درباره کشور کانادا

قوانین کشور کانادا
درباره کشور کانادا

کشور کانادا دومین کشور پهناور جهان از لحاظ مجموع مساحت و چهارمین کشور وسیع جهان از نظر خشکی است. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، طولانی‌ترین مرز زمینی در جهان است. نزدیک بودن جغرافیایی این کشور به آمریکا سبب شده تا روابط اقتصادی کانادا و آمریکا گسترده باشد.

کانادا و آمریکا بزرگ‌ترین رابطه اقتصادی را در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است.

حکومت کشور کانادا

کانادا دارای حکومت پادشاهی مشروطه است. ملکه الیزابت دوم از بریتانیای کبیر، ملکه کانادا و رئیس کشور محسوب می‌شود. حکومت کانادا دموکراسی پارلمانی با نظام فدرال است. قانون اساسی آن برپایه چارچوب‌های قانونی کشور است و شامل قوانین و قراردادهای نوشته و نانوشته می‌شود.

قانون اساسی شامل قوانین آزادی و حقوق بشر نیز می‌شود که از حقوق پایه انسان و آزادی در کشور کانادا حمایت می‌کند. در کل این قانون بر این پایه است که حق هیچ‌کس در این کشور نمی‌تواند توسط هیچ شخص حقیقی و شخص حقوقی زیر پا گذاشته شود.

کشور کانادا
کشور کانادا

فرهنگ کانادایی

تاریخچه فرهنگ این کشور، تحت تأثیر بسیار فرهنگ انگلیس، فرانسه ،ایرلند ، اسکاتلند و رسوم و فرهنگ قدیمی بومیان این کشور است. بدلیل اینکه کانادا کشوری با ملیت‌های گوناگون و وسعت جغرافیای گسترده‌ای است، تنوع و اختلافات فرهنگی از استان به استان و منطقه به منطقه متفاوت است.
فرهنگ کشور کانادا، همچنین تحت تأثیر فرهنگ‌های مختلف مهاجران از سرتاسر جهان، قرارگرفته‌است.
خیلی از ارزش‌های فرهنگی کانادایی‌ها، به خاطر چند فرهنگه بودن این کشور، از فرهنگ‌های مختلفی به ارث رسیده‌است. حق میراث چند فرهنگی، درقانون اساسی این کشور، مربوط به حقوق انسانی و آزادی، محفوظ است.

اطلاعات بیشتر درمورد زندگی در کانادا

سمبل‌های ملی کانادا

سمبل‌های ملی کشور کانادا، تحت تأثیر منابع تاریخی و طبیعی ملل پیشین هستند. بخصوص استفاده از برگ افرا، که به عنوان یک سمبل کانادایی محسوب می‌شود.
این سمبل به مدت‌ها پیش یعنی اوایل قرن ۱۸بازمی‌گردد که نقش آن روی پرچم فعلی ملی کانادا و پرچم‌های قبلی، سکه کانادایی (پنی) و همچنین روی یونیفرم ارتش وجود دارد.

پرچم کانادا
پرچم کانادا

اهمیت ورزش در کشور کانادا

کانادایی‌ها به چند نوع مسابقه ورزشی نه تنها برای سرگرمی بلکه به‌ عنوان وسیله‌ای برای رشد وحدت ملی نیز ارزش می‌دهند.

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کانادایی‌ها، فعالانه در بازی‌های هاکی روی یخ تفریحی شرکت می ‌کنند که این امر محبوبیت این ورزش دیرینه در کانادا افزایش می‌دهد.

طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و ورزش ها در کشور کانادا انجام می‌گیرد. همچنین کانادا تسلط خود را در ورزش جهانی و در بازی ‌های المپیک ثابت کرده است.

ورزش در کانادا
ورزش در کانادا

ورزش‌های زمستانی کانادا در سرتاسر دنیا بسیار محبوب هستند. در ادامه ۱۰ ورزش محبوب کانادا به ترتیب از دهمین ورزش محبوب تا محبوبترین ورزش کانادا معرفی شده ‌اند.

ورزش های محبوب کانادا عبارتند از:

  1. هاکی
  2. لاکروس
  3. فوتبال
  4. بیس بال
  5. کریکت
  6. تنیس
  7. راگبی
  8. بسکتبال
  9. کرلینگ
  10. گلف

هاکی ورزش ملی کانادا
هاکی ورزش ملی کانادا

هاکی، ورزش ملی کانادا

بازي هاكي در دنيا به چهار شكل انجام مي گيرد:
  • هاكي چمنی
  • هاكي سالني
  • هاكي روي يخ (ورزش ملی کانادا)
  • هاكي اسكيت
ورزش هاکی

هاکی ورزش ملی کانادا و پرطرفدارترین رشته ورزشی کانادا است. هیچ ورزشی در جهان حتی فوتبال، با میزان سود حاصل از این بازی در کانادا رقابت نمی‌کند. هاکی از قدیمی‌ترین انواع بازی‌های توپ و چوب است که در هر گوشه از دنیا در زمان‌های مختلف به شکلی انجام ‌شده است.