اطلاعات عمومی کشور کانادا, مهاجرت به کانادا

همه آنچه که باید درباره اخذ ویزای دانش آموزی کانادا بدانید

study-canada

اقدام برای دریافت ویزای دانش آموزی، این امکان را به دانش آموزانی که تا ۱۸ سال سن دارند می دهد تا بتوانند در کشور کانادا تحصیل کنند. کانادا یکی از بهترین انتخاب ها جهت تحصیل است.

[/vc_column_text]

پس از اتمام دوره ی تحصیل در مدارس دانش آموزان وارد یکی از راه های اخذ اقامت اولیه ( PR ) خواهند شد. لازم به ذکر است که متقاضیانی که زیر ۱۴ سال هستند نیازی به انجام انگشت نگاری ندارند و پس از سابمیت باید منتظر دریافت نتیجه از آفیسر باشند.

Canadian student visa

قوانین نظام آموزشی

قوانین نظام آموزشی مقاطع تحصیلی تا قبل از دانشگاه بر عهده ایالت ها است. این قوانین در هر ایالت به صورت جداگانه تنظیم می شوند.

نحوه ثبت نام در مدارس

Canadian student visa

بعد از اینکه مدرسه مورد نظرتان را انتخاب کردید، برای تحصیل باید به آن مدرسه درخواست بدهید. هر مدرسه قوانین متفاوتی در مورد ارسال درخواست ها و ثبت نام دارد. برای اینکه در یک مدرسه ابتدایی یا متوسطه تحصیل کنید باید از شش ماه قبل درخواست خود را ارسال کنید.
به منظور ثبت نام در مدرسه یا مدارس مورد نظرتان، فرم های مربوطه را پر کنید. برای ارسال فرم باید از دستور عمل های مرتبط با آن مدرسه پیروی کنید.
اگر مدرسه ای شما را به عنوان دانش آموز بپذیرد نامه ای که نشان دهنده تایید شما برای تحصیل در آن مدرسه است را برایتان ارسال می کند. برای درخواست ویزای دانش آموزی به این نامه نیاز خواهید داشت.

مقاطع تحصیلی

مقاطع ابتدایی و متوسطه تا سطح ۱۲ به دانش آموزان آموزش می دهند. مقطع ابتدایی از پایه های ۱ تا ۸ و مقطع متوسطه از پایه های ۹ تا ۱۲ می باشد.

موسسات یادگیری تعیین شده

مدارسی در استان ها و ناحیه ها تعیین می شود که دانش آموزان بین المللی می توانند در آنها ثبت نام کنند. این مدارس را مدارس یادگیری تعیین شده یا (DLI) می نامند. اگر نیاز به مجوز تحصیل باشد، نامه پذیرش شما باید از یک (DLI) باشد در غیر این صورت در خواست شما رد خواهد شد. مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا DLI هستند.

مدرک زبان

Canadian student visa

برای ثبت نام در مدارس و اخذ پذیرش کانادا از طریق ویزای دانش آموزی، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. این امکان وجود دارد که دانش آموزان دوره های زبان را در مدرسه پذیرفته شده بگذرانند.
مدرسه های کانادا قبل از شروع دوره تحصیلی از دانش آموزان بین المللی آزمون زبان می گیرند. در صورتی که دانش آموز در این آزمون نمره قبولی را کسب نکند، الزامی است که دوره های مقدماتی آموزش زبان را در همان مدرسه بگذراند.

زبان انگلیسی

یادگیری حداقل یکی از زبان های رسمی کانادا برای دانش آموزان بسیار تاثیر مثبتی خواهد داشت. زبان اکثر مناطق کانادا انگلیسی است، بنابراین طبیعتا مدارس انگلیسی زبان بیشتر هستند.

زبان فرانسه

امکان آموزش زبان فرانسه در استان ها و ناحیه ها وجود دارد. این آموزش ها شامل آموزش دوران کودکی، برنامه مهد کودک و همچنین آموزش های ابتدایی و متوسطه است. صرف نظر از محلی که اقامت دارید، خدمات آموزشی مناسب به زبان فرانسه را پیدا خواهید کرد.

تمکن مالی

Canadian student visa

اخذ ویزای دانش آموزی کانادا نیازمند تمکن مالی است. باید به سفارت کانادا اثبات شود که شما مشکلی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی نخواهید داشت. به طور کلی هزینه های تحصیلی در کشور کانادا ارزان تر از کشور هایی مثل انگلستان، نیوزلند، استرالیا و ایالت متحده آمریکا است.

سن

سن برای اخذ ویزای دانش آموزی بسیار مهم است. سن متقاضی باید حداقل شش سال تمام و حداکثر ۱۷ سال باشد. نکته مهمی که وجود دارد این است که افراد کمتر از ۱۸ سال که قصد دریافت ویزای دانش آموزی را دارند، باید حتما در کشور کانادا شخصی را به عنوان سرپرست خود معرفی کنند که صلاحیت این کار را داشته باشد. برای دولت کانادا اهمیت دارد که شخص بعد از ورود به کانادا دچار مشکلاتی از این قبل نباشد.

معدل دانش آموز

افراد متقاضی ثبت نام در مدارس کانادا باید معدل سه سال آخر تحصیلی خود را ارائه کنند. معدل ممکن است برای بعضی از مدارس مهم باشد اما به این معنی نیست که فقط دانش آموزانی با معدلی خاص ثبت نام می شوند، بلکه این امکان وجود دارد که افراد با هر معدلی بتوانند در کانادا تحصیل کنند.

میزان شهریه در مدارس کانادا

هزینه مدارس در استان ها و ناحیه های مختلف کشور کانادا متغیر است. برای مثال ممکن است مدرسه ای در کبک ۷۵۰۰ دلار و نمونه همان مدرسه در تورنتو ۱۵.۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد. معمولا شهریه مدارس خصوصی گرانتر از مدارس دولتی است و این بخاطر کیفیت و امکانات هر چه بیشتر این مدارس است.

بیمه سلامت

دولت کانادا هزینه های درمانی دانش آموزان بین المللی را پرداخت نمی کند. پوشش بیمه درمانی دانش آموزان بین المللی نسبت به محلی که در آن اقامت دارند متفاوت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا، می توانید با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

[/vc_column][/vc_row]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *