اطلاعات عمومی کشور کانادا, مهاجرت به کانادا

ایالت‌‌های کانادا برای مهاجرت

ايالت‌هاي كانادا براي مهاجرت

ایالت‌‌ های کانادا برای مهاجرت؛ پس از تصميم مهاجرت به كشور كانادا، بايد بهترين استان را انتخاب كنيم. در اين پست با ایالت‌‌ های کانادا برای مهاجرت آشنا مي‌شويم. همچنین بهترین استان های کانادا شناخته شده کانادا به عنوان مقصد‌های مناسب مهاجرت خواهیم خواند.

تقسيم بندی كشور كانادا

كشور كانادا به سه منطقه، و ده استان در پنج بخش تقسيم مي‌شود. هر استان توسط دولتی مستقل اداره می‌شود. نحوه اداره هر استان، به استاندار آن استان بستگی دارد. مناطق توسط پارلمان كانادا، و استان‌ها بر اساس قانون اساسی ۱۸۶۷، مديريت می‌شوند.
ايالت‌ هاي كانادا براي مهاجرت؛ تقسيم بندي كشور كانادا
ايالت‌ هاي كانادا براي مهاجرت؛ تقسيم بندي كشور كانادا

در کشور کانادا هر استان بصورت جداگانه، اقتدار سیاسی دارد. به این معناست که ايالت‌های کشور کانادا، قانون مخصوص به خود را دارند، اما در نهایت باید مطابق با قانون اساسی کشور کانادا باشد.

ایالت‌‌های کانادا برای مهاجرت؛ بخش بندی كشور كانادا

منطقه اطلس (Atlantic)

منطقه اطلس شامل استان‌هاي نوا اسكوشيا، نيوبرانزويك، جزيره پرنس آوارد، نيوفاندلند و لابرادور است. صنايع ماهيگيری، استخراج معادن، جنگلداری، كشاورزی و گردشگری از فعاليت‌های مهم اين منطقه هستند.
بخش بندي كشور كانادا؛ منطقه اطلس
بخش بندي كشور كانادا؛ منطقه اطلس

کانادای مرکزی (Central Canada)

استان‌های انتاريو و كبک اين ناحيه را به پرجمعيت‌ترين منطقه كانادا تبديل كرده ‌است. بيش از ۷۵ درصد از كل محصولات كانادا در استان‌های انتاريو و كبک توليد می‌شوند.

بخش بندي كشور كانادا؛ كانادا مركزي
بخش بندي كشور كانادا؛ كانادا مركزي

ایالت‌‌های کانادا برای مهاجرت؛ منطقه چمنزار (Prairies)

اين ناحيه، به دليل داشتن زمين‌های مسطح و بارور، براي كشاورزی بسيار مناسب است. استان‌های مانتيوبا، ساسكچوان و آلبرتا در اين منطقه قرار گرفته‌اند.
اين منطقه از بلندترين قله‌های آمريكای شمالی (كوه‌های سنگی) شروع و در غرب استان آلبرتا پايان می‌يابد.
بخش بندي كشور كانادا؛ منطقه چمنزار
بخش بندي كشور كانادا؛ منطقه چمنزار

کرانه غربی (West Coast)

استان بریتیش کلمبیا که مشهور به داشتن دامنه‌ها و جنگل‌های زيباست، در این منطقه قرار دارد. میوه کاری، صنعت گردشگری، صنعت چوب و ماهیگیری از فعاليت‌هاي مهم در اين ناحيه است.
بخش بندي كشور كانادا؛ كرانه غربي
بخش بندي كشور كانادا؛ كرانه غربي

منطقه شمالی (North Territories)

سه منطقه مناطق شمال غربی، يوكان و نوناووت در اين منطقه قرار دارند و ۱/۳ كشور كانادا را در می‌گيرند. گاز طبيعی‌، نفت، طلا، روی‌ و سرب از منابع مهم اين مناطق است.
بخش بندي كشور كانادا؛ منطقه شمالي
بخش بندي كشور كانادا؛ منطقه شمالي

مناطق كانادا

مناطق شمال غربی‌ (Northwest Territories)

سرزمين‌های شمال غربی به دليل منابع طبيعی خود، آينده‌اي عالی دارد. جمعيت اين منطقه از ۳۳ مليت مختلف است. به همين سبب دولت ۱۱ زبان را به رسميت مي‌شناسد. پايتخت آن Yellowknife (يلو نايف) است.
مکالمات بیشتر به زبان مردم بومی در سرزمین های شمال غربی است. در این مناطق با مهاجران رفتار دوستانه‌ای دارند. همچنين به سنت‌ها و شيوه‌های مختلف احترام می‌گذارند. نتيجه‌ی اين برخورد، وجود جوامع فرهنگی پر رونق، در اين منطقه است.
مناطق كانادا؛ منطقه شمال غربي
مناطق كانادا؛ منطقه شمال غربي
خدمات بهداشتی درجه يك، سيستم آموزشی قوی، فضاهای باز وسيع، خدمات دولتی مناسب، مشاغل خوب و وجود فرصت‌های اقتصادی برای كار و تجارت، از مزايای اين ايالت است.
درآمد متوسط خانوار در اين استان، نسبت به تمامی استان‌های كانادا بالاتر است.
مناطق كانادا؛ منطقه شمال غربي
مناطق كانادا؛ منطقه شمال غربي
این استان با سرمایه گذاری برای کارآفرینان، در بخش تجارت و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری می‌کند. استان‌های مناطق شمالي به دليل وجود مشاغل متعدد، باعث رشد شما در حرفه‌تان است.

ایالت‌‌های کانادا برای مهاجرت؛ يوكان (Yukon)

قلمرو يوكان در گوشه شمال غربی کانادا قرار دارد. این كشور با بريتيش كمبيا، مناطق شمال غربي و آلاسكا همسايه است.
اكثر مردم اين شهر در پايتخت، كه وايت هورس (Whitehorse) نام دارد، زندگی می‌كنند. اين منطقه، مكانی مناسب برای زندگی، كار و تفريح است.
مناطق كانادا؛ يوكان
مناطق كانادا؛ يوكان
يوكان فرصت‌هايی عالی براي مقيمان اين ايالت فراهم می‌كند، از جمله:

  • داشتن اجتماع دوستانه
  • نیروی کار ماهر و تحصیل کرده
  • سیستم‌های حمل و نقل به روز
  • فعالیت در فضای باز در هر فصل از سال

  • یکی از پایین ترین نرخ‌های بیکاری در کانادا
  • یک اقتصاد قوی به لطف منابع طبیعی موجود در اين ايالت
  • خدمات اینترنت با پهنای باند بالا در تمام نقاط

مناطق كانادا؛ يوكان
مناطق كانادا؛ يوكان
به دليل داشتن مناظر زيبا و روز‌های طولانی تابستانی، به عنوان يك مقصد محبوب براي صنعت فيلم شناخته می‌شود.
صنعت در حال پيشرفت اين منطقه كه شامل ۳۰ درصد از اقتصاد يوكان را در بردارد، معدن است. بخش‌های تجاری و اداری توسط توليد ناخالص داخلي تقويت شده‌اند. ماهيگيری و تله گذاری از ديگر مشاغل محبوب اين منطقه است.
مناطق كانادا؛ يوكان
مناطق كانادا؛ يوكان
اطلاعات بیشتر درمورد مهاجرت پرستاران به كانادا

نوناووت (Nunavut)

نوناووت در زبان اینوکتیتوت (Inuktitut) به معنای “سرزمین ما” است. این ایالت در سال ۱۹۹۹ به یک سرزمین جداگانه تبدیل شد، اما بیش از ۱۰۰ سال است که بخشی از کانادا بوده است.
مناطق كانادا؛ نوناووت
مناطق كانادا؛ نوناووت
نوناووت کمی بیش از ۳۳۳۰۰ نفر جمعیت دارد، که در ۲۵ اجتماع زندگی می‌کنند. این منطقه کمترین جمعیت را در بین استان‌ها و مناطق کانادا دارد. نزدیک به ۸۰ درصد از ساکنان این منطقه اینویت هستند. پايتخت اين منطقه ایکالویت است.
اینوئیت‌­ها (Inuit) هزاران سال است که در نوناووت زندگی می­‌کنند و امروزه ۸۵ درصد از جمعیت نوناووت را تشکیل می‌دهند. دانش و ارزش‌­های سنتی آن­‌ها بخش مهمی از زندگی در سرزمین امروزی را تشکیل می­‌د‌هد.
بسیاری از منابع طبیعی نوناووت فرصت‌های جدیدی را برای کار در موارد زیر ایجاد می‌­کند:

  • معدن­‌کاری
  • فناوری­‌ها
  • توسعه اقتصادی

صنایع اصلی در قلمرو شامل استخراج معادن و توسعه منابع است.

ایالت‌‌های کانادا برای مهاجرت

۱. بهترين ايالت‌های كانادا برای زندگی؛ انتاریو (Ontario)

شرايط جغرافيايی

يكي از ايالت‌های كانادا براي مهاجرت انتاريو است. انتاریو بزرگترین استان کانادا از نظر جمعیت است. بزرگترین شهر این ايالت، تورنتو، و پایتخت کشور، اتاوا، در آن قرار دارند. جمعیت انتاريو ۱۲,۸۵۱,۸۲۱ نفر است.
انتاريو پذيرای استعداد و پتانسيل‌های مهاجران است. در مقابل اين خدمات مهاجران برای آن‌ها، رفاه و كيفيت زندگی عالی فراهم می‌كند. انتاريو دارای صنايع و مشاغل گوناگون است.
مهاجران در اقتصاد قدرتمند انتاریو می‌توانند فرصت‌هاي شغلی در حیطه­‌های زیر، پیدا کنند:

  • سرمایه گذاری
  • گردشگری
  • تولید
  • هنر و علوم

در سال‌های اخير، به‌ دليل مهاجران سخت‌كوش از فرهنگ‌های متفاوت، اين ايالت به سرزمين فرصت‌های چند فرهنگی، مبدل شده است. جمعيت ۱۲ ميليونی انتاريو را، ۲۰۰ مليت گوناگون با ۱۳۰ زبان متفاوت می‌سازند.
بهترین ايالت‌های کانادا برای زندگی؛ انتاریو

شرايط اقتصادي

چهارده كارخانه در انتاريو توسط هفت شركت از برگترين توليندكنندگان خوردو، مديريت می‌شود.
اين موضوع نشان‌دهنده اهميت معقوله توليد در اين استان است. انتاريو در زمينه‌هاي اطلاعات و فناوري، به‌ويژه در «مثلث فناوري» كه شامل سه شهر تورنتو، اتاوا و واترلو مي‌شود، در حال رشد است.
انتاريو درحال جذب مغز‌های مبتكر، از سراسركانادا و همچنين سراسر جهان است در شمال انتاريو جنگلداری به‌عنوان يك صنعت مهم و در شهر‌های بزگتر روزنامه نگاری، هنر و فرهنگ، درحال رشد هستند.
ايالت انتاريو از لحاظ تاريخی مركز مهاجرت كانادا شناخته می‌شود. اين موضوع، باعث تبديل انتاريو به يكی از چند ‌فرهنگی‌ترين شهر‌های جهان شده ‌است.
بهترين ايالت‌هاي كانادا براي زندگي؛ انتاریو
بهترين ايالت‌هاي كانادا براي زندگي؛ انتاریو
در سال‌های اخير، به دليل رونق انرژی در اين منطقه، مردم به استان‌های غربی تغيير مسير داده‌اند.
اما اين موضوع باعث كاهش محبوبيت انتاريو براي مهاجران نشده ‌است. تورونتو، با وجود هزينه‌های بالاي زندگی، همچنان به عنوان محبوب ترين شهر، براي اخذ اقامت دائم در كانادا معرفي مي‌شود.

۲. بهترین استان‌ های کانادا برای زندگی؛ کبک ( Quebec)

شرايط جغرافيايی

کبک استانی فرانسوی زبان در شمال شرقی کانادا است. کبک به عنوان بزرگترین استان از ۱۰ استان کانادا شناخته می‌شود. بیشتر جمعیت آن، در مناطق جنوبی استان زندگی می‌کنند. کبک در گروه ۵تایی بهترین استان ‌های کانادا برای زندگی قرار می‌گیرد.

این ایالت جمعیتی ۷,۹۰۳,۰۰۱ نفری دارد. کبک سیتی پایتخت و بزرگترین شهر آن مونترال است. مونترال به عنوان دومین شهر بزرگ کانادا شناخته می‌شود. کبک به عنوان یکی از بهترین ایالت‌های کانادا، برای مهاجرت شناخته شده‌است.

آب یکی از مهم ترین منابع طبیعی کبک است. این استان بیش از یک میلیون دریاچه و رودخانه دارد. از این ایالت رودخانه سنت لارنس، که یکی از طولانی ترین رودخانه های جهان با طول حدودی ۱۲۰۰ کیلومتر می گذرد.

بهترین ايالت‌های کانادا برای زندگی؛ کبک

شرايط اقتصادي

کبک دارای یک اقتصاد قوی بر اساس موارد زیر است:

  • کارگران ماهر
  • منابع طبیعی
  • توانایی آن برای سازگاری با تغییرات اقتصادی

کبک هر سال پذیرای بین ۳۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ مهاجر است. بر اساس توافق‌نامه کانادا و کبک مسئولیت مهاجرت به استان بر عهده دولت استانی است.

کبک از نظر مهاجرت دارای سابقه ترن هوایی است. از نظر تاریخی، مونترال – دومین شهر بزرگ کانادا – با تورنتو به عنوان مقصد اصلی مهاجران از سراسر جهان رقابت می‌کند.

بهترين ايالت‌هاي كانادا براي زندگي؛ انتاریو
بهترين ايالت‌هاي كانادا براي زندگي؛ انتاریو

مونترال، همچنان اکثریت قریب به اتفاق مهاجران را از طیف متنوعی از مناطق از جمله آفریقا، اروپا، آسیا و کارائیب جذب می‌کند. کبک تنها استان کانادا با جمعیت غالب فرانسوی زبان است. گردشگری، طراحی، توسعه نرم افزار و تجارت به ویژه در «پایتخت فرهنگی کانادا»، شهر مونترال، رونق دارد. شرکت‌های هوافضا مانند Bombardier، چندین سازمان حمل و نقل هوایی بین المللی در کبک، دفتر مرکزی خود را دارند.

بهترین ايالت‌های کانادا برای زندگی؛ کبک
صنعت معدن و جنگل‌داری کبک میلیاردها درآمد صادراتی بین‌المللی ایجاد می‌کند. هیدرو-کبک با ده‌ها هزار نفر در این صنایع، پیشرو انرژی برق آبی است.

۳. بهترین استان‌ های کانادا برای زندگی ؛ مانیتوبا ( Manitoba )

شرايط جغرافيايی

مانیتوبا که از بهترین ایالت های کانادا برای زندگی است، بین انتاریو و ساسکاچوان واقع شده است. وینیپگ، بزرگترین مرکز شهری مانیتوبا بوده و دقیقاً در مرکز کانادا واقع شده است. همچنین مانتیوبا در فرهنگ کانادایی به عنوان پایتخت استان‌های دشت ‌نشین کانادا در نظر گرفته می‌شود.

شرايط اقتصادي

برخلاف همسایگان آمریکایی خود که مستقیماً در جنوب استان قرار دارند، اقتصاد مانیتوبا عمدتاً توسط کشاورزی هدایت می‌شود. علاوه بر کشاورزی، شاید مشخص‌ترین ویژگی وینیپگ و استان مانیتوبا آب و هوای آن باشد. زمستان‌های دشت‌ها خشن هستند و دمای هوا برای هفته‌ها در طول ماه‌های زمستان به زیر صفر می‌رسد.

با این حال، وینیپگ همچنین یکی از امن ترین مراکز شهری کانادا بوده و برای زمانی طولانی، جامعه فرهنگی پر رونقی داشته است. تولیدات در مانیتوبا عمدتاً تحت سلطه مواد غذایی، ماشین آلات، تجهیزات حمل و نقل و پوشاک است.

رین استان‌ های کانادا برای زندگی ؛ مانتیوبا

معدن نیز یک بخش کلیدی برای اشتغال در این منطقه است. افراد بیشتری از سراسر جهان به مانیتوبا نقل مکان می‌کنند. همه تازه واردان می توانند در شهرهای مانیتوبا مستقر شوند.

۴. بهترین استان‌ های کانادا برای زندگی ؛ آلبرتا ( Alberta )

شرايط جغرافيايی

آلبرتا در غرب کانادا قرار دارد. آفتاب، کوه‌ها، فضای باز، جنگل‌ها و هوای تازه از ویژگی‌های محیطی این استان است.این استان دارای جمعیت ۳,۶۴۵,۲۵۷ نفری است. پایتخت آن ادمونتون نام دارد و بزرگترین شهر آن «کلگری» است.

جمعیت آلبرتا متشکل از فرهنگ ها و پیشینه‌های متفاوت است. مردم با هم کار می‌کنند تا اقتصادی قوی و جوامعی ایمن بسازند. آلبرتا دارای استاندارد‌های بالای زندگی، رویدادهای فرهنگی همه‌گیر استانی، سیستم‌های بهداشتی و مدرسه‌ای عالی، اقتصاد متنوع و روحیه تجاری نوآورانه، است. تمامی این ویژگی‌ها، آلبرتا را به مکانی ایده‌آل برای کار و زندگی تبدیل می‌کند.

رین استان‌ های کانادا برای زندگی ؛ آلبرتا

شرايط اقتصادي

صنایع پیشرو در آلبرتا شامل انرژی، کشاورزی و جنگلداری است. صنعت انرژی ¼ تولید ناخالص داخلی استان را تشکیل می‌دهد و شامل ماسه‌های نفتی، گاز طبیعی و زغال سنگ است. آلبرتا دومین تولیدکننده کشاورزی کانادا و جنگلداری و سومین شهر صنعتی بزرگ استان است.

چندین راه مهاجرت کانادا مانند برنامه فدرال اسکیل ورکر برای تسکین سریع شکاف های موجود در بازار کار آلبرتا طراحی شده‌اند. این استان به طور فزاینده‌ای به دنبال کارگران ماهر در مشاغلی مانند ماشین آلات، لوله کشی، و کارهای فلزی است.

رین استان‌ های کانادا برای زندگی ؛ آلبرتا

۵. بهترین استان‌ های کانادا برای زندگی ؛ برتیش کلمبیا (British Columbia (BC) )

شرايط جغرافيايی

بریتیش کلمبیا، که غربی ترین استان کانادا است به عنوان یکی از بهترین‌ ایالت‌های کانادا برای زندگی معرفی می‌شود. که با ایالت‌های آمریکایی آلاسکا در شمال، و ایالت واشنگتن در مرز جنوبی آن هم مرز است. با وجود تنها دو مرکز بزرگ جمعیتی، ونکوور به عنوان متروپولیتن و ویکتوریا، مرکز استان است. بریتیش کلمبیا در ساحل غربی کانادا بین اقیانوس آرام و کوه­های راکی قرار دارد.

بهترین استان‌ های کانادا برای زندگی؛بریتیش کلمبیا

اقتصاد روستایی بریتیش کلمبیا عمدتاً توسط منابع طبیعی، به‌ویژه چوب و اخیراً اکتشاف گاز طبیعی هدایت می‌شود. کانادایی­‌ها و مردم سر تا سر جهان بریتیش کلمبیا (B.C.) را به خاطر مناظر زیبا و گردش در فضای باز دوست دارند.

شرايط اقتصادي

این ایالت که یکی از بهترین‌ ایالت ‌های کانادا برای زندگی است، اقتصاد رو به رشدی دارد. بین سال­های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ بیش از یک میلیون شغل در این استان ایجاد شده‌است. پس چه در حال مهاجرت هستید یا برای مدت کوتاهی سفر می­کنید فرصت­های زیادی برای کار و زندگی در آن خواهید ­یافت.

ونکوور یک شهر چند فرهنگی است، با حضور قوی آسیایی ها، که در دو دهه گذشته شاهد سطوح بالایی از مهاجرت از سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ بوده است. با این حال، با زمین های محدود، در سال‌های اخیر ونکوور نیز به یکی از گران‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده است.

بهترین استان‌ های کانادا برای زندگی؛بریتیش کلمبیا

اخیراً به عنوان دارای بالاترین هزینه زندگی در بین شهرهای آمریکای شمالی، نیز معرفی شده و از نیویورک و سانفرانسیسکو پیشی گرفت.

۶. استان‌ های کانادا؛ نیوبرانزویک ( New Brunswick )

شرايط جغرافيايی

پایتخت این استان، فردریکتون است و ۷۵۱,۱۷۱ نفر جمعیت دارد. نیوبرانزویک به عنوان تنها استان رسمی دو زبانه در کانادا شناخته می‌شود. نیوبرانزویک یکی از ۴ استان کانادا واقع دراقیانوس اطلس است. این ایالت در همسایگی کبک (Quebec)، نوا اسکوشیا (Nova Scotia) و ایالات متحده می‌باشد.

شما به راحتی می­توانید از نیوبرانزویک به بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکای شمالی سفر کنید؛ مانند:

  • تورنتو، کانادا
  • مونترال، کانادا
  • بوستون، آمریکا
  • نیویورک، آمریکا

استان‌ های کانادا برای زندگی؛ نیوبرانزیک

نیوبرانزویک از مهاجران استقبال می‌کند و برای مهارت‌ها و تجربیاتی که دارید، ارزش زیادی قائل است. موارد پیشنهاد­ شده شامل: شغل‌­های عالی، هزینه کم زندگی، خدمات بهداشتی و مدرسه عالی.

شرايط اقتصادي

صنایع اصلی استان شامل صنایع تولیدی و گردشگری است. مانند بسیاری از استان‌های دیگر کانادا، اقتصاد نیوبرانزویک به منابع طبیعی خود گره خورده است. بنابراین به شدت به بخش‌های ماهیگیری، جنگلداری، انرژی و معدن وابسته است.

۷. استان های کانادا ؛ نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)

شرايط جغرافيايی

نیوفاندلند و لابرادور شرقی‌ترین استان کانادا است. این استان یکی از ۴ استان کانادا در اقیانوس اطلس است. از دو قسمت تشکیل شده است:

نیوفاندلند، جزیره در اقیانوس اطلس، و لابرادور در سرزمین اصلی کانادا.

استان های کانادا؛ نیوفاندلند و لابرادور

مناظر زیبا، هوای پاک، آب شیرین و فضاهای باز وسیع از ویژکی های جغرافیایی و محیطی این استان است.

همچنین به عنوان یکی از امن‌ترین و دلپذیرترین مکان‌ها در جهان برای زندگی و کار به شمار می‌آید.

مردم این استان سخت کار می‌کنند، اما از خانواده و جوامع خود نیز لذت می‌برند. در طول سال، جوامع در سراسر استان رویداد‌های ویژه‌ای برای جشن گرفتن دارند.

شرايط اقتصادي

نیوفاندلند و لابرادور یکی از بهترین مکان‌های جهان برای زندگی، تحصیل و کار هستند. زیرا:

-تاریخ و فرهنگ متفاوتی دارند.

– دارای حمل و نقل مدرن و امکانات رفاهی هستند.

-دارای شهرت جهانی به عنوان یک مکان دوستانه برای زندگی هستند.

-نرخ پایین جرم و جنایت (یکی از کمترین میزان در آمریکای شمالی) از دیگر مزایای این ایالت است.

استان های کانادا ؛ نیوفاندلند و لابرادور

این استان یک اقتصاد مدرن با فرصت هایی برای متخصصان، افراد حرفه‌ای ماهر دارد. صنایع سنتی مانند شیلات، جنگلداری و نفت و گاز برای استان بسیار مهم هستند. همچنین فرصت‌های زیادی در صنایع جدید مانند توسعه نرم افزار، تکنولوژی تولید پیشرفته، مهندسی و مشاوره وجود دارد.

مالکیت خانه برای اکثریت مردم امکان پذیر است. در عین حال مواردی وجود دارد که نبست به قیمت‌های خانه در آمریکای شمالی و کانادا نیز به صرفه‌تر هستند. از لحاظ ترافیک جاده‌‌ای سبک و روان است. از دیدگاه رفت و آمدها در مقایسه با بسیاری از شهرهای آمریکای شمالی کوتاه می‌باشد. اکثر شهرها و شهرک ها دارای امکانات مدرن و به روز هستند. همچنین، آموزش عمومی و مراقبت های بهداشتی نیز توسط دولت این ایالت ارائه می‌شود.

۸. استان های کانادا ؛ ساسکاچوان (Saskatchewan)

شرايط جغرافيايی

این ایالت جمعیت ۱,۰۳۳,۳۸۱ نفری دارد و شهر رجینا به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر آن ساسکاچون است. فضاهای باز و زیبای استان با حضور مردم خون‌گرم، صمیمی و خوش برخورد آن زبانزد همگان است. این استان با بالاترین جمعیت خود، همچنان به جذب تازه واردان از سراسر جهان به جوامع مختلف خود ادامه می‌دهد.

استان های کانادا؛ ساسکاچوان

شرايط اقتصادي

اقتصاد متنوع ساسکاچوان، منابع طبیعی فراوان، هزینه‌های کمتر زندگی و کیفیت عالی زندگی مزایای زیادی به همراه دارد. این مزایا به گزینه‌ای عالی برای زندگی، کار، تشکیل خانواده و سرمایه گذاری در یک تجارت تبدیل کرده است.

ساسکاچوان ۹۵ درصد از کالاهای تولیدی خود را از ذخایر طبیعی و همتایان تصفیه شده آن‌ها به دست می آورد. این‌ها شامل غلات، دام، نفت و گاز، پتاس، اورانیوم و چوب است. بسیاری از افراد در شرکت های تولیدی کار می‌کنند.

کار آن‌ها مواد غذایی و نوشیدنی ها، مواد شیمیایی، ماشین آلات و محصولات چوبی تولید می‌کنند. ساسکاچوان به تدریج در حال تبدیل شدن به مقصد انتخابی برای مهاجران به کانادا است.

۹. استان های کانادا ؛ نوا اسکوشیا (Nova Scotia)

نوا اسکوشیا در سواحل شرقی کانادا قرار دارد. این ایالت، بخشی از منطقه دریایی (ساحل شرقی اقیانوس اطلس) یکی از ۴ استان کانادا در اقیانوس اطلس است. پایتخت آن هالیفاکس و از ۹۲۱,۷۲۷ نفر جمعیت دارد.

سواحل اقیانوس اطلس، نوا اسکوشیا دارای صنعت ماهی‌گیری دریایی و داخلی، معدن و حفاری است. حمل و نقل نیز در هالیفاکس رایج است، زیرا یکی از بنادر اصلی اقیانوس اطلس است.

استان های کانادا؛ نوا اسکوشیا

این ایالت با زیبایی‌های طبیعی دریای متحرک، جنگل‌های سرسبز، دریاچه ها و زمین‌های کشاورزی احاطه شده‌است. جاذبه‌های طبیعی به همراه شهرهای در حال رشد و هزینه‌های پایین زندگی، نوا اسکوشیا را به یکی از لذت بخش‌ترین‌ مکان‌ها برای زندگی در کانادا تبدیل می‌کند.

استان های کانادا؛ نوا اسکوشیا

این استان کیفیت بالایی از زندگی را ارائه می دهد که در آن شما می­توانید:

  • تحصیلات خوبی دریافت و فرصت‌های شغلی را کشف کنید.
  • از فناوری و خدمات ارتباطی این ایالت استفاده کنید.
  • در کار، خانواده و سایر مسئولیت های خود تعادل ایجاد کنید.

نوا اسکوشیا از شما با محیطی امن، مطمئن، آزاد و فرصت‌هایی برای آینده ای عالی استقبال می کند.

۱۰. استان های کانادا؛ جزیره پرنس ادوارد( Prince Edward Island)

شرايط جغرافيايی

جزیره پرنس ادوارد کوچک‌ترین استان کانادا است. جزیره پرنس ادوارد در سواحل شرقی واقع شده است و یکی از ۴ ایالت کانادا در اقیانوس اطلس است.
مردم جزیره پرنس ادوارد به عنوان افراد دوستانه و خوش برخورد شناخته می‌شوند. این استان مکانی است که شما و خانواده‌تان می‌توانید از زندگی و کار در یک محیط آرام و طبیعی لذت ببرید.

استان های کانادا؛ جزیره پرنس ادوارد

شرايط اقتصادي

جزیره پرنس ادوارد جامعه تجاری پر‌ جنب و جوش و رو به رشدی دارد. اقتصاد آن ترکیبی از منابع سنتی مانند کشاورزی، ماهی‌گیری و گردشگری است. این صنایع در سال های اخیر دچار نوسازی قابل توجهی شده‌اند.

حتی با پیدایش صنایع جدید از جمله:

  • هوا فضا
  • علوم زیستی
  • انرژی تجدید پذیر
  • فناوری اطلاعات
  • توسعه بازی های ویدیویی

استان های کانادا؛ جزیره پرنس ادوارد

مردم برای موارد زیر به جزیره پرنس ادوارد می‌روند:

  • احساس بودن در یک شهر کوچک
  • ترافیک سبک جاده و رفت و آمدهای کوتاه به محل کار
  • نرخ پایین جرم و جنایت
  • سیستم مدرسه عالی
  • هزینه زندگی کمتر از بسیاری از مناطق دیگر کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *