کاریابی در کانادا

معرفی کشور هلند

کشور هلند

در این قسمت سعی داریم کشور هلند را معرفی کنیم. اطلاعاتی مانند جمعیت، زبان رسمی، اطلاعات جغرافیایی و … هلند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جغرافیا

هلند کشوری کوچک است که در اروپای غربی واقع شده است. این کشور از شرق با آلمان، از جنوب با بلژیک و از غرب و شمال با دریای شمال همسایه است. همچنین یک مرز دریایی بین هلند با انگلستان وجود دارد.

طبق اداره مرکزی آمار، کشور هلند در مجموع ۳۳۴۸۱ کیلومتر مربع مساحت دارد. قسمت عمده این کشور در اصل از سه رود بزرگ اروپا از جمله رود راین تشکیل شده است.

سطح هلند از نظر جغرافیایی نسبت به سطح دریا اختلاف کمی دارد و کشوری مسطح در نظر گرفته می شود.

حدود ۲۶٪ از مساحت کشور هلند و ۲۱٪ از جمعیت آن در زیر سطح دریا واقع شده اند و فقط حدود ۵۰٪ از زمین آن یک متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

این کشور از ۱۲ استان با چند گویش و یا حتی زبان منحصر به فرد خود تشکیل شده است.

جغرافیا

بخش اروپایی کشور هلند

بخش اروپایی این کشور در بیشتر قسمت‌ها مسطح است، به استثنای کوهپایه‌ها در جنوب شرقی دور، تا ارتفاع بیش از ۸۶۳ متر، و برخی از دامنه‌های کم ارتفاع در قسمت‌های مرکزی.

بیشتر مناطق کشور هلند زیر سطح دریا ساخته دست بشر است که ناشی از استخراج ذغال سنگ نارس است و یا از طریق احیای زمین حاصل شده است.

از اواخر قرن شانزدهم، مناطق بزرگ از طریق سیستم‌های زهکشی مفصل که شامل غوطه‌ها، کانال‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ است، حفظ می‌شوند. تقریباً ۱۷ درصد از اراضی کشور از دریا و دریاچه ها پوشیده شده است .

جغرافیا کشور هلند؛ مهاجرت به هلند

جمعیت و زبان

از ۳ سپتامبر سال ۲۰۲۰ برای کشور هلند حدود ۱۷.۴۴۰.۶۷۹ نفر جمعیت تخمین زده شده و پنجمین کشور پرجمعیت اروپا است.

به جز شهرهای کوچک آن مانند موناکو، واتیکان و سان مارینو، این کشور پرجمعیت ترین کشور در اروپا است. هلند با تراکم ۵۲۱ در کیلومتر مربع، دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان است .

(the Randstad) رندستاد بزرگترین محله بزرگ هلند است که در غرب کشور واقع شده.

رندستاد شامل چهار شهر بزرگ است:

  • آمستردام در استان هلند شمالی
  • روتردام و لاهه در استان هلند جنوبی
  • اُوترخت ( the Utrecht در استان اُوترخت )
رندستاد حدود ۸.۲ میلیون نفر جمعیت دارد و پنجمین کلانشهر بزرگ اروپا است.

زبان کشور هلند

زبان رسمی این کشور، هلندی است که تقریباً همه مردم هلند با آن صحبت می‌کنند. همچنین برخی از زبان های استانی و گویش های منطقه ای شناخته شده نیز در آن وجود دارد. فریسی غربی یک زبان رسمی در استان فریسلند است.

بین ۹۰ تا ۹۳ درصد از کل جمعیت قادر به مکالمه به زبان انگلیسی، ۷۱ درصد به آلمانی، ۲۹ درصد به فرانسه و پنج درصد به اسپانیایی هستند.

زبان هلندی؛ مهاجرت به هلند

ارتباط جغرافیایی و جمعیتی با مهاجرت

همانطور که قبلا گفته شد هلند کشوری کوچک است که دارای جمعیت زیادی است. به همین دلیل، دولت نسبت به افرادی که به عنوان اقامتگاه احتمالی در آینده پذیرفته است، بسیار محفوظ است.

دولت کشور هلند در مورد افرادی که بعنوان اقامت احتمالی در آینده آن‌ها را می پذیرد بسیار محتاط است. این نیز یکی از مهمترین دلایلی است که دولت ویزای اکثر کشو‌ر‌های جهان سوم را رد می‌کند.

به دلیل این که افراد دلیل معقولی برای ویزیت ندارند. مدت‌ها بود که افراد زیادی از کشورهای جهان سوم با ویزاهای مختلف وارد هلند می‌شدند تا در اینجا پناهنده شوند. این یکی از همان دلایلی اصلی است که آ‌ن‌ها بسیاری از افرادی را که اکنون درخواست می‌دهند رد می‌کنند.

تحقیق در وب سایت رسمی IND (مهاجر پذیری Naturalisatiedienst) یا خدمات مهاجرت و تابعیت نشان می‌دهد که سه گزینه دیگر برای انتخاب هلند برای مهاجرت وجود دارد.

آن سه گزینه عبارتند از: تحصیل، کار و سرمایه گذاری. که برای این سه گزینه شرایط مختلفی وجود دارد. که در نوشته‌های بعدی به آن می‌پردازیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *