اطلاعات عمومی کشور کانادا, مهاجرت به کانادا

همه آنچه که باید در مورد اخذ ویزای دانشجویی بدانید

اخذ ویزای دانشجویی

کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. یکی از بهترین روش های تحصیل در کانادا، کسب ویزای دانشجویی این کشور است. در ادامه به بررسی ویزای دانشجویی خواهیم پرداخت.

[/vc_column_text]

درخصوص ویزای دانشجویی و پذیرش در دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، و دکترای تخصصی؛ میبایست متقاضیان رزومه ای از خود را به زبان انگلیسی و مطابق با فرمت رزومه نویسی صحیح ( این فرمت در سایت ها بصورت قالب آماده موجود است) تهیه و پس از آن با دفتر شیراز بصورت تلفنی هماهنگ و رزومه ی خود را برای ما ایمیل نمایند.

سپس رزومه به دفتر مونترال ارسال و بررسی خواهد شد و مطابق با آن، دانشگاه های متناسب با رشته هر فرد معرفی می شود تا در صورت درخواست متقاضی مدارک مورد نیاز جهت پذیرش توسط متقاضی تهیه و اقدامات انجام شود.

ویزای دانشجویی کانادا

چرا کانادا برای دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است؟

Canadian Student Visa

کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. طبق آمار ۶۴۲.۴۸۰ دانشجوی بین المللی در سال ۲۰۱۹ در کشور کانادا تحصیل کرده اند. این آمار نشان می دهد ۱۸۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ به بعد افزایش داشته است. کشور کانادا چهارمین مقصد محبوب دانشجویان بعد از کشور های ایالت متحده آمریکا، انگلیس و چین است.
این کشور کیفیت بالایی در سیستم آموزشی دارد. کانادا کشوری جهان اول است که به وضعیت اقتصادی و سطح بسیار خوب و بالای زندگی شناخته می شود، به همین علت سیستم آموزشی این کشور نتایج خوبی داده است. کشور کانادا به جامعه ای بدون هیچ گونه تبعیض جنسیتی و رفتار نژادپرستانه معروف است.
دانشگاه های کانادا به بهترین تجهیزات تحصیلی مجهز هستند. با این اوصاف طبیعی است که دانشجویان بین المللی تمایل داشته باشند در این کشور تحصیل کنند.

نحوه ثبت نام در دانشگاه

بعد از اینکه دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کردید، برای تحصیل باید به آن دانشگاه درخواست بدهید. هر دانشگاه قوانین متفاوتی در مورد ارسال درخواست ها و ثبت نام دارد. برای اینکه بخواهید در دانشگاهی تحصیل کنید باید از یک سال قبل درخواست خود را ارسال کنید.
اگر دانشگاهی شما را به عنوان دانشجو بپذیرد نامه ای که نشان دهنده پذیرفتن شما برای تحصیل در آن دانشگاه است را برایتان ارسال می کند. برای درخواست ویزای دانشجویی به این نامه نیاز خواهید داشت.

اشتغال دانشجویی

برنامه های اشتغال دانشجویی

برنامه های اشتغال دانشجویی برای دانشجویان کانادایی با وضعیت تمام وقت فعال است. دانشجویان بین المللی، با داشتن ویزاهای معتبر مجاز به کار در کانادا ممکن است برای برنامه های اشتغال دانشجویی در نظر گرفته شوند. دانشجویان همچنین باید حداقل سن لازم را برای استخدام در استان یا قلمرو کار خود را داشته باشند.

برنامه اشتغال دانشجویی در دولت فدرال

دولت کانادا برنامه های اشتغال دانشجویی را تعیین کرده است که در همه برنامه های دانشگاهی برای دانشجویان آزاد است. برنامه ها مطابق با بخشنامه اشتغال دانشجویان ایجاد می شوند. شرایط و ضوابط استخدام دانشجویان، شرایط کار، مزایا و نرخ دستمزد برای دانشجویان شاغل در این بخشنامه مشخص می شود.

برنامه تجربه کار دانشجویی فدرال (FSWEP)

برنامه تجربه کار دانشجویی فدرال بزرگترین برنامه اشتغال دانشجویی است. این برنامه فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا در تمام سطوح و در تمام برنامه های تحصیلی در خدمات عمومی فدرال کسب تجربه کنند. دانشجویان از طریق این برنامه استخدام می شوند تا در سازمان های سراسر کانادا کار کنند.

دانشجویانی که تحت FSWEP استخدام شده اند این فرصت ها را دارند:

• برنامه دانشگاهی آنها غنی می شود.
• مهارت های آنها توسعه داده می شود.
• قابلیت اشتغال آنها افزایش می یابد.
• دیدی در مورد فرصت های شغلی آینده در خدمات عمومی دولت فدرال به دست می آید.

Study-in-Canada

اجازه کار موقت، پس از فارغ التحصیلی

برای کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی نیاز به اجازه کار دارید. دولت کانادا برای دانشجویان بین المللی که فارغ التحصیل شده اند به طور موقت اجازه کار صادر می کند تا بتواند این دانشجویان را در کشور خود نگه دارد. تجربه ای که دانشجویان در کار به دست می آورند آنها را به کسب اقامت دائم کانادا نزدیک می کند.
دانشجویانی که در کانادا تحصیل کرده اند و تجربه کار در کانادا را دارند، اگر قصد ماندن در این کشور را داشته باشند، دولت کانادا گزینه هایی را برای کسب اقامت دائم پیش رویشان قرار می دهد.

متقاضیان از زمان ورود به کانادا هفته ای ۲۰ ساعت اجازه کار دارند

به دانشجویانی که دارای ویزای تحصیلی هستند هفته ۲۰ ساعت اجازه کار داده می شود. دانشجویان می توانند بیشتر از ۲۰ ساعت هم کار کنند اما جزو رزومه آنها محسوب نمی شود.

مدرک زبان

شما برای تحصیل در کانادا باید مدرک معتبر زبان داشته باشید. سطح مدرک زبان آیلس برای ویزای دانشجویی با توجه به رشته و دانشگاه مد نظر تعیین می شود. دانشگاه های کانادا معمولا سطح آیلس ۶ به بالا را می پذیرند.

تمکن مالی برای تحصیل در کانادا

دانشجویان برای تحصیل در کانادا باید تمکن مالی داشته باشند. برای تحصیل در کانادا لازم است که اثبات شود دانشجو توانایی پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی را دارد.
هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا نسبت به کشور هایی نظیر ایالت متحده آمریکا، انگلستان، نیوزلند و استرالیا ارزان تر است.
دانشجویان می توانند تمکن مالی خود را با روش های زیر اثبات کنند:
• از طریق حساب بانکی کانادایی شما با توجه به میزان وجه موجود در این حساب.
• گواهی سرمایه گذاری تضمینی (GIC) از یک بانک کانادایی
• اثبات وام دانشجویی از بانک
• صورتحساب بانکی شما در شش ماه گذشته
• اثبات توانایی پرداخت شهریه و هزینه مسکن

بیمه سلامت

دولت کانادا هزینه های درمانی دانشجویان بین المللی را پرداخت نمی کند. پوشش درمانی دانشجویان بین المللی نسبت به محلی که در آن اقامت دارند متفاوت است.

Study-in-Canada

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای دانشجویی کانادا می توانید با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

منبع

وبسایت رسمی دولت کانادا

مطالب مرتبط

[/vc_column]
[/vc_row]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *