مهاجرت به کانادا

تمکن مالی تحصیلی کانادا

تمکن مالی تحصیلی کانادا؛ کاریابی بین المللی آرتا جابز

کانادا یک انتخاب محبوب برای دانشجویان خارج از کشور است که به دنبال تحصیل با کیفیت بالا هستند. کانادا نه تنها تحصیلات با کیفیت بالا را ارائه‌‌‌ می‌دهد، بلکه چندین گزینه را برای کسانی که‌‌‌ می‌خواهند پس از اتمام مدرک خود در این کشور بمانند، ارائه‌‌‌ می‌دهد.

هر ساله هزاران دانشجوی خارجی برای تحصیل در کانادا درخواست‌‌‌ می‌دهند. دانشگاه‌‌‌‌های کانادا بهترین مقصد برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. آنها یک سیستم آموزشی با کیفیت با تمرکز بر تحقیق، انتشارات علمی و همکاری بین المللی در یک فرهنگ پر جنب و جوش ارائه‌‌‌ می‌دهند. تحصیل در کانادا همچنین ممکن است به فرصت‌‌‌‌های شغلی باورنکردنی و اقامت دائم در کانادا منجر شود. ویزای دانشجویی کانادا به دانشجویان این امکان را‌‌‌ می‌دهد که در مقاطع ابتدایی، متوسطه یا پس از متوسطه یا در دوره‌‌‌‌های حرفه ای یا حرفه ای در کانادا تحصیل کنند.

با این حال، برای ادامه تحصیل در کانادا، اثبات بودجه کافی برای پوشش شهریه و هزینه‌‌‌‌های زندگی ضروری است. توانایی شما برای تامین مالی خود هنگام ورود به کانادا، نقش مهمی در چشم انداز شما برای دریافت ویزای دانشجویی یا مجوز تحصیلی دارد. بسیار مهم است که بتوانید در طول اقامت خود در کانادا نشان دهید که دارایی مالی نامحدودی دارید.

تمکن مالی کافی برای تحصیل در کانادا
تمکن مالی کافی برای تحصیل در کانادا

Proof of Funds (POF) برای ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

یکی از الزامات اساسی برای ویزای دانشجویی کانادا، داشتن مدرکی مبنی بر وجوه کافی یا شواهدی مبنی بر وجوه سنگین است. علاوه بر این، به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، باید مدرک مثبتی ارائه دهید که نشان دهد نمی‌توانید تنها برای هزینه‌های تحصیل، بلکه سایر هزینه‌های زندگی را برای مدت اقامت خود در کانادا بپردازید.

مدرسه ای که در آن ثبت نام کرده اید علاوه بر این مدرکی مبنی بر کمک مالی به صورت یک بار‌‌‌ می‌خواهد. Proof of Funds به شواهدی اشاره دارد که نشان‌‌‌ می‌دهد شما‌‌‌ می‌توانید هزینه تحصیل در کانادا را داشته باشید . اگرچه هیچ لیست استانداردی از اسناد برای نشان دادن POF وجود ندارد، راه‌‌‌‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها‌‌‌ می‌توانید اثبات وجوه را نشان دهید.

Proof of Funds
Proof of Funds

ابزارهای مختلفی برای اثبات وجوه وجود دارد زیرا از دانشجویان خواسته می‌شود که به عنوان مدرک، پیش‌پرداخت‌ها را پرداخت کنند. هیچ لیست استانداردی از اسنادی که IRCC به آنها نیاز دارد وجود ندارد .

اما برای اثبات کفایت مالی ارائه مدارک زیر می‌تواند کمک کننده باشد:

  • صورت حساب بانکی از حسابی که به نام شماست در صورتی که پول به کانادا منتقل شده باشد
  • مدرک تحصیلی یا وام دانشجویی از یک موسسه مالی
  • صورت حساب بانکی شما در شش ماه گذشته
  • پیش نویس‌‌‌‌های بانکی
  • شواهدی مبنی بر پرداخت شهریه و هزینه خوابگاه
  • نامه ای از طرف حامی یا موسسه شما که به شما حمایت مالی‌‌‌ می‌دهد
  • اگر در یک برنامه آموزشی با بودجه کانادا هستید یا بورسیه تحصیلی دارید، مدرکی مبنی بر بودجه پرداخت شده از داخل کانادا.

حداقل شرایط مالی برای ویزای تحصیلی دانشجویی کانادا چیست؟

برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی یا مجوز تحصیلی دریافت کنید، باید بودجه کافی برای پوشش شهریه و هزینه‌‌‌‌های زندگی خود در کانادا داشته باشید. اگر اعضای خانواده شما را همراهی‌‌‌ می‌کنند، به بودجه اضافی نیز نیاز خواهید داشت. دو نوع نیاز مالی برای دانشجویان وجود دارد:

  • دانشجویانی که خارج از کبک تحصیل‌‌‌ می‌کنند
  • دانشجویانی که در کبک تحصیل‌‌‌ می‌کنند

دانشجویانی که خارج از کبک تحصیل‌ می‌کنند

دانشجویانی  که در خارج از کبک تحصیل‌‌‌ می‌کنند باید این بودجه را داشته باشند تا ثابت کنند‌‌‌ می‌توانند تحصیلات خود را در کانادا پوشش دهند:

 

افرادی که به کانادا‌‌‌ می‌آیندمیزان بودجه مورد نیاز در سال (علاوه بر شهریه)میزان وجوه مورد نیاز در ماه (علاوه بر شهریه)
شما (دانشجو)۱۰۰۰۰ دلار۸۳۳ دلار
اولین عضو خانواده۴۰۰۰ دلار۳۳۳ دلار
هر عضو اضافی خانواده که شما را همراهی‌‌‌ می‌کند۳۰۰۰ دلار۲۵۵ دلار

دانشجویانی که در کبک تحصیل‌ می‌کنند:

دانشجویانی که در کبک تحصیل‌‌‌ می‌کنند باید این بودجه را داشته باشند تا ثابت کنند‌‌‌ می‌توانند تحصیلات خود را در کانادا پوشش دهند:

افرادی که به کانادا‌‌‌ می‌آیندمیزان بودجه مورد نیاز در سال (علاوه بر شهریه)میزان وجوه مورد نیاز در ماه (علاوه بر شهریه)
شما (دانشجو)۱۱۰۰۰ دلار۹۱۷ دلار
اولین عضو خانواده (۱۸ سال یا بیشتر)۵۱۰۰ دلار۴۲۵ دلار
اولین عضو خانواده (زیر ۱۸ سال)۳۸۰۰ دلار۳۱۷ دلار
هر عضو اضافی خانواده که شما را همراهی‌‌‌ می‌کند (۱۸ سال یا بیشتر)۵,۱۲۵ دلار۴۲۷ دلار
هر عضو اضافی خانواده که شما را همراهی‌‌‌ می‌کند (زیر ۱۸ سال)۱۹۰۳ دلار۱۵۹ دلار

اسناد اثبات کننده تمکن مالی

۱.صورت حساب بانکی

صورت حساب بانکی شما یا صورت حساب بانکی حامیان مالی شما برای یک دوره مشخص ممکن است توسط مقامات ویزا یا دانشگاه مورد نیاز باشد. اظهارات باید به نام شخص نوشته شود.

صورت‌حساب‌های بانکی باید یک نسخه اسکن شده از اصل صورت‌حساب باشد که توسط بانک مهر و امضا شده باشد. صورتحساب بانکی باید اصل، چاپ روی سربرگ بانک و امضای بانک به منظور اثبات توان مالی باشد. همچنین باید مدت زمان مورد نیاز سفارت یا دانشگاه (معمولاً ۶ ماه صورتحساب بانکی) را به صراحت ذکر کند.

۲.نامه تایید وام

به عنوان اثبات پول،‌‌‌ می‌توانید نامه تایید وام نیز بدهید. دریافت آن از بانکی که برای وام در آن درخواست کرده اید نباید دشوار باشد. در حالی که بانک‌‌‌‌‌ها ممکن است ساختار استانداردی داشته باشند، نامه معمولاً باید نشان دهنده پذیرش مبلغ دقیقی باشد که برای تحصیلات عالی در خارج از کشور به شما وام داده شده است.

روی سربرگ بانک، تاییدیه وام باید امضا و مهر شود. همچنین باید مبلغی را که باید به نام دانش آموز پرداخت شود و همچنین تعهدی برای پرداخت نقدی طبق توافق داشته باشد.

۳.نامه‌‌‌‌های بورسیه

اگر بورسیه تحصیلی به شما اعطا شده است،‌‌‌ می‌توانید نامه بورس تحصیلی خود را به عنوان مدرک توانایی مالی بارگذاری کنید. دانشگاه، آژانس‌های اهداکننده یا مؤسساتی که بورسیه را اعطا می‌کنند معمولاً این نامه را ارائه می‌کنند. اگر بورسیه یا کمک هزینه دولتی دریافت کرده اید، باید یک کپی از آن را با درخواست خود همراه کنید.

۴. گواهی قابلیت وام

گواهی ظرفیت وام از چند جهت با نامه تاییدیه وام متفاوت است. اگر یک موسسه مالی یا بانک برای شما گواهی توانایی صادر کند، به این معنی است که بانک حاضر است در صورت قبولی در دانشگاه‌‌‌‌های خارج از کشور به شما پول قرض دهد. گواهی قابلیت وام باید شامل نام شما، واجد شرایط بودن وام و تضمین اولیه موسسه مالی برای اعطای وام باشد. روی سربرگ بانک نیز مهر و امضا شود.

اسناد اثبات کننده تمکن مالی
اسناد اثبات کننده تمکن مالی

چگونه به عنوان یک دانشجوی تازه وارد در کانادا هزینه تحصیل خود را تامین کنید؟

کانادا خانه برخی از بهترین مدارس و دانشگاه‌‌‌‌‌ها است . بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان، تحصیل در کانادا را فرصتی برای کسب تحصیلات در سطح جهانی با هزینه اقتصادی در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا یا استرالیا‌‌‌ می‌دانند. بخشی از یک محیط چندفرهنگی رو به رشد و پتانسیل درخواست برای اقامت دائم پس از اتمام تحصیل نیز دلایل خوبی برای ورود به کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی است .

با این حال، نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که با شهریه، هزینه‌‌‌‌های زندگی و سایر هزینه ها، آموزش بین المللی‌‌‌ می‌تواند گران باشد. بنابراین، داشتن بودجه کافی برای حمایت از تحصیل در خارج از کشور بسیار مهم است.

تامین هزینه تحصیل دانشجوی تازه وارد در کانادا
تامین هزینه تحصیل دانشجوی تازه وارد در کانادا

کمک مالی برای دانشجویان بین المللی در کانادا

۱.وام دانشجویی

برای دریافت مجوز تحصیل برای کانادا ، متقاضیان ملزم به نشان دادن وجوهی هستند که هزینه تحصیل و هزینه‌‌‌‌های زندگی در کانادا را پوشش‌‌‌ می‌دهد. وام‌‌‌‌های دانشجویی نوعی وام است که به طور خاص برای کمک به دانشجویان در پرداخت هزینه‌‌‌‌های تحصیلات پس از متوسطه خود از جمله هزینه‌‌‌‌های تحصیل، کتاب و لوازم و هزینه‌‌‌‌های مسکن طراحی شده است. پولی که به‌عنوان وام دانشجویی قرض می‌شود باید در مقطعی در آینده – اغلب پس از اتمام تحصیل – با بهره بازپرداخت شود.

توجه:

در حین بررسی گزینه‌های موجود در کشور خود، علاوه بر وام‌های بانکی، می‌توانید به کمک‌های مالی ارائه شده توسط اداره آموزش یا وزارتخانه برای دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند نیز توجه کنید

وام‌‌‌‌های دانشجویی را‌‌‌ می‌توان از طریق برنامه کمک مالی دانشجویی کانادا (CSFAP) یا یک بانک خصوصی دریافت کرد. در اینجا چیزی است که باید در مورد هر گزینه بدانید:

وام دانشجویی بانک

وام‌‌‌‌های دانشجویی‌‌‌ می‌تواند توسط بانک‌‌‌‌‌ها از جمله RBC ارائه شود .  برخلاف برنامه کمک مالی دانشجویان کانادایی، وام‌‌‌‌های بانکی به دریافت کنندگان خانواده‌‌‌‌های متوسط ​​یا کم درآمد محدود نمی شود. وام‌‌‌‌های دانشجویی از بانک‌‌‌‌‌ها باید در یک بازه زمانی معین بازپرداخت شوند و گاهی اوقات برای تضمین وام نیاز به ارسال کننده است. با این حال، اکثر بانک‌‌‌‌های کانادایی فقط به دانشجویان داخلی یا دانشجویانی که مقیم دائم یا شهروند کانادا هستند وام‌‌‌‌های دانشجویی ارائه‌‌‌ می‌دهند.

کمک مالی برای دانشجویان بین المللی در کانادا
کمک مالی برای دانشجویان بین المللی در کانادا

برنامه کمک مالی دانشجویی کانادا

برنامه کمک مالی دانشجویی کانادا یک برنامه فدرال است که وام‌‌‌‌های قابل بازپرداخت و کمک‌‌‌‌های بلاعوض را برای کمک به دانشجویان کانادایی که شهروند ، مقیم دائم یا یک فرد محافظت شده تعیین شده هستند، ارائه‌‌‌ می‌دهد تا هزینه تحصیلات پس از متوسطه خود را بپردازند. این وام‌‌‌‌‌ها با مشارکت استان‌‌‌‌‌ها و مناطق پرداخت‌‌‌ می‌شود و برای دانشجویان تمام وقت و پاره وقت از خانواده‌‌‌‌های با درآمد متوسط ​​یا کم در دسترس است.

۲. کمک هزینه تحصیلی یا کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی

بورسیه‌‌‌‌‌ها یا کمک‌‌‌‌های مالی اشکالی از حمایت پولی هستند که توسط موسسات، سازمان ها، دولت‌‌‌‌‌ها یا افراد برای کمک به دانشجویان بین المللی برای تامین مالی تحصیلشان ارائه‌‌‌ می‌شود.

طیف گسترده‌ای از بورسیه‌‌‌‌‌ها و کمک‌‌‌‌های مالی برای دانشجویان در کانادا در دسترس است. بورسیه‌‌‌‌‌ها و کمک‌‌‌‌های مالی نیازی به بازپرداخت ندارند و‌‌‌ می‌توانند یک بار پرداخت شوند یا پرداخت‌‌‌‌های سالانه مکرر در طول دوره تحصیلات پس از متوسطه شما.

بورسیه‌‌‌‌‌ها و کمک‌‌‌‌های مالی اغلب به شایستگی‌‌‌‌‌ها یا دستاوردهای علمی در ورزش، بشردوستی یا هنر گره خورده است. گاهی اوقات، شرایط خاصی (مانند معدل) برای تمدید بورس تحصیلی یا اعطای هر سال باید رعایت شود.

بورسیه‌ها و کمک‌های مالی می‌توانند از چندین منبع، از جمله خود مؤسسات تحصیلات تکمیلی، بنیادهای غیرانتفاعی، سازمان‌های اجتماعی، ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی دریافت شوند. بسیار مهم است که در مورد همه این گزینه‌‌‌‌‌ها قبل از تاریخ شروع برنامه ریزی شده خود تحقیق کنید تا دریابید که برای کدام بورس تحصیلی و کمک هزینه‌‌‌ می‌توانید درخواست دهید و زمان کافی برای آماده سازی درخواست خود داشته باشید. دو منبع خوب برای این اطلاعات Studentawards.ca  وScholarshipscanada.com  هستند. RBC همچنین چندین بورس تحصیلی را برای دانشجویان در کانادا تأمین‌‌‌ می‌کند.

کمک هزینه تحصیلی یا کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی
کمک هزینه تحصیلی یا کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی

نکات کلیدی بورسیه‌‌‌‌‌ها یا کمک‌‌‌‌های مالی

  • بورسیه‌‌‌‌‌ها یا کمک‌‌‌‌های مالی معمولاً برای دستاوردهای برجسته علمی یا فوق برنامه، تجربه داوطلبانه، دستاوردهای حرفه ای اعطا‌‌‌ می‌شود و همچنین ممکن است توسط حوزه‌‌‌‌های تحقیقاتی خاص، به ویژه به دانشجویان فارغ التحصیل اعطا شود.
  • شما نیازی به بازپرداخت بورسیه یا کمک هزینه ندارید.
  • معمولاً باید درخواست ارسال کنید. اما گاهی اوقات، بر اساس معیارهای خاصی، ممکن است به طور خودکار به افرادی که واجد شرایط هستند ارائه شود – این نوع بورسیه به عنوان بورسیه ورودی شناخته‌‌‌ می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌‌‌‌های کانادا به ارائه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی معروف هستند، بنابراین حتماً وب سایت کالج‌‌‌‌های مورد علاقه خود را بررسی کنید.
  • روند درخواست برای هر بورسیه یا کمک هزینه ممکن است متفاوت باشد. گاهی ممکن است از شما خواسته شود که مقاله یا مرجعی از معلمان یا استادان یا کارفرمایان ارسال کنید.

منابع کلیدی برای آشنایی با چشم انداز کمک‌‌‌‌های مالی در کانادا

  • فرصت‌‌‌‌های بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در کانادا  – لیستی از بورسیه‌‌‌‌های کلیدی که در صورت درخواست برای برنامه‌‌‌‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ممکن است واجد شرایط آنها شوید.
  • بورسیه‌‌‌‌های بین المللی دولت کانادا -جوایز متعددی را که توسط دولت‌‌‌‌های کانادا، دولت‌‌‌‌های خارجی، سازمان‌‌‌‌های غیردولتی و سازمان‌‌‌‌های بین المللی برای دانشجویان و دانش پژوهان بین المللی ارائه‌‌‌ می‌شود، مشخص‌‌‌ می‌کند.

شورای بین‌المللی مطالعات کانادا -جوایز مختلف، بورسیه‌ها و گزینه‌های کمک مالی را برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در کانادا را دارند فهرست می‌کند.

۳.بورسیه برای دانشجویان بین المللی

بورسیه‌‌‌‌‌ها نوعی کمک مالی هستند که توسط دانشگاه‌‌‌‌‌ها و کالج‌‌‌‌‌ها برای دانشجویان بین المللی در کانادا ارائه‌‌‌ می‌شود. بورسیه‌‌‌‌‌ها بر اساس نیاز مالی به دانش آموزان داده‌‌‌ می‌شود تا شایستگی‌‌‌‌‌ها یا دستاوردها. آنها معمولاً پرداخت‌‌‌‌های یکباره هستند که نیازی به بازپرداخت ندارند و توسط بنیادهای غیرانتفاعی یا شرکت‌‌‌‌های خصوصی ارائه‌‌‌ می‌شوند. باز هم، مهم است که خیلی زودتر از تاریخ شروع در مورد بورسیه‌‌‌‌‌ها تحقیق کنید تا به خودتان زمان کافی برای درخواست آنها بدهید.

نکات کلیدی بورسیه‌ها

  • معمولاً دانش‌آموزان ملزم به ارائه درخواست، نیازسنجی و ارائه اطلاعات در مورد درآمد یا درآمد والدین خود برای تأیید وضعیت مالی خود هستند.
  • مانند بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه، نیازی به بازپرداخت بورس ندارید.
  • اطلاعات مربوط به بورسیه‌‌‌‌‌ها معمولاً در وب سایت‌‌‌‌های هر مدرسه یا دانشگاه موجود است.
  • به طور معمول، شما باید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در مدرسه ثبت نام کنید تا برای دریافت بورسیه اقدام کنید، زیرا هدف اصلی برنامه بورسیه تکمیل منابع اولیه بودجه دانشجویان است.

۴.خطوط اعتباری دانشجویی در کانادا

خط اعتباری وامی است که به شما امکان می‌دهد تا یک سقف از پیش تعیین‌شده، مکرراً پول قرض کنید.‌‌‌ می‌توانید از یک خط اعتباری پول قرض کنید، مقداری از آن را پس بگیرید، سپس در صورت تمایل دوباره وام بگیرید. خط اعتباری دانشجویی به طور خاص برای کمک به پرداخت هزینه‌‌‌‌های تحصیلات پس از متوسطه از جمله شهریه، کتاب و لوازم و هزینه‌‌‌‌های زندگی است. با یک خط اعتباری، فقط به پولی که واقعاً وام می‌گیرید، بهره پرداخت می‌کنید.

خطوط اعتباری دانشجویی می‌تواند گزینه خوبی برای دانشجویانی باشد که به انعطاف‌پذیری مالی نیاز دارند، اما مطمئن نیستند که آیا لزوماً به وام بزرگی نیاز دارند یا خیر. به این ترتیب، متوجه نمی شوید که به وام بزرگی که به طور کامل از آن استفاده نمی کنید، بهره پرداخت‌‌‌ می‌کنید.

خطوط اعتباری دانشجویی توسط موسسات مالی و بانک هایی مانند RBC ارائه‌‌‌ می‌شود . با این حال، اکثر بانک‌‌‌‌‌ها فقط خطوط اعتباری دانشجویی را به دانشجویان داخلی یا دانشجویانی که در برنامه‌‌‌‌های حرفه ای خاص ثبت نام کرده اند ارائه‌‌‌ می‌دهند. ممکن است برای تضمین خط اعتباری خود به یک ارسال کننده نیاز داشته باشید و به احتمال زیاد باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد دانشجوی تمام وقت یا پاره وقت در یک موسسه معتبر پس از متوسطه است.

نکات کلیدی خطوط اعتباری دانشجویی:

  • شما فقط باید پولی را که قرض گرفته‌اید پس بدهید. بهره فقط به مبلغی که قرض گرفته شده است اعمال‌‌‌ می‌شود و نه به کل مبلغ (که در مورد وام‌‌‌‌‌ها صدق‌‌‌ می‌کند). به عنوان مثال، اگر شما یک خط اعتباری ۱۰۰۰۰ دلار کانادا دارید و ۳۰۰۰ دلار کانادا وام گرفته اید، باید ۳۰۰۰ دلار کانادا + سود ۳۰۰۰ دلار کانادا را بازپرداخت کنید، نه ۱۰۰۰۰ دلار کانادا.
  • نرخ بهره ممکن است کمتر از نرخ‌‌‌‌های ارائه شده در وام‌‌‌‌های دانشجویی دولتی باشد. با این حال، بر خلاف وام دانشجویی که فقط پس از اتمام برنامه یا ترک تحصیل، شروع به پرداخت سود‌‌‌ می‌کنید، به محض وام گرفتن از خط اعتباری دانشجویی، باید شروع به پرداخت سود کنید.
  • شما‌‌‌ می‌توانید در هر زمان، حتی زمانی که هنوز در حال تحصیل هستید، شروع به بازپرداخت پولی کنید که بدهکار هستید.
  • محدودیت خط اعتباری شما بر اساس دوره شما، مدرسه یا مؤسسه دانشگاهی ارائه دهنده برنامه، هزینه‌‌‌‌های زندگی، سابقه اعتباری و توانایی بازپرداخت پولی که قرض‌‌‌ می‌کنید، توسط بانک تعیین‌‌‌ می‌شود.

۵. کمک مالی از موسسات آموزشی فردی در کانادا

بسیاری از دانشگاه‌‌‌‌‌ها و کالج‌‌‌‌های کانادا گزینه‌‌‌‌های کمک مالی جداگانه برای دانشجویان بین المللی دارند که مستقیماً از طریق وب سایت آنها ارائه‌‌‌ می‌شود. می‌توانید جزئیات را در وب‌سایت‌های جداگانه بررسی کنید یا برای اطلاعات بیشتر در مورد گزینه‌های موجود و فرآیند درخواست با موسسه تماس بگیرید.

۶. کمک‌‌‌‌های دولتی دانشجویی

دولت‌‌‌‌های فدرال و استانی اشکال مختلفی از کمک‌‌‌‌های مالی را به دانشجویانی که در کانادا تحصیل‌‌‌ می‌کنند ارائه‌‌‌ می‌کنند. اینها شامل بورسیه ها، وام‌‌‌‌‌ها و کمک‌‌‌‌های بلاعوض است که‌‌‌ می‌تواند بر اساس نیاز مالی، مهارت‌‌‌‌های خاص، وضعیت ویژه، شایستگی تحصیلی و سایر مدارک تحصیلی باشد.

۷. کار در حین تحصیل در کانادا

راه دیگر برای پوشش برخی از هزینه‌‌‌‌های تحصیل در کانادا، کار در حین تحصیل است . اگر این مسیر را انتخاب کنید، دیگر نگران بازپرداخت وام‌‌‌‌های بعدی یا پرداخت هزینه بهره نخواهید بود. با این حال، افراد تازه وارد قبل از درخواست شغل  باید مطمئن شوند که از نظر قانونی واجد شرایط کار در دانشگاه یا خارج از دانشگاه هستند .

نکاتی که به شما کمک‌‌‌ می‌کند بودجه بسازید و به آن پایبند باشید:

مهم نیست که کدام روش را برای پرداخت هزینه تحصیل خود در کانادا انتخاب‌‌‌ می‌کنید، باید یاد بگیرید که بودجه خود را بسازید و به آن پایبند باشید. در اینجا نحوه ایجاد بودجه دانشجویی آورده شده است :

  • درآمد خالص خود را محاسبه کنید تا بدانید با چه مقدار پول کار‌‌‌ می‌کنید. این باید شامل هرگونه کمک مالی باشد که دریافت‌‌‌ می‌کنید.
  • هزینه‌‌‌‌های ماهانه خود را فهرست کنید .
  • هزینه‌‌‌‌های خود را در دسته‌‌‌‌های ثابت و متغیر یا برای ساده تر کردن نیازها در مقابل خواسته‌‌‌‌‌ها سازماندهی کنید.
  • میانگین هزینه ماهانه هر هزینه را تعیین کنید.
  • این هزینه‌‌‌‌‌ها را جمع کنید و آنها را با درآمد خالص خود مقایسه کنید تا ببینید آیا‌‌‌ می‌توانید هزینه‌‌‌‌های خود را تامین کنید.
  • اگر هزینه‌‌‌‌های شما بیشتر از درآمد خالص شما است، باید تنظیماتی را انجام دهید یا راهی برای کسب درآمد خالص بیشتری پیدا کنید. اگر درآمد شما بیشتر از مخارجتان است، حتماً مقداری پس انداز را برای آینده کنار بگذارید.

برای پایبندی به بودجه، باید درآمدها و هزینه‌‌‌‌های خود را پیگیری کنید. یک زمان هفتگی یا ماهانه برای مقایسه هزینه‌‌‌‌های واقعی خود با هزینه‌‌‌‌های برنامه ریزی شده خود تعیین کنید. اگر ناهماهنگی وجود دارد، مهم است که بودجه خود را دوباره تنظیم کنید تا واقعیت را منعکس کنید.

کار در حین تحصیل در کانادا راهی برای تامین هزینه‌های تحصیل در کانادا
کار در حین تحصیل در کانادا راهی برای تامین هزینه‌های تحصیل در کانادا
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *