اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا

تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا

آلبرتا محدودیت‌های استخدام کارگران خارجی موقت را در این استان لغو کرده است. اقدامی که به گفته آن «کمک به کارفرمایان برای رفع نیازهای نیروی کارشان است». در این پست به تغییرات برنامه‌های مهاجرتی آلبرتا که با هدف پوشاندن خلا‌های نیروی کار است نیز خواهیم پرداخت.

لغو محدودیت‌های کارگران خارجی موقت

یکی از تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا، لغو محدودیت‌‌های استخدام کارگران خارجی موقت است. دولت آلبرتا اعلام کرده ‌است که برای درخواست‌های معلقی که تا قبل از یکم ماه می ارسال شده‌اند، محدودیت‌ها لغو خواهند شد.

لغو محدودیت‌های کارگران خارجی موقت
لغو محدودیت‌های کارگران خارجی موقت

پیش از این اعلامیه، آلبرتا فهرستی به نام فهرست امتناع از پردازش را تهیه و به دولت کانادا تحویل می‌دهد. این فهرست شامل مشاغلی بود که کارفرمایان امکان ارسال درخواست کارگران خارجی موقت در استان را برای این مشاغل را نداشته‌اند.

فهرست امتناع از پذیرش

دولت کانادا اجرای برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) را به عهده دارد. تا پیش از این به توصیه دولت آلبرتا از رسیدگی به درخواست‌های TFWP برای مشاغل فهرست «امتناع از پذیرش» خودداری می‌کرد. فهرست شامل مشاغلی می‌شد که به گفته دولت آلبرتا، نیروی کار مازاد داشتند. آلبرتا به دنبال تشویق کارفرمایان به استخدام آلبرتایی‌های بیکار برای این مشاغل بود.

فهرست امتناع از پذیرش
فهرست امتناع از پذیرش

این استان می‌گوید حذف فهرست می‌تواند شانس دریافت اعلان علاقه‌مندی برای ورود سریع آلبرتا را افزایش دهد. با این حال، جریان فرصت آلبرتا (Alberta Opportunity Stream) را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. این تغییر بر لیست مشاغل غیر واجد شرایط آلبرتا برای برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا (AAIP) تأثیری نمی‌گذارد.

کاهش محدودیت‌های کارگران خارجی موقت

آلبرتا کاهش محدودیت‌های TFWP خود را دلیل توجیه کرده است. آلبرتا گفته است که بخش‌هایی از اقتصاد استانی با کمبود نیروی کار مواجه و برای یافتن کارگران کانادایی در تلاش هستند. برای همین تصمیم گرفته است تا با این اقدام از آنان حمایت کند. طبق آمار کانادا، این استان حدود ۸۸۰۰۰ شغل خالی دارد.

کاهش محدودیت‌های کارگران خارجی موقت
کاهش محدودیت‌های کارگران خارجی موقت

TFWP هدفی به خصوص را دنبال می‌کند. کارفرمایان کانادایی می‌توانند از کارگران خارجی را برای پر کردن موقعیت‌های شغلی در کمبود شهروند کانادایی یا مقیم دائمی مناسب حرفه خود، استخدام کنند. در واقع این پروسه هدف برنامه کارگران خارجی موقت است. یک کارفرما معمولاً باید درخواست ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) را به دولت کانادا ارسال کند.

بررسی نتایج کاهش محدودیت‌های کارگران خارجی موقت

سپس دولت کانادا تأثیر مثبت یا خنثی استخدام کارگر خارجی بر بازار کار را ارزیابی خواهد کرد. معمولاً باید مدارکی ارائه شود که نشان دهد هیچ کارگر واجد شرایطی در کانادا برای انجام این کار وجود ندارد. اگر LMIA مثبت یا خنثی اعطا شود، کارگر خارجی می‌تواند ادامه دهد. همچنین مجاز خواهد بود که درخواست مجوز کار خود را به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کند.

نتایج کاهش محدودیت‌های کارگران خارجی موقت
نتایج کاهش محدودیت‌های کارگران خارجی موقت

در سطح ملی، کانادا با بیش از ۸۰۰۰۰۰ شغل خالی در سراسر کشور با کمبود نیروی کار مواجه است. این باعث می‌شود که دولت‌های فدرال و استانی مقررات خود را کاهش دهند تا کارفرمایان بتوانند استعدادهای خارجی بیشتری را برای تکمیل بازار کار کانادا جذب کنند. در اوایل ماه آوریل، دولت کانادا قوانین TFWP خود را در واکنش به نرخ بیکاری پایین و نرخ بالای بیکاری در این کشور کاهش داد.

تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا

آلبرتا اخیراً نام AAIP (Alberta Advantage Immigration Program) را تغییر داده و اصلاح کرده است. همچنین دو جریان جدید مهاجرت به کانادا را راه اندازی کرده است. در فوریه، Rural Renewal Stream و Rural Entrepreneur Stream به پنج جریان موجود ارائه شده تحت نام جدید AAIP اضافه شدند.

 این استان همچنین سه جریان موجود خود را تغییر نام داد:

  • یکی از تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا شامل جریان بین المللی مهاجرت کارآفرینان فارغ التحصیل ( International Graduate Entrepreneur Immigration Stream ) می‌شود. این جریان اکنون به جریان کارآفرینان فارغ التحصیل ( Graduate Entrepreneur Stream ) تبدیل شده است.
  • یکی دیگر از تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا مربوط به جریان ویزای استارت آپ فارغ التحصیلان خارجی ( Foreign Graduate Start-Up Visa Stream ) می‌باشد. این تغییر نیز باعث شده که نام آن، اکنون به جریان کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی ( Foreign Graduate Entrepreneur Stream ) تبدیل شود.
  • جریان کشاورز خود اشتغال (Self-Employed Farmer Stream) اکنون به جریان مزرعه (Farm Stream) تبدیل شده است. این نیز یکی دیگر از تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا می‌باشد.

اقدامات کانادا برای رفع کمبود نیروی کار

یکی از تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا،  اضافه شدن جریان جریان نوسازی روستایی آلبرتا می‌باشد. این جریان به نامزدهای واجد شرایط با پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلبرتا اجازه می‌دهد تا در یک جامعه روستایی آلبرتا کار کنند و از طریق AAIP درخواست دهند. آلبرتا این جریان را برای کمک به جذب و حفظ تازه واردان به مناطق روستایی استان راه اندازی کرد.

جریان نوسازی روستایی آلبرتا
جریان نوسازی روستایی آلبرتا

جوامع برای اینکه بخشی از جریان باشند باید درخواست دهند. آن‌ها باید جمعیتی کمتر از ۱۰۰۰۰۰ نفر داشته باشند. همچنین خارج از منطقه شهری کلگری و سرشماری ادمونتون باشند. شرط سوم این است که حداقل یک کارفرما داشته باشند که مایل به پر کردن موقعیت‌های خالی دائمی موجود باشد. داوطلبان باید یک پیشنهاد شغلی دائمی و تمام وقت داشته باشند و سایر شرایط مربوط به تجربه کاری، توانایی زبان، تحصیلات و بودجه تسویه حساب را برآورده کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

جریان کارآفرین روستایی (Rural Entrepreneur Stream)

یکی از تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا،  اضافه شدن جریان است. جریان کارآفرین روستایی مهاجرت آلبرتا، کارآفرینان واجد شرایط و توانمندی را هدف قرار می دهد. افرادی که می‌خواهند یک کسب و کار جدید راه اندازی کنند یا یک کسب و کار موجود را در یک جامعه روستایی آلبرتا بخرند.

جوامع باید کمتر از ۱۰۰۰۰۰ نفر جمعیت داشته باشند . همچنین باید خارج از کلگری و ادمونتون سرشماری منطقه شهری باشند. همچنین داوطلبان باید یک بازدید اکتشافی انجام دهند. به علاوه تجربه کاری، تحصیلات و الزامات زبان را داشته باشند. همچنین دارایی خالص آن‌‌ها حداقل ۳۰۰۰۰۰ دلار باشند. بایست بتوانند حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کنند.

تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا؛ جریان کارآفرین روستایی
تغییرات برنامه‌‌های مهاجرتی آلبرتا؛ جریان کارآفرین روستایی

 آن‌ها باید حداقل ۵۱ درصد از یک کسب و کار جدید یا ۱۰۰ درصد در صورت خرید یک تجارت موجود داشته باشند. همچنین باید حداقل یک شغل برای یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم ایجاد کنند. کاندیداهایی که دارای یک درخواست تجاری تایید شده هستند، یک توافقنامه عملکرد تجاری را امضا می‌کنند و مجوز کار برای آن‌ها صادر می شود. سپس آن‌ها باید حداقل یک سال را صرف ایجاد تجارت خود در آلبرتا کنند. هنگامی که کسب و کار تاسیس شد و شرایط BPA خود را برآورده کردند، می‌توانند برای اقامت دائم نامزد می‌شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *