اطلاعات عمومی کشور کانادا, دسته بندی نشده, مهاجرت به کانادا

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

کانادا یک کشور دو زبانه است، بنابراین ممکن است بتوانید با ارائه نتایج آزمون به هر دو زبان رسمی، انگلیسی و فرانسوی، واجد شرایط بودن خود را افزایش دهید. با این حال،   برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا ، نیازی به دو زبانه بودن ندارید

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

به استثنای برخی استثناهای کلیدی – مانند حمایت از همسر و برنامه‌های مهاجرت موقت مانند تجربه بین المللی کانادا (IEC) – اکثر برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کانادا به مدرک زبان نیاز دارند که با آزمون زبان مجاز به زبان انگلیسی یا فرانسوی نشان داده شود.  آزمون‌های زبان برای همه برنامه‌های همتراز با اکسپرس اینتری ، از جمله برنامه‌های نامزد استانی (PNP) مورد نیاز است. جریان‌های مهاجرتی کبک برای کارگران به مدرک مهارت زبان نیز نیاز دارد.

حتی اگر انگلیسی زبان اول شما باشد، باید در آزمون شرکت کنید. شما ممکن است مانند یک ستون نویس گاردین بنویسید و لهجه شما با لهجه ملکه رقابت کند، اما دولت همچنان به یک تکه کاغذ برای اثبات آن نیاز دارد.

از آنجایی که هر آزمون دارای سیستم امتیازدهی خاص خود است، کانادا از سطوح معیار زبان کانادایی یا CLB برای مقایسه نتایج آزمون‌های مختلف و ارائه یک سیستم امتیازدهی یکپارچه استفاده می‌کند.

بهترین مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا
بهترین مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

کدام آزمون مناسب شماست؟

نوع آزمونی که باید شرکت کنید و امتیازاتی که باید کسب کنید به برنامه مهاجرت شما بستگی دارد. با این حال، مهم نیست که برای کدام برنامه درخواست‌ می‌دهید، هنگام ارسال درخواست، نتایج آزمون باید کمتر از دو سال باشد.

IELTS، CELPIP یا TEF؟

برای مهاجرت به کانادا، باید نتایج آزمون زبان را از یک سازمان مجاز ارائه دهید. دو ارائه دهنده آزمون مجاز به زبان انگلیسی وجود دارد، سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) و برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP). اگر‌ می‌خواهید در آزمون زبان فرانسه شرکت کنید، باید در Test d’évaluation de français (TEF) شرکت کنید.

IRCC تست ترجیحی ندارد. از آنجایی که نتایج هر سه آزمون به یک اندازه ارزش گذاری‌ می‌شوند،‌ می‌توانید در هر آزمونی که برای شما راحت تر است شرکت کنید.

مهم نیست در کدام آزمون زبان شرکت‌ می‌کنید، نتایج باید در دو سال گذشته (۲۴ ماه) باشد تا معتبر باشد.

IELTS، CELPIP و TEF همگی برای هر یک از چهار توانایی زبانی: شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن، نمره ای به خود اختصاص‌ می‌دهند.

معیار زبان کانادایی

مهم نیست در کدام آزمون شرکت کنید، نتایج شما به سطوح معیار زبان کانادایی (CLB) یا Niveaux de competence linguistique canadiens (NCLC) تبدیل‌ می‌شود. سطوح CLB از ۴ (ضعیف) تا ۱۰ (عالی) اجرا‌ می‌شود. زمانی که برنامه‌های مهاجرتی کانادا نیاز به زبان را نشان‌ می‌دهند، معمولاً به سطح CLB اشاره‌ می‌کنند.

مثال:  فرض کنید یک برنامه حداقل زبان مورد نیاز CLB 4 را دارد. این بدان معناست که کمترین امتیاز شما در بین چهار توانایی زبان باید حداقل CLB 4 باشد. اگر در  هر یک  از توانایی ها امتیاز کمتری از آن سطح داشته باشید، حداقل را نخواهید داشت.

آیلتس

آیلتس  یک آزمون بین المللی برای مهارت زبان انگلیسی است. ما معمولاً به مراجعه‌کنندگان خود توصیه‌ می‌کنیم که برای پرونده مهاجرتی خود آیلتس بگیرند و به آنها آموزش آیلتس ارائه دهند، زیرا مراکز آزمون زیادی در سراسر جهان وجود دارد. آیلتس دو دسته است: General Training و Academic. برای مهاجرت به کانادا باید  آیلتس  General Training را بگذرانید . نتایج آیلتس برای هر توانایی زبان نمره‌ای ارائه‌ می‌کند و همچنین یک نمره باند کلی که نتایج شما را در هر توانایی میانگین‌ می‌دهد. برای مقاصد مهاجرتی به کانادا، نمره کلی باند شما مهم نیست.

شرکت در آزمون آیلتس

برای دریافت ویزای کانادا، باید توانایی‌های انگلیسی خود را به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان دهید . آیلتس یکی از پرطرفدارترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که بیش از سه میلیون آزمون در سال گذشته گرفته است. و این آزمون انتخابی انگلیسی برای سازمان‌های آموزشی، انجمن‌های حرفه ای و کارفرمایان در سراسر کانادا است. در واقع، تمام دانشگاه ها و کالج‌های کانادا آیلتس را‌ می‌پذیرند و همچنین تمام انجمن‌های حرفه‌ای که حداقل شرایط زبان را برای ثبت نام حرفه ای تعیین کرده‌اند.

شرکت در آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا
شرکت در آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا

چه نمره‌ای نیاز دارید؟

نمره آیلتس مورد نیاز شما به شرایط ویزای شما و سازمانی که قصد تحصیل یا کار در آن را دارید بستگی دارد.

آیلتس مهارت انگلیسی شما را در مقیاس ۱ تا ۹ در چهار مهارت لیسنینگ، خواندن، نوشتن و صحبت کردن ارزیابی‌ می‌کند. شما یک انتخاب از دو نوع تست دارید آموزش آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال ؛ بسته به الزامات تعیین شده توسط سازمانی که قصد دارید در آن کار یا تحصیل کنید.

CELPIP

CELPIP  توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) طراحی شده است. برخلاف آیلتس که برای مهارت بین المللی انگلیسی طراحی شده است، CELPIP برای انگلیسی کانادایی طراحی شده است که حاوی عناصر انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی و همچنین لهجه‌های کانادایی است. دو نوع تست CELPIP وجود دارد: تست عمومی و تست عمومی LS. برای مهاجرت، باید در  آزمون CELPIP – General شرکت کنید. در اصل، CELPIP فقط می‌توانست از داخل کانادا گرفته شود، اما اکنون در سطح بین‌المللی با مراکز آزمایشی در امارات متحده عربی (امارات متحده عربی)، جمهوری کره، سنگاپور، فیلیپین، هند، چین و ایالات متحده گسترش یافته است.

CELPIP آزمون انگلیسی کانادایی
CELPIP آزمون انگلیسی کانادایی

TEF

اگر فرانسوی زبان مادری هستید یا ترجیح‌ می‌دهید نتایج آزمون زبان را که نشان دهنده مهارت زبان فرانسه باشد ارسال کنید، باید در آزمون  TEF شرکت کنید. دو نوع TEF موجود است: TEF و TEFAQ. ما معمولا توصیه‌ می‌کنیم که  TEF را امتحان کنید. TEFAQ فقط برای مهاجرت کبک پذیرفته‌ می‌شود، در حالی که TEF هم توسط مهاجرت کبک و هم توسط مهاجرت فدرال پذیرفته‌ می‌شود.

اکثر برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کانادا دارای حداقل الزامات زبان هستند، اما همه آنها یکسان نیستند. امتیازی که باید کسب کنید به برنامه ای که برای آن درخواست‌ می‌دهید بستگی دارد.

علاوه بر حداقل الزامات، بسیاری از برنامه ها بر روی سیستم‌های امتیازی نیز کار‌ می‌کنند. امتیاز ممکن است برای مواردی مانند سن، تجربه کاری و تحصیلات، علاوه بر مهارت زبان، اعطا شود. بسته به مشخصات شما، نمره آزمون زبانی که برای واجد شرایط بودن آن نیاز دارید، ممکن است متفاوت از حداقل شرایط باشد.

توصیه ما این است که بهترین تلاش خود را بکنید. اگر نتایج خود را دوست ندارید، می‌توانید مجدداً در آزمون شرکت کنید تا آنها را بهبود ببخشید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اینها  آزمایش هستند . حتی اگر به توانایی زبان انگلیسی یا فرانسه خود اطمینان دارید، باید با مطالعه و انجام تست‌های تمرینی آماده شوید.

TEF، آزمونی برای زبان فرانسوی
TEF، آزمونی برای زبان فرانسوی

آزمون‌های زبان پذیرفته شده برای اکسپرس اینتری

همه داوطلبان در استخر اکسپرس انتری باید یک آزمون زبان معتبر را در پروفایل خود داشته باشند – بنابراین اگر آزمون شما قبل از ارسال درخواست نهایی خود برای اقامت دائم منقضی شود (دو ساله شود)، باید آزمون دیگری را بگذرانید. اگر نتایج آزمون زبان شما در حالی که هنوز در استخر اکسپرس اینتری هستید منقضی شود، نمایه شما واجد شرایط نخواهد بود، مگر اینکه نتایج جدیدی را ارسال کنید.

سه برنامه مهاجرتی مختلف وجود دارد که بخشی از سیستم اکسپرس اینتری هستند: کارگر ماهر فدرال ، کلاس تجربه کانادایی ، و تجارت ماهر فدرال . هر یک از این سه برنامه دارای حداقل امتیاز لازم برای واجد شرایط بودن هستند.

داوطلبان و همسرانشان در استخر اکسپرس انتری‌ می‌توانند تحت سیستم رتبه بندی جامع (CRS) برای سطح زبان خود امتیاز کسب کنند؛ در واقع، بهبود نمره شما در آزمون زبان یکی از بهترین راه ها برای بهبود نمره CRS شما است.

آزمون‌های زبان پذیرفته شده برای اکسپرس اینتری
آزمون‌های زبان پذیرفته شده برای اکسپرس اینتری

انگلیسی

  • سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) عمومی (آزمون آیلتس آکادمیک را شرکت ندهید، حتی اگر تاثیرگذارتر به نظر برسد،  پذیرفته نمی شود
  • برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) عمومی

هر دو آزمون برای درخواست مهاجرت شما به یک اندازه قابل قبول هستند، اما آزمون آیلتس به طور گسترده در دسترس و پذیرفته شده در سراسر جهان است.

فرانسوی

  • TEF کانادا
  • TCF کانادا

این آزمون‌ها همچنین به‌عنوان مدرکی مبنی بر مهارت زبان برای بسیاری از برنامه‌های نامزد استانی کانادا (PNP ) پذیرفته می‌شوند، و اگر شما به‌عنوان کارمند خوداشتغالی یا از طریق برنامه ویزای راه‌اندازی درخواست می‌دهید

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید.

آزمون‌های زبان پذیرفته شده برای مهاجرت کبک

استان فرانسوی زبان کبک دارای سه مسیر اصلی مهاجرت برای کارگران است: برنامه کارگران ماهر کبک، برنامه تجربه کبک و مهاجرت تجاری کبک. هر یک از این مسیرها در مورد زبان الزامات مختلفی دارند، بنابراین حتماً الزامات برنامه انتخابی خود را بررسی کنید.

  • برنامه کارگران ماهر کبک (QSW) به داوطلبان برای نتایج آزمون زبان انگلیسی و فرانسوی امتیاز‌ می‌دهد.
  • برنامه تجربه کبک (PEQ) به مهارت زبان فرانسه نیاز دارد و نیازی به زبان انگلیسی ندارد. داوطلبان PEQ چند گزینه برای اثبات توانایی‌های فرانسوی خود دارند. اگرچه آزمون‌های زبان فهرست‌شده در زیر یکی از گزینه‌ها هستند، داوطلبان PEQ همچنین می‌توانند در عوض دوره‌های خاصی از زبان فرانسه را بگذرانند یا تحصیلات خود را به زبان فرانسه تکمیل کنند.
  • برنامه‌های مهاجرت تجاری کبک بسته به اینکه شما به عنوان یک کارآفرین ، یک سرمایه گذار یا به عنوان یک فرد خوداشتغال درخواست دهید متفاوت است.

همانطور که استاندارد برای مهاجرت به کانادا است، کبک نتایج آزمون زبان را‌ می‌پذیرد که در زمان درخواست کمتر از دو سال باشد. کبک طیف وسیع‌تری از آزمون‌های زبان را‌ می‌پذیرد.

آزمون‌های زبان فرانسوی:

  • Test d’ évaluation du français adapté pour le Québec (TEFAQ) اتاق بازرگانی و صنعت پاریس Ile-de-France (CCIP-IDF).
  • Test de connaissance du français pour le Québec (TCF-Québec) مرکز بین المللی آموزش‌های آموزشی (CIEP)؛
  • آزمون ارزیابی فرانسه (TEF) CCIP-IDF؛
  • Test d’ évaluation du français pour le Canada (TEF Canada) CCIP-IDF.
  • Test de connaissance du français ( TCF) CIEP.
  • Diplôme d’études en langue française (DELF) CIEP.
  • Diplôme approfondi de langue française ( DALF) CIEP.

آماده شدن برای آزمون زبان کانادایی

حتی اگر انگلیسی زبان اول شما باشد، باز هم ایده خوبی است که برای آزمون زبان خود آماده شوید. و اگر انگلیسی زبان دوم یا سوم شماست، حتما باید برای آماده شدن وقت بگذارید. روش‌های تست‌زنی، تنش در اتاق امتحان، نوع سوالات برای ارزیابی مهارت‌های مختلف زبان در صورتیکه شما، مانند اکثر مردم، از دوران دبیرستان یا دانشگاه در امتحان شرکت نکرده‌اید، همه اینها ممکن است ناآشنا باشند.

در سیستم‌های مهاجرتی رقابتی کانادا، مانند اکسپرس اینتری، اغلب نتایج آزمون زبان می‌تواند بین یک داوطلب موفق و یک نامزد ناموفق تفاوت ایجاد کند. تاثیر زیادی دارد، پس با آماده شدن به خودتان احترام بگذارید.

ابزارها و نمونه آزمون‌های آنلاین مختلفی برای کمک به شما وجود دارد، مانند دوره رایگان ۷ روزه زبان انگلیسی ، یا برای سوالات تمرینی به وب سایت آیلتس مراجعه کنید .

آماده شدن برای آزمون زبان کانادایی
آماده شدن برای آزمون زبان کانادایی

آزمون‌های زبان برای تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی آینده در کانادا ممکن است نیاز به شرکت در آزمون زبان به عنوان بخشی از درخواست کالج یا دانشگاه خود داشته باشند. الزامات‌ می‌تواند به طور قابل توجهی بین مؤسسات متفاوت باشد و بسته به وضعیت هر دانش آموز. درباره آزمون‌های زبان برای تحصیل در کانادا بیشتر بیاموزید و شرایط مورد نیاز دانشگاه ها و کالج‌های اصلی را مقایسه کنید.

درخواست شهروندی کانادا

وقتی به مرحله درخواست شهروندی رسیدید باید ثابت کنید که دانش کافی انگلیسی یا فرانسوی دارید. الزامات برای اثبات در این نقطه بسیار راحت‌تر است.

متقاضیان باید سطح زبان CLB 4 را به زبان انگلیسی یا فرانسوی نشان دهند و این را‌ می‌توان با موارد زیر ثابت کرد:

  • نتایج یک آزمون شخص ثالث مورد تایید IRCC، یا
  • مدرکی از برخی برنامه‌های آموزش زبان با بودجه دولتی ، یا
  • مدرکی مبنی بر اتمام تحصیلات متوسطه یا پس از متوسطه به زبان انگلیسی یا فرانسوی، در کانادا یا خارج از کشور.

افسران مهاجرت همچنین سطح زبان متقاضیان را از طریق مکالمه در جلسات ارزیابی‌ می‌کنند.

اگر از طریق کلاس‌های کارگر ماهر فدرال یا کلاس‌های تجربه کانادایی یا برنامه کارگر ماهر کبک درخواست داده اید،‌ می‌توانید از آزمونی که برای درخواست اقامت دائم خود ارسال کرده‌اید استفاده کنید.

آزمون‌های زبان و درخواست شهروندی کانادا
آزمون‌های زبان و درخواست شهروندی کانادا

تست‌های شخص ثالث پذیرفته شده در این مورد عبارتند از:

  • برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP)
  • سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی آموزش عمومی ( آیلتس – جنرال )
  • Test d’Évaluation de Français  یا TEF  به زبان فرانسوی
  • Test d’Évaluation de Français  یا TEFAQ به زبان فرانسوی
  • TEF pour la naturalization : یک نسخه ۲ مهارتی (شنیدن و صحبت کردن).
  • آزمون‌های فرانسوی ارسال شده برای مهاجرت به کبک:
  •   Diplôme approfondi de langue française  یا DALF به فرانسوی
  •  Diplôme d’études en langue française یا DELF به فرانسوی
  •  Test de connaissance du français (TCF)،
  • Test de connaissance du français pour le Québec (TCFQ)

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *