اطلاعات عمومی کشور کانادا

مشکلات مهاجرت به کانادا

مشکلات مهاجرت به کانادا

مهاجرت به یک کشور دیگر همیشه چالش‌ها و سختی‌های خاص خود را به دنبال دارد. در این نوشته شما با مشکلات مهاجرت به کشور کانادا آشنا می‌شوید. از این طریق شما می‌توانید کمی خود را برای اتفاقات ممکن مهاجرت به کانادا آماده کنید.

مشکل پیدا کردن کار در کانادا

مهمترین چالش برای اکثر افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، یافتن فرصت‌های شغلی است که با مهارت و تجربه آنها مطابقت دارد. تقاضای بسیار زیادی برای کارگران ماهر در سراسر کانادا فقیر وجود دارد، اما همیشه متقاضیان کافی با شرایط یا تجربه مناسب وجود ندارند.  این می‌تواند برای کسانی که به دنبال کار به کانادا مهاجرت کرده‌اند، فرصت‌های شغلی ایجاد کند. این می‌تواند ناامید کننده و دلسرد کننده باشد و باعث شود بسیاری از افراد در طول فرآیند مهاجرت خود احساس ناامیدی کنند.

اگر بتوانید از دانش و مهارت‌های موجود خود در کانادا استفاده کنید، اقامت در کانادا بسیار آسان تر است، اما زمانی که مدارک تحصیلی خارج از کشور اعتبار یکسانی در کانادا نداشته باشند، می‌تواند دشوار باشد.

مانع زبان

زبان انگلیسی یا فرانسوی برای اکثر مشاغل کانادا مورد نیاز است. در واقع می‌تواند یکی از الزامات اصلی شرح شغل باشد. در برخی موارد، می‌توانید با انجام آنچه که «ارزیابی رسمی معادل‌سازی» نامیده می‌شود، از این موضوع دور شوید، جایی که آنها تحصیلات شما را از کشور شما با کانادا مقایسه می‌کنند تا ببینند که آیا حداقل معادل هستند یا خیر.

با این حال، این ممکن است چندین ماه طول بکشد و گاهی اوقات برای متقاضیانی که امیدوارند به کانادا مهاجرت کنند، نتیجه مطلوبی ندارد.

مشکلات مهاجرت به کانادا؛ زبان
مشکلات مهاجرت به کانادا؛ زبان

کمبود منابع، از جمله عدم دسترسی به خدمات عمومی و برنامه‌های اجتماعی

کانادا از نظر مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و حتی کمک‌های اجتماعی در مقایسه با سایر کشورها دارای سیستم بسیار متفاوتی است.

به عنوان مثال، کانادا مراقبت‌های بهداشتی رایگان را از طریق خدمات مراقبت‌های بهداشتی ملی کانادا ارائه می‌دهد. با این حال، بدون ویزای کار کانادا یا شهروندی کانادا، افرادی که به کانادا مهاجرت کرده اند ممکن است نتوانند از این خدمات استفاده کنند.  همچنین اگر از استانی در کانادا به استان دیگری نقل مکان کنید که قوانین متفاوتی برای وضعیت مهاجرت و شرایط اقامت دارند، ممکن است در دسترسی به خدمات عمومی خاص مشکلاتی وجود داشته باشد.

علاوه بر این، مهاجران غیرقانونی قادر به دریافت وجوه رفاهی از دولت نیستند. این بدان معناست که بسیاری از مهاجران تازه وارد با کانادا دست و پنجه نرم می‌کنند و نمی‌توانند مایحتاج اولیه را تامین کنند.

یافتن مسکن مقرون به صرفه در کانادا

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای کسانی که به کانادا مهاجرت می‌کنند با آن مواجه هستند، یافتن محل اقامت مناسب است؛ به خصوص کسانی که نمی‌توانند به ویزای کار یا کارت اقامت کانادا دسترسی داشته باشند.  تقاضای زیادی برای املاک اجاره ای در سراسر کانادا وجود دارد، اما مکان‌های کمی وجود دارد که افراد می‌توانند بدون شهروندی کانادا یا مجوز کار کانادا به آنها دسترسی داشته باشند.

همچنین ممکن است مدتی طول بکشد تا یک مهاجر به کانادا بتواند به دلیل وضعیت مهاجرت از دولت کمک‌های اجتماعی دریافت کند و این امر باعث می‌شود که مهاجران تا زمانی که شغل یا منبع درآمد دیگری پیدا کنند نتوانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند.  به این ترتیب، بسیاری از افراد حتی نمی‌توانند در این دوره از عهده تامین نیازهای اساسی مانند غذا و گرمایش برآیند که می‌تواند زندگی را برای آنها بسیار دشوار کند.

یافتن مسکن مقرون به صرفه در کانادا
یافتن مسکن مقرون به صرفه در کانادا

عادت کردن به هوای سرد

کانادا می‌تواند از نظر آب و هوا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بسیار متفاوت باشد. آب و هوای کانادا اغلب می‌تواند در ماه‌های زمستان بسیار سرد باشد و در برخی از مناطق این کشور بارش برف زیاد باشد.  این می‌تواند زندگی را هم در داخل و هم در خارج از خانه دشوار کند و اگر به تازگی از یک کشور گرمتر نقل مکان کرده اید که در آن هوا چندان سرد نیست، ممکن است عادت کنید.

حتی مواردی مانند رانندگی می‌تواند به این دلیل پیچیده‌تر باشد؛  به خصوص اگر نمی‌دانید چگونه در جاده‌های یخ زده رانندگی کنید یا به لاستیک‌های زمستانی برای ماشین خود نیاز دارید!

غلبه بر دلتنگی برای کشور مبدا

هیچ چیز کاملاً شبیه روند مهاجرت به کانادا نیست و کانادا می‌تواند در مقایسه با کشور شما بسیار متفاوت باشد. غلبه بر دلتنگی به زمان و تلاش نیاز دارد و باعث می‌شود بسیاری از افراد در طول فرآیند مهاجرت به کانادا احساس انزوا از خانواده و دوستان خود کنند.

مشکلات اخذ گواهینامه رانندگی کانادایی و بیمه خودرو

برای دریافت گواهینامه رانندگی کانادایی که برای رانندگی در سراسر کانادا لازم است، باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشید.

علاوه بر این، حتی اگر مجوز اروپایی موجود داشته باشید، به طور خودکار به یک مجوز کانادایی ترجمه نمی‌شود. در عوض، باید یک آزمایش کامل انجام دهید.  به طور مشابه، داشتن یک ماشین بدون شهروندی یا اقامت دائم کانادا همیشه آسان نیست، زیرا ماشین‌ها در کانادا بسیار گران هستند و بیمه کانادایی برای همه ماشین‌های موجود در جاده الزامی است.  حتی در این صورت، جاده‌های کانادا می‌توانند از نظر سبک رانندگی با خانه بسیار متفاوت باشند و ممکن است مدتی طول بکشد تا کاملاً به آن عادت کنید.

مشکلات اخذ گواهینامه رانندگی کانادایی و بیمه خودرو
مشکلات اخذ گواهینامه رانندگی کانادایی و بیمه خودرو

مقابله با تبعیض

حتی اگر کانادا قوانینی علیه تبعیض بر اساس نژاد، قومیت یا مذهب داشته باشد،  این قوانین همیشه توسط همه افراد در کانادا رعایت نمی‌شود.  در واقع مواردی بوده است که مهاجران به دلیل وضعیت مهاجرتی خود حتی پس از اقامت دائم کانادا مورد تبعیض قرار گرفته اند.

این می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از افرادی که فرض می‌کنند کارگران فاقد مدرک هستند، زیرا به تازگی وارد کانادا شده‌اند تا مشکلاتی در یافتن کار یا یافتن مشاغل خاص به دلیل پروفایل نژادی. این بدان معنی است که بسیاری از مهاجران تازه وارد اغلب نمی‌توانند به دلیل این تبعیض شغلی در کانادا پیدا کنند.

آشنایی با فرهنگ و تاریخ کانادا

کانادا فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد خود را دارد که می‌تواند روند مهاجرت به کانادا را چالش برانگیزتر کند.  ممکن است برای مردم سخت باشد که در کانادا بدون اطلاع از ارزش‌ها، دیدگاه‌ها و هنجارهای اجتماعی این کشور احساس کنند که در خانه خود هستند؛ به خصوص اگر نتوانید در اوایل دوران حضورتان در کانادا با جامعه کانادا ارتباط برقرار کنید.

این می‌تواند به این معنی باشد که مهاجران همیشه آنطور که دوست دارند در جامعه کانادا ادغام نمی‌شوند ؛ که می‌تواند پس از تمام تلاش‌های آنها در طول فرآیند مهاجرت ناامید کننده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

آموزش قوانین کانادا

دانستن قوانین کانادا برای همه ساکنان این کشور ضروری است زیرا به آنها امکان می‌دهد بفهمند که چگونه کارها در اینجا کار می‌کنند کانادا می‌تواند بسیار متفاوت از بسیاری از کشورهای دیگر باشد.

به عنوان مثال، قوانین کانادا اغلب برای افرادی که به تازگی وارد این کشور شده اند، به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، عجیب یا غیرعادی به نظر می‌رسد. تعداد بسیار کمی از کانادایی ها حتی در مورد همه قوانین کانادا می‌دانند، چه رسد به این واقعیت که آنها می‌توانند تغییر کنند.  این بدان معناست که مهاجران باید در طول فرآیند مهاجرت به کانادا اقداماتی را انجام دهند تا قبل از شروع زندگی خود در اینجا با این قوانین و مقررات آشنا شوند.

دانستن قوانین کانادا
دانستن قوانین کانادا

دوستان و اعضای خانواده در حال مهاجرت به کانادا

فرآیند مهاجرت برای کسانی که به همراه دوستان یا اعضای خانواده به کانادا مهاجرت می‌کنند می‌تواند چالش برانگیزتر باشد. علاوه بر این که در طول فرآیند مهاجرت به کانادا باید با چالش‌های مشابهی روبرو شوید، همچنین می‌توانید احساس کنید که توسط عزیزانتان شما را رها می‌کنند.

روند مهاجرت طولانی و پیچیده است

پروسه مهاجرت به کانادا می‌تواند طولانی باشد کانادا می‌تواند به صبر و تعهد زیادی از سوی مهاجران خود نیاز داشته باشد.

در برخی موارد، فرآیند مهاجرت به کانادا ممکن است سال ها طول بکشد. درک قوانین مهاجرت کانادا برای افرادی که به خوبی انگلیسی یا فرانسوی صحبت نمی‌کنند دشوار به نظر می‌رسد.  و کانادایی‌های جدید ممکن است در این مدت به همه منابعی که نیاز دارند دسترسی نداشته باشند، کانادایی‌های جدید می‌توانند از هر کاری که باید انجام شود تا در زندگی جدید خود در اینجا مستقر شوند، غرق شوند.

ادغام ضعیف در جامعه کانادا

کانادا اغلب به عنوان یکی از چند فرهنگی ترین و متنوع ترین کشورهای کانادا دیده می‌شود که بسته به محل زندگی شما می‌تواند بسیار متفاوت به نظر برسد.

از آنجایی که بسیاری از افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند در مقطعی از زندگی خود به اینجا مهاجرت کرده‌اند، نمی‌توانند به مهاجران کمک کنند تا در جامعه کانادا ادغام شوند، کانادایی‌های جدید نیاز به دسترسی به سیستم‌های حمایت اجتماعی و سایر برنامه‌های اجتماعی دارند، اما این خدمات همیشه در همه جا در دسترس نیستند.  این بدان معنی است که گاهی اوقات ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا مهاجران به طور کامل در جامعه کانادا ادغام شوند  که همیشه آسان نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *