اطلاعات عمومی کشور کانادا

اجتماع و فرهنگ کانادا؛ بررسی و شناخت بیشتر

کانادا کشوری هزار رنگ با آداب و رسوم و مردمانی با مذاهب مختلف از سرتاسر این کره خاکی است. به همین خاطر راجع به اجتماع و فرهنگ کانادا می‌توان ساعت ها بحث و گفت و گو کرد.

[/vc_column_text][/vc_column]

[/vc_row]

کشور کانادا از بُعد اجتماعی

در کشور کانادا مردمانی با انواع و اقسام ملیت ها، نژاد ها، اقوام و مذاهب گوناگون زندگی می کنند. به همین خاطر تنوع گوناگون فرهنگ ها باعث شده کانادا ساختاری چند ملیتی داشته باشد.

روابط اجتماعی در کانادا به این شکل نهادینه شده که هیچ گونه تبعیض بین ملیت ها، نژاد ها، اقوام مختلف و عقاید مذهبی مختلف وجود نداشته باشد.

در کنار افراد بومی که ساکنان چند هزار ساله کشور کانادا هستند، مردمانی مهاجر از قرن ۱۶ میلادی با فرهنگ و آداب و رسوم مختص به خود، به این کشور مهاجرت کرده اند.

تنوع نژادی کانادا

کشور کانادا از بُعد فرهنگی

دین رسمی کشور کانادا، مسیحیت است. همچنین زبان های انگلیسی و فرانسه بیشترین استفاده را در بین مردمان این کشور دارد. زبان های انگلیسی و فرانسه، زبان های رسمی کشور کانادا است.

آزادی دینی یکی از ویژگی های مهم کانادا محسوب می شود. مسلمانان کشور کانادا، یک میلیون از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. جالب است بدانید ایرانیانی که در این کشور سکونت دارند بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

کشور کانادا یک کشور متمدن غربی محسوب می شود و مردمان این کشور از فرهنگ بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر تاثیری که قوانین و مقررات این کشور بر رفتار مردم میگذارد، می توان گفت رفتار محترمانه هر کدام از این مردمان از آداب و رسوم و فرهنگ های مختص به خود نیز نشأت می گیرد.

ویژگی های فرهنگی کانادا

در ادامه با برخی از ویژگی های اجتماعی و فرهنگی کشور کانادا آشنا خواهید شد

  • در کشور کانادا تا زمانیکه دو نفر به صورت رسمی از یکدیگر جدا نشده باشند، یکدیگر را فامیل خود خطاب می کنند. همچنین در هنگام دست دادن مستقیم به چشمان هم نگاه می کنند، که این نشانه احترام متقابل بین آنها است.

احترام متقابل به یکدیگر

  • به صورت کلی در مناطقی که انگلیسی زبان ها زندگی می کنند، آنها به هیچ عنوان صحبت یکدیگر را قطع نمی کنند. اما در مناطقی که فرانسوی زبان ها زندگی می کنند، امکان اینکه کسی صحبت دیگری را قطع کند وجود دارد.

  • کانادایی ها بیشتر به صورت کلامی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و نه به صورت غیر کلامی (ارتباط غیر کلامی مثل ارتباط به وسیله زبان بدن). آنها از عبارات غیر کلامی فقط در جهت تأکید به پیامی که داده اند استفاده می کنند.

  • مردمان کانادایی علاقه مند هستند در مورد زندگی شخصی شان با همکاران و دوستان خود صحبت کنند؛ و در مورد دیگران انتظار دارند آنها حرف هایشان را بیان کرده و در مورد مسائل مرتبط با زندگی با آنها صادق باشند.

آداب معاشرت

  • کانادایی ها به ویژه در ایالت کبک برای ادای احترام از واژه های “مادام” و “موسیو” استفاده می کنند و این بسیار برایشان با اهمیت است. در غیر این صورت تا وقتی که امکان استفاده از اسامی کوچک افراد برایشان فراهم نباشد، از عبارات “خانم” یا “آقا” استفاده می کنند، به این خاطر که باعث به وجود آمدن احساس احترام و خشنودی بین افراد می شود.

  • هاکی ورزش بسیار پرطرفدار کشور کانادا است. زمین های بازی یخی در سرتاسر کانادا به صورت سرپوشیده و سر باز یافت می شود. کودکان از سنین پایین این ورزش را آموزش می بیننند.

ورزش هاکی

جمع بندی مطالب

این ها بخش کوتاهی از آداب و رسوم، اجتماع و فرهنگ کانادا؛ به عنوان یک کشور دوست داشتنی است.

کانادا از آن دسته کشور هایی است که هر شخصی علاقه مند است برای گذراندن تعطیلات هم که شده و نه فقط برای زندگی، به آنجا سفر کند.

اگر هم برای اقامت دائم قصد مهاجرت به کانادا را دارید، پس خوش به حال شما!

تنوع فرهنگی کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با همکاران ما در گروه بین المللی آرتا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *