کاریابی خارجی, کاریابی در کانادا, مهاجرت به کانادا

تخصص‌ های مورد نیاز کانادا

تخصص‌های مورد نیاز کانادا

کانادا درصدد جذب افراد ماهر در تخصص‌های مختلف است. در این نوشته تخصص‌های مورد نیاز کانادا را بررسی خواهیم کرد. در پایان این نوشته متوجه خواهیم شد که پر‌تقاضا‌ترین مشاغل کانادا کدامند.

مرجع ملی مشاغل کانادا

در نوشته تخصص‌های مورد نیاز برای کانادا با عباراتی چون «کد NOC» برخورد می‌کنیم. منظور از NOC چیست؟

NOC مخفف شده عبارت National Occupational Classification است که به عنوان مرجع ملی مشاغل کانادا شناخته می‌شود. مرجع نام برده، ارائه دهنده یک ساختار طبقه‌بندی سیستماتیک است. NOC طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های شغلی در کانادا را با اهداف مشخصی طبقه‌بندی می‌کند. این اهداف شامل جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار داده‌‌های شغلی برای اطلاعات بازار کار و مدیریت برنامه‌‌های مرتبط با اشتغال می‌شود. اطلاعات شغلی برای ارائه بازار کار و هوش شغلی، توسعه مهارت‌ها، پیش‌بینی شغلی، تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضای نیروی کار، عدالت شغلی، و برنامه‌ها و خدمات متعدد دیگر از اهمیت حیاتی برخوردار است.

تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مرجع ملی مشاغل کانادا
تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مرجع ملی مشاغل کانادا

در کانادا برای نیروی کار ماهر مانند کارگر عمومی، راننده کامیون، و جوشکار فرصت‌های شغلی وجود دارد. به همین منوال، نقش‌هایی برای افراد در حوزه اداری و حرفه‌ای مانند مدیر منابع انسانی، مدیر پروژه، مدیر حساب، دستیاران اداری و پذیرش موجود است. در استان‌ها و مناطق مختلف کانادا فرصت‌های شغلی مختلف و فراوانی پیدا می‌شوند. برای هر کسی با مسیرهای شغلی مختلف، نقاط قوت مهارت، از نقش‌های یقه آبی تا یقه سفید، مکانی جهت اشتغال وجود دارد.

پرتقاضاترین مشاغل در کانادا

کانادا کشوری محبوب جهت جذب مهاجران با اهداف متخلف است. یکی از این جنبه‌ها توسعه اقتصاد کانادا با جذب نیروی کار توانمند و ماهر است. در کانادا مشاغلی وجود دارند که به عنوان پرتقاضا‌ترین مشاغل در کانادا از آن‌ها یاد می‌شود. در ادامه به بررسی این مشاغل خواهیم پرداخت.

۱.توسعه دهنده وب

توسعه دهندگان وب در سازمان‌های مختلف از مشاغل کوچک و متوسط تا شرکت‌ها و دولت‌های بزرگ کار می‌کنند. توسعه دهنده وب متخصصی است که در توسعه برنامه‌ها یا برنامه نویس فعالیت می‌کند.

تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ توسعه دهنده وب
تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ توسعه دهنده وب

با جدول زمانی پردازش دو هفته‌ای کانادا برای جریان استعدادهای جهانی، توسعه دهندگان وب مسیر محکمی برای دریافت مجوز کار کانادا دارند.

  • میانگین حقوق: ۶۹۳۰۵ دلار
  • کد noc : شماره ۲۱۷۵
  • مشاغل مرتبط: طراح وب، مدیر وب سایت، متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

۲.تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مدیران منابع انسانی (HR)

مدیران منابع انسانی مسئولیت جذب استعدادهای مناسب در بازار کار فشرده کانادا را دارند. مدیر منابع انسانی یکی دیگر از مشاغل پرتقاضا در کانادا است.

تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مدیران منابع انسانی
تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مدیران منابع انسانی
  • میانگین حقوق: ۸۹۰۰۳ دلار
  • کد noc : شماره ۰۱۱۲

۳.تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مهندس برق

مهندسان برق نقش مهمی در اقتصاد مدرن دارند. مهندسین برق سیستم‌ها و اجزای الکتریکی را طراحی، تجزیه و تحلیل، مشخص، ساخت و آزمایش‌ می‌کنند. همچنین مسئولیت عملیات ایمن‌سازی آن‌ها را بر عهده دارند.

تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مهندس برق
تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مهندس برق
  • میانگین حقوق: ۹۱,۸۳۲ دلار
  • کد NOC: شماره ۲۱۳۳
  • شغل مرتبط: مهندسان برق و الکترونیک

۴.دامپزشکان

کانادایی‌ها عاشق حیوانات خانگی هستند. بسیاری از آن‌ها صاحب انواع حیوانات خانگی از گربه، سگ و سایر حیوانات اهلی هستند. با این حال، تعداد دامپزشکان در کانادا کم است . اين موضوع باعث شده تا این شغل را به یکی از پر تقاضاترین مشاغل در کانادا برای چندین سال تبدیل کرده است.

تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ دامپزشکان
تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ دامپزشکان

دامپزشکان در کانادا باید مدرکی از یک دانشکده دامپزشکی داشته باشند که دارای تاییدیه مناسب باشد. دامپزشکی که سعی در ایجاد مسیر شغلی در کانادا دارد، باید مجوزی از نهاد نظارتی استان ها/منطقه‌ها داشته باشد. علت اين است كه دامپزشکی یک شغل تحت نظارت استانی است.

  • میانگین حقوق: ۹۵۸۰۴ دلار
  • کد NOC: شماره ۳۱۱۴

۵. تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ منابع انسانی و افسران استخدام

کسب‌وکارها رشد می‌کنند، و به این ترتیب، افزایش نسبی در تقاضا برای افراد مناسب برای این موقعیت‌های خالی وجود دارد. افسران استخدام (استخدام کننده) نقش مهمی را برای پر‌کردن تقاضای بی‌پایان در کانادا برای نامزدها برای پر‌کردن فرصت‌‌های شغلی موجود بازی‌ می‌کنند. در زمینه‌‌های حرفه ای مانند مهندسی و فناوری، تقاضا برای استخدام کنندگان بسیار زیاد است.

تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ منابع انسانی و افسران استخدام
تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ منابع انسانی و افسران استخدام

استخدام کننده‌ای که سعی در ایجاد مسیر شغلی در کانادا دارد، باید مدرک لیسانس خود را در زمینه‌ای مانند روابط انسانی داشته باشد. استخدام‌کننده می‌تواند از روش‌های مختلفی شانس خود را افزایش دهد. وی می‌تواند با ثبت‌نام به‌عنوان یک استخدام‌کننده حرفه‌ای و همچنین با عضویت در انجمن استخدام‌کنندگان حرفه‌ای کانادا (APRC) شانس خود را افزایش دهد.

  • میانگین حقوق: ۶۵۲۹۲دلار
  • کد NOC: شماره ۱۲۲۳
  • شغل مرتبط: حرفه ای منابع انسانی
اطلاعات بیشتر در حیطه کاریابی در کانادا با ما تماس بگیرید

۶.تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مشاور مالی

مشاوران مالی به افراد حقوقی و خانواده‌ها در مورد نحوه مدیریت پول خود مشاوره می‌دهند. مشاوران مالی که در یک بانک کار‌ می‌کنند نیز محصولات و خدمات موسسه مالی را تبلیغ‌ می‌کنند.

تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مشاور مالی
تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ مشاور مالی
  • میانگین حقوق: ۶۲۹۷۱ دلار
  • کد NOC: شماره ۰۱۱۱, ۱۱۱۴
  • مشاغل مرتبط: مدیران مالی، سایر مقامات مالی، نماینده فروش مالی

۷.داروساز

داروسازان با برنامه‌ها و خدماتی که برای ارتقای رفاه و سلامتی طراحی شده‌اند، همکاری می‌کنند. یک داروساز‌ می‌تواند با کار در بیمارستان یا داروخانه مسیر شغلی خود را ایجاد کند. همچنین می‌تواند داروخانه خود را راه اندازی کند. داروسازان تحت نظارت استانی هستند.

تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ داروساز
تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ داروساز

شرط لازم این است که مدرک داروسازی داشته باشید. همچنین نیاز است تا در آزمونی که توسط هیئت بررسی داروسازی کانادا (PEBC) برگزار‌ می‌شود، نمره قبولی کسب کنید. پس از آن با ثبت نام در ایالت یا قلمرو خود، تبدیل به یک داروساز معتبر در کانادا خواهید شد.

تخصص‌ های مورد نیاز کانادا؛ داروساز
داروساز

داروساز یکی از پردرآمدترین مشاغل در کانادا در سال‌‌های گذشته بوده است. داروسازان در کانادا به طور متوسط ۴۵ دلار در ساعت حقوق‌ می‌گیرند و اگر یک داروساز به طور متوسط ۱۲ ساعت در روز به مدت یک سال کار کند،‌ می‌تواند به طور متوسط سالانه ۱۲۹۶۰۰ دلار درآمد داشته باشد.

  • میانگین حقوق: ۸۹۳۱۴ دلار
  • کد NOC: شماره ۳۱۳۱

در ادامه این نوشته با ۱۸ مورد از مشاغل پرتقاضای دیگری مانند جوشکار، مدیر پروژه، مهندس هوا و فضا، حسابدار و… می‌پردازیم. همچنین مشاغل پر مخاطب حوزه پزشکی را پوشش خواهیم داد.

۸. جوشکار

یکی دیگر از تخصص‌های مورد نیاز کانادا، جوشکاری است. برای درخواست جهت شغل جوشکاری، مزیت‌های متعددی نسبت به دیگر مشاغل وجود دارد. یکی از این مزایا این است که داشتن مدرک دانشگاهی‌ها یا فوق دیپلم الزامی نیست. در عین حال بدون داشتن این مدارک می‌توانید دستمزد خوبی نیز دریافت کنید.

تخصص‌های پرتقاضای کانادا؛ حرفه جوشکاری
تخصص‌های پرتقاضای کانادا؛ حرفه جوشکاری

حرفه جوشکاری یکی از مشاغل پر تقاضا در کانادا به حساب می‌آید. این مهارت نیازمند به دانش در زمینه جوشکاری می‌باشد. اگر مایل هستید که در کانادا به عنوان یک جوشکار مشغول شوید، به آموزش حرفه‌ای یا گذراندن کارآموزی یا هر دو نیاز دارید. مهارت جوشکاری، یکی از پر تقاضا‌ترین تخصص‌های مورد نیاز کانادا است.

حرفه جوشکاری

اگر قصد دارید شانس استخدام و جذب بیشتری داشته باشید، می‌توانید مهارت جوشکاری زیر آب دو شرط اصلی دارد. یک اینکه شناگر خوبی باشید، و دوم فوبیای آب (آب هراسی) نداشته باشید.

میانگین حقوق: ۷۳۵۰۴ دلار

کد NOC: شماره ۷۳۲۷

مشاغل مرتبط: جوشکار و اپراتور ماشین آلات مرتبط.

۹.کارگر عمومی (General Labourer)

یکی دیگر از تخصص‌های مورد نیاز کانادا، جوشکاری است. برای درخواست جهت شغل جوشکاری، مزیت‌های متعددی نسبت به دیگر مشاغل وجود دارد. یکی از این مزایا این است که داشتن مدرک دانشگاهی‌ها یا فوق دیپلم الزامی نیست. در عین حال بدون داشتن این مدارک می‌توانید دستمزد خوبی نیز دریافت کنید.

کارگر عمومی
کارگر عمومی

میانگین حقوق: ۴۷۶۷۸ دلار

کد NOC: شماره ۷۶۱۱

مشاغل مرتبط: کارگران ساختمان، کارگان صنایع ساختمانی

۱۰. مهندس هوافضا

مهندسان هوافضا طراحی، تحقیق، آزمایش، توسعه و نظارت بر ساخت و نگهداری وسایل نقلیه و سیستم‌های هوافضا را بر عهده دارند. مانند وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد)، هواپیماهای تجاری و نظامی، فضاپیماها و تجهیزات مربوط به هوافضا.

تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ مهندسی هوافضا
تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ مهندسی هوافضا

شانس استخدام به عنوان مهندس هوافضا در کانادا بسیار زیاد است. علت این است که مهندسان مسن بازنشسته شده و فضایی برای تازه کارها ایجاد می‌شود. علاوه بر این، همیشه رشد قابل مشاهده در این صنعت وجود دارد. مهندسی هوافضا یکی از مشاغل پر در‌آمد و پر تقاضای کانادا به حساب می‌آید. با این تفاسیر مهندسی هوافضا نیز از تخصص‌های مورد نیاز کانادا به حساب می‌آيد.

  • میانگین حقوق: ۹۸,۳۴۷ دلار
  • کد NOC: شماره ۲۱۴۶
  • مشاغل مرتبط: مهندسان هواپیما، مهندس هوانوردی، مهندس طراحی فضاپیما.

۱۱. معاونین اداری (Administrative Assistants)

معاونین یکی از تخصص‌های مورد نیاز کانادا بوده که افراد می‌توانند از طریق آن به کانادا مهاجرت کنند. افرادی که در این حرفه مشغول هستند از همکارانی در زمینه‌هایی مانند حسابداری و سایر وظایف دفتری پشتیبانی می‌کنند. دستیاران اداری که بیشتر در کارکردهای حسابداری یا حسابداری تخصص دارند، شانس بیشتری دارند. دلیل شانس بیشتر آن‌ها این است که این نقش در میان مشاغل پر تقاضا در کانادا در حال حاضر فهرست شده است.

  • میانگین حقوق: ۴۵۹۲۷ دلار
  • کد NOC: شماره ۱۲۴۱

۱۲. افراد فعال در تجارت (تاجران یا Merchandiser)

دانستن آداب تجارت و ماهر بودن در این حرفه که یکی از تخصص‌های مورد نیاز کانادا است، می‌تواند برای این دسته از مشاغل پله‌ی پرش به حساب آید. بازرگانان معمولاً برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی کار می‌کنند. تصمیم می‌گیرند که کدام موجودی/موجودی جدید را وارد کنند. همچنین آنان در چگونگی نمایش محصول در قفسه‌های فروشگاه تصمیم‌گیری می‌کنند.

  • میانگین حقوق: ۴۸۶۱۰ دلار
  • کد NOC: شماره ۶۲۲۲
  • شغل مرتبط: خریداران خرده فروشی و عمده فروشی.

۱۳. راننده

با داشتن گواهینامه معتبر و تجربه داشتن در رانندگی که از تخصص‌های مورد نیاز کانادا می‌باشد، می‌توانید برای کار در کانادا درخواست دهید. دسته‌های مختلفی از رانندگان وجود دارد. مانند رانندگان تحویل، رانندگان کامیون، رانندگان لیفتراک و رانندگان مسافت طولانی. اگر قادر به رانندگی با وسیله نقلیه تجاری هستید، شانس زیادی برای یافتن شغل در کانادا نیز دارید.

رانندگی؛ موسسه کاریابی بین‌ المللی آرتا جایز
رانندگی؛ موسسه کاریابی بین‌ المللی آرتا جایز

بازار کار گسترده است و از آنجایی که مردم قصد جابه‌جایی کالاها و محصولات را دارند، نیاز به پر کردن موقعیت رانندگان تجاری وجود دارد. گواهینامه مورد نیاز گواهینامه رانندگی وسیله نقلیه تجاری یا گواهینامه اپراتور لیفتراک است. تا زمانی که مجوزهای لازم را داشته باشید، باید انتظار داشته باشید که به راحتی در کانادا شغل پیدا کنید.

  • میانگین حقوق: ۴۴۸۳۶ دلار
  • کد NOC: شماره ۷۵۱۱-۷۵۲۱-۷۴۵۲

۱۴. مسئول پذیرش

در یک سازمان یا شرکت، این اولین فردی است که شرکت را نمایندگی می‌کند. یک مسئول پذیرش نقش بزرگی در برداشتی که برای مشتریان فعلی یا بالقوه ای که مایل به مشارکت با یک سازمان هستند ایجاد می کند.

منظور از پذیرش، این است که مهارت‌های خوبی در خدمات مشتری و ارتباط با مشتری داشته باشد. ارتباطات، شکل حرفه‌ای ارتباط کلامی و غیرکلامی را در بر می‌گیرد. داشتن مهارت‌های اجتماعی قوی و امکان برقراری با گستره افراد می‌تواند باعث شود که شما در کانادا زندگی کنید و درآمد داشته باشید. شغل مسئول پذیرش یا receptionis در دسته تخصص‌های مورد نیاز کانادا قرار دارد.

تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ مسئول پذیرش
تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ مسئول پذیرش

این نقش همچنین مستلزم آن است که دانش خوبی در مورد کار با رایانه داشته باشید. داشت چند مسئولیت متفاوت یک مزیت اضافی است. چند مسئولیتی بودن باعث می‌شود که حتی در هنگام تعامل رو در رو با مشتریان، کار طولانی‌تر به نظر برسد.

  • میانگین حقوق: ۳۱۳۰۴ دلار
  • کد NOC: شماره ۱۴۱۴

۱۵. مدیر پروژه (Project Manager)

مدیر پروژه از تخصص‌های مورد نیاز کانادا می‌باشد. افراد در این زمینه در بخش‌های مختلف اعم از بازاریابی، فروش، مهندسی و غیره می‌توانند تقاضا دهند. ماهیت شغل این افراد ایجاب می‌کند که انعطاف پذیر باشند. همچنین از توانایی در دستکاری در زمینه‌های مختلف تخصص در رابطه با مدیریت افراد یا بودجه برخوردار باشند.

مدیر پروژه
مدیر پروژه

چندین سال است که مدیر پروژه بودن یکی از مشاغل پر تقاضا در کانادا بوده است. برای بهبود پتانسیل خود برای استخدام به عنوان مدیر پروژه، به گواهینامه مدیریت پروژه حرفه‌ای (PMP) نیاز دارید.

  • میانگین حقوق: ۹۱,۴۲۵ دلار
  • کد NOC: شماره ۰۲۱۱, ۰۲۱۳, ۰۷۱۱, ۱۲۲

۱۶. مدیر حساب (Account Manager)

افرادی که در این زمینه شغلی ایجاد می‌کنند، معمولاً باید در ایجاد روابط با مشتری، تخصص داشته باشند. کارفرمایان در کانادا همیشه به دنبال مدیران حسابی هستند که در نرم افزار فروش و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) دارای تخصص هستند. اکثر مدیران حساب در کانادا حقوق پایه به اضافه پورسانت دریافت می‌کنند.

تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ مدیر حساب
تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ مدیر حساب

تقاضای زیادی برای مدیران حساب در صنایع مختلف از بازاریابی، بانکداری ، فروش، فناوری اطلاعات گرفته تا مشاوره وجود دارد. کلید تبدیل شدن به یک مدیر حساب موفق در توانایی ایجاد روابط و پیوندهای قوی با مشتریان است. افراد از طریق این شغل که یکی از تخصص‌های مورد نیاز کانادا است می‌توانند آینده شغلی خوبی را در کانادا برای خود رقم بزنند.

  • میانگین حقوق: ۸۶۱۰۴ دلار
  • کد NOC: شماره ۴۱۶۳

۱۷. مدیر توسعه کسب و کار (Business Development Manager)

مدیران توسعه کسب و کار نقش حیاتی در جستجوی مشتری دارند. همچنین به کارکنان فروش کمک می‌کنند تا معاملات را انجام دهند.

  • میانگین حقوق: ۸۴۰۰۳ دلار
  • کد : NOC ۴۱۶۳
  • شغل مرتبط: افسران توسعه تجارت و محققان و مشاوران بازاریابی

۱۸. حسابدار

حسابداری و داشتن مهارت در آن که یکی از تخصص‌های مورد نیاز کانادا است، می‌تواند راه مهاجرت شما باشد. حسابداران افرادی هستند که دارای تخصص مالی هستند، مسئول نظارت بر بودجه، درآمد و هزینه ها هستند.

حسابدار

حسابداری به رشته‌های تخصصی مختلفی تقسیم می‌شود که شامل حسابرسی، مالیات، حقوق و دستمزد و غیره می‌شود. برای برجسته شدن به عنوان یک حسابدار در کانادا، گواهینامه CPA (حسابدار حرفه‌ای خبره) یک ضرورت است. هر حسابداری باید این گواهینامه را کسب کرده باشد.

  • میانگین حقوق: ۵۹۱۰۰ دلار
  • کد : NOC 0111, 1111

۱۹. پرستار ثبت نام شده (Registered Nurse یا اختصارا RN)

مراقبت از خود برای سلامتی حیاتی است؛ مانند ضرب المثل رایج «سلامتی ثروت است». کانادایی‌ها به مراقبت‌های بهداشتی مناسب در تمام استان‌ها و مناطق اعتقاد دارند. این امر در این واقعیت مشهود است که پرستاری یکی از مشاغل پر تقاضا در کانادا است.

تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ RN
تخصص‌های مورد نیاز کانادا؛ RN

شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبت نام شده، داشتن مدرک لیسانس و ثبت نام رسمی در مرجع منطقه‌ای و نظارتی پرستاری است. اخیراً جمعیت پرستاران کاهش شدیدی داشته است. این موضوع بر سیستم بهداشت و درمان تأثیر گذاشته است. با این حساب حرفه پرستاری یکی از تخصص‌های مورد نیاز کانادا به حساب می‌آيد.

  • میانگین حقوق: ۷۷۶۰۳ دلار
  • کد : NOC ۳۰۱۲

در ادامه این مقاله در مورد مشاغل استاد و مدرس دانشگاه، مهندس نرم افزار، برق صنعتی، مکانیک تجهیزات سنگین، همکار فروش، بینایی سنجی که از دیگر تخصص‌های مورد نیاز کانادا هستند صحبت خواهیم کرد. همجنین به مشاغل در حال حضور پر تقاضای کشور کانادا، مشاغل پر تقاضای برخی ایالات و شغل‌های مورد‌نیاز کانادا دردوره کرونا خواهیم پرداخت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *