کاریابی خارجی, کاریابی در کانادا, مهاجرت به کانادا

بهترين كشور براي مهاجرت پرستاران

كانادا بهترين کشور‌‌ براي مهاجرت پرستاران است. در اين بخش جزئيات آن را زير ذره‌ بين قرار مي‌دهيم.

گزینه‌های مهاجرت برای پرستاران

حرفه پرستاری یکی از قدیمی‌ترین مشاغل در جهان هستند و کانادا بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران است. بعنوان یک پرستار، شما آموزش دیده‌اید تا از بیماران مراقبت و علائم بیماران را بررسی کنید، همچنین داروها را به بیماران بدهید. این شما را به یک مراقب تبدیل می‌کند که به مردم در مورد سلامتی و در پیشگیری از بیماری‌ها مشاوره می‌دهد.

با این حال، اگر شما یک پرستار از هر کشور خارجی هستید، کانادا تقاضای زیادی برای خدمات مراقبتی شما دارد. اکنون همه‌گیری کووید-۱۹ تأثیرات عمده‌ای در کانادا داشته است. کانادا همچنان تقاضای زیادی از کارکنان و متخصصان بهداشتی مانند پرستاران در راستای بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران دارد. سرپرستان پرستاری، متخصصان سیاست‌های سلامت، درمانگران تنفسی، مدیران مراقبت‌های بهداشتی و غیره از جمله موارد درخواستی کانادا است.

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران؛ گزينه‌هاي مهاجرت براي پرستاران
بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران؛ گزينه‌هاي مهاجرت براي پرستاران

کدهای طبقه بندی مشاغل (NOC) برای پرستاران

طبق گروه مشاغل ملی کانادا (NOC)، مهاجرت پرستاران به شرح زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

NOC 3212

پرستاران ثبت نام شده و پرستاران روانپزشکی ثبت شده به عنوان NOC Skill Level A طبقه بندی می‌شوند.

NOC 3233

پرستاران عملی دارای مجوز به عنوان مهارت NOC سطح B طبقه بندی می‌شوند.

(برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران با همکاران ما در آرتا جابز تماس بگیرید.)علاوه بر این، آن‌ها کار دائمی را برای اتباع خارجی که در حال حاضر در کانادا هستند، آسان کردند. این از طریق برنامه‌های نامزدی استانی و اکسپرس اينتری انجام می‌گیرد. برای مهاجرت به کانادا بعنوان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران می‌توانید از یکی از این گزینه‌های مهاجرتی استفاده کنید.

بهترين كشور براي مهاجرت پرستاران؛ کدهای طبقه بندی مشاغل (NOC) برای پرستاران
بهترين كشور براي مهاجرت پرستاران؛ کدهای طبقه بندی مشاغل (NOC) برای پرستاران

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران؛ اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری یکی از گزینه‌های مهاجرت به کانادا برای پرستاران است. این یک سیستم مبتنی بر وب است. همچنین توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) برای مدیریت درخواست‌های اقامت دائم کارگران ماهر استفاده می‌شود. اکسپرس اینتری یک سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) را برای اندازه‌گیری و امتیاز‌دهی به درخواست های اتباع خارجی پیاده‌سازی می‌کند

علاوه بر این، سه برنامه تحت اکسپرس اینتری کانادا برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران وجود دارد. برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، تجارت ماهر فدرال (FSTP) و همچنین کلاس تجربه کانادایی (CEC) در این سیستم قرار دارند. از آن‌جایی که قصد شما مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار است، باید از طریق FSWP یا CEC اقدام کنید.

مهاجرت از طریق برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)

واجد شرایط بودن شما توسط IRCC با استفاده از شش عامل انتخاب، تعیین می‌شود. پس از ارزیابی امتیازات فاکتور انتخابی، بر اساس درصدی به شما امتیاز داده می‌شود. اگر کمتر از ۶۷ امتیاز نداشته باشید، واجد شرایط FSWP در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران هستید.

 

شرایط تعیین کننده امتیازات برای FSWP به شرح زیر است:

  • حداقل یک سال سابقه کار ثابت در شغلی تحت طبقه بندی ملی شغلی مهارت نوع ۰، سطح A یا B.( سابقه کار باید بیش از ده سال قبل باشد.)
  • نامه پیشنهاد شغلی از یک شرکت یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی کانادایی (اختیاری). ممکن است نامه پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت ‌کنید. به احتمال زیاد در اینصورت میان متقاضیانی قرار می‌گیرید که دعوت نامه درخواست (ITA) را دریافت می‌کنند. (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران با همکاران ما در آرتا جابز تماس بگیرید.)

  • نتیجه آزمون مهارت زبان مانند آیلتس، تافل، سلپیپ، TEF کانادا و غیره. مهارت شما در زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی خواهد شد. تست‌هایی برای مهارت‌های گفتاری، شنیداری، نوشتن و خواندن شما ارائه شده است. سطوح زبان شما با معیارهای زبان کانادایی مثل (CLB) برای آزمون انگلیسی و (NCLC) برای آزمون زبان فرانسه رتبه بندی می‌شود. شما به حداقل نمره CLB 7 یا NCLC 7 در اقدام جهت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نیاز دارید.

  • نتیجه یک معاینه پزشکی برای اثبات اینکه آیا شما از نظر پزشکی قابل پذیرش یا غیرقابل پذیرش هستید.
  • گواهی پلیس حاکی از سوابق قبلی جرم
  • ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA)
  • اثبات وجوه در مسیر گزینش بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران؛ مهاجرت از طریق برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران؛ مهاجرت از طریق برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
اطلاعات بیشتر درمورد مهاجرت پرستاران به كانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کلاس تجربه کانادایی (CEC)

CEC برای کارگران موقت کانادایی ایده‌آل است. آن‌ها باید قبلاً مهارت‌ها و تجربه کاری زیادی را در حین کار برای یک کارفرمای کانادایی به دست آورده باشند. از طریق کلاس تجربه کانادایی یک اقامت دائم در کانادا خواهد داشت.

اگر می‌خواهید بعنوان پرستار به کانادا مهاجرت و بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران را انتخاب کنید، شرایط زیر ضروری است:

  • حداقل یک سال سابقه کار در یک شغل طبقه بندی شده در NOC Skill Type 0، سطح A یا B. علاوه‌بر این، سابقه کار نباید از سه سال قبل بیشتر باشد.
  • برای مشاغل پرستاری تحت نوع مهارت NOC 0، سطح A، یا B، حداقل به CLB 7 یا NCLC 7 نیاز دارید. علاوه بر این، اگر متقاضی CEC برای یک شغل پرستاری در NOC B هستید، به حداقل پنجCLB یا NCLC نیاز دارید.
  • ممکن است لازم باشد نامه‌ای از یک پیشنهاد شغلی در راستای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران، ارائه دهید.

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران؛ مهاجرت به کانادا از طریق کلاس تجربه کانادایی (CEC)
بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران؛ مهاجرت به کانادا از طریق کلاس تجربه کانادایی (CEC)

برنامه‌هاي نامزد استاني؛ یک گزینه مهاجرتی برای پرستاران

PNP یکی از گزینه‌های مهاجرت به کانادا برای پرستاران است. مشاغل پرستاری به آموزش مهارت‌ها و تجربه شما در زمینه انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نیاز دارند. شما واجد شرایط PNP های کانادا هستید تا خدمات مراقبت‌های بهداشتی خود را به استان خاصی در کانادا ارائه دهید. کانادا تعداد زیادی برنامه نامزد استانی دارد که پرستاران را برای مهاجرت به این کشور واجد شرایط می‌کند.

PNP به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به مهارت‌ها، تجربه یا تحصیلات خود توسط یک استان نامزد شوید. اگر از طریق PNP به کانادا مهاجرت کنید، اقامت دائم شما فقط در استانی که نامزد شده‌اید قابل اعمال است. بنابراین، شما باید بعنوان یک پرستار جهت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران؛ در استان منتخب زندگی و کار کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران؛ برنامه‌هاي نامزد استاني
بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران؛ برنامه‌هاي نامزد استاني

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *