آب و هوای کانادا

آب و هوای کانادا
آب و هوای کانادا

یکی از سوال‌هایی که قبل از سفر و مهاجرت به کانادا برای بازدید کنندگان و مهاجرانی که قصد اقامت کانادا را دارند پیش می‌آید، مربوط به وضعیت آب و هوای کانادا است. معمولاَ قبل از هر سفری یکی از کارهایی که انجام می‌شود، بررسی شرایط آب و هوا در مقصد منتخب است.

بررسی آب و هوا

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور داشته باشیم، این موضوع اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. چرا که ممکن است زمان بیشتری و یا احتمالاَ تمام عمر خود را در منطقه‌ای جدید زندگی کنیم. بنابراین، اطلاع از وضیعت آب و هوای کشور کانادا و اقلیم این کشور مخصوصاَ برای مهاجران اهمیت بسیاری دارد.

جغرافیای آب و هوایی کانادا

دمای هوا در کشور کانادا باتوجه به جغرافیای کانادا از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر گوناگون است. آب و هوای کانادا در این بخش بررسی می‌شود.

ممکن است زمستان‌ها در کانادا، بخصوص در نواحی با آب و هوای قاره ای تا حدی سرد شوند در حالی که برخی دیگر از مناطق، در همین زمان، دارای هوایی گرم هستند.

سرزمین‌های غیر ساحلی ممکن است شش ماه از سال پوشیده از برف باشد در حالی که در قسمت‌هایی از شمال کانادا، تمام طول سال می‌تواند برفی باشد.

با مطالعه مطالب پیشین تصور می‌شود تمام نواحی کشور کانادا سردسیر است. اما در ادامه مطلب متوجه تنوع آب و هوایی برای همه سلیقه‌ها خواهید شد.

جغرافیای آب و هوای کانادا
جغرافیای آب و هوای کانادا

شرایط متفاوت شهر‌های کانادا

شهر‌های ونکوور و بریتیش کلمبیا که در جنوب غربی کانادا قرار دارند، دمای معتدل تری دارند. اما در پایتخت کانادا (اتاوا)، دمای ۳۵ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز گزارش شده است.

از اصلی‌ترین ویژگی‌های آب و هوای کانادا، به وجود جنگل‌های تایگا و بارش های سنگین برف اشاره می‌توان اشاره کرد. شهر‌های ونکوور، مونترال، هالیفاکس و تورنتو به دلیل آب و هوای متنوع، پرطرفدارترین شهرهای کشورکانادا محسوب می‌شوند.

گرم ترین و معتدل ترین مناطق آب و هوای کانادا

نوناووت، شمال یوکان و شمال غربی کانادا سردترین مناطق این کشور محسوب می شوند، اما در یک نگاه کلی، شهرهای جنوبی کانادا از شهر های شمالی این کشور گرم تر هستند. معتدل ترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوایی شهرهای ونکوور و انتاریو هستند. این شهرها در اطراف استان بریتیش واقع شده ‌اند.

نواحی کوهستانی کانادا

در نواحی کوهستانی کشور کانادا نیز اقلیم های متفاوت، با آب و هوای کاملا متفاوتی وجود دارد. نواحی شمالی و مرکزی کانادا نیز آب و هوای قطبی و زیر قطبی دارند.

در این نواحی به علت خشک بودن آب و هوا، جمعیت زیادی زندگی نمی کند. همچنین بخش های شمالی و مرکزی کشور کانادا زمستان های بسیار سرد و طولانی و تابستان های کوتاهی دارد.

شهرهای ساسکاچوان، آلبرتا و مانیتوبا که در جنوب کانادا قرار دارند، از چمن‌زار پوشیده شده و دمای آن‌ها در طی فصول سال از -۲۴درجه سانتی گراد تا ۳۸ درجه سانتیگراد متغیر است.

نواحی کوهستانی کشور کانادا
نواحی کوهستانی کشور کانادا

اطلاعات بیشتر درمورد زندگی در کانادا

تنوع آب و هوای کانادا

در سواحل شرقی و غربی کشور کانادا، میانگین حداکثر دما معمولا کمتر از ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. در مناطق بین این سواحل، میانگین حداکثر دما در فصل تابستان از ۲۵ درجه سانتی‌گراد الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد درحال تغییر است.

در حالی که برخی مناطق ممکن است دمای هوا تقریبا به ۴۰ درجه سانتی‌گراد نیز برسد. اکثر مناطق شمالی کانادا پوشیده از یخ و آینده این مناطق نیز نامعین است.

دلیل این موضوع نیز گرمتر شدن زمین و وقوع تغییرات اقلیمی و در کانادا است. این کشور از سال ۱۹۴۸ تا به حال، حدود ۱.۷ درجه سانتی‌گراد گرمتر شده است.

شرایط اقلیمی کبک

کبک بزرگ‌ترین استان کانادا است. بخش‌های غربی و جنوبی کبک جزو پرجمعیت‌ترین مناطق آن محسوب می‌شوند و دارای اقلیم مرطوب قاره‌ای هستند.

تابستان‌های طولانی، گرم و مرطوب همراه با زمستان‌های سرد از ویژگی این بخش از اقلیم کبک است. به دلیل گرمای هوا و وجود جشن‌های مختلف، معمولاَ محبوب‌ترین فصل سال برای بازدید از کبک، فصل تابستان است.

برای آب و هوای کانادا در کبک تقریباَ در تمامی ماه‌های سال مقداری بارش گزارش شده است. به شکلی که میزان بارش‌ها از ماه می تا ماه دسامبر بیشتر از سایر ماه‌ها می‌باشد.

دمای استان کبک

فصل بهار در کبک فصلی معتدل و مرطوب است. از جنوب به شمال میانگین دمای هوا در تابستان حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد تا ۵ درجه سانتی‌گراد است.

تقاضای مهاجران نیز در زمینه تحصیل،کار و سرمایه گذرای در استان کبک رو به افزایش است.

در حالی که دمای هوا در زمستان تا کمتر از ۱۰- درجه سانتی‌گراد نیز گزارش شده است. به طور کلی، آب و هوای کانادا در استان کبک سرد و مرطوب است. همچنین، میانگین بارش‌ها به حدود ۱۱۹۰ میلی‌متر در سال می‌رسد.

بنابراین، با وجود عصرهای خنک تابستان، بهترین موقع برای رفتن به استان کبک از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر و در فصل گرم سال است.

تنوع آب و هوایی کانادا
تنوع آب و هوایی کانادا

آب وهوای ونکوور

یکی از گرم ترین شهرهای کشور کانادا در طول فصل زمستان، شهر ونکوور است که به طور میانگین، در طول سال تنها ۱۰ روز برفی خواهد داشت.

این شهر یکی از مه آلود ترین شهر های کانادا در طول زمستان و یکی از آفتابی ترین شهر ها در طول تابستان محسوب می شود.

ونکوور متفاوت ترین آب و هوای کانادا را در بین شهرهای دیگر دارد، چرا که تغییرات طبیعت در فصل پاییز و بهار در این شهر بسیار چشم نواز است.

آب و هوای شهر ونکوور، به علت داشتن آب و هوای دریای غربی متغیر است. در حالت کلی، شهر ونکوور یک شهر چهار فصل است که در آن وزش باد کمتری احساس می شود.