اخبار مهاجرت به کانادا

شرایط کارگران خارجی موقت در دوره پاندمی

شرایط کارگران خارجی موقت در دوره پاندمی

شیوع ویروس کرونا و سویه‌های آن، شرایط کارگران خارجی موقت در دوره پاندمی را دچار تغییراتی کرده‌ است. در این نوشته به جزئیات این خبر خواهیم پرداخت.

دولت کانادا در طی خبر‌های متعدد در مورد سرنوشت کارگران خارجی موقت صحبت می‌کند. وی در بیانیه‌ی خود درمورد شرایط آنان در زمان شیوع سویه جدید کرونا صحبت کرده است.

شرایط کارگران خارجی موقت؛ اهمیت سلامتی و امنیت کارگران

کارگران خارجی موقت از شرایط و حقوق مشابه در محل کار خود هستند. دولت کانادا اهمیت سلامت و ایمنی افراد برنامه TFW، را در وهله اول قرار داده است.

در یک گزارش منتشر شده، بازخورد مشاوره‌ها در مورد تسیهلات ارائه شده توسط کارفرما‌یان در بخش کشاورزی صحبت کرده است. این گزارش برای کمک به بهبود‌های بیشتر در برنامه TFW برای بخش کشاورزی خلاصه می‌شود.

شرایط کارگران خارجی موقت؛ اهمیت سلامتی و امنیت کارگران
شرایط کارگران خارجی موقت؛ اهمیت سلامتی و امنیت کارگران

استان‌ها و مناطق کانادا به طور کلی دارای صلاحیت انحصاری جهت توسعه قوانین و مقرارت مربوط به اقامتگاه‌ کارگران است. از جمله‌ی این قوانین می‌توان به استاندارد‌های مسکن اشاره کرد. در برخی موارد ممکن بیشتر مسئولیت‌ها به عهده شهرداری محول شود. این امر جهت اطمینان از سازگاری شرایط مسکن تهیه شده توسط کارفرما برای کرگران موقت خارجی است.
دولت کانادا در بیانیه‌ای در مورد سرنوشت کارگران خارجی موقت صحبت می‌کند. وی در بیانیه‌ی خود درمورد شرایط آنان در زمان شیوع سویه جدید کرونا صحبت کرده است.

شرایط کارگران خارجی موقت؛ اهمیت سلامتی و امنیت کارگران
شرایط کارگران خارجی موقت؛ اهمیت سلامتی و امنیت کارگران

با توجه به گسترش و شیوع سویه جدید ویروس کرونا، برخی از سخت‌گیری‌ها مجددا آغاز شدند. کشور کانادا نیز از این قاعده مستثنا نیست. در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۱، اعلانی در رابطه با شرایط کارگران خارجی موقت که قرار بوده است به‌طور موقت وارد کانادا شوند، منتشر شده‌ است. با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، بنابر‌این بوده که هزاران کارگر خارجی موقت وارد کشور کانادا شوند. دولت به سرعت برای ایمن نگه‌ داشتن افراد، اقداماتی انجام داده‌ است.

اقدامات دولت کانادا برای کارگران خارجی موقت

نمونه این اقدامات عبارت‌ است از تقویت شرایط برنامه و درنظر گرفتن مجازات شدید‌تر در صورت عدم رعایت آن‌ها در نظر گرفته‌است. دولت كانادا به پذیرفتن و تطبیق سرمایه‌گذاری در سازمان‌‌‌های کارگران مهاجر، همکاری نزدیک با شرکای داخلی و خارجی و دو برابر کردن تعداد بازرسان پیش از سال ۲۰۲۲ اقدام کرده است. تمامی تلاش‌ها با توجه به سلامت و ایمنی کانادایی‌ها و کارگران موقت خارجی انجام شده‌است. گزارش‌های به‌دست آمده از حسابرسی کل، مشخص کرده ‌است که علی‌رغم تلاش‌ها بایستی قبل از شروع فصل آینده، اقدامات بیشتری انجام شود. با این وجود پاندمی، چالش‌های سیستمی و نابرابری‌های ذاتی موجود در برنامه TFW را بیشتر برجسته کرده است. در نتیجه نیاز است که اقداماتی در این مورد انجام شود.

اقدامات دولت کانادا برای کارگران خارجی موقت
اقدامات دولت کانادا برای کارگران خارجی موقت

ESDC در حال ترمیم رژیم تطابق با TFW است. هدایت کننده این امر، گفته‌های حسابرس کل است که توسط ما پذیرفته شده است. در گذشته اقداماتی برای بهبود کیفیت و منظم بودن بازرسی‌ها، کاهش معوقات و افزایش منابع، انجام شده است. در نتیجه در زمان حال امکان حمایت از کارکنان بازرسی بهبود یافته است. اما چیزی که اهمیت دارد، تغییرات مثبت بیشتر در این حیطه است.

تعهدات دولت کانادا

  • اطمینان از دریافت آموزش تکمیلی تمامی کارکنان مسئول بازرسی که حداکثر تا ماه مارس ادامه خواهد داشت.
  • اجرای دستور‌ العمل‌های جدید. هدف: اطمینان از این‌که در‌صورت معرض خطر قرار گرفتن سلامت و ایمنی کارگر، انجام اقدامات لازمه ظرف ۲۴ تا حداکثر ۴۸ ساعت.
  • طراحی برنامه‌ای برای هدف قراردادن مناطق با خطرات بالاتر. این امر در جهت کاهش انباشته‌ها و اطمینان به موقع بودن بازرسی‌ها است.
شرایط کارگران خارجی موقت؛ تعهدات دولت کانادا
شرایط کارگران خارجی موقت؛ تعهدات دولت کانادا
  • رسیدن به بازرسی بدون خطاهای اساسی به نرخ ۸۰ درصدی پرونده‌های بازرسی تا ماه مارس سال ۲۰۲۲. همچنین افزایش این نرخ ۹۰٪ تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲

شرایط کارگران موقت خارجی در دوره پاندمی کرونا

وزارت اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا اطلاع داد که در طول دوره پاندمی، پیگیری‌های بسیاری صورت گرفته و این امری مداوم است. از جمله این موارد می‌توان به بازدید نزدیک از استان‌ها، مناطق، کشور‌های همسایه، و سازمان‌های کارگران مهاجر اشاره کرد. هدف از این بازرسی‌ها و پیگری‌ها، از ریل خارج نشدن‌ها کار‌ها می‌باشد.

سرنوشت کارگران موقت خارجی در دوره پاندمی کرونا
سرنوشت کارگران موقت خارجی در دوره پاندمی کرونا

به طور کلی استان‌ها، مناطق و سهام‌داران کلیدی برای ایجاد حداقل الزامات اقامتگاه‌های ارائه شده توسط کارفرما در سال ۲۰۲۲ اطلاع می‌دهند. این در‌حالی است که استان‌ها و مناطق عموما صلاحیت توسعه قوانین مربوطه به اقامتگاه را دارند. کشور کانادا در تلاش بهبود استاندارد‌هایی از جمله مسکن برای کارگران خارجی موقت است. این تلاش همراهی دولت و مردم با یکدیگر است.

اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به آلبرتا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *