اخبار مهاجرت به کانادا, دسته بندی نشده, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

تغییرات سیستم اکسپرس اینتری کانادا ۲۰۲۴

برنامه اکسپرس اینتری کانادا دسته‌بندی‌های جدید خود برای استقبال از تازه‌واردانی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند را اعلام کرد

حرکت به کانادا برای مهاجرت یکی از اهداف متداول در زندگی بسیاری از افراد در سراسر جهان است. کانادا با سیاست‌های مهاجرتی خاص خود به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای اقامت دائم جلب توجه کرده است. اما برای ورود به این کشور، شما باید به معیارها و شرایط خاصی پاسخ دهید. اخبار خوب این است که در تاریخ ١٨ سپتامبر ٢٠٢٣، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دسته‌بندی‌های جدیدی در پروژه اکسپرس اینتری کانادا اعلام کرده است که به تازه‌واردان مهاجرتی با تجربه در حوزه حمل و نقل فرصتی بی‌نظیر ارائه می‌دهد.

اخبار کانادا؛ دسته‌بندی‌های جدید در اکسپرس اینتری کانادا

تاکنون، برنامه اکسپرس اینتری کانادا برای دسته‌بندی‌های مختلف تجربه کاری باز بوده است. اما در تاریخ ١٨ سپتامبر ٢٠٢٣، این برنامه تصمیم به اضافه کردن دسته‌بندی‌های جدیدی گرفته است. این اولین بار است که طرح اکسپرس اینتری کانادا، دسته بندی تجربه کاری در حوزه حمل و نقل را برای پذیرش تازه‌واردان در نظر گرفته است.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا

تمرکز بر حمل و نقل

به گفته اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، تمرکز بر نامزدهای دارای تجربه در بخش حمل و نقل، از جمله رانندگان ترانزیت، خلبانان و کارگران مونتاژ هواپیما، برای کمک به صنعت حمل و نقل به جهت جذب استعدادهای ماهر مورد نیاز در سراسر کشور است.

برای واجد شرایط بودن در رده مشاغل حمل و نقل، باید:

  1. حداقل شش ماه تجربه کار تمام وقت و مستمر (یا به میزان مساوی سابقه کار پاره وقت) در سه سال گذشته داشته باشید.
  2. در کانادا یا خارج از کشور در یک شغل واحد که بخشی از دسته حمل و نقل است فعالیت کرده باشید.
  3. تمام الزامات مندرج در دستورالعمل‌های آن را برآورده کنید.

مشاغلی که در این دوره اکسپرس اینتری حوزه حمل و نقل گنجانده شده‌اند عبارتند از:

– مونتاژکنندگان هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیما

– رانندگان کامیون‌های باری

– کنترل کنندگان ترافیک راه‌آهن و تنظیم کننده‌های ترافیک دریایی

– افسران مهندس حمل و نقل در آب

– افسران عرشه در حوزه حمل و نقل آبی

– کنترلرهای ترافیک هوایی و مشاغل مرتبط

– خلبانان، مهندسان پرواز و مربیان پرواز

– مکانیک هواپیما و بازرسان هواپیما

– مسئولین راه آهن

– مدیران فعال در حوزه حمل و نقل

دیدگاه وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا

وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی فدرال، مارک میل  در مورد این تصمیم مهم اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اظهار کرده است: “در حالی که کانادا در تلاش است تا اقتصاد خود را شکوفا کند، ما متعهد به بهبود سیستم حمل و نقل و زیرساخت‌ها برای اطمینان از جابجایی ایمن و کارآمد کالاها و مسافران در سراسر کشور هستیم.”

او ادامه داد: “انتخاب بر اساس دسته بندی‌های شغلی به ما کمک می‌کند تا از تازه واردان باتجربه در مشاغل حمل و نقل دعوت کنیم تا شکاف‌های قابل توجه موجود در بازار کار کانادا را پر کرده و موفقیت آینده بخش حمل و نقل را تضمین کنند.”

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا

امتیازدهی و دعوت به اقامت دائم

در حالی که پروفایل شما در لیست ذخیره قرار دارد، فدرال رزرو بر اساس امتیازات شما در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) به شما امتیاز می‌دهد. می‌توانید امتیاز خود را در حساب IRCC خود مشاهده کنید. از آنجا که دسته‌بندی‌های جدید به برنامه اضافه شده‌اند، امتیازات شما باید با معیارهای این دسته‌بندی‌ها محاسبه شود.

در انتخاب مبتنی بر دسته بندی، دولت کانادا کاندیداهای موجود در این مجموعه‌ها را بر اساس قرار گیری در یک دسته خاص شناسایی می‌کند. اگر به عنوان یک کاندید واجد شرایط شناخته شوید، پروفایل اکسپرس اینتری شما بر اساس امتیاز CRS شما رتبه بندی می‌شود. سپس از کاندیداهای واجد شرایط با بالاترین نمرات CRS دعوت می‌شود تا برای مهاجرت اقتصادی به کانادا درخواست دهند.

ارسال درخواست

اما در انتخاب مبتنی بر دسته بندی، نامزدها باید واجد شرایط یک دسته خاص برای دعوت شدن باشند. اگر دعوت نامه‌ای برای ارائه درخواست دریافت کردید، ٦٠ روز فرصت دارید تا درخواستی را برای یک برنامه خاص در اکسپرس اینتری کانادا ارسال کنید.

بعد از ارائه درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری، دولت فدرال بر اساس قرار گرفتن شما در لیست واجدین شرایط، صحت اطلاعات موجود در پروفایل شما، شرایط قرارگیری در دسته بندی مورد نظر و امکان پذیرش شما در کانادا را بررسی می‌کند.

اکثر درخواست‌های اکسپرس اینتری کانادا ظرف شش ماه یا کمتر از زمانی که دولت درخواست کامل شما را دریافت کند، بررسی می‌شوید. اما اگر دولت نیاز به تأیید اطلاعات یا بررسی سوابق اضافی داشته باشد، اگر مسائل جنایی یا امنیتی در پرونده شما موجود باشد، لگر وضعیت خانوادگی شما مشخص نباشد و در نهایت اگر نیاز به ارائه مدارک بیشتر یا انجام مصاحبه داشته باشید، درخواست شما به تعویق خواهد افتاد.

در صورت دریافت دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم، می‌توانید از ردیاب وضعیت درخواست دولت فدرال برای دریافت اطلاعات به روز در مورد وضعیت درخواست خود استفاده کنید.

هزینه حق اقامت دائم

اگر درخواست شما رد شده باشد، باید یک فرم جدید اکسپرس اینتری را تکمیل و ارسال کنید، در صورت داشتن الزامات ضروری برای قرار گیری در لیست واجدین شرایط، مجدداً وارد لیست ذخیره می‌شوید تا در دوره‌های آتی دعوتنامه شما مورد بررسی قرار گیرد.

اگر درخواست شما تأیید شود، باید هزینه حق اقامت دائم خود را بپردازید و سپس مراحل بعدی را بر اساس محل زندگی فعلی خود دنبال کنید. حق هزینه اقامت دائم برای اکسپرس اینتری  ٥١٥ دلار کانادا است.

جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا
جدیدترین تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا

امتیازدهی و دعوت به اقامت دائم

برنامه اکسپرس اینتری کانادا به تازه‌واردان مهاجرتی با تجربه در حوزه حمل و نقل فرصتی بی‌نظیر ارائه می‌دهد تا به دنبال اقامت دائم در این کشور بگردند. این تغییرات به بهبود سیستم حمل و نقل کانادا و تضمین موفقیت آینده در این حوزه کمک خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که برای شرکت در این برنامه باید به معیارها و شرایط مربوط به دسته‌بندی‌های جدید اکسپرس اینتری کانادا پاسخ دهید و فرآیند انتخاب را ادامه دهید. با تلاش و پیگیری، می‌توانید به اهداف مهاجرتی خود در کانادا دست یابید.

با اطلاع از تغییرات اخیر در برنامه اکسپرس اینتری کانادا، شما می‌توانید اقدام به مهاجرت به کانادا نمایید و فرصتی جدید برای بهبود شرایط زندگی و شغلی خود را دنبال کنید. این برنامه به تازه‌واردان با تجربه در حوزه حمل و نقل فرصتی مناسب ارائه می‌دهد تا به دنبال اقامت دائم در این کشور بگردند. به یاد داشته باشید که اطلاعات و مدارک مورد نیاز را به دقت تهیه کنید و فرآیند انتخاب را با دقت پیگیری کنید. موفقیت شما در مهاجرت به کانادا به دست شماست.

سوالات متداول

آیا همه افراد با تجربه در حوزه حمل و نقل می‌توانند در برنامه اکسپرس اینتری کانادا شرکت کنند؟

خیر، فقط افرادی که به معیارهای دسته‌بندی‌های جدید اکسپرس اینتری کانادا پاسخ می‌دهند می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

چقدر زمان می‌برد تا درخواست اکسپرس اینتری کانادا بررسی شود؟

بستگی به پیچیدگی پرونده شما دارد، اما اکثر درخواست‌ها ظرف شش ماه یا کمتر از زمانی که دولت درخواست کامل شما را دریافت کند، بررسی می‌شوند.

چه کسانی می‌توانند از ردیاب وضعیت درخواست استفاده کنند؟

همه افرادی که درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری کانادا داده‌اند، می‌توانند از ردیاب وضعیت درخواست برای دریافت اطلاعات به روز استفاده کنند.

چه مدارکی باید برای ارائه درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری داشته باشم؟

مدارک مورد نیاز ممکن است بسته به دسته‌بندی انتخابی شما متغیر باشند. بهتر است به دقت دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های مربوط به دسته‌بندی‌های جدید اکسپرس اینتری کانادا مراجعه کنید تا مدارک مورد نیاز را به درستی تهیه کنید.

آیا حق اقامت دائم باید در زمان ارسال درخواست پرداخت شود؟

بله، برای پرداخت حق اقامت دائم باید زمان ارسال درخواست مبلغ مربوطه را پرداخت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *