اطلاعات عمومی کشور کانادا, مهاجرت به کانادا

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا

یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا، اقدام از طریق ویزای تحصیلی است. ممکن است به دلیل شرایطی پاسخ درخواست شما منفی شود. در این نوشته خواهیم خواند که چه مواردی شامل دلایل رد شدن ویزای تحصیلی هستند.

ویزای تحصیلی کانادا

علاقمندان تحصیل در کانادا بایست دارای مجوز تحصیلی (study permit) و ویزای ورود داشته باشند. پس از پذیرش در DLI (Designated Learning Institute)، فرآیند درخواست ویزای تحصیلی و یا مجوز تحصیلی آغاز خواهد شد.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ ویزای تحصیلی

بر اساس گفته‌های IRCC (وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا)، تعداد دانشجویان بین‌ المللی دارای ویزای دانشجویی کانادا تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ معادل ۶۴۰.۰۰۰ نفر بوده است.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ ویزای تحصیلی

علاوه بر دلایلی که در ادامه خواهیم خواند، افزایش درخواست‌ها نیز باعث رد شدن ویزای تحصیلی شده است. بنا بر گفته‌های وبسایت رسمی کانادا (CIC) سالانه به‌طور متوسط ۳۰٪ از کل درخواست‌های ویزای دانشجویی رد می‌شوند. دولت کانادا نیز شرایط سختگیرانه‌ای پیش گرفته است. در این شرایط حتی با وجود کوچکترین شکی، درخواست شما تایید نخواهد شد.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ افزایش پرونده‌های تقلبی

با افزایش تعداد پرونده‌های تقلبی، قوانین تایید ویزای تحصیلی تشدید و باعث حساسیت بیشتر شده است. در این شرایط بیشتر متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس، پاسخ منفی دریافت کرده‌اند. همجنین متقاصیان مقطع دکتری کمترین آسیب را داشتند.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ انتخاب برنامه

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ تمکن مالی

اثبات داشتن بودجه کافی برای یک سال تحصیلی، از حداقل شرایط لازم تحصیل در کانادا است. در نتیجه با کوچکترین شکی افسران مهاجرتی، درخواست شما را رد خواهند کرد.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ تمکن مالی

متقاضیان در این شرایط می‌توانند با علم بر اینکه آن‌ها بر روی حداقل بودجه تمرکز نمی‌کنند، این مخاطره را رفع کنند. تهیه مدرکی مبنی بر تامین مالی بیشتر از یک سال همراه با مدارک اضافی در مورد حمایت کننده مالی خود است. این مدارک بایستی به همراه در خواست خود ارسال کنید.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ انتخاب برنامه

اگر افسر ویزا در مورد برنامه منتخب شما، سوالی بپرسد، احتمال رد شدن شما وجود دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که بدلیل عدم تطابق برنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید با سوابق تحصیلی یا شغلی شما، پاسخ منفی دریافت کنید.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛افزایش پرونده‌های تقلبی

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ نامه پذیرش

داشتن نامه پذیرش DLI کانادا برای درخواست مجوز تحصیلی الزامی است. اگر پذیرش ‌نامه ابهاماتی داشته باشد، احتمال رد شدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد. علاوه داشتن بر نامه پذیرش، بایستی حداقل شرایط ورود به یک موسسه خاص را داشته باشید.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ نامه پذیرش
اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کانادا

اگر افسر بر این موضوع حساس شود، و حس کند که شرایط شما انتظارات آن موسسه را برآورده نمی‌کند، درخواست شما رد خواهد شد. برای حذف این احتمال بایستی از اطمینان دادن به موسسه‌ای که نامه پذیرش از آن دریافت کرده‌اید، این مشکل را برطرف کنند.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛نامه پذیرش

همچنین باید مطمئن شوید که مدارک ارسالی حداقل باشند و موارد تکمیلی پیوست شده باشند.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ مدارک مسافرتی یا هویتی ناقص

در مواردی که فواصل زیادی در سابقه سفر شما وجود داشت باشد و برای آن دلایل کافی و قانع کننده نداشته باشید، امکان رد درخواست شما وجود دارد. همچنین اگر مدارک نواقصی داشته باشند و یا خوانا نباشند، نیز امکان رد درخواست شما وجود دارد.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ مدارک مسافرتی یا هویتی ناقص
دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ مدارک مسافرتی یا هویتی ناقص

برای برطرف کردن این احتمال، بایستی اطمینان حاصل کنید که دارای دلایل و مدارک کافی سوابق سفرتان جهت توجیه کردن افسر را تهیه کرده‌اید. همچنین مطمئن شوید که فرم‌های تکمیل شده و مدارک واضح و به راحتی قابل خواندن باشند. در این صورت یکی دیگر از راه‌های رد شدن درخواست خود را مسدود کنید.

در ادامه با دلایل دیگری مانند قصد بازگشت به کشور خود، مهارت‌های زبان انگلیسی و …. خواهیم نوشت.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی؛ مهارت در زبان انگلیسی

دانشجویان بین‌ المللی غیر بومی انگلیسی زبان، بایست مدرکی مبنی بر مهارت زبان خود ارائه دهند. متقاضیان بایست هنگام درخواست از طریق SDS یا SPP حداقل نمرات آزمون استاندارد زبان انگلیسی را کسب کنند. منظور از آزمون استاندارد، آزمون تافل (TOFEL) و یا آیلتس (IELTS) است.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ مهارت در زبان انگلیسی
دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ مهارت در زبان انگلیسی

ممکن است که متقاضی حداقل امتیاز برآورده کننده شرایط DLI ELP را کسب کرده باشد. در این حالت اگر در تامین دیگر شرایط برنامه به مشکل خورده باشند، امکان رد شدن ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد.

متقاضیان بایست مطمئن شوند که حداقل امتیازات مورد نیاز برنامه مدنظرشان را کسب کرده‌اند. در این صورت می‌توانند باعث کاهش احتمال رد شدن مجوز تحصیلی خود شوند.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی؛ قصد بازگشت به کشور اصلی

با توجه به اینکه مجوز تحصیلی یک ویزای موقت است، برای زمان مشخصی اعتبار دارد. متقاضیان بایست مدارک کافی جهت تضمین قصد بازگشت به کشور خود را ارائه دهند. این مبنی بر این نیست که متقاضی نمی‌توانند ویزای تحصیلی خود را تمدید یا آن‌را به اقامت دائم (PR) تبدیل کنند. ارائه مدارکی مبنی بر قصد بازگشت برای اطمینان از عدم ماندن متقاضی در کانادا س از انقضای مجوز تحصیلی الزامی ‌است.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ قصد بازگشت به کشور اصلی
دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ قصد بازگشت به کشور اصلی

متقاضیان می توانند با یک بیانیه شخصی دقیق به این نگرانی رسیدگی کنند. متقاضیان همچنین باید مفهوم قصد دوگانه در هنگام پرداختن به نگرانی در بیانیه شخصی خود را درک کنند. قصد دوگانه حساب برای متقاضیانی است که در ابتدا می‌خواهند به طور موقت به کانادا مراجعه و سپس سکونت خود را دائمی کنند.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی؛ کمبود فرصت‌های شغلی در کشور اصلی

کمبود فرصت‌های شغلی در کشور اصلی، نشان دهنده‌ قصد بازگشت به کشور است. ممکن است متقاضیان در کشور خود پیشنهاد کار نداشته و یا با کمبود فرصت‌های شغلی مواجه باشند. در این شرایط ممکن است به کشور کانادا نتیجه برسد که متقاضیان قصد اسکان در کانادا را دارند.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ کمبود فرصت‌های شغلی در کشور اصلی
دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ کمبود فرصت‌های شغلی در کشور اصلی

این امر ممکن است منجر به رد شدن ویزای تحصیلی کانادا شود. متقاضیان می‌توانند مدارک و اظهاراتی جهت تضمین وجود جنبه‌های اشتغال کافی در کشورشان پس از اتمام مطالعات در کانادا باشد.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی؛ عدم پذیرش بایومتریک

ممکن است فرد متقاضی موفق به آپلود نیازمندی‌های بایومتریک نشود، و یا بایومتریک وی به درستی اسکن نشده باشد. در این صورت کشور کانادا مجاز است تا تقاضای شخص را رد و آن‌را نپذیرد. فرد متقاضی بایست مدارک خود را در زمان مشخص شده آپلود کند تا روند تایید ویزا دچار مشکل نشود.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ عدم پذیرش بایومتریک
دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ عدم پذیرش بایومتریک

رد شدن ویزای تحصیلی به دلیل کووید-۱۹

به دلیل شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹، پروازهای کانادا از هند برای مدت طولانی ممنوع شده است. تقریباً ۳,۰۰,۰۰۰ دانشجو با عقب ماندگی برای ویزا درخواست می‌دهند. به دلیل تقاضای بیشتر برای خوابگاه دانشجویی، سفارت کانادا فیلتری اعمال کرده‌است.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ رد شدن ویزای تحصیلی به دلیل کووید-۱۹
دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا؛ رد شدن ویزای تحصیلی به دلیل کووید-۱۹

در این فیلتر محصلان را که نمرات ضعیفی در آزمون‌های زبان انگلیسی و استقلال مالی دارند را رد می‌کند. هدف از این کار گزینش محصلان بهتر برای تحصیل در کانادا انجام می‌شود. دانش آموزانی که پروفایل تحصیلی ضعیفی دارند می توانند پروفایل خود را بهبود دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *