که این موضوع باعث تسهیل مسیر متقاضیان شده است. افرادی که با موفقیت ویزای‌ همراه کار کانادا را به دست می‌آورند، مجاز به انجام کار تمام وقت با مجوز Open Work  نیز می‌شوند. البته این مجوز محدودیت‌های شغلی‌ای نیز دارد که شما را از فعالیت در آن مبرا می‌کند. این مشاغل شامل گروه‌های بهداشت و درمان یا آموزش مدارس است که در مجوز کار قید خواهد شد.

ویزای همراه کاری کانادا
ویزای همراه کاری کانادا

انواع مجوز کار

جهت درک بهتر شما از Open work Permit، مشاوران آرتا جابز شرحی کوتاه از انواع مجوز‌های کار کانادا در ادامه تهیه کرده‌اند.

مجور کار در کانادا به دو نوع مجوز همکاری با کارفرمای مشخص و مجوز کار آزاد تقیسم می‌شود. در این میان مجوز همکاری با کارفرمای مشخص تنها مکان همکاری با یک کارفرمای مشخص را مقدور می‌کند. که کاملا با مجوز کار آزاد در تضاد اس. در مجوز کار آزاد، شما می‌توانید با هر کارفرمایی همکاری خود را آغاز و به درآمد‌زایی بپردازید.

مزیت مجوز کار آزاد در کشور کانادا این است که افرادی که دارای مجوز کار آزاد یا Open work permit هستند، می‌توانند با هر کارفرمای کانادایی دست همکاری دهند؛ که به این معنی است نه متقاضی به پیشنهاد شغلی نیاز دارد و نه کارفرما نیاز به LMIA دارد. اما بایست توجه کرد که مجوز کار آژاد در برخی مشاغل دارای استثناهایی است. البته این استثناها معمولا شامل متقاضیانی که معیانات پزشکی مهاجرت را پشت سر گذاشته‌اند، نمی‌شود.

همانطور که گفته شد، متقاضیان تنها دو راه دارند:

روش اول: همزمان متقاضی ویزای همراه کانادا و خانواده وی برای اخذ ویزای کار یا تحصیلی

روش دوم: ابتدا متقاضی ویزای تحصیلی یا دانش آموزی اقدام کنند و پس از اخذ ویزا و مهاجرت به کانادا، خانواده‌اش برای همراهی وی از طریق ویزای همراه کانادا اقدام کنند.

از مزایای روش اول می‌توان به بهتر بودن وضعیت برای پرونده‌های با شرایط خاص و از معایب آن به پروسه زمانبر اشاره کرد. مزیت‌های روش دوم، افزایش شانس، هزینه و زمان کمتر هستند.

به طور کلی، نمی توان برای همه ی کیس ها و پرونده ها یک دستور العمل یا نسخه ی واحد و یکسان پیچید. چرا که شرایط هر پرونده با پرونده دیگر متفاوت است و گاهی اقدام به صورت همزمان بهتر است و گاهی هم اقدام به صورت جداگانه.

  • اما در هر صورت، اقدام همزمان باعث پیچیده تر شدن پرونده می شود و ممکن است زمان بیشتری هم برای بررسی و نتیجه گیری نیاز داشته باشد. همچنین، هزینه بیشتری هم می تواند داشته باشد.
  •  اما اقدام به صورت جداگانه، وقت کم تری صرف می کند و همین امر ممکن است شانس موفقیت در این پروسه را افزایش دهد. اما مجددا خاطر نشان می کنیم که این موضوع در هر پرونده متفاوت است و شرایط همه با یکدیگر برابر نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

زمان درخواست ویزای همراه کانادا

همانطور که گفته شد، متقاضیان تنها دو راه دارند:

روش اول: همزمان متقاضی ویزای همراه کانادا و خانواده وی برای اخذ ویزای کار یا تحصیلی

روش دوم: ابتدا متقاضی ویزای تحصیلی یا دانش آموزی اقدام کنند و پس از اخذ ویزا و مهاجرت به کانادا، خانواده‌اش برای همراهی وی از طریق ویزای همراه کانادا اقدام کنند.

از مزایای روش اول می‌توان به بهتر بودن وضعیت برای پرونده‌های با شرایط خاص و از معایب آن به پروسه زمانبر اشاره کرد. مزیت‌های روش دوم، افزایش شانس، هزینه و زمان کمتر هستند.

به طور کلی، نمی توان برای همه ی کیس ها و پرونده ها یک دستور العمل یا نسخه ی واحد و یکسان پیچید. چرا که شرایط هر پرونده با پرونده دیگر متفاوت است و گاهی اقدام به صورت همزمان بهتر است و گاهی هم اقدام به صورت جداگانه.

  • اما در هر صورت، اقدام همزمان باعث پیچیده تر شدن پرونده می شود و ممکن است زمان بیشتری هم برای بررسی و نتیجه گیری نیاز داشته باشد. همچنین، هزینه بیشتری هم می تواند داشته باشد.
  •  اما اقدام به صورت جداگانه، وقت کم تری صرف می کند و همین امر ممکن است شانس موفقیت در این پروسه را افزایش دهد. اما مجددا خاطر نشان می کنیم که این موضوع در هر پرونده متفاوت است و شرایط همه با یکدیگر برابر نیست.
درخواست ویزای همراه کانادا
درخواست ویزای همراه کانادا

میزان تمکن مالی برای ویزای همراه کانادا

میزان تمکن مالی برای ویزای همراه کانادا، در واقع همان پشتوانه یا توانایی مالی است که متقاضیان باید نشان دهند در اختیار دارند تا قادر به برآورده کردن نیازهای مالی خود و خانواده خود در طول مدت زمان سفرشان به کانادا باشند. میزان تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای همراه کانادا، به تعداد اعضای هر خانواده بستگی دارد.

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا

مدت زمان مورد نیاز برای صدور ویزای همراه، در واقع مدت زمانی است که پرونده ی متقاضیان باید توسط اداره مهاجرت کانادا به بررسی گذاشته شود. این پروسه، از زمانی که درخواست متقاضیان ارسال و ثبت می شود، تا زمانی که تصمیم نهایی درمورد آن گرفته شود، طول می کشد.

به طور کلی، زمان مشخصی برای این پروسه تعریف نشده و بسته به شرایط و مدارک متقاضی، می تواند متغیر باشد. اما با این حال، این پروسه به صورت میانگین برای ایرانیان به ۱۲ ماه زمان نیاز دارد تا نتیجه‌ی نهایی آن ابلاغ گردد.

تمدید ویزای همراه کانادا

افرادی که اکنون در کانادا به سر می برند و فرد همراهشان نیز مشغول به تحصیل و یا کار در کانادا می باشد، باید برای آرامش و آسودگی خاطر، حداقل ۹۰ روز قبل از فرا رسیدن تاریخ انقضای ویزای خود، برای تمدید ویزای کانادا اقدام کنند. در غیر این صورت، شرایط مهاجرتی آن‌ها در کانادا ممکن است به خطر انداخته شود.

بر اساس قوانین اداره‌ی مهاجرت کانادا، تا روزی که مجوز کار یا تحصیل متقاضیان در کانادا منقضی می‌شود، مجاز به ماندن در کانادا هستند. اما در صورتی که پیش از این تاریخ برای تمدید ویزای خود در این کشور درخواست کنند، می‌توانند موقعیت ویزای خود را در کانادا حفظ کنند و به حضور در این کشور ادامه دهند.

در صورتی هم که فرزند یا فرزندان متقاضی وی را همراهی می‌کنند و در یکی از مدارس کانادا مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند با تمدید ثبت نامشان در مدرسه کنونی خود، مجوز تحصیل و ویزای همراه خود را تمدید نمایند.

هزینه ویزای همراه کانادا

هزینه ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا با اسامی مختلف دیگری از قبیل TRV و یا ویزای پنج ساله شناخه می‌شود. این ویزا به متقاضیان اجازه می‌دهد که به مدت ۵ سال و هر بار برای مدت شش ماه در کانادا به صورت موقت اقامت داشته باشند. هزینه درخواست برای ویزای توریستی کانادا، ۱۰۰ دلار است. همچنین، در صورتی که متقاضیان مراحل احراز هویت بیومتریک را انجام نداده باشند نیز باید ۸۵ دلار به ازای هر نفر و ۱۷۰ دلار به ازای هر خانواده برای این کار هزینه کنند. همچنین، هزینه تمدید ویزای توریستی کانادا نیز ۱۰۰ دلار است.

هزینه مجوز کار از طریق ویزای همراه

همسر متقاضی نیز می‌تواند با دریافت ویزای کانادا به عنوان همراه، اجازه کار تمام وقت به دست بیاورد و جهت دریافت ویزای کار آزاد کانادا یا Open Work  Permit  اقدام کند. هزینه درخواست برای ویزای همراه کانادا ۱۵۵ دلار است و شرایط احراز هویت بیومتریک هم به همان شکلی است که در بخش قبل اشاره شد. مچنین، هزینه تمدید مجوز کار از طریق ویزای همراه کانادا نیز ۱۵۵ دلار است.

دلایل رد شدن یا ریجکت شدن ویزای همراه کانادا

  • مشخص نبودن دلیل سفر
  • عدم اطمینان از بازگشت به کشور مبدا
  • سابقه سفر ضعیف
  • وابستگی به کشور مبداء
  • عدم برخورداری از تمکن مالی لازم
  • داشتن پیش نیاز در دوره پذیرش شده
  • روشن نبودن وضعیت مجوز تحصیل متقاضی اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *