اخبار مهاجرت به کانادا, رویدادها و اخبار عمومی کانادا

طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴

طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴؛ آرتاجابز

یکی از کلیدی‌ترین عوامل اقتصاد کشور کانادا، مهاحرت است. کشور کانادا در راستای این هدف طرحی با عنوان طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴، مطرح کرده است.در این مورد در ادامه خواهیم خواند.

مهاجرت یکی از دلایلی است که باعث تبدیل کانادا به یک کشور متنوع، مرفه‌ای شده است. علاوه بر آن، از کانادا کشوری ساخته است که پذیرای نیازمندان است. تازه واردان جوامع کانادایی را غنی و بهتر می‌کنند. آنان برای ایجاد شغل، مراقبت از عزیزان، و حمایت از مشاغل محلی کار و تلاش می‌کنند.

نقش مهاجرت در اقتصاد کانادا

در طول پاندمی کووید ۱۹، پیشرو بوده و در بخش‌های کلیدی مانند مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل و تولید کار کرده‌اند. بدون آن‌ها، کانادا نمی توانست در دو سال گذشته بر چالش‌های موجود در صنایع و بخش‌های مهم اقتصادی غلبه کند.

 از کشاورزی و ماهیگیری گرفته تا تولید، مراقبت‌های بهداشتی و بخش حمل و نقل، کانادا متکی به مهاجران است. اکنون، بیش از هر زمان دیگری، مهاجران بخش مهمی از موفقیت مستمر کشور کانادا هستند. به عبارتی دیگر کلید بهبود اقتصادی کشور کانادا، مهاجرت است. تعیین اهداف جدید و جسورانه مهاجرت، همانطور که در برنامه سطوح ۲۰۲۲-۲۰۲۴ مشخص شده است، بیشتر به کمک بی‌اندازه مهاجران به جوامع کانادایی است. همچنین نقش بسزایی در اقتصاد داشته  و در تمام بخش‌های اقتصاد کمک می‌کند.

طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴

در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۲۲، طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ توسط وزیر IRCC ارائه شد. طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴، مسیری بلندپروازانه اما مسئولانه را برای مهاجرت ترسیم می‌کند. این طرح به بهبود اقتصاد کانادا کمک می‌کند. علاوه بر آن، باعث تقویت رشد پس از دوره پاندمی شده است. تقویت جوامع و صنایع در سراسر کشور کانادا همگی متکی به  عامل مهاجرت هستند.

پذیرش مهاجران بیشتر

پاندمی کرونا  باعث برجسته شدن کمک‌های تازه واردان به رفاه جوامع کانادایی و در تمام بخش‌های اقتصادی شده است. سال گذشته، کانادا پذیرای بیش از ۴۰۵۰۰۰ ساکن دائمی جدید بود. این میزان بیشترین مهاجر در یک سال در تاریخ مهاجرت کشور کانادا بوده است.

طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴؛ پذیرش مهاجران بیشتر
طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴؛ پذیرش مهاجران بیشتر

با وجود بازیابی بسیاری از مشاغل از دست رفته در طول پاندمی ، هنوز صدها هزار موقعیت در همه بخش ها در انتظار پر شدن هستند. مهاجرت تقریباً ۱۰۰٪ از رشد نیروی کار را تشکیل می‌د‌هد. با توجه به اینکه پنج میلیون کانادایی تا پایان این دهه بازنشسته می‌شوند، نسبت کارگر به بازنشسته به ۳:۱ کاهش می‌یابد. این نشانه روشنی است که کانادا نیاز اقتصادی شدیدی به افزایش مهاجرت دارد.

برای اطمینان از تعداد کارگران کافی  کانادا جهت پر کردن شکاف‌های حیاتی بازار کار و حمایت از اقتصادی قوی در آینده برنامه‌ای طراحی شده است.  این طرح  برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴  می باشد.  هدف آن ادامه استقبال از مهاجران با نرخ حدود یک درصدی از جمعیت کانادا، از جمله ۴۳۱,۶۴۵ مقیم دائمی است. در سال ۲۰۲۲،  ۴۴۷۰۵۵ در سال ۲۰۲۳ و ۴۵۱۰۰۰ در سال ۲۰۲۴. این طرح بر اساس طرح سطوح قبلی، با تمرکز بیشتر بر حمایت از احیای مجدد اقتصادی و رشد پس از پاندمی استوار است.

افزایش مهاجرت‌پذیری و نوسازی سیستم مهاجرت

برای حمایت از این سطوح افزایش یافته، دولت کانادا اخیراً طرحی را برای نوسازی سیستم مهاجرت کانادا طراحی کرده است. مدرن‌سازی سیستم مهاجرتی به منظور تقویت بهبود اقتصادی و بهبود تجربه متقاضی اعلام شده است. طرح موردنظر به حل چالش‌های کلیدی پیش روی متقاضیان، مانند کاهش موجودی‌ها و ایجاد زمان‌های پردازش قابل پیش‌بینی کمک می‌کند.

افزایش مهاجرت‌پذیری و نوسازی سیستم مهاجرت
افزایش مهاجرت‌پذیری و نوسازی سیستم مهاجرت

مدرن‌سازی سیستم مهاجرتی به افزایش جذب و ماندگاری تازه واردان در مناطق با چالش‌های حاد اقتصادی، کارگری و جمعیتی کمک می‌کند. همچنین مهاجرت فرانسوی زبانان به خارج از کبک را افزایش می‌دهد. در عین حال از ادغام موفقیت‌آمیز تازه‌ واردان فرانسوی زبان و تقویت جوامع فرانسوی زبان در سراسر کشور حمایت می‌کند. کانادا در تلاش است تا سال ۲۰۲۳ به هدف ۴.۴ درصدی از مهاجران فرانکفونی خارج از کبک برسد. این امر به عنوان بخشی از استراتژی مهاجرت فرانسوی زبانان به خارج از کبک است.

نکات برجسته طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴

  • پذیرش کلی بالغ بر ۱.۱۴ درصد از جمعیت کانادا تا سال ۲۰۲۴.
  • تمرکز بلندمدت بر رشد اقتصادی، با نزدیک به ۶۰% پذیرش در کلاس اقتصادی.
  • کمک به جمعیت‌های آسیب پذیر.مانند اقدامات ویژه برای اعطای اقامت دائم به متقاضیان پناهندگی که در مراقبت های بهداشتی در طول پاندمی کار می‌کنند.
  • حمایت از بحران‌‌های جهانی. این امر از طریق ایجاد پناهگاه امن از طریق مهاجرت بشردوستانه برای کسانی که با آزار و شکنجه روبرو هستند، امکان می‌پذیرد.
نکات برجسته طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴
نکات برجسته طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴
  • حفظ استعداد افرادی که از قبل در کانادا حضور داشته‌اند. این امر با اعطای وضعیت دائمی صورت می‌گیرد. این شرایط مخصوص به ساکنان موقت پذیرفته شده از طریق مسیرهای محدود زمانی که برای کارگران ضروری راه‌اندازی شده در بهار ۲۰۲۱، می‌باشد.
اطلاعات بیشتر در حیطه کاریابی در کانادا با ما تماس بگیرید

نتایج طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴

طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ همچنین اهمیت اتحاد مجدد خانواده را می‌شناسد. بدین منظور  به حفظ استاندارد پردازش ۱۲ ماهه برای همسران و فرزندان کمک می‌کند.

طرح سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ به تثبیت جایگاه کانادا در میان مقاصد برتر استعدادها در جهان کمک می‌کند، و در عین حال، یک پایه قوی برای رشد اقتصادی پس از پاندمی ایجاد می کند. در عین حال اعضای خانواده را با عزیزانشان متحد می‌سازد و به تعهدات بشردوستانه کانادا جامه عمل می‌پوشاند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *